Ønskebarn forum  

Gå tilbake   Ønskebarn forum > Adopsjon > Adoptivforeldreforum

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 28-08-2014, 11:20   #1
Ønskebarn
Daglig leder, kasserer og redaktør i Ønskebarn

Medlem siden: Sep 2003
Question Vi søker erfarne adoptanter til undersøkelse

Mitt navn er Marthe Oldren Smørdal og jeg jobber til vanlig som psykologspesialist ved BUP i Trondheim (St. Olavs Hospital). For tiden har jeg spesialistpermisjon hvor jeg skal fordype meg innenfor en selvvalgt faglig problemstilling. I min spesialistpermisjon ønsker jeg å se nærmere på hvilke erfaringer adoptivforeldre har gjort seg i møtet med hjelpeapparatet. Jeg har valgt å ikke definere begrepet «hjelpeapparatet» helt bastant, men tenker hovedsakelig på den delen av apparatet som kommer utenom standard oppfølging, mao vil f.eks PPT og BUP kanskje være de mest relevante. Nå ønsker jeg å komme i kontakt med adoptivforeldre som kan tenke seg å dele sine erfaringer med meg.
Fokus i mitt arbeid vil ikke være hvilke type vansker dere søkte hjelp for, men hvilke erfaringer dere sitter igjen med etter å ha søkt hjelp (eksempelvis om dere følte at kunnskapen om adopsjon var tilstrekkelig). Jeg tenker hovedsakelig å gjennomføre dette som et slags gruppeintervju hvor vi samles en-to kvelder i løpet av sen-høsten og hvor jeg stiller spørsmål som deltagerne så kan svare på og diskutere. Dette er ikke tenkt som et vitenskapelig arbeide og skal i utgangspunktet ikke publiseres, men jeg ønsker å oppsummere det dere forteller og trekke ut hovedmomenter som jeg så kan legge fram for kolleger i BUP. Hensikten er å øke bevisstheten i møtet med adoptivfamilier.Jeg vil selvfølgelig anonymisere det jeg legger fram.

Da jeg ikke har mulighet til å dekke reise for de av dere som evt skulle være interesserte og sombor utenfor Trondheimsområdet, vil det også være aktuelt å intervjue over telefon. Dette kan selvfølgelig også gjøres dersom det er noen som bor i Trondheimsområdet, men som av ulike årsaker ikke kan/ ønsker å delta på gruppesamlingen(e).

Dersom det er noen som synes dette høres interessant ut, vil jeg veldig gjerne at dere kontakter meg på sms/ tlf. 90991873 eller mail:
martheos75@gmail.com innen 25.oktober, så tar jeg kontakt tilbake. Det er selvfølgelig helt uforpliktende å ta kontakt, og det er fullt mulig å ta kontakt for å høre mer om dette før dere tar stilling til om dere ønsker å delta.
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder