Vis ett enkelt innlegg
Gammel 15-07-2019, 14:30   #2
Newbie
Stamgjest

Newbie sin avatar

Medlem siden: Feb 2018
Sted: Sørlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Månestråle&Sultanen Vis innlegg
Hei, vi er helt ferske her og lurer på om noen vil dele erfaring?

1) Hvordan regner man termin? Vi har satt inn to stk blacocyster (dag 5) den 2.juli og de ble da befruktet 27.juni. Hva skriver vi inn på terminkalkulator? Befruktningsdatoen som var 27.juni? Slik at jeg i dag er 4+5?

2) jeg har vært så heldig å testet positivt! og var hos legen og tatt HCG i tillegg. Jeg har forsøkt å lese og forstå hcg tabellene jeg fant på nettet, men forstår dem ikke. Der står det "days past ovulation" Og det betyr vel dager etter eggløsning. Betyr det da befruktningsdagen? Jeg tok hcg prøve hos legen 12,juli og det er da 15 dager etter befruktningen? Nivå var da 386, noen som vet noe hva det sier? Jeg har en datter på 7 år fra før og jeg husker at når jeg var hos legen første sjekk med henne var jeg uke 6+4 og da var nivå 314.
1) I Norge er et svangerskap beregnet til 40 uker + 3 dager. Det finnes flere norske terminkalkulatorer, bl a denne:
https://www.babyverden.no/terminkalkulator/
Du er i dag 4+4 og har termin 22. mars. Gratulerer

2) HCG nivåer er veldig individuelle. Men et HCG nivå på 386, 15 dager etter befrukting, mener jeg er relativt høyt, kanskje det er tvillinger?
Newbie er ikke logget på   Svar med sitat