Ønskebarn forum  
Gammel 08-07-2016, 12:14   #21
fremtidig far
Fersk på forum

Medlem siden: Jul 2016
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av snøfrisk Vis innlegg
1 - Hva kan jeg som mann gjøre for å bedre sædkvaliteten? Aner ikke om den er dårlig, men hva kan jeg f.eks spise som vil virke gunstig inn på kvaliteten?
Holde deg i fysisk god form,unngå trange bukser, spise næringsrik og sunn mat generelt,slutte å røyke/røyke mindre,begrense alkoholbruket og selvfølgelig godt humør! Mannen min opplevde å ikke ha sædceller under sædprøvene,men fikk tilbud om å ta biopsi i testiklene-da fant de mange gode på sykehuset!!!Håp for alle sier jeg bare...

2 - Mange snakker om at alkohol (misbruk) vil føre til dårligere kvalitet. Er det noen som har noen tall på dette? Antall halvlitere per dag eller antall vinglass? Når vil alkoholen påvirke i negativ retning?er ikke sikker...men begrens alkoholen til et par halvlitere i helgen kanskje????
Lykke til!!!!
Lurt å teste slik at man slipper å gå med den usikkerheten. Ellers er det sunn mat og livsstilsom gjelder - og unngå laptop og telefon, tobakk og sprit. Som mann er det ganske enkelt og greit å bli testet, så det er ikke noe å holde seg tibake for. Husk at de skal teste for både mengde sæd, svømmeevne og abnorme former - alle tre har innvirking på evne til å få barn. Og hold deg unna hjemmestester!
fremtidig far er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 22-07-2016, 09:23   #22
Kobe
Fersk på forum

Medlem siden: Jun 2016
Sted: Oslo
Standard

Jeg leste nylig en artikkel om dette:
http://www.wbur.org/commonhealth/201...ampaign=buffer

Kanskje det hadde vært noe?

Koben

Kobe er ikke logget på   Svar med sitat