Ønskebarn forum  

Gå tilbake   Ønskebarn forum > Klubber > Eggdonasjon

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 21-06-2016, 08:00   #11
Smurfeline
Nykommer

Smurfeline sin avatar

Medlem siden: Nov 2015
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
En ting jeg lurer på ifbm. innsett i naturlig syklus, er om man da slipper all hormonstøtte? Altså ikke bare under forberedelse til innsett, men også under rugefasen og begynnelsen av graviditet?
Skal høre med legen på Ava i ettermiddag. Skype samtale da;-).

Og takk som spør, asent ute: Vi er ikke på ferie, men sprøyten som skal holde tilbake eggløsning sitter visst 8 uker i kroppen, så må avvente neste forsøk...og i neste periode er vi på ferie.

Skal holde dere oppdatert

Ferskforsøk ED Ava Riga jan-16. MA 6+5
Fryseforsøk ED Ava Riga mai -16. Negativ
Flere Fryseforsøk naturlig syklus Juli/ Sept 16 Ava Riga- avbrutt
Ferskforsøk ED BarcelonaIVF- Des 16. neg
Fryse forsøk BCNIVF Januar 17- Neg
Fryseforsøk Ava Riga Mars 17- neg
Ferskforsøk ED Serum ivf Juli 17- neg
Eskimo forsøk Serum okt 17- neg
Siste forsøk jan18?
Smurfeline er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 23-06-2016, 05:49   #12
Avjoli
Nykommer

Medlem siden: Jun 2014
Standard

Sitat:
En ting jeg lurer på ifbm. innsett i naturlig syklus, er om man da slipper all hormonstøtte? Altså ikke bare under forberedelse til innsett, men også under rugefasen og begynnelsen av graviditet?
Ved innsett i naturlig syklus brukes eggløsningssprøyte, slik at ens eget egg ryddet banen, samt progesteronstøtte. Prednisolon i tillegg ved indikasjon.
Avjoli er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 23-06-2016, 20:51   #13
Smurfeline
Nykommer

Smurfeline sin avatar

Standard Barcalona vs Riga

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Avjoli Vis innlegg
Ved innsett i naturlig syklus brukes eggløsningssprøyte, slik at ens eget egg ryddet banen, samt progesteronstøtte. Prednisolon i tillegg ved indikasjon.
Oki, da er samtaler unnagjort med begge legene. Etter første samtalen ( Riga) var det nesten som vi helte mot å gå rett på nytt ferskforsøk, men etter samtale med legen i Barcelona ble vi mer klar for siste eskimoene ( på frys i Riga). Rart kanskje men, grunnene er :
1. Legen i Barcelona sa at det var verdt forsøket. Dessuten ville det om embryoene utviklet seg til blastocyster eller ikke kunne si dem noe om kvaliteten på embryoene. Av 9 embryoer er jo kun 2 stk utviklet seg til blastocyst( ved forrige innsett og da jeg ble gravid men mistet), og gjennomsnittlig skal visst minst 40-50% utvikle seg til blasto dersom alt er ok, så Dr Olivares.

Dersom ingen av de to siste utvikler seg, så anbefalte legen noen flere undersøkelser av bla sperm , for å utelukke at det ikke ligger noe der( grunnet barn fra tidligere forhold for ham, så har vi ikke testet så mye ifht sperm kvalitet ec). Dette da før neste fersk forsøk. Ellers sa han at det ikke var noe enda som påpekte at vi hadde problemer, men han ville begynt ta aspirin 4 uker før innsett sa han ( pga koagulant issue de fant i blodet mitt) Litt godt å høre!

2. Dersom vi velger ny donor i Riga, vil vi ikke kunne oppbevare de tidligere frosne embryeoene sammen, ref lege i Lativa. Og da evt ikke kunne bruke alle frosne i et senere fryseforsøk. Grunnen er at de må vite hvem donor er selvfølgelig, og må separere innsettene.

Spurte legen i Riga om han kunne tenke seg hvorfor Barcelona hadde høyere suksess rate enn dem. Han mente det var fordi Barca alltid setter inn flere embryoer på en gang stor sett. Men det gjorde ofte ikke Riga, og de hadde grense på 2. Legen i Barcelona mente det var mer sammensatt, de var bla opptatt av allergier hos mottaker av egg etc

Så vi prøver på de siste eskimoene...i naturlig syklus. Får vi det til selv om vi er på ferie, så gjør vi det.
Fikk utrolig godt inntrykk av Barcelona forresten, legen forteller mye mer enn vi har vært vant til. Kom med endel tips ifht hva som er lurt. I Riga føler vi at vi må spørre og spørre om ting...men oki, eskimoer først, så vurdere Fersk dersom det ikke går...to be continued

Er den magiske grensen nådd, Sent ute? Kossen går det med deg, Rose45?

Siste forsøk jan18?

Sist endret av Smurfeline : 23-06-2016 kl 22:42
Gammel 26-06-2016, 01:02   #14
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard

Spennende tider, Smurfeline Så fryseforsøk først og deretter fersk om det ikke går Har dere bestemt dere for å ta ferskforsøket i Barcelona da?

Jeg rundet den magiske 12-ukersgrensen på onsdag Men etter å ha vært ute i flere timer samme kveld, oppdaget jeg en liten blødning da jeg kom hjem Hadde ikke sett spor av blødninger på flere uker, så hadde egentlig begynt å føle meg ganske trygg, men Riga mente det var overanstrengelse som hadde utløst det og beordret meg til å ta det mer med ro Okke som var blødningen borte neste dag

Så nå tør jeg ikke gjøre noe annet enn å følge legens ordre selv om det kan bli ganske ensformig Men når sant skal sies, hadde jeg ikke så mye glede av kvelden ute heller: Var gele og skjelven i beina, svimmel og sjanglet (skulle trodd det var jeg som hadde drukket og ikke alle rundt meg som drakk utepils i parken ...) og fikk mensmurringer etter å ha ruslet litt rundt en stund, selv om alt gikk i veldig sakte tempo. Dessuten er jeg overømfindtlig for
røykelukt for tiden, selv ute i frisk luft, og blir kvalm med en eneste gang. Så det virker som om kroppen min prøvde å si fra, ja.

Jeg følte bare at jeg var nødt til å ta en liten gjesteopptreden fordi det er så mange som har etterlyst meg i det siste ... En av de få venninnene som vet, oppfordret meg sterkt til å legge kortene på bordet fordi folk visstnok har begynt å lure på om det er noe alvorlig galt med meg - blir fort litt stor kontrast når man går fra å være sosialt midtpunkt til huleboer Men jeg orker bare ikke tanken på å måtte sørge i full offentlighet dersom noe skulle gå galt, så foreløpig er det bare de aller mest fortrolige venninnene som er blitt innvidd i den store hemmeligheten.

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 27-06-2016, 17:52   #15
Smurfeline
Nykommer

Smurfeline sin avatar

Standard

Sitat:
Spennende tider, Smurfeline Så fryseforsøk først og deretter fersk om det ikke går Har dere bestemt dere for å ta ferskforsøket i Barcelona da?

Jeg rundet den magiske 12-ukersgrensen på onsdag Men etter å ha vært ute i flere timer samme kveld, oppdaget jeg en liten blødning da jeg kom hjem Hadde ikke sett spor av blødninger på flere uker, så hadde egentlig begynt å føle meg ganske trygg, men Riga mente det var overanstrengelse som hadde utløst det og beordret meg til å ta det mer med ro Okke som var blødningen borte neste dag

Så nå tør jeg ikke gjøre noe annet enn å følge legens ordre selv om det kan bli ganske ensformig Men når sant skal sies, hadde jeg ikke så mye glede av kvelden ute heller: Var gele og skjelven i beina, svimmel og sjanglet (skulle trodd det var jeg som hadde drukket og ikke alle rundt meg som drakk utepils i parken ...) og fikk mensmurringer etter å ha ruslet litt rundt en stund, selv om alt gikk i veldig sakte tempo. Dessuten er jeg overømfindtlig for
røykelukt for tiden, selv ute i frisk luft, og blir kvalm med en eneste gang. Så det virker som om kroppen min prøvde å si fra, ja.

Jeg følte bare at jeg var nødt til å ta en liten gjesteopptreden fordi det er så mange som har etterlyst meg i det siste ... En av de få venninnene som vet, oppfordret meg sterkt til å legge kortene på bordet fordi folk visstnok har begynt å lure på om det er noe alvorlig galt med meg - blir fort litt stor kontrast når man går fra å være sosialt midtpunkt til huleboer Men jeg orker bare ikke tanken på å måtte sørge i full offentlighet dersom noe skulle gå galt, så foreløpig er det bare de aller mest fortrolige venninnene som er blitt innvidd i den store hemmeligheten.
kjenner til det der at man blir helt asosial når man ikke har lyst å si til så mange hva som skjer..uff, håper du har fått slappet skikkelig av og at det har sluttet å blø. Og hurra for 12 uker da!

Vi har ikke helt bestemt oss ifht hvor forsøket skal være dersom eskimoene ikke er vellykket. Men imponert over Barcelona altså. Hun koordinatoren ringer når jeg lurer på ting..enda hun vet vi skal prøve eskimoer i Riga først. Fra Riga kommer skriftlig svar på ca halvparten av det jeg spør om, antageligvis fordi koordinatoren ikke skjønner alt. Men oki, fått priser fra Barca nå og skal se nærmere på det. Klarte åpne vedlegget på jobb før i dag og følte ordet " eggdonation" lyste lang vei i landskapet...uff, teit skal jeg kjenne sånn på at det føles skammelig.( og ulovlig for den del). Må jobbe med meg selv!

Siste forsøk jan18?
Gammel 27-06-2016, 23:21   #16
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Blødningen var heldigvis borte allerede neste morgen og har ikke vist seg igjen

Tror det må være forskjell på koordinatorene i Riga, for min svarer på absolutt alt jeg spør om, og da jeg oppdaget blødningen kl. 23 forrige onsdag, svarte hun samme kveld per sms, selv om hun egentlig hadde tatt seg fri ifbm. midtsommerfeiringen I København derimot svarte de også kun på toppen halvparten av alle spørsmålene mine, selv om bokmål skriftlig ikke burde være så altfor vanskelig å forstå for en danske

He, he, jeg snek meg også rundt på jobben da jeg i sin tid skulle ordne med sædinseminering i København - føltes strengt tatt litt for intimt og personlig, selv om det var helt lovlig (nesten da, om jeg ikke hadde vært enslig ...)

født 21+3
født 21+5
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 28-06-2016, 18:06   #17
Smurfeline
Nykommer

Smurfeline sin avatar

Standard

Sitat:
Blødningen var heldigvis borte allerede neste morgen og har ikke vist seg igjen

Tror det må være forskjell på koordinatorene i Riga, for min svarer på absolutt alt jeg spør om, og da jeg oppdaget blødningen kl. 23 forrige onsdag, svarte hun samme kveld per sms, selv om hun egentlig hadde tatt seg fri ifbm. midtsommerfeiringen I København derimot svarte de også kun på toppen halvparten av alle spørsmålene mine, selv om bokmål skriftlig ikke burde være så altfor vanskelig å forstå for en danske

He, he, jeg snek meg også rundt på jobben da jeg i sin tid skulle ordne med sædinseminering i København - føltes strengt tatt litt for intimt og personlig, selv om det var helt lovlig (nesten da, om jeg ikke hadde vært enslig ...)
Bra blødningne har stoppet! Er sikkert ikke noe kjekt fordi man automatisk blir bekymret og stresset vil jeg tro, og frykter det verste( selv om det er ganske vanlig etter hva jeg skjønner). Når tenkte du fortelle resten av verden forresten?

Hun koordinatoren i Ava Riga ( Katerina) svarer kjapt, kan ikke klage på det. Er mer at hun ikke svarer på alt som regel, og jeg må liksom mase mange ganger for skjønne hva hun mener. I tillegg fikk jeg endel kontrabeskjeder ifht medisin uten forklaring som gjorde meg litt skeptisk første gangen. Har tatt det opp, og synes det har bedret seg noe.

Jeg prøver finne en gynekolog i nice eller antibes området jeg kan ta ultralyd hos i sommer mens vi er på ferie for å slippe utsette en mnd. Fant en, men hun er seff på ferie akkurat da..om noen vet om noe, si ifra please!

Siste forsøk jan18?
Gammel 28-06-2016, 22:46   #18
Rubia
Husvarm

Medlem siden: Jan 2016
Sted: Østlandet
Standard

Smurfeline, i mai var jeg hos Dr Gerard Arfi i Nice, i gaten Rue de Paris nummer 12. Han er super, snakker engelsk, fransk og svensk og er veldig hyggelig.

Eneste trøbbelet er resepsjonen hans, de snakker bare fransk. Men jeg klarte å booke en time der på google oversetter fransk, så du får det nok til du og selv om du ikke snakker fransk. Du må bare lytte godt når han kommer og roper deg opp, for navnet ditt vil nok være veldig forvrengt.

Det er dyrt da, som å gå til privat gynekolog her hjemme. Han samarbeider med BCN IVF, det er slik jeg fikk vite om ham. Mener telefonnummeret er +33 6 18 17 26 10.
Hjertelyd hørt ved UL 05.07.16, men MA oppdaget 25.07.16
EA ved BCN IVF 28.11.16 SA i uke 5
ED ved Riga IVF 30. juni 2017 negativ
ED i Riga 5. mars 2018 negativ
ED i Riga 9. juli 2018 positiv. Hjertelyd 04.08. 💕Jente. Termin 30.03.19, pks 18.03.19 (38+5)
Ei nydelig jente kom til verden 18. mars 2019 og endret våre liv for all tid.
Rubia er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 29-06-2016, 17:20   #19
Smurfeline
Nykommer

Smurfeline sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Rubia Vis innlegg
Smurfeline, i mai var jeg hos Dr Gerard Arfi i Nice, i gaten Rue de Paris nummer 12. Han er super, snakker engelsk, fransk og svensk og er veldig hyggelig.

Eneste trøbbelet er resepsjonen hans, de snakker bare fransk. Men jeg klarte å booke en time der på google oversetter fransk, så du får det nok til du og selv om du ikke snakker fransk. Du må bare lytte godt når han kommer og roper deg opp, for navnet ditt vil nok være veldig forvrengt.

Det er dyrt da, som å gå til privat gynekolog her hjemme. Han samarbeider med BCN IVF, det er slik jeg fikk vite om ham. Mener telefonnummeret er +33 6 18 17 26 10.
Tusen takk, Rubia!
Og så kjekt med positiv test

Siste forsøk jan18?
Gammel 30-06-2016, 10:09   #20
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Cool

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Smurfeline Vis innlegg
Bra blødningne har stoppet! Er sikkert ikke noe kjekt fordi man automatisk blir bekymret og stresset vil jeg tro, og frykter det verste( selv om det er ganske vanlig etter hva jeg skjønner). Når tenkte du fortelle resten av verden forresten?

Hun koordinatoren i Ava Riga ( Katerina) svarer kjapt, kan ikke klage på det. Er mer at hun ikke svarer på alt som regel, og jeg må liksom mase mange ganger for skjønne hva hun mener. I tillegg fikk jeg endel kontrabeskjeder ifht medisin uten forklaring som gjorde meg litt skeptisk første gangen. Har tatt det opp, og synes det har bedret seg noe.

Jeg prøver finne en gynekolog i nice eller antibes området jeg kan ta ultralyd hos i sommer mens vi er på ferie for å slippe utsette en mnd. Fant en, men hun er seff på ferie akkurat da..om noen vet om noe, si ifra please!
Jeg har ikke helt bestemt meg enda for når jeg vil fortelle resten av verden, men 18-ukerskontrollen er en liten milepæl, så det hadde vært litt stas å si det da Spørsmålet er bare om jeg vil greie å skjule magen så lenge - den sprang liksom ordentlig ut etter forrige helg, he, he.

Ferie i Nice og Antibes høres jo helt fantastisk ut, og så utrolig bra at Rubia til og med vet om en gyn der som samarbeider med klinikken din - blir ikke bedre enn det

Jeg har forresten fått beskjed av fastlegen min om å være litt forsiktig med Frankrike (vel å merke som gravid). De har nemlig uvanlig høy forekomst av toxoplasmose (forskerne tror det er pga. tradisjonen med å spise mye rått og halvstekt kjøtt), og prøvene mine viser at jeg ikke er immun mot det til tross for at jeg har katt (ikke så mange katter i Norge som er bærere av det pga. lav forekomst her til lands). Har man allerede hatt det en gang, er man jo blitt immun, så for de fleste innfødte er ikke dette noe problem, men for oss nordboere derimot ... Fastlegen sa han hadde mange pasienter som hadde fått påvist toxoplasmose etter å ha vært der.

Da testresultatet mitt forelå, sa gynekologen min ganske enkelt at jeg måtte holde meg unna rå grønnsaker sør for København Det må jeg innrømme at jeg slett ikke hadde tenkt på Ikke meningen å skremme noen unødig, men det kan jo være greitt å vite ihvertfall, så får man heller velge å ta de forhåndsreglene man selv vil ut fra det. Personlig trodde jeg nemlig det først og fremst var middelhavslandene sør for Alpene jeg måtte være forsiktig i ...

Ellers ville jeg ha benyttet anledningen til høy champagneføring, solbad og alt det andre man ikke kan gjøre som gravid om jeg først var på Rivieraen før jeg ble det Det er jo slike romantiske ferier som gjerne gjør at folk blir gravide utenfor klinikkverden, så det virker som den perfekte forberedelsen på neste forsøk

født 21+3
født 21+5