Ønskebarn forum  

Gå tilbake   Ønskebarn forum > Klubber > Eggdonasjon

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 08-04-2019, 12:40   #21
Twoflower
Fersk på forum

Medlem siden: Mar 2019
Standard

Det er både spennende og litt panikkartet å være såpass godt igang nå. I ettermiddag skal jeg ha en skypesamtale med en tidligere pasient fra klinikken. Det blir nok spennende. Men jeg føler liksom ikke at jeg har så mange spørsmål å stille. Jeg tror ikke jeg har kommet langt nok i tankeprosessen til å vite hva jeg bør spørre om. Det var legen jeg snakket med som ville sette av tid så jeg kunne ha disse samtalene, og jeg tenkte at jeg jo bare kunne gjøre det. Regner med at det kan være nyttig å høre litt fra noen som har vært gjennom det samme, og hvilke erfaringer de har. Og ikke minst hvilket program de valgte, og hvorfor. For der er jeg enda veldig usikker. Jeg heller enda mot eggdonasjon, der de har to program. Det ene garanterer 2 blastocyster, og det andre 4. Men alle forsøkene inngår ikke i prisen, kun det første, så koster det litt over 1000 euro for hvert av de neste forsøkene, så jeg skulle gjerne hatt en krystallkule som kunne vise meg om det vil gå bra for meg på første forsøk eller ikke Det er og derfor jeg skal dra på infomøtet de skal ha i Oslo i slutten av måneden. Kanskje jeg får nok info til at jeg greier å bestemme meg da. Det er akkurat nå jeg kunne trengt noen andre å snakke med for å greie å bestemme seg. Er en ganske stor besluttelse å skulle ta alene, men det går nok bra til slutt..håper jeg
Twoflower er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 08-04-2019, 23:24   #22
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Twoflower Vis innlegg
Det er både spennende og litt panikkartet å være såpass godt igang nå. I ettermiddag skal jeg ha en skypesamtale med en tidligere pasient fra klinikken. Det blir nok spennende. Men jeg føler liksom ikke at jeg har så mange spørsmål å stille. Jeg tror ikke jeg har kommet langt nok i tankeprosessen til å vite hva jeg bør spørre om. Det var legen jeg snakket med som ville sette av tid så jeg kunne ha disse samtalene, og jeg tenkte at jeg jo bare kunne gjøre det. Regner med at det kan være nyttig å høre litt fra noen som har vært gjennom det samme, og hvilke erfaringer de har. Og ikke minst hvilket program de valgte, og hvorfor. For der er jeg enda veldig usikker. Jeg heller enda mot eggdonasjon, der de har to program. Det ene garanterer 2 blastocyster, og det andre 4. Men alle forsøkene inngår ikke i prisen, kun det første, så koster det litt over 1000 euro for hvert av de neste forsøkene, så jeg skulle gjerne hatt en krystallkule som kunne vise meg om det vil gå bra for meg på første forsøk eller ikke Det er og derfor jeg skal dra på infomøtet de skal ha i Oslo i slutten av måneden. Kanskje jeg får nok info til at jeg greier å bestemme meg da. Det er akkurat nå jeg kunne trengt noen andre å snakke med for å greie å bestemme seg. Er en ganske stor besluttelse å skulle ta alene, men det går nok bra til slutt..håper jeg
Verden er full av spørsmål man ikke vet man skal stille, så lurt å få litt input for å få fart i tankeprosessen, ja. Etter samtalene har du sikkert enda flere spørsmål enn svar, men det er også en del av forløpet

En x-faktor jeg ville spurt legen om, er om de ville sette inn en eller to blastocyster om gangen i ditt tilfelle. Det avgjør om 4 blastocyster betyr 2 eller 4 forsøk og om 2 blastocyster betyr 1 eller 2 forsøk. Jeg ville også bedt om en individuell vurdering av sjansene for å lykkes på første forsøk. Om du vil gå for garantipakken med eggdonor, må du også ta hysteroskopi hos dem først som blir en ekstrakostnad, med mindre du uansett skal ta det. Det kan i tilleg være verdt å tenke på at hotell- og flypriser stiger om man skal gjøre forsøk i løpet av turistsesongen, og da må man også beregne ekstra god tid for å ordne med visum.

På infomøtet pleier legen å sette av tid til korte personlige samtaler, og ellers er det en gyllen anledning til å bli kjent med andre i samme situasjon

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 09-04-2019, 10:06   #23
Veggie
Stadig innom

Veggie sin avatar

Medlem siden: Aug 2015
Standard

Hei!

Håper du fikk noen gode svar på skypesamtalen. Ellers er vi her og. Jeg møtte to damer i samme situasjon. De holdt til på Ava Peter og jeg Ivf Riga. Tok meg litt tid før jeg skjønte at jeg måtte bytte klinikk. Men er evig takknemlig for informasjonen jeg fikk. Holdt kontakt med hun ene og vi har jevnaldrende barn og inviterte meg til å feriere sammen i sommer med flere andre alenemødre. Det er fantastisk

1000 euro for fryseforsøk er ikke så ille. Kostet meg 17000-18000 for hvert fryseforsøk i Riga.

Det hele blir nok klarere etterhvert. Du vet nok hva du skal velge når det nærmer seg

B][/B]
Sitat:
Opprinnelig skrevet av Twoflower Vis innlegg

Fryseforsøk september 2015, SA i uke 6. Negativt fryseforsøk november 2016.

Etter 3 forsøk i Riga og sikkert 5-6 mislykkede stimuleringer byttet jeg til Ava Peter og ble forundret over hvor mye bedre kommunikasjon og oppfølging jeg fikk og ble gravid på første forsøk. Anbefales for slitere! Ultralyd 11.mai viste at jeg bærer på en liten gutt 💙 :

Min kjære sønn ble født 17.10.17 💙💙💙
Veggie er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 09-04-2019, 10:15   #24
Twoflower
Fersk på forum

Medlem siden: Mar 2019
Standard

Da har jeg hatt samtale med en hyggelig svensk dame, som hadde en skjønn liten datter på 6 måneder Det var fint å snakke med henne, og få hennes perspektiv på dette, selv om jeg ikke hadde så veldig mange spørsmål til henne. Men hun fortalte litt om sin reise, og hun hadde gått for embryoadopsjon, for det var det hun mente ville gi best garanti for suksess. Hun hjalp meg og å få litt perspektiv på dette, og "ufarliggjøre" det. Hun sa det så fint, at når det gjaldt donorene, så så hun på dem på omtrent samme måte som om man trenger en donor til f.eks. et nytt hjerte eller lignende. Det blir jo ikke helt det samme, men jeg skjønte hva hun mente. Det er så lett å henge seg opp i all verdens atributter og overtenke hvem disse menneskene er, og være redd for å overtenke ting. Hun syntes det var fint å la klinikken gjøre den store utvelgingen, så fikk hun et lite nummer med donorer som hun valgte mellom. Jeg kjenner at jeg er litt der jeg og. det er overveldende å skulle logge seg inn på en database og saumfare utallige profiler for å prøve å gjøre en bestemmelse. Så faktisk begynner jeg å helle litt mer til embryoadopsjon jeg og.

Da jeg snakket med legen, så sa hun at de aldri bruker mer enn ett egg om gangen, for siden sjansene er så store, så er det en stor risk for tvillinger, og da blir det en mer høyrisiko graviditet. det er kun i veldig spesielle omstendigheter at de setter inn mer enn ett egg.

Så jeg må si at jeg merkelig nok er mer klar for veien videre nå enn jeg var tidligere, og det er godt
Twoflower er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 05-05-2019, 22:38   #25
ings
Fersk på forum

Medlem siden: Aug 2018
Sted: 0575
Standard

Hei dere! Så flott med forum for eggdonasjon. Fint å lese om reisen deres. Selv er jeg 10 + 1 dag på vei etter eggdonasjon i DK, og fyller 46 år i august. Bor i Oslo, og lurer på om noen her inne har lyst til å møtes til en kaffe? Kunne vært fint å lage et lite nettverk for oss som er i samme situasjon
ings er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 07-05-2019, 14:07   #26
Veggie
Stadig innom

Veggie sin avatar

Medlem siden: Aug 2015
Standard

Hei!

Så spennende. Jeg er ikke prøver lenger men hyggelig å møte andre

QUOTE=ings;840053]Hei dere! Så flott med forum for eggdonasjon. Fint å lese om reisen deres. Selv er jeg 10 + 1 dag på vei etter eggdonasjon i DK, og fyller 46 år i august. Bor i Oslo, og lurer på om noen her inne har lyst til å møtes til en kaffe? Kunne vært fint å lage et lite nettverk for oss som er i samme situasjon [/QUOTE]

Fryseforsøk september 2015, SA i uke 6. Negativt fryseforsøk november 2016.

Etter 3 forsøk i Riga og sikkert 5-6 mislykkede stimuleringer byttet jeg til Ava Peter og ble forundret over hvor mye bedre kommunikasjon og oppfølging jeg fikk og ble gravid på første forsøk. Anbefales for slitere! Ultralyd 11.mai viste at jeg bærer på en liten gutt 💙 :

Min kjære sønn ble født 17.10.17 💙💙💙
Veggie er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 07-05-2019, 21:26   #27
Rubia
Husvarm

Medlem siden: Jan 2016
Sted: Østlandet
Standard

Jeg møter også gjerne opp i Oslo.
Hjertelyd hørt ved UL 05.07.16, men MA oppdaget 25.07.16
EA ved BCN IVF 28.11.16 SA i uke 5
ED ved Riga IVF 30. juni 2017 negativ
ED i Riga 5. mars 2018 negativ
ED i Riga 9. juli 2018 positiv. Hjertelyd 04.08. 💕Jente. Termin 30.03.19, pks 18.03.19 (38+5)
Ei nydelig jente kom til verden 18. mars 2019 og endret våre liv for all tid.
Rubia er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 08-05-2019, 00:35   #28
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Standard

Jeg kan også være med i Oslo

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 10-05-2019, 07:56   #29
ings
Fersk på forum

Medlem siden: Aug 2018
Sted: 0575
Standard

Hei alle som vll treffes! Så hyggelig med positiv respons, supert altså. Fint at vi alle er i litt ulike faser, mange erfaringer å utveksle. Hva om vi får til et treff før sommeren? For meg som bor i Oslo, så passer både hverdager og helger. Men kanskje best med helg for de som må komme seg til Oslo. Hva med en gang mellom 1 til 9 juni? Nå slenger jeg bare ut noen datoer her, som en start vi sees da!
ings er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 10-05-2019, 13:48   #30
morbær
Nykommer

Medlem siden: Oct 2013
Standard

Jeg fikk datteren min som 46-åring i 2015, men kommer også gjerne om det passer, så bra initiativ

Masse lykke til, alle prøvere🍀🍀🍀
morbær er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder