Ønskebarn forum  

Gå tilbake   Ønskebarn forum > Klubber > Eggdonasjon

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 16-07-2019, 12:42   #41
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Rubia Vis innlegg
Det håper jeg også.
Artig om du får en baby på dagen 1 år etter meg. Og veldig lett for meg å huske hvor langt du er i graviditeten til en hver tid.
Nå er første milepæl positiv test. Når har du fått testdag? Tester du noe før det, eller klarer du å holde deg tror du?
Skal du ta akupunktur framover?
Jeg klarer helt sikkert å holde meg, har jo fått testeangst med tiden men mulig jeg tar en urintest om blodprøvesvaret lar vente på seg Har testdag på mandag

Akupunktøren er bortreist, så det blir ikke noe mer nå i juli, men starter opp igjen i august (dvs. om jeg er gravid ...) På en måte syns jeg det er litt fint å slippe avtaler akkurat nå, og jeg ble jo gravid med tvillingene uten akupunktur i rugetiden, så blir ikke så bekymret av det

Føler meg endelig sånn noenlunde utsovet nå Kjøpte en magisk eterisk oljeblanding på flyet hjem som skulle hjelpe på avslapning og søvn, og tror jammen at det funket Man skal være litt forsiktig med eteriske oljer og massasje, men jeg fant ingen av ingrediensene som jeg vet man skal passe seg for (som ylangylang), og dessuten skulle man bare smøre litt i tinningene og under nesen Spiser fersk ananas og drikker te i sengen (legen sa jeg kunne drikke opptil 5-6 kopper med svak svart te til dagen)

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 18-07-2019, 22:42   #42
SK90
Flyttet inn

Sted: Vestlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Jeg klarer helt sikkert å holde meg, har jo fått testeangst med tiden men mulig jeg tar en urintest om blodprøvesvaret lar vente på seg Har testdag på mandag

Akupunktøren er bortreist, så det blir ikke noe mer nå i juli, men starter opp igjen i august (dvs. om jeg er gravid ...) På en måte syns jeg det er litt fint å slippe avtaler akkurat nå, og jeg ble jo gravid med tvillingene uten akupunktur i rugetiden, så blir ikke så bekymret av det

Føler meg endelig sånn noenlunde utsovet nå Kjøpte en magisk eterisk oljeblanding på flyet hjem som skulle hjelpe på avslapning og søvn, og tror jammen at det funket Man skal være litt forsiktig med eteriske oljer og massasje, men jeg fant ingen av ingrediensene som jeg vet man skal passe seg for (som ylangylang), og dessuten skulle man bare smøre litt i tinningene og under nesen Spiser fersk ananas og drikker te i sengen (legen sa jeg kunne drikke opptil 5-6 kopper med svak svart te til dagen)
Så spennende det blir med testdag på mandag Sent Ute 🤞 Det er godt å høre at du føler deg noenlunde utsovet, og at du slapper av med te og ananas. Lykke til videre som ruger og lykke til med testing Sender deg mange varme tanker og klemmer
Begynte spray aug.16.
Gravid- MA sept.16
22/4-17: Gravid ved IVF
19/5-17: Hjerteaktivitet
Fødte verdens fineste jente des 2017 💗
August-18: Fryseforsøk. Gravid- SA
12/12-18: Innsett av fryseegg-men overlevde ikkje
Nytt ferskforsøk. 13/5-19: Ruger. Negativt.
Innsett av blastocyst 20/8 - Gravid
24/09-19: Hjerteaktivitet
SK90 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 19-07-2019, 22:42   #43
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av SK90 Vis innlegg
Så spennende det blir med testdag på mandag Sent Ute 🤞 Det er godt å høre at du føler deg noenlunde utsovet, og at du slapper av med te og ananas. Lykke til videre som ruger og lykke til med testing Sender deg mange varme tanker og klemmer
Mange takk Nå er du vel snart i gang selv også?
Merker at jeg blir stadig døsigere for hver dag som går, så nå tror jeg snart at progesterontåken er i ferd med å innta meg for godt Måtte sove middag både i går og i dag. Hvordan skal dette ende?!
Akkurat nå må jeg tvinge meg selv til å være våken lenge nok til at jeg får tatt siste Progynovaen til riktig tid. Litt slitsomt med alt som skal tas hver 8. time, men denne ganger skal heldigvis alt annet kun tas hver 12. time, og det er mye lettere å forholde seg til.
Ellers prøver jeg å spise ananas, avocado, olivenolje, rødbeter og alle andre ting som skal være bra for fertiliteten

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2
Gammel 21-07-2019, 14:14   #44
SK90
Flyttet inn

Sted: Vestlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Mange takk Nå er du vel snart i gang selv også?
Merker at jeg blir stadig døsigere for hver dag som går, så nå tror jeg snart at progesterontåken er i ferd med å innta meg for godt Måtte sove middag både i går og i dag. Hvordan skal dette ende?!
Akkurat nå må jeg tvinge meg selv til å være våken lenge nok til at jeg får tatt siste Progynovaen til riktig tid. Litt slitsomt med alt som skal tas hver 8. time, men denne ganger skal heldigvis alt annet kun tas hver 12. time, og det er mye lettere å forholde seg til.
Ellers prøver jeg å spise ananas, avocado, olivenolje, rødbeter og alle andre ting som skal være bra for fertiliteten
Synd du føler deg så slapp og utslitt. Men bra du tar det roligt og spiser riktig Og forhåpentligvis kan du juble i morgen Ja det er en del å passe på med medisineringen som skal tas på riktig tid... Eg har gått på p-piller i 1,5 uke, så får eg forhåpentligvis en blødning da. Så eg gler meg til det lykke til i morgen 🤞 Tenker mye på deg ❤
Begynte spray aug.16.
Gravid- MA sept.16
22/4-17: Gravid ved IVF
19/5-17: Hjerteaktivitet
Fødte verdens fineste jente des 2017 💗
August-18: Fryseforsøk. Gravid- SA
12/12-18: Innsett av fryseegg-men overlevde ikkje
Nytt ferskforsøk. 13/5-19: Ruger. Negativt.
Innsett av blastocyst 20/8 - Gravid
24/09-19: Hjerteaktivitet
SK90 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 06-08-2019, 22:16   #45
Sara83
Fersk på forum

Medlem siden: Feb 2019
Standard Nye forsøk i vente?

Hei,
Har samme diagnose som flere av dere, tidlig overgangsalder, allerede som 33 år fikk jeg høre det og det var fryktelig tungt den gangen. Fikk diagnosen på nytt i 2018 (pga stolte ikke på gynekologene på sykehuset, de ga mange tvetydige svar i prosessen, en sa at alt var ok, så kom nestemann og sa at nei, her er det dessverre ikke noe egg). Nå er jeg 36 og vet ikke hvor mange ganger folk har spurt om jeg er gravid de siste årene (for overgangsalder har gitt litt mage/oppblåshet de siste årene), og jeg pent sier nei. I alle fall 6 ganger. Kan ikke folk tenke seg to ganger om før de slenger ut spørsmålet?
Vi har vært gjennom ED i Spania i år for første gang, begge forsøk fikk dessverre negativ test. Så gikk ikke de første to gangene for oss. Vurderer nå Danmark, er i kontakt med flere klinikker der, men lang ventetid de fleste steder. En av dem har Baby eller pengene tilbake garanti, skal sjekke ut med dem om vi kan sette oss på den ventelista, siden da har man iallefall mulighet å gjøre flere forsøk uten å tape alle pengene. Ser jo at flere har mange forsøk før det går, og da blir det tryggere å gå for garanti-pakken.
Ser noen har tatt slik hysteroskopi, er det noe som kan være aktuelt dersom man etterhvert har mange mislykkede forsøk?
Sara83 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 06-08-2019, 23:16   #46
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sara83 Vis innlegg
Hei,
Har samme diagnose som flere av dere, tidlig overgangsalder, allerede som 33 år fikk jeg høre det og det var fryktelig tungt den gangen. Fikk diagnosen på nytt i 2018 (pga stolte ikke på gynekologene på sykehuset, de ga mange tvetydige svar i prosessen, en sa at alt var ok, så kom nestemann og sa at nei, her er det dessverre ikke noe egg). Nå er jeg 36 og vet ikke hvor mange ganger folk har spurt om jeg er gravid de siste årene (for overgangsalder har gitt litt mage/oppblåshet de siste årene), og jeg pent sier nei. I alle fall 6 ganger. Kan ikke folk tenke seg to ganger om før de slenger ut spørsmålet?
Vi har vært gjennom ED i Spania i år for første gang, begge forsøk fikk dessverre negativ test. Så gikk ikke de første to gangene for oss. Vurderer nå Danmark, er i kontakt med flere klinikker der, men lang ventetid de fleste steder. En av dem har Baby eller pengene tilbake garanti, skal sjekke ut med dem om vi kan sette oss på den ventelista, siden da har man iallefall mulighet å gjøre flere forsøk uten å tape alle pengene. Ser jo at flere har mange forsøk før det går, og da blir det tryggere å gå for garanti-pakken.
Ser noen har tatt slik hysteroskopi, er det noe som kan være aktuelt dersom man etterhvert har mange mislykkede forsøk?
Hysteroskopi kan være lurt å ta, ja, for å utelukke om det kan være forhold i livmoren som er problemet, eller operere noe bort. Du kan ev. prøve ul med saltvann som kontrastvæske først - da ser de litt mer enn på vanlig ul. Jeg har fått oppdaget polypper med salatvannsultralyd, som deretter er blitt fjernet under hysteroskopi.

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2
Gammel 07-08-2019, 10:11   #47
Angelique
Nykommer

Medlem siden: Feb 2019
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sara83 Vis innlegg
Hei,
Hei du, det er ofte klinikkene som foreslår at man skal ta hysteroskopi eller aquascan for å sjekke forholdene i livmoren. Jeg hadde kanskje satset på å finne en klinikk neste gang som vil utrede litt mer, basert på historikken dere har. Så er det også greit å vite at mange klinikker ønsker å gjøre egne undersøkelser. Jeg har hatt hysteroskopi i Hellas i fjor høst. Nå som vi har byttet til Russland vil de gjøre det samme på nytt. Jeg har også tidlig overgangsalder, send PM hvis det er noe! Vi har blant annet en liten FB-gruppe.
Angelique er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder