Ønskebarn forum  

Gå tilbake   Ønskebarn forum > Generelt om ufrivillig barnløshet > Vi som har mistet

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 07-10-2009, 12:30   #1
TinaM
Fersk på forum

Medlem siden: Mar 2009
Unhappy Mistet 6. gang i dag.. Noen som er under utredning for hab.ab?

Hei.

Da er jeg tilbake hit. Kom fra legen nå. Har nå mistet for sjette gang. Og håpet svekkes mere og mere. Dette er tungt ja.. Hadde hCg på 1700 for en uke siden, og bare 3900 i dag. Begynte å blø i morges, så får håpe det går naturens gang og at jeg slipper nok en utskrapning.

Skal starte utrdning 10 navember, og håper å finne noen svar.

Legen jeg har er veldig snill og omtenktsom. Får god oppfølging og vi føler oss trygge hos han. Men det er ikke han som skal foreta utredningen da han holder til på en privatklinikk, og det har vi ikke råd til. Skal utredes på sykehuset. De er veldig sparsomme med å si hva det kan være, siden utredningen ikke er startet enda. Dette forstår jeg godt, siden de ikke vet noe. Men jeg lurer fremdeles på hva som kan forårsake dette.

Noen som vil dele sine historier med meg? Hva fant legen hos dere? Hva slags behandling fikk dere? Hvordan har det gått videre?

Håper på svar.

Vil ønske alle lykke til med prøvingen og ha en fortsatt fin dag.

Klem fra Tina.

Oktober 07 MA
Mai 08 SA
November 08 MA
Mars 09 SA
Mai 09 MA
Oktober 09 MA
Januar 11 SA
Mai 11 MA
TinaM er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 07-10-2009, 16:58   #2
Hildur
I en klasse for seg

Hildur sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Nord-trøndelag
Standard

Oj oj oj, stakkars jente Dette må være vanvittig tøft.. Mistet 6 ganger

Håper du får noen svar under utredningen, og at du en dag lykkes med å bære fram et barn.

Hildur er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 07-10-2009, 19:41   #3
odaskatt
Skravleguru

odaskatt sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: Vestlandet
Standard

Føler virkelig med deg.

Jeg har mistet fire ganger og ble utredet på både Klinikk Hausken og hos min gynekolog. De tok mange blodprøver av både mannen og meg (mest av meg). Hos meg fant de noe som heter antifosfolipidsyndrom. Det betyr at jeg har økt risiko for blodpropp og økt risiko for abort. Ble satt på klexane (blodfortynnende sprøyter) fom positiv el test, ble gravid og fikk en gutt som var 1 år for to uker siden. Før jeg ble gravid var jeg på sykehuset og tok hysteroscopi av livmor for å sjekke at det ikke var polypper, skillevegger osv der.

Lykke til! Håper de finner årsaken hos deg, dvs at det er noe som lett kan fikses.
odaskatt er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 07-10-2009, 20:30   #4
TinaM
Fersk på forum

Standard

Takk for svar.

Det var godt å høre at det ordnet seg. Er ikke en kjekk situasjon å være i akkurat. Håper det er noe liknende hos meg også, så jeg i allefall vet hva det er og at det er mulig å gjøre noe med det.

Tok det lang tid før du ble gravid? Fikk du god oppfølging under svangerskapet? Var det tungt under selve utredningen, og hvor lang tid tok den ca?

Beklager om det ble masse spm. men jeg lurer sånn og håper jeg og kan få gjort noe med det..

Tina

Oktober 07 MA
Mai 08 SA
November 08 MA
Mars 09 SA
Mai 09 MA
Oktober 09 MA
Januar 11 SA
Mai 11 MA
Gammel 08-10-2009, 13:33   #5
Ell@
Stadig innom

Ell@ sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Standard

Hei,

Vi har også mistet mange ganger (9 tror jeg ?) Vi tok også alle testene som Odaskatt nevner ovenfor, men hos oss fant de absolutt ingenting !! Tilslutt reiste vi til Finland og gjorde et PGD forsøk der de tester befruktede egg før de settes tilbake. Hos oss var 2/3 av de befruktede eggene "syke". De få som var friske var av så dårlig kvalitet at de egentlig ikke var "brukbare" til å sette tilbake. De ville ende i SA. Vi prøvde dette en gang, men i uke 7 endte det i SA. De testet dette på 22 befruktede egg. Så vi fikk først svar etter Finlandsturen. Da var det punktum for mer prøving. Men opp i alt dette har vi faktisk greid å få en sønn som nå er 7 år Utrolig nok !!

Men min historie er blandt de sjeldne. Det skjer oftere at de finner noe på prøvene her i Norge, kanskje noe med livmoren eller som med Odaskatt, høyere sjanse for blodpropp, eller at du trenger litt ekstra Progesteron tidlig i svangerskapet.

Ønsker deg masse lykke til videre, håper dere snart lykkes

Mamma til f.02 og fostermamma til

Ell@ er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 08-10-2009, 17:58   #6
maggadora
Stadig innom

maggadora sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Sted: Østlandet
Standard

Hei

Høres tøft ut å miste så ofte. Føler med deg.
Har selv opplevd å miste 3 ganger. Mine SA skylles antageligvis alder. Men jeg lykkes til slutt og er nå gravid i 7.måned. Er 43 år.

Jeg tok akupunktur og homoepatisk medisin som heter sepia. I tillegg så brukte jeg blodfortynnende, albyl e, både før jeg ble gravid og så i de første tre månedene av svangerskapet. Jeg fikk også ekstra progestron tilskudd til uke 12.

Håper du får hjelp, slik at du slipper å gå igjennom dette engang til.

Lykke til

Positiv test mai 09

Termin 27.12.09

En gutt født 29.12.09
maggadora er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 08-10-2009, 21:56   #7
Linken
Stadig innom

Linken sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Akershus
Standard

Så trist å høre at du har mistet enda en gang... Føler veldig med deg!

Jeg har selv mistet mange ganger, alt fra uke 5 til uke 13. Jeg har vært utredet for hab.ab, men hos meg finner de ingen feil. Jeg har også prøvd blodfortynnende tabletter og sprøyter og ekstra hormoner. Men ingenting hjelper altså...

Vi er også i den situasjonen at jeg har forhøytet FSH. Det vil si at jeg sannsynligvis begynner å gå tom for egg eller at eggene er av dårlig kvalitet. I tillegg mistenker de at det oppstår koromsomfeil på våre befruktetede egg.
I utgangspunktet hadde vi blitt anbefalt å dra til Finland for å genteste våre befruktede egg, men jeg har desverre alt for få egg. Man må vist ha minst 10 egg ut for å gjennomføre det, men jeg får bare ut 1 - 4 egg på de høyeste medisindosene. Vi har også prøvd eggdonasjon i Russland uten å lykkes...

Vi bestemte oss derfor for å avslautte prøvingen og er nå kommet godt i gang med adopsjonsprosessen.

Uansett vet jeg at mange får hjelp etter å ha vært gjennom utredning. Jeg håper inderlig dere får den hjelpen dere trenger og at dere snart opplever en fullgått svangerskap som ender med en nydelig liten baby!
10.02.09: Adopsjonsøknad sendt - land: Etiopia
10.02.12: Den STORE telefonen ringte! Jente, født februar 2009
17.04.12: Lykken snudde og ble til dyp sorg.
21.05.12: Telefonen ringte igjen, gutt født oktober 2011

20.02.13: Ny adopsjonssøknad sendt - Land: Kenya
Linken er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 10-10-2009, 15:55   #8
lille engel
Fastboende

lille engel sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Bergen
Standard

Hei på deg

må si at jeg er veldig forundret over at de ikke har utredet deg før nå,etter 6 aborter.....Hvordan er det mulig???
Jeg ble utredet etter 1 eller 2 aborter,og de finner ikke noe hos meg heller.Men har funnet meg en dyktig ny gynokolog som skal gi meg nye medesiner som han har forsket på selv,med 80 prosent posetivt resultata.
Håper så inderlig at du slipper flere aborter nå,og at de finner ut av det.For dette er ett helvete og gå igjenom.
frys i uke 10 - avbrutt
frys i uke 15- abort
frys i uke 36 -negativt
andre ivf des 08-negativ
frys i uke 14- kjemisk desverre
uke 46 -negativt igjen desverre

Denne lange prossessen,endte desverre i samlivsbrudd
lille engels dagbok

Svever nå på en rosa lykkesky,sammen med ny mann som jeg håper og få ett kjærlighetsbarn sammen med med
lille engel er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 11-10-2009, 21:35   #9
TinaM
Fersk på forum

Standard

Takk for støttende svar alle sammen! Dett setter jeg pris på. Får håpet oppe av å høre om dere som det har gått bra med og dere som er i gang med adopsjonsprossessen.

Grunnen til at jeg har mistet så mange ganger før utredning er at deter lang ventetid på sykehuset, og ved graviditet nr 5 så ble timen min (for utredning) som jeg hadde i august slettet ved en "feil". De kunne ikke gjøre utredning på meg mens jeg var gravid, var grunnen da jeg hadde mistet igjen og lurte hvorfor jeg mistet timen. Gynekologen min sa at de ikke "hadde lov" til å slette før jeg var kommet over 12 uke med min historikk. Siden sjansene for at jeg mistet igjen var stor. De fikk presset meg inn igjen i november. Så håper det ordner seg da. Ønsker så gjerne å vite hva det er og om det er noe man kan gjøre.

Hadde det "bare" vært noe som at jeg trengte mere hormoner eller blodfortynnende. Men vi får bare ha med oss håpet og prøve å være så optimistiske som situasjonen tillater.

Setter veldig pris på dette formuet og dere som er her. Klem fra meg.

Oktober 07 MA
Mai 08 SA
November 08 MA
Mars 09 SA
Mai 09 MA
Oktober 09 MA
Januar 11 SA
Mai 11 MA
Svar

Bookmarks

Trådverktøy