Ønskebarn forum  
Gammel 16-04-2020, 10:40   #101
SK90
Flyttet inn

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Vestlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av aboutJune Vis innlegg
Her går det fint, har jo endelig det livet jeg ville ha og ja, det er fint😍 Selvfølgelig er det også slitsomt med en aktiv 1-åring som har begynt å teste selvstendigheten sin😉 Men joda, det kan anbefales. Det går bra med henne, vokser og utvikler seg heldigvis som hun skal, bare litt sakte. Til høsten blir det barnehage også.

Snart uke 28 for deg da, helt fantastisk Det er jo allerede nå mest sannsynlig at det vil gå bra! Skjønner godt at du ikke har turt og kjøpe noe ennå og at det ikke er så fristende å dra ut å handle nå... Jeg tør nesten ikke handle mat selv. Bra at du har klær da, det er jo ikke så mye annet de trenger i begynnelsen.. Men selvfølgelig best å ha litt mer i hus. Husker at vi kjøpte vugge dagen før jeg ble lagt inn på sykehuset. Men egentlig trengte vi ikke den i begynnelse heller for lille ville jo bare sove på brystet. Jeg hadde heldigvis kjøpt inn mye på forhånd, men bilsete, madrasser, flasker og en hel del annet ble kjøpt på nett fra sykehuset og ble levert til foreldrene mine eller de måtte ut å hente😉 Og det ble en god del handling og vasking for mamma... Det er sikkert mye du kan kjøpe på nett (nå er jeg veldig glad i nettshopping da, tror jeg kjøpte det meste på nett både før og etter fødsel). Håper du snart kan kose deg litt med utstyrshandling og planlegging med mindre angst. Lykke til videre
Kjekt å høre fra deg. Og så godt å høre at du/dere har det bra Kjekt med en 1-åring i hus Det blir spennende til høsten når hun skal begynne i barnehage da. Lykke til videre, og kos dere sammen de siste månedene i permisjonen
Begynte spray aug.16.
Gravid- MA sept.16
22/4-17: Gravid ved IVF
19/5-17: Hjerteaktivitet
Fødte verdens fineste jente des 2017 💗
August-18: Fryseforsøk. Gravid- SA
12/12-18: Innsett av fryseegg-men overlevde ikkje
Nytt ferskforsøk. 13/5-19: Ruger. Negativt.
Innsett av blastocyst 20/8 - Gravid
24/09-19: Hjerteaktivitet
Fødte ei frisk og fin jente mai 2020
SK90 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 16-04-2020, 10:43   #102
SK90
Flyttet inn

Sted: Vestlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Så hyggelig å høre fra deg, lenge siden sist! Hvordan lever livet med deg, og hvordan har det gått siden sist?

Jeg er 26+2 uker på vei i dag, og det er jo bare helt fantastisk Bikker jeg 28 uker, begynner jeg kanskje snart å tro at dette faktisk kan gå bra Har ennå ikke kjøpt en eneste ting til den lille i magen, har vært for redd men klær har jeg i det minste mer enn nok av fra før Eneste problemet er at størrelsene er tilpasset vinterbarn, men mange plagg kan heldigvis brukes hele året. Ellers frister det ikke så mye å dra på utstyrshandel nå, og jeg er dessuten litt usikker på hvor lurt det er å bestille via nettet uten å få testet først

Hvordan går det forresten med deg, Lise85?
Dette går bra Sent Ute. Denne gangen sitter gullegget Hvordan går det med deg nå? Er du komt i uke 28?
Begynte spray aug.16.
Gravid- MA sept.16
22/4-17: Gravid ved IVF
19/5-17: Hjerteaktivitet
Fødte verdens fineste jente des 2017 💗
August-18: Fryseforsøk. Gravid- SA
12/12-18: Innsett av fryseegg-men overlevde ikkje
Nytt ferskforsøk. 13/5-19: Ruger. Negativt.
Innsett av blastocyst 20/8 - Gravid
24/09-19: Hjerteaktivitet
Fødte ei frisk og fin jente mai 2020
SK90 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 18-04-2020, 14:27   #103
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av SK90 Vis innlegg
Dette går bra Sent Ute. Denne gangen sitter gullegget Hvordan går det med deg nå? Er du komt i uke 28?
Jeg er 27+6 i dag men på siste kontrollen for tre dager siden har jeg fått beskjed om å ta det enda mer med ro. Det har forsåvidt de russiske legene sagt hele tiden, men nå sier også de norske det, og det er mer sjelden kost, så da er det virkelig alvor Noen med indre cerclage kan leve som normale gravide, men slett ikke alle, og slik jeg har mistenkt hele veien, gjelder altså ikke dette meg, og iallfall ikke nå.

Livmorhalsen er fremdeles ikke faretruende kort, men det er ikke lenger noen buffer igjen mellom fostersekken og cerclagen. I tillegg har jeg delvis forliggende morkake denne gangen, som ennå ikke har vist tegn til å trekke seg bort fra mormunnen, og jo tyngre fosteret blir, desto større risiko er det for at morkaken kan komme i klem mellom fostersekken og cerclagen og begynne å blø Om det skjer, må jeg dra rett til føden fortere enn svint I beste fall blir jeg da lagt inn på observasjonsposten og i verste fall må jeg forløses temmelig kjapt

Det er mao mye som står på spill men foreløpig har jeg det fortsatt bra

Hva har skjedd med dere siden sist?

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals

Sist endret av Sent Ute : 18-04-2020 kl 14:30
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 18-04-2020, 14:49   #104
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av aboutJune Vis innlegg
Her går det fint, har jo endelig det livet jeg ville ha og ja, det er fint😍 Selvfølgelig er det også slitsomt med en aktiv 1-åring som har begynt å teste selvstendigheten sin😉 Men joda, det kan anbefales. Det går bra med henne, vokser og utvikler seg heldigvis som hun skal, bare litt sakte. Til høsten blir det barnehage også.

Snart uke 28 for deg da, helt fantastisk Det er jo allerede nå mest sannsynlig at det vil gå bra! Skjønner godt at du ikke har turt og kjøpe noe ennå og at det ikke er så fristende å dra ut å handle nå... Jeg tør nesten ikke handle mat selv. Bra at du har klær da, det er jo ikke så mye annet de trenger i begynnelsen.. Men selvfølgelig best å ha litt mer i hus. Husker at vi kjøpte vugge dagen før jeg ble lagt inn på sykehuset. Men egentlig trengte vi ikke den i begynnelse heller for lille ville jo bare sove på brystet. Jeg hadde heldigvis kjøpt inn mye på forhånd, men bilsete, madrasser, flasker og en hel del annet ble kjøpt på nett fra sykehuset og ble levert til foreldrene mine eller de måtte ut å hente😉 Og det ble en god del handling og vasking for mamma... Det er sikkert mye du kan kjøpe på nett (nå er jeg veldig glad i nettshopping da, tror jeg kjøpte det meste på nett både før og etter fødsel). Håper du snart kan kose deg litt med utstyrshandling og planlegging med mindre angst. Lykke til videre
Så godt å høre at det går bra med dere Hvor lenge etter fødsel er det vanlig at premature henger litt etter sine jevnaldrende? 2 år?

Moren min sitter koronafast på en annen kant av landet, og jeg er litt bekymret for at hun ikke skal kunne komme hit og hjelpe meg med redebygging og barsel slik vi først hadde planlagt, men det er bare å krysse fingrene for at det løser seg på et vis

Er også glad i nettshopping, men litt bekymret når det gjelder babyutstyr fordi jeg ikke kan så mye om det at jeg stoler på at jeg ikke ender opp med å kjøpe deler som ikke passer sammen, vogn som er vond å trille eller bilstol som ikke passer i bilen Men takk og lov at vi tross alt har tilgang til nett og telefon på fødeavdelingen så lenge man har med smarttelefon med mobildata

Er imidlertid litt bekymret for at det gjeldende besøksforbudet også kan bety at man ikke kan få sendt opp ting som man trenger hjemmefra mens man ligger innlagt, samtidig som jeg vegrer meg for å pakke fødebag allerede nå Man får jo ikke lov til å forlate rommet heller, etter hva jeg har forstått, så ergo blir det også vanskelig å kjøpe noe på sykehuset. Regner med de ansatte har bedre ting å gjøre enn å løpe ærender

Det beste hadde selvsagt vært om den verste krisen var over når jeg kommer så langt, men noen spår jo at den verste toppen fremdeles ligger foran oss

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2
Gammel 21-04-2020, 00:42   #105
mamita
Stadig innom

mamita sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Standard

Sååå kjekt å lese at det fortsatt går bra m deg,og den vesle skatten din, Sent UteMange varme klemmer fra meg
Gammel 21-04-2020, 20:59   #106
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av mamita Vis innlegg
Sååå kjekt å lese at det fortsatt går bra m deg,og den vesle skatten din, Sent UteMange varme klemmer fra meg
Ja, det er helt utrolig

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2
Gammel 23-04-2020, 21:27   #107
Rubia
Husvarm

Medlem siden: Jan 2016
Sted: Østlandet
Standard

Sitat:
Ja, det er helt utrolig
Så glad for at det er din tur nå! Hold deg i ro nå, vi vil gjerne over uke 30 og allerhelst fram til keisersnitt i uke 38. Har du fått dato for det ennå?
Hjertelyd hørt ved UL 05.07.16, men MA oppdaget 25.07.16
EA ved BCN IVF 28.11.16 SA i uke 5
ED ved Riga IVF 30. juni 2017 negativ
ED i Riga 5. mars 2018 negativ
ED i Riga 9. juli 2018 positiv. Hjertelyd 04.08. 💕Jente. Termin 30.03.19, pks 18.03.19 (38+5)
Ei nydelig jente kom til verden 18. mars 2019 og endret våre liv for all tid.
Rubia er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 24-04-2020, 10:36   #108
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Rubia Vis innlegg
Så glad for at det er din tur nå! Hold deg i ro nå, vi vil gjerne over uke 30 og allerhelst fram til keisersnitt i uke 38. Har du fått dato for det ennå?
Ja, første delmål nå, ifølge legen, er å holde ham inne ut april og deretter ut mai 1. juni vil jeg være 34+0

Jeg avtalte med legen min på Rikshospitalet at vi skulle ha forløsningssamtalen i midten av mai, men jeg venter ennå på innkalling. Håper ikke koronakrisen gjør at den har havnet i glemmeboken

Vanligvis med indre cerclage planlegger man keisersnitt i uke 37+0 - da er barnet akkurat fullbårent. Ellers med planlagt keisersnitt vil man helst at barnet skal være minst 38+0, og gitt infeksjonsfaren med koronaviruset kombinert med at planlagte ks-barn ofte har større pustevansker enn andre barn i starten (rier og vaginal fødsel får fart på lungefunksjonen), hadde jeg følt meg hakket tryggere da. Problemet er imidlertid at det øker risikoen for å gå i spontan fødsel, noe som er livsfarlig med indre cerclage da livmoren i verste fall kan revne etter bare kort tid med rier Det har faktisk skjedd med flere som trodde de bare hadde kynnere Så under normale omstendigheter ville jeg ha stemt for 37+0, men pga. koronaviruset som svever rundt oss, føles det veldig feil å ta ham ut før det strengt tatt er nødvendig, så det er noe jeg vil ta opp under samtalen. Jeg vil også diskutere praksisen med at de under normale omstendigheter ikke prøver å stoppe fødsel som starter etter 34+0 og spørre om det er så lurt nå.

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2
Gammel 24-04-2020, 21:54   #109
Me87
Superskravler

Me87 sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Sted: Sørlandet
Standard

Så koselig å komme inn her og lese at det går så bra med så mange her, særlig deg Sent Ute!

Etter to år med prøving på egenhånd, 1 AIH og 1 IVF, lyktes vi på 1.FER i Porsgrunn- juni 2012 1. søskenIVF juli 2013 - avbrutt. Lapraskopi desember 2013 - fjernet venstre eggstokk og eggleder. 2.søskenICSI desember 14 - avbrutt etter uttak. Fryseforsøk mai og juli - negativt. - 1 eskimo på frys. Ferskforsøk ICSI sept. 15 - negativt. Hausken - IVF ferskforsøk jan. 16 - positiv! 26.09.16
Me87 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 27-04-2020, 19:35   #110
aboutJune
Husvarm

Medlem siden: Oct 2016
Standard

Sitat:
Så godt å høre at det går bra med dere Hvor lenge etter fødsel er det vanlig at premature henger litt etter sine jevnaldrende? 2 år?

Moren min sitter koronafast på en annen kant av landet, og jeg er litt bekymret for at hun ikke skal kunne komme hit og hjelpe meg med redebygging og barsel slik vi først hadde planlagt, men det er bare å krysse fingrene for at det løser seg på et vis

Er også glad i nettshopping, men litt bekymret når det gjelder babyutstyr fordi jeg ikke kan så mye om det at jeg stoler på at jeg ikke ender opp med å kjøpe deler som ikke passer sammen, vogn som er vond å trille eller bilstol som ikke passer i bilen Men takk og lov at vi tross alt har tilgang til nett og telefon på fødeavdelingen så lenge man har med smarttelefon med mobildata

Er imidlertid litt bekymret for at det gjeldende besøksforbudet også kan bety at man ikke kan få sendt opp ting som man trenger hjemmefra mens man ligger innlagt, samtidig som jeg vegrer meg for å pakke fødebag allerede nå Man får jo ikke lov til å forlate rommet heller, etter hva jeg har forstått, så ergo blir det også vanskelig å kjøpe noe på sykehuset. Regner med de ansatte har bedre ting å gjøre enn å løpe ærender

Det beste hadde selvsagt vært om den verste krisen var over når jeg kommer så langt, men noen spår jo at den verste toppen fremdeles ligger foran oss
Joda, det er vanlig at de kan henge etter de to første årene. Fordi hun var liten for alder ved fødsel i tillegg så er jo sjansen for det enda større. Og sjansen for at annet også.. Men det ser ut som det meste går fint. Nå har hun begynt å flytte beina og slippe seg å stå alene. Det går framover hele tiden.

Håper virkelig moren din får kommet seg hit nå som samfunnet åpens litt mer. Det er nok fint å få litt hjelp. Håper det fortsatt går bra med deg og at det holder noen uker til
1) IVF Jan2017:avbrutt etter uttak
2) ICSI Mai2017: avbrutt, 1 på frys
3) FER Aug2017: negativ
4) ICSI Nov 2017: Positiv, men BO 8+0
5) ICSI Juni 2018 : Positiv 22.06.18
Endelig i mål, mini kom til verden 07.01.19, 32+3
aboutJune er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg