Ønskebarn forum  
Gammel 26-05-2020, 17:21   #141
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av SK90 Vis innlegg
Ja, sant. Det er det eg vil tro. Etter alt du har vert igjennom, så er det bedre med en operasjon, der legene får ungen raskt ut og det ikkje kan komme noen komplikasjoner av å føde naturligt. Så du får tenke at dette er den beste løsningen Men selvfølgelig skjønner eg at du tenker på inngrepet. Det er jo et stort inngrep. Men tenk på at de gjør dette hver dag, og at du er i gode hender. Både du og barnet. Det er det viktigste ❤ Så får eg håpe du har noen gode folk rundt deg som kan hjelpe deg den første tiden etter fødsel, ettersom du ikkje kan bære eller løfte noe tungt på noen uker. Stemmer ikkje det etter et keisersnitt?
Jo, man får vel strengt tatt ikke bære noe som er tyngre enn barnet i hele barseltiden, dvs. de første seks ukene, men jeg kommer heldigvis til å få god hjelp

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 26-05-2020, 17:39   #142
Veggie
Stadig innom

Veggie sin avatar

Medlem siden: Aug 2015
Standard

I dag er det endelig lov med assistert befruktning for single, eggdonasjon osv. Stor dag!

Fryseforsøk september 2015, SA i uke 6. Negativt fryseforsøk november 2016.

Etter 3 forsøk i Riga og sikkert 5-6 mislykkede stimuleringer byttet jeg til Ava Peter og ble forundret over hvor mye bedre kommunikasjon og oppfølging jeg fikk og ble gravid på første forsøk. Anbefales for slitere! Ultralyd 11.mai viste at jeg bærer på en liten gutt 💙 :

Min kjære sønn ble født 17.10.17 💙💙💙
Veggie er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 26-05-2020, 21:38   #143
Rubia
Husvarm

Medlem siden: Jan 2016
Sted: Østlandet
Standard

En stor dag, fantastisk med eggdonasjon i Norge! Og gratulerer til SK90 med baby og flott å høre om 27 uker Myrullen!

Snart i mål, Sent Ute, du vet jeg heier på deg, snart kommer jeg med ting og tang

Vi koser oss med snuppa vår, hun sjarmerer oss trill rundt, 14,5 mnd nå, 80 cm og 10,5-11 kg et sted. Ikke så veldig opptatt av mat, men spiser når hun er sulten. Nå har jeg jobbet 2 mnd og far er hjemme. Barnehage starter 10. august, det blir nok stor stas. Hun har gått i en liten måned, sier et par ord, men snakker med hele kroppen Jeg sover med henne hver natt og det er nattamming fortsatt. Jada, Lillemor får alt hun vil ha. #hønemor
Hjertelyd hørt ved UL 05.07.16, men MA oppdaget 25.07.16
EA ved BCN IVF 28.11.16 SA i uke 5
ED ved Riga IVF 30. juni 2017 negativ
ED i Riga 5. mars 2018 negativ
ED i Riga 9. juli 2018 positiv. Hjertelyd 04.08. 💕Jente. Termin 30.03.19, pks 18.03.19 (38+5)
Ei nydelig jente kom til verden 18. mars 2019 og endret våre liv for all tid.
Rubia er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 28-05-2020, 21:01   #144
Mammahjerte
Stadig innom

Mammahjerte sin avatar

Medlem siden: Jul 2013
Standard

Gratulerer så mye til dere som nylig har fått barn og dere som går gravide nå Såå koselig å titte innom her og lese gjennom tråden og se at det går så bra med dere!
Og spesielt deg, SentUte! Gurimalla så godt å se at alt går som det skal! Vært gjennom to (haste)keisersnitt og syns begge var fine opplevelser. De er så utrolig flinke, rolige og rutinerte, og med et planlagt ks blir det jo enda bedre. Jeg greide ikke løfte babyen selv på sykehuset pga smerter, så sørg for å få god hjelp.

Her er guttebassen blitt 16 mnd. Skikkelig blidgutt, som broren sin. Spiser alt han kommer over, gikk når han var 10-11 mnd og er høyt og lavt hele dagen heldigvis lett å få til å sovne, både på dagen og på kvelden og etter at pappaen tok over for noen mnd siden har han nå endelig også begynt å sove hele natta på rommet sitt, etter samsoving frem til nå blitt skikkelig pappagutt! Begynner i bhg i august, når storebror begynner på skolen. Tida flyr!

Utrolig gledelig at bioteknologiloven ble endret nå, så fler får oppleve hvor magisk det er å bli mamma, med eller uten egne egg. Jeg har en av hver og tenker ALDRI på at det er noe forskjell. Gutta boys har bonda skikkelug med hverandre i karantenetida hjemme

Lykke til i innspurten!
Mammahjerte er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 28-05-2020, 23:18   #145
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Mammahjerte Vis innlegg
Gratulerer så mye til dere som nylig har fått barn og dere som går gravide nå Såå koselig å titte innom her og lese gjennom tråden og se at det går så bra med dere!
Og spesielt deg, SentUte! Gurimalla så godt å se at alt går som det skal! Vært gjennom to (haste)keisersnitt og syns begge var fine opplevelser. De er så utrolig flinke, rolige og rutinerte, og med et planlagt ks blir det jo enda bedre. Jeg greide ikke løfte babyen selv på sykehuset pga smerter, så sørg for å få god hjelp.

Her er guttebassen blitt 16 mnd. Skikkelig blidgutt, som broren sin. Spiser alt han kommer over, gikk når han var 10-11 mnd og er høyt og lavt hele dagen heldigvis lett å få til å sovne, både på dagen og på kvelden og etter at pappaen tok over for noen mnd siden har han nå endelig også begynt å sove hele natta på rommet sitt, etter samsoving frem til nå blitt skikkelig pappagutt! Begynner i bhg i august, når storebror begynner på skolen. Tida flyr!

Utrolig gledelig at bioteknologiloven ble endret nå, så fler får oppleve hvor magisk det er å bli mamma, med eller uten egne egg. Jeg har en av hver og tenker ALDRI på at det er noe forskjell. Gutta boys har bonda skikkelug med hverandre i karantenetida hjemme

Lykke til i innspurten!
Så herlig å høre

Jeg er overbevist om at den viktigste grunnen til at jeg har klart meg såpass lenge uten nevneverdige smerter, er progesteronsprøytene fra Russland For de få gangene jeg ha prøvd å trappe ned, har jeg fått rielignende murringer temmelig fort, og mange med indre cerclage strever med tiltagende smerter, særlig i 3. trimester.

Noe av det som bekymrer meg mest nå, er at det foreløpig ikke er lov å ha med seg noen på barsel ved OUS, og jeg er slett ikke overbevist om at personalet vil greie å kompensere for det da de ikke er blitt noen flere siden sist, og vanligvis forventer de jo at man skal greie seg selv fra og med dagen etter keisersnittet

Da jeg var på forløsningssamtale i midten av mai, fikk jeg beskjed om at det var en oppmykning på gang, men på nettsidene deres står det nå bare:

"20.05.2020. OUS har diskutert begrensningene for pårørende i sykehuset, og har valgt å videreføre nåværende praksis. Det betyr at ledsager kan være tilstede under fødsel om vedkommende er frisk og ikke i karantene, men ikke på barsel med mindre det foreligger helt spesielle forhold som gjør at de bør være tilstede."

Jeg gikk nemlig inn og sjekket i går etter at helseministeren hadde sagt at fedre nå kunne være med på barsel igjen. Kan hende de er trege med å oppdatere, men siden helseministeren også poengterte at det var opp til det enkelte sykehuset å implementere sine egne regler, har jeg en synkende følelse av at de ikke vil være positivt innstilt til å snu bare en uke etter at de tok forrige vurdering

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2
Gammel 28-05-2020, 23:23   #146
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Red face

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Rubia Vis innlegg
En stor dag, fantastisk med eggdonasjon i Norge! Og gratulerer til SK90 med baby og flott å høre om 27 uker Myrullen!

Snart i mål, Sent Ute, du vet jeg heier på deg, snart kommer jeg med ting og tang

Vi koser oss med snuppa vår, hun sjarmerer oss trill rundt, 14,5 mnd nå, 80 cm og 10,5-11 kg et sted. Ikke så veldig opptatt av mat, men spiser når hun er sulten. Nå har jeg jobbet 2 mnd og far er hjemme. Barnehage starter 10. august, det blir nok stor stas. Hun har gått i en liten måned, sier et par ord, men snakker med hele kroppen Jeg sover med henne hver natt og det er nattamming fortsatt. Jada, Lillemor får alt hun vil ha. #hønemor
Klart at Lillemor skal få velge på øverste hylle

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2
Gammel 28-05-2020, 23:25   #147
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Thumbs up

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Veggie Vis innlegg
I dag er det endelig lov med assistert befruktning for single, eggdonasjon osv. Stor dag!

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2
Gammel 09-06-2020, 12:05   #148
Veggie
Stadig innom

Veggie sin avatar

Medlem siden: Aug 2015
Standard

Hei! Det er vel uke 37 nå, Sent ute?!Heier på deg med siste innspurt.

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg

Fryseforsøk september 2015, SA i uke 6. Negativt fryseforsøk november 2016.

Etter 3 forsøk i Riga og sikkert 5-6 mislykkede stimuleringer byttet jeg til Ava Peter og ble forundret over hvor mye bedre kommunikasjon og oppfølging jeg fikk og ble gravid på første forsøk. Anbefales for slitere! Ultralyd 11.mai viste at jeg bærer på en liten gutt 💙 :

Min kjære sønn ble født 17.10.17 💙💙💙
Veggie er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 10-06-2020, 10:51   #149
Lindis
Nykommer

Medlem siden: Mar 2015
Sted: Trondheim
Standard

Sitat:
Det plager meg litt at keisersnitt er en såpass stor operasjon. Har hatt kikkhullsoperasjoner tre ganger før og syntes det var tøft nok, og keisersnitt er et mye større inngrep Men om alternativet var igangsetting, ev. med barnet i seteleie, med fare for stormrier, styrtblødning, tang/sugekopp, totalruptur og/eller hastekeisersnitt, vil jeg takke meg til planlagt keisersnitt. Fikk tross alt en marerittfødsel etter igangsetting sist, så på en måte er det kanskje like greit at jeg ikke har noe valg denne gangen, så slipper jeg å tenke mer på det. Jeg ville også vært veldig redd for at barnet skulle dø under fødselen etter alt jeg har opplevd
Har fulgt med på deg i lang tid SentUte
Jeg vil bare si at jeg har hatt 2 keisersnitt, første var et hastekeisersnitt etter nesten 3 døgn med rier etter igangsetting som ikke fungerte helt optimalt. Det var ingen hyggelig opplevelse... hadde i tillegg en voldsom infeksjon som de ikke var helt sikre på hva var, muligens en form for svangerskapsforgiftning. Jeg hadde veldig mye smerter og klarte ikke reise meg på bortimot 10 dager, men de som jobbet på avdelingen var fantastiske og hjelp til med det meste sammen med far.

Men 2 år etter hadde jeg et planlagt keisersnitt, noe som jeg hadde grudd meg til i laang tid... men det var en helt annen opplevelse, alt var rolig og gikk helt uten noen problemer. Det var lite smerter i ettertid også, og man får uansett god smertelindring. Så jeg tror du bare skal slappe av og nyte den tiden før du får babyen din de første ukene skal du være forsiktig med å løfte annen enn vekten av barnet, men du kjenner fort hvor grensa går. Såret er stort sett helt grodd etter 10 - 12 dager, og da er det bare å kose seg Masse lykke til!
Lindis er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 10-06-2020, 12:37   #150
morbær
Nykommer

Medlem siden: Oct 2013
Standard

Sitat:
Det plager meg litt at keisersnitt er en såpass stor operasjon. Har hatt kikkhullsoperasjoner tre ganger før og syntes det var tøft nok, og keisersnitt er et mye større inngrep Men om alternativet var igangsetting, ev. med barnet i seteleie, med fare for stormrier, styrtblødning, tang/sugekopp, totalruptur og/eller hastekeisersnitt, vil jeg takke meg til planlagt keisersnitt. Fikk tross alt en marerittfødsel etter igangsetting sist, så på en måte er det kanskje like greit at jeg ikke har noe valg denne gangen, så slipper jeg å tenke mer på det. Jeg ville også vært veldig redd for at barnet skulle dø under fødselen etter alt jeg har opplevd
Jeg måtte få hastesnitt da jenta mi skulle bli født (hjertelyden sank under riene), og hadde så godt som ingen problemer i etterkant, mener jeg var ute av senga dagen etter fødsel (ca 1 1/2 døgn etter). Håper det går greit for deg, masse lykke til <3
morbær er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder