Ønskebarn forum  
Gammel 06-06-2017, 16:28   #121
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Marit81 Vis innlegg
Jeg var på første kontroll hos legen nå på torsdag, i tillegg til blodprosent (stikk i fingeren, de sjekker hver gang), mener jeg det var blodtype inkl rhesus, rubella, toxoplasmose, hiv, hepatitt, syfilis og jernlager. Tror ikke de sjekket stoffskifte. Dobbeltsjekker når jeg får resultatet.
Det var de prøvene gynekologen min tok, mens fastlegen i tillegg hadde D-vitamin og tsh, samt t3 og/eller t4 på smørbrødlisten sin.

Det var gyn som hadde regien på svangerskapskontrollene mine, og blodprosenten ble bare målt den ene gangen, men jeg måtte ta med urinprøve hver gang.

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Sent Ute er pålogget nå   Svar med sitat
Gammel 06-06-2017, 16:34   #122
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Kanskjesnart Vis innlegg
Da er det fremdeles håp Jeg mener ikke klage altså, men det er veldig kjedelig å ikke klare å gjøre noenting.

Jeg skal sjekke på fredag hva som faktisk er sjekket av blodprøver.

Og vedrørende sånn svangerskapsdiabetes: tror jeg også skal ha en sjekk for det, men har ikke fått noe tid enda. Får kanskje vite det på fredag.
Det er fryktelig ubehagelig å være konstant utmattet og uvel, og etterhvert blir det også et praktisk problem, så du er i din fulle rett til å klage Men er du fremdeles bare 20% sykemeldt?

født 21+3
født 21+5
Gammel 06-06-2017, 16:37   #123
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av SK90 Vis innlegg
Takk for svar Sent Ute og Marit81 Eg er komt til 10uker + 4dager. Så har liksom ikkje komt til uke 12 enda, der kvalmen skulle ha gitt seg. Men eg fikk time hos legen i morgen, heldigvis. Så da skal han sjekke med ul. Det er nok det beste som dere sier, at man bør ta hyppigere ul-er for å få en bekreftelse og berolighet. Så håper virkelig det er bra inni der. Det er som du sier Sent Ute, at det er jo mye kjekkere å ikkje ha symptomer i det hele tatt. Men blir så usikker når eg har hatt dem, og så slutter de brått.. Men håper virkelig at legen ser liv i morgen 😊
Så bra at du fikk time så snart Har fastlegen din ul? Siden kvalmen ofte er på det verste i uke 8, skal du ikke se bort fra at den har begynt å avta hos deg allerede nå som du nærmer deg slutten av 1. trimester med stormskritt

født 21+3
født 21+5
Gammel 06-06-2017, 17:53   #124
SK90
Flyttet inn

Sted: Vestlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Så bra at du fikk time så snart Har fastlegen din ul? Siden kvalmen ofte er på det verste i uke 8, skal du ikke se bort fra at den har begynt å avta hos deg allerede nå som du nærmer deg slutten av 1. trimester med stormskritt
Ja, heldigvis har han ul, så han kan se 😊 Håper virkelig det. Skal/bør eg forresten ha med urin til legen i morgen? Ingen har sagt noe om det.
Begynte spray aug.16.
Gravid- MA sept.16
22/4-17: Gravid ved IVF
19/5-17: Hjerteaktivitet
Fødte verdens fineste jente des 2017 💗
August-18: Fryseforsøk.
02/09-18: Gravid. SA
SK90 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 06-06-2017, 18:06   #125
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av SK90 Vis innlegg
Ja, heldigvis har han ul, så han kan se 😊 Håper virkelig det. Skal/bør eg forresten ha med urin til legen i morgen? Ingen har sagt noe om det.
Jeg har bare tatt med urin til de undersøkelsene som har vært definert som svangerskapskontroll, men det er sikkert litt ulik praksis rundt omkring. Om du er urolig for urinvisinfeksjon, kan du sikkert ta med uansett og be dem ta en sjekk.

født 21+3
født 21+5
Gammel 06-06-2017, 19:18   #126
Irene
Husvarm

Irene sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Standard

Energien er ganske lav for tiden, så jeg sliter med å henge med her inne. Håper alt er som det skal i morgen sk90. Jeg var rundt uke 11 når kvalmen forsvant for det meste denne gangen. Så satser på at du også er heldig og at det bare roer seg

Har vært på første svangerskapskontroll hos legen i dag. Fastlegen min har sluttet på legekontoret jeg hører til, men hun som er der nå har jeg heldigvis også fått sansen for. Hun har hatt troen på dette forsøket og ble veldig glad når jeg kunne meddele at det ble tvillinger. Alt så greit ut på kontrollen i dag i forhold til urin og blodprosent, også blodtrykket var akkurat det samme som i starten av sist svangerskap. Spurte om jeg skulle fortsette å gå i det vanlige svangerskapsomsorgsprogrammet, og hun ville jeg skulle det i tillegg til det jeg skal til gynekologen. Så nå venter jeg på telefon fra jordmor så skal jeg der rundt uke 16 vistnok. Får god oppfølging da Spurte litt i forhold til sykemelding, siden jeg har skjønt at en del tvillinggravide blir sykemeldt rundt uke 20. Jeg skulle bare forberede meg på at jeg nok ble sykemeldt i den tiden, om ikke 100% med en gang i uke 20, så iallfall ikke mye senere. Litt greit å vite i forhold til jobb også, siden jeg jobber på småbarnsavdeling og vi har innkjøring av nye barn når jeg er ca 23/24 uker. Så kan kanskje sjefen min planlegge litt om hvem som skal ta over for meg slik at barna som skal begynne får en god start og ikke blir kjent med meg i noen dager og så kommer et nytt menneske.
Gammel 06-06-2017, 19:28   #127
Me87
Superskravler

Me87 sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Sted: Sørlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Irene Vis innlegg
Energien er ganske lav for tiden, så jeg sliter med å henge med her inne. Håper alt er som det skal i morgen sk90. Jeg var rundt uke 11 når kvalmen forsvant for det meste denne gangen. Så satser på at du også er heldig og at det bare roer seg

Har vært på første svangerskapskontroll hos legen i dag. Fastlegen min har sluttet på legekontoret jeg hører til, men hun som er der nå har jeg heldigvis også fått sansen for. Hun har hatt troen på dette forsøket og ble veldig glad når jeg kunne meddele at det ble tvillinger. Alt så greit ut på kontrollen i dag i forhold til urin og blodprosent, også blodtrykket var akkurat det samme som i starten av sist svangerskap. Spurte om jeg skulle fortsette å gå i det vanlige svangerskapsomsorgsprogrammet, og hun ville jeg skulle det i tillegg til det jeg skal til gynekologen. Så nå venter jeg på telefon fra jordmor så skal jeg der rundt uke 16 vistnok. Får god oppfølging da Spurte litt i forhold til sykemelding, siden jeg har skjønt at en del tvillinggravide blir sykemeldt rundt uke 20. Jeg skulle bare forberede meg på at jeg nok ble sykemeldt i den tiden, om ikke 100% med en gang i uke 20, så iallfall ikke mye senere. Litt greit å vite i forhold til jobb også, siden jeg jobber på småbarnsavdeling og vi har innkjøring av nye barn når jeg er ca 23/24 uker. Så kan kanskje sjefen min planlegge litt om hvem som skal ta over for meg slik at barna som skal begynne får en god start og ikke blir kjent med meg i noen dager og så kommer et nytt menneske.
Forståelig at energien er lav. Ta vare på deg selv, og hvil når du kan

Fantastisk med tvillinger ja

Mine er nå drøye 8 mnd.
Etter to år med prøving på egenhånd, 1 AIH og 1 IVF, lyktes vi på 1.FER i Porsgrunn- juni 2012 1. søskenIVF juli 2013 - avbrutt. Lapraskopi desember 2013 - fjernet venstre eggstokk og eggleder. 2.søskenICSI desember 14 - avbrutt etter uttak. Fryseforsøk mai og juli - negativt. - 1 eskimo på frys. Ferskforsøk ICSI sept. 15 - negativt. Hausken - IVF ferskforsøk jan. 16 - positiv! 26.09.16
Me87 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 06-06-2017, 19:36   #128
Marit81
Stadig innom

Medlem siden: Mar 2016
Sted: Rogaland
Standard

Sitat:
Ja, det er ikke akkurat de gravide man har tenkt på da logistikken rundt det hele ble designet, noe som i grunnen er litt rart tatt i betraktning at det nesten bare er gravide som tar den type test lenger. Bra du ihvertfall kan ta det etter dagsformen, men sa legen noe om hvilken uke dette burde skje i?
"Så fort som mulig" sa hun... Skal prøve i morgen, om formen er OK. I dag har jeg vært helt utslått - våknet "fyllesyk" igjen 😵
August 2016 - Frys naturlig syklus - avbrutt
September 2016 - Frys i naturlig syklus - avbrutt
Oktober 2016 - Frys stimulert syklus - positiv - SA uke 4
Januar 2017 - Tredje IVF/ICSI - positiv - SA uke 5
Mars 2017 - Frys i naturlig syklus - Positiv - UL uke 7, 9, 10, 15 og 20 viser liv og normale tilstander 💙 Termin 11.12.17
Marit81 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 06-06-2017, 19:39   #129
Marit81
Stadig innom

Medlem siden: Mar 2016
Sted: Rogaland
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Irene Vis innlegg

Ta vare på deg selv kjære du! Ingenting er viktigere nå enn deg og de to små i magen din 💞💞💞
August 2016 - Frys naturlig syklus - avbrutt
September 2016 - Frys i naturlig syklus - avbrutt
Oktober 2016 - Frys stimulert syklus - positiv - SA uke 4
Januar 2017 - Tredje IVF/ICSI - positiv - SA uke 5
Mars 2017 - Frys i naturlig syklus - Positiv - UL uke 7, 9, 10, 15 og 20 viser liv og normale tilstander 💙 Termin 11.12.17
Marit81 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 06-06-2017, 19:56   #130
SK90
Flyttet inn

Sted: Vestlandet
Standard

Sitat:
Jeg har bare tatt med urin til de undersøkelsene som har vært definert som svangerskapskontroll, men det er sikkert litt ulik praksis rundt omkring. Om du er urolig for urinvisinfeksjon, kan du sikkert ta med uansett og be dem ta en sjekk.
Ok! Eg er ikkje urolig for det, så da tar eg det heller med på en skikkelig kontroll.
Begynte spray aug.16.
Gravid- MA sept.16
22/4-17: Gravid ved IVF
19/5-17: Hjerteaktivitet
Fødte verdens fineste jente des 2017 💗
August-18: Fryseforsøk.
02/09-18: Gravid. SA
SK90 er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser