Ønskebarn forum  

Gå tilbake   Ønskebarn forum > Klubber > Eggdonasjon

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 15-06-2016, 15:08   #1
Smurfeline
Nykommer

Smurfeline sin avatar

Medlem siden: Nov 2015
Standard Innsett i naturlig syklus vs medisiner

Hei
Noen som har erfaring med innsett i naturlig syklus ifht ED?
Får plutselig beskjed om at det er en mulighet hos Ava clinic, og sjansene er like store som ved hormontabl styrt etter hva jeg skjønner. ( blir stadig overrasket over hvor mye som ikke blir presentert som en mulighet før jeg etterspør, men det er jo en annen historie)

Vi er i tenkefasen vedr om vi skal forsøke et nytt fryseforsøk med de 2 siste eskimoene, eller gå rett på et nytt ferskforsøk ved Ava eller Barcelona IvF. Skal ha skypemøter med begge legene neste uke( ikke samtidig), så bestemmer oss nok etter det

Kjekt å se alle rugere som har positiv test for tiden!

Ferskforsøk ED Ava Riga jan-16. MA 6+5
Fryseforsøk ED Ava Riga mai -16. Negativ
Flere Fryseforsøk naturlig syklus Juli/ Sept 16 Ava Riga- avbrutt
Ferskforsøk ED BarcelonaIVF- Des 16. neg
Fryse forsøk BCNIVF Januar 17- Neg
Fryseforsøk Ava Riga Mars 17- neg
Ferskforsøk ED Serum ivf Juli 17- neg
Eskimo forsøk Serum okt 17- neg
Siste forsøk jan18?
Smurfeline er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 15-06-2016, 16:03   #2
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard

Jeg har ingen personlig erfaring med dette, men så lenge syklusen din er regelmessig, og du fremdeles har eggløsning, syns jeg det virker som en god løsning å satse på så naturlig som mulig. Det blir ihvertfall en mye mindre belastning for kroppen, og så sparer du dessuten noen kroner på medisiner og litt tid ved å slippe nedregulering først. De vil vel uansett måle endometriet ditt på veien for å se om det blir tykt nok uten stimulering? Noens kropper fungerer faktisk bedre når de får styre seg selv. Så ja, jeg ville først satset på å bruke opp de siste eskimoene i naturlig syklus, før jeg vurderte et nytt ferskforsøk ved ev. en ny klinikk.

Noen andre her som har erfaring med innsett i naturlig syklus?

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 15-06-2016, 18:09   #3
Smurfeline
Nykommer

Smurfeline sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Jeg har ingen personlig erfaring med dette, men så lenge syklusen din er regelmessig, og du fremdeles har eggløsning, syns jeg det virker som en god løsning å satse på så naturlig som mulig. Det blir ihvertfall en mye mindre belastning for kroppen, og så sparer du dessuten noen kroner på medisiner og litt tid ved å slippe nedregulering først. De vil vel uansett måle endometriet ditt på veien for å se om det blir tykt nok uten stimulering? Noens kropper fungerer faktisk bedre når de får styre seg selv. Så ja, jeg ville først satset på å bruke opp de siste eskimoene i naturlig syklus, før jeg vurderte et nytt ferskforsøk ved ev. en ny klinikk.

Noen andre her som har erfaring med innsett i naturlig syklus?
Jepp, de måler endometriet, og denne første eggløsningen vil nok komme midt i en planlagt ferie, så må bli neste syklus vi satser på evt. Og ja, vi heller vel mot de frosne først, men i og med at vi må vente, så kunne vi sikkert kommet like fort igang med fersk forsøk m ny donor..med større sjanse..( som det sikkert lyser lang vei her, ikke helt sikker). Spare noen kroner på medisiner og ikke minst kroppen er et godt argument!

Men utrolig hvor utålmodig man blir i en slik situasjon..vil bare komme i gang

Siste forsøk jan18?

Sist endret av Smurfeline : 15-06-2016 kl 18:13
Gammel 15-06-2016, 18:10   #4
Me87
Superskravler

Me87 sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Sted: Sørlandet
Standard

Vet at ved IVF/ICSI er det mange som lykkes når det er naturlig syklus, og ikke når det er styrt. Vet ikke om det er noe forskjell ved ED?
Jeg hadde to fryseforsøk i styrt syklus i 2015, og det ble da bestemt at ved neste fryseforsøk skulle det være naturlig syklus. Ble ikke noe av da, da jeg lot egget ligge på frys, og gikk for et forsøk privat.
Etter to år med prøving på egenhånd, 1 AIH og 1 IVF, lyktes vi på 1.FER i Porsgrunn- juni 2012 1. søskenIVF juli 2013 - avbrutt. Lapraskopi desember 2013 - fjernet venstre eggstokk og eggleder. 2.søskenICSI desember 14 - avbrutt etter uttak. Fryseforsøk mai og juli - negativt. - 1 eskimo på frys. Ferskforsøk ICSI sept. 15 - negativt. Hausken - IVF ferskforsøk jan. 16 - positiv! 26.09.16
Me87 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 17-06-2016, 20:38   #5
Avjoli
Nykommer

Medlem siden: Jun 2014
Standard Snart

Jeg har foreløpig ingen erfaring, men skal også sette inn en blastocyst i naturlig syklus nå i sommer. Min klinikk sa det ga lavere abortrisiko å sette inn i naturlig syklus hvis mulig.
Avjoli er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 18-06-2016, 09:31   #6
Smurfeline
Nykommer

Smurfeline sin avatar

Standard

[QUOTE=Avjoli;828242]Jeg har foreløpig ingen erfaring, men skal også sette inn en blastocyst i naturlig syklus nå i sommer. Min klinikk sa det ga lavere abortrisiko å sette inn i naturlig syklus hvis mulig.[/QUOTE

Aha, det var jo interessant! Ava har ikke sagt noe om noe mer sjanse etc, men ikke hørt noe om at sjansen er mindre heller. Kritiske punkt er vel at endometriet må utvikle seg som det skal etc. Skal skype med legen på tirsdag, så satser på bli litt klokere

Kjenner det uansett er deilig med litt medisinfri for kroppen, når det nå likevel ikke gikk ved forrige innsett..litt mer kontroll på følelser og reaksjoner gitt

Så må jeg bare jobbe med meg selv siden jeg synes tiden går seeeeent

Sent Ute, Rose45, Lillestjerne og alle dere andre prøvere/ rugere etc...kossen går det med dere?

Siste forsøk jan18?

Sist endret av Smurfeline : 18-06-2016 kl 09:33
Gammel 18-06-2016, 12:07   #7
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard

[QUOTE=Smurfeline;828245]
Sitat:
Opprinnelig skrevet av Avjoli Vis innlegg
Jeg har foreløpig ingen erfaring, men skal også sette inn en blastocyst i naturlig syklus nå i sommer. Min klinikk sa det ga lavere abortrisiko å sette inn i naturlig syklus hvis mulig.[/QUOTE

Aha, det var jo interessant! Ava har ikke sagt noe om noe mer sjanse etc, men ikke hørt noe om at sjansen er mindre heller. Kritiske punkt er vel at endometriet må utvikle seg som det skal etc. Skal skype med legen på tirsdag, så satser på bli litt klokere

Kjenner det uansett er deilig med litt medisinfri for kroppen, når det nå likevel ikke gikk ved forrige innsett..litt mer kontroll på følelser og reaksjoner gitt

Så må jeg bare jobbe med meg selv siden jeg synes tiden går seeeeent

Sent Ute, Rose45, Lillestjerne og alle dere andre prøvere/ rugere etc...kossen går det med dere?
Jeg holder på å trappe ned på Estrofem nå og kjenner jeg får litt samme reaksjon som da jeg først begynte å ta det: Labil i humøret, urolig om nettene, kramper i leggene (spent i kroppen) og problemer med fordøyelsen Er annerledes (mer uttalt) enn de rene graviditetsplagene, men håper det tar slutt så snart "avvenningen" er ferdig!

Jeg syns det gir mening at det gir mindre abortrisiko med innsett i normal syklus. Må jo være mye bedre å la kroppen få styre seg selv, så lenge den fortsatt fungerer som den skal.

Jeg er 11+3 i dag og var på ny ul i går Alt står heldigvis veldig bra til, med unntak av en smule ubehagelig (men ikke sykelig) lavt blodtrykk hos mor Siden blodfortynnende brukes bl.a. ved for høyt blodtrykk slik jeg har forstått det på AVA Clinic, bør jeg kanskje være glad nå for at jeg ikke går på det, siden jeg heller har tendenser i motsatt retning? Jeg delte den generelle bekymringen min med gyn om MA, men hun forsikret meg om at de to krabatene så ut til å ha klort seg fast for å bli nå, puh! De er fortsatt akkurat like store og følger normalkurven

Og ja, Smurfeline, tiden går alltid altfor sent når man føler man ikke har et sekund å miste på å sette i gang med neste behandling Men bruk tiden til å lade opp nå, for når du vel sitter der med positiv test i hånden, kommer du snart til å savne ditt ikke-hormonelle jeg

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte