Ønskebarn forum  
Gammel 21-04-2017, 13:08   #1
Cecca
Fersk på forum

Medlem siden: Apr 2017
Post Klinikker i utlandet - suksessrate

Er det noen her som har erfaring med klinikker i utlandet og kan anbefalle behandlingssted? Jeg er 44 år, har amh på 5 og min mann har fungerende sperm. Er ute etter en klinikk som har erfaring med eldre pasienter, egne egg og sperm og har en historikk med å lykkes med IVF/ICSI for sine pasienter😊
Cecca er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 25-04-2017, 11:47   #2
AlfaOmefa
Fersk på forum

Medlem siden: May 2016
Standard

Hei!

Anbefaler deg og google ivf over 40 with own eggs...

Det virker som de fleste klinikker har en aldersgrense ved bruk av egne egg.
Skal du gjøre dette med egne egg, må du gjøre det NÅ og sannsynlighetet for suksess er svært liten.
Samt finne en klinikk som er gode på pgd hvis du ønsker et friskt barn.

Beklager, men de fleste bruker donor egg ved din alder for å klare og blir gravid!
Håper du finner en løsning, uansett hva det blir

http://www.advancedfertility.com/fer...age-40-ivf.htm
AlfaOmefa er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 25-04-2017, 13:06   #3
BeReal
Nykommer

BeReal sin avatar

Medlem siden: Dec 2016
Standard

Jeg satte igang i en alder av 40 år. Har barn fra før og prøvesvarene mine var veldig bra. Samme med mannen sine prøver. Hadde flere uttak ved flere forskjellige klinikker. God befruktning hver gang. Hadde 9 innsettinger med egne egg. Ble gravid på flere innsettinger, men mistet. Resten var kjemisk eller negativt.
Til slutt så ga vi opp egne egg til tross for gode prøvesvar og gikk for ED. Er nå gravid i uke 15 på første forsøk.

Beklager si det, men var jeg deg så ville jeg ikke holde på i evigheter med egne egg. Skulle ønske jeg hadde gitt opp egne egg og gått for ED lenge før.

Valg av klinikk, så hadde jeg nok valgt IVF Cube i Praha.

Ønsker deg all lykke til.
BeReal er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 25-04-2017, 14:55   #4
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard

Jeg hadde i en alder av 43 år tre avbrutte ivf-forsøk i København før klinikken regelrett gav meg opp og anbefalte meg å satse på ed istedet. Riktignok med lavere amh enn deg, men bare knappe tre år tidligere var jeg blitt uplanlagt gravid etter et eventyr som kun varte i fjorten dager. Forstår godt at du gjerne vil prøve med egne egg først, men jeg ville ikke holdt på for lenge om jeg var deg. Du har forsåvidt god tid til å prøve ed senere, men det handler også om belastning for kroppen og økonomi, så ikke bruk opp alle ressursene på egne egg først - med mindre ed er helt uaktuelt for deg uansett da. For meg personlig var ed et helt fremmed konsept da jeg først satte i gang, så det tok lang tid å vende seg til tanken, men det har vært en prosess. Har ellers hørt at Ava Peter i St. Petersburg skal være flinke på prøverør med egne egg også

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 26-04-2017, 23:41   #5
lillestjerne
Stamgjest

lillestjerne sin avatar

Medlem siden: May 2013
Sted: Bergen
Standard

Hei Jeg ville bare si meg enig i anbefalingene fra Sent ute og de andre damene her inne. Jeg skjønner ønsket om å bruke egne egg. Likevel kan det ta all energi og tappe dere for krefter i prosessen. Selv valgte mannen min og jeg å gå for embryoadopsjonen. Vi prøvde først med eggdonasjon. Vi fikk vår nydelige datter sommeren før vi fylte 43. Hun er slående lik oss begge men spesielt min mann.

Nå er jeg gravid igjen etter embryoadopsjon i Praha. Vi venter en liten gutt i juli. 💖

For oss har det aldri vært noen annen mulighet. Å få bli foreldre er en stor opplevelse og noe som ikke kan beskrives med ord. At vi måtte ha hjelp av donor for å få det til gjør det ikke mindre stort. Tvert imot. Uansett hva du velger så ønsker jeg dere masse lykke til
Bankende på tidl ultralyd 3. Des 2013
Termin 22. juli 2014 Vårt lillegull ble født på KK Haukeland 19. Juli
Søskenforsøk ved Serum i januar 2016 var dessverre negativt 😥
Vi prøver igjen EA fryseforsøk 31. Okt 2016 Gynem,Tjekkia Positiv test 6. Nov. slag 3. Des. Termin 23 juli 2017 gullgutten vår ble født 13. juli 2017
lillestjerne er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Søkeord
eldre, erfaring, klinikker, lykkes, utlandet

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder