07-07-2016, 10:34
|
|
Stamgjest
Medlem siden: Nov 2012
|
Godt å lese at andre har blitt tilbudt ED i naturlig syklus.
Jeg skal på'n igjen etter sommeren, og ammer fremdeles førstemann. Legen min i Spania sa at vi kunne ta fryseforsøket i naturlig syklus, så jeg fremdeles kan amme. Er litt skeptisk, da jeg, da jeg endelig klarte å bli gravid, hadde gått på en haug av medisiner...
Og så nå plutselig ikke bruke noen medisiner i det hele tatt??
Men så det var spurt om her tidligere. Er det bare hormonene tatt på forhånd man ikke trenger å ta? Eller også de man går på i ettertid? Gikk på Utrogestan til uke 12 sist og Clexane-sprøyter (men de er vel bare blodfortynnende?)
|
|
|
07-07-2016, 13:11
|
|
Avhengig
Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
|
Sitat:
Opprinnelig skrevet av sosa
Godt å lese at andre har blitt tilbudt ED i naturlig syklus.
Jeg skal på'n igjen etter sommeren, og ammer fremdeles førstemann. Legen min i Spania sa at vi kunne ta fryseforsøket i naturlig syklus, så jeg fremdeles kan amme. Er litt skeptisk, da jeg, da jeg endelig klarte å bli gravid, hadde gått på en haug av medisiner...
Og så nå plutselig ikke bruke noen medisiner i det hele tatt??
Men så det var spurt om her tidligere. Er det bare hormonene tatt på forhånd man ikke trenger å ta? Eller også de man går på i ettertid? Gikk på Utrogestan til uke 12 sist og Clexane-sprøyter (men de er vel bare blodfortynnende?)
|
Clexane er kun blodfortynnende, ja, så det har ingenting med naturlig versus hormonregulert syklus å gjøre. I likhet med deg skulle jeg også gjerne visst om innsett i naturlig syklus i tillegg påvirker hormonmedisineringen man får i etterkant. Noen som har peiling?
Jeg holder forresten fremdeles på med nedtrappingen av Utrogestan, selv om jeg er i uke 14+1, og begynner å bli mektig lei
|
|
|
07-07-2016, 16:16
|
|
Nykommer
Medlem siden: Jun 2014
|
Jeg har gjort innsett av blastocyst naturlig syklus.
På forhånd: eggløsningssprøyte 6 dager før innsett, så eget egg ryddes av banen.
Så kjører noen klinikker hCG-støtte, andre ikke.
Etter: vanlig regime med progersteronstøtte (Lutinus/Crinone/Utrogestan).
Klexane for noen - for andre ike, avhengig av indikasjon
|
|
|
07-07-2016, 16:57
|
|
Avhengig
Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
|
Sitat:
Opprinnelig skrevet av Avjoli
Jeg har gjort innsett av blastocyst naturlig syklus.
På forhånd: eggløsningssprøyte 6 dager før innsett, så eget egg ryddes av banen.
Så kjører noen klinikker hCG-støtte, andre ikke.
Etter: vanlig regime med progersteronstøtte (Lutinus/Crinone/Utrogestan).
Klexane for noen - for andre ike, avhengig av indikasjon
|
Takk for info 
Men i dette forsøket har jeg i tillegg til progesteronstøtte også fortsatt å ta østrogenpiller til et godt stykke uti svangerskapet. Slipper man det i naturlig syklus altså? Regner med det uansett må være en viss forskjell her mellom ordinær ivf og ed?
|
|
|
Trådverktøy |
|
Visningsmoduser |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke poste nye tråder