Ønskebarn forum  
Gammel 13-08-2020, 14:34   #181
Lindis
Nykommer

Medlem siden: Mar 2015
Sted: Trondheim
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Beklager at jeg har glimret med mitt fravær, men siden forløsningen i uke 37+3 (planlagt ks) har det gått i ett her.
Selve keisersnittet gikk som smurt, og jeg hadde heller ingen komplikasjoner i forkant. Rent medisinsk kunne jeg godt ha fortsatt en uke til, men siden alle legene mine skulle på ferie, føltes det tryggest å la dem hente ham ut først.
Gutten var stor for alderen og scoret 10-9-9. 9-9 fordi han hadde vann i lungene og pustet tungt de første timene, men han trengte aldri pustehjelp - det var bare vondt for meg å høre på. Ellers gulpet han mye fostervann de første to døgn og fikk litt gulott (godt under behandingsgrensen), men ble regnet som en frisk og fullbåren baby.
Imidlertid var han lite sugevillig, så mating og vektnedgang ble fort et stort problem, og slik endte jeg opp med å "fullamme" via pumping og flaske, noe som er vanvittig tidkrevende. Hadde aldri gått om jeg ikke hadde fått hjelp hjemme. Han har også måttet vekkes for mating, så nytter lite å ha baby med godt sovehjerte da.
Gratulerer så mye!!!! Har tenkt mye på deg de siste ukene, og var overlykkelig når du kom med denne oppdateringen
Min første som kom med hastekeisersnitt scoret 3-2-5 på skalaen, så han rasket de med seg med det samme som han var født og ga pustehjelp og ble lagt på nyfødtintensiven, vi hadde begge to en voldsom infeksjon og fikk antibiotika i enorme mengder. Han gikk også ned en del i vekt, men heldigvis kommer de seg fort Lykke til videre!!! Det er så fantastisk å vite at alt har gått bra for dere!!!!

En stor klem!
Lindis er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 13-08-2020, 20:19   #182
Veggie
Stadig innom

Veggie sin avatar

Medlem siden: Aug 2015
Sted: Oslo
Standard

Gratulerer så mye! Er så glad på dine vegne. Nyt tiden framover !!!!

Sitat:
Beklager at jeg har glimret med mitt fravær, men siden forløsningen i uke 37+3 (planlagt ks) har det gått i ett her.
Selve keisersnittet gikk som smurt, og jeg hadde heller ingen komplikasjoner i forkant. Rent medisinsk kunne jeg godt ha fortsatt en uke til, men siden alle legene mine skulle på ferie, føltes det tryggest å la dem hente ham ut først.
Gutten var stor for alderen og scoret 10-9-9. 9-9 fordi han hadde vann i lungene og pustet tungt de første timene, men han trengte aldri pustehjelp - det var bare vondt for meg å høre på. Ellers gulpet han mye fostervann de første to døgn og fikk litt gulott (godt under behandingsgrensen), men ble regnet som en frisk og fullbåren baby.
Imidlertid var han lite sugevillig, så mating og vektnedgang ble fort et stort problem, og slik endte jeg opp med å "fullamme" via pumping og flaske, noe som er vanvittig tidkrevende. Hadde aldri gått om jeg ikke hadde fått hjelp hjemme. Han har også måttet vekkes for mating, så nytter lite å ha baby med godt sovehjerte da.

Fryseforsøk september 2015, SA i uke 6. Negativt fryseforsøk november 2016.

Etter 3 forsøk i Riga og sikkert 5-6 mislykkede stimuleringer byttet jeg til Ava Peter og ble forundret over hvor mye bedre kommunikasjon og oppfølging jeg fikk og ble gravid på første forsøk. Anbefales for slitere! Ultralyd 11.mai viste at jeg bærer på en liten gutt 💙 :

Min kjære sønn ble født 17.10.17 💙💙💙
Veggie er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 14-08-2020, 22:24   #183
SK90
Flyttet inn

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Vestlandet
Standard

Sitat:
Da du skrev denne meldingen, hadde jeg akkurat kommet hjem fra barsel De første timene og dagene måtte jeg klype meg i armen flere ganger for å tro at det virkelig var sant. Sjekket at han pustet i ett sett og ventet nærmest på at han skulle dø fra meg hvert sekund. De to første dagene var en eneste stor lykkerus der jeg følte meg 100% på plass i meg selv. Møtet med barnet var virkelig kjærlighet ved første blikk, akkurat som i klisjeen, så det er faktisk mulig, selv om ikke alle har det sånn.

Tredje dagen ble jeg frustrert over at barselavdelingen lot ham sulte foran øynene på meg uten å gripe inn, og da kom barseltårene. Da begynte jeg også å kjenne på søvnmangel og frustrasjon over at man ikke kunne ha med ledsager pga. korona (streng besøkstid i tre timer hver ettermiddag), uten at staben greide å kompensere for det. Bare det å komme ut av sengen var en stor utfordring hver gang, og å komme seg ut av sengen med baby i armene var helt umulig.

På det tidspunktet var det også meningen at jeg skulle hente mat fra kjøkkenet selv, noe som var en stor utfordring pga. vekten. Ledsager kunne heller ikke hjelpe til i besøkstiden - fikk ikke bevege seg utenfor rommet pga. korona. Dessuten kunne man ikke ta med barnet ut av rommet pga korona, så jeg måtte forlate ham alene hver gang jeg gikk ut for å hente mat. Hadde panikk for at noe skulle skje ham akkurat da. Ble ikke bedre av at naboens tilsynelatende friske barn plutselig sluttet å puste og måtte gjenopplives - hadde ikke jordmor vært der idet det skjedde, ville løpet vært kjørt - så all paranoiaen ble bekreftet som velbegrunnet.

Men barseltårer og nattevåk til tross har jeg kommet meg bemerkelsesverdig raskt etter denne fødselen, mye raskere enn da jeg satt igjen med døde barn. Regner med at psyken har mye å si her, men ser heller ikke bort i fra at kroppen har vært i sjokk de andre gangen pga. avbrutte svangerskap.

Håper så inderlig at det snart er din tur, for det er virkelig verdt alt strevet - det kan jeg skrive under på med to streker nå.
Gratulerer så mye Det er så vanvittig godt å høre fra deg Sent Ute, og at det går bra med deg og den lille Det er helt fantastisk! Men for en barsel-opplevelse du hadde Og herlighet! Det var dårlig gjort av dem å ikkje hjelpe deg mer enn de gjorde.. Og nabobabyen ved siden av måtte gjenopplives 😯 For et mareritt, men som heldigvis endte godt! Bra jordmoren var der og kunne gjenopplive barnet igjen.. Men ja, er ikkje rart du er redd etter alt som har skjedd.. Det er helt fantastisk at du nå sitter med en baby i armene... Skjønner deg godt at du var i lykkerus de to første dagene og at du følte kjærlighet ved første blikk ❤❤ Og bra du har fått god hjelp på hjemmebane 🥰 Ønsker deg masse lykke til videre med den lille! Sender dere mange varme gode klemmer
Begynte spray aug.16.
Gravid- MA sept.16
22/4-17: Gravid ved IVF
19/5-17: Hjerteaktivitet
Fødte verdens fineste jente des 2017 💗
August-18: Fryseforsøk. Gravid- SA
12/12-18: Innsett av fryseegg-men overlevde ikkje
Nytt ferskforsøk. 13/5-19: Ruger. Negativt.
Innsett av blastocyst 20/8 - Gravid
24/09-19: Hjerteaktivitet
Fødte ei frisk og fin jente mai 2020
SK90 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 14-08-2020, 22:32   #184
SK90
Flyttet inn

Sted: Vestlandet
Standard

Sitat:
Takk, fine deg! På det tidspunktet var han to uker allerede, men veide mindre enn da han ble født fordi han i mellomtiden hadde rukket å bli alvorlig syk. Heldigvis var han blitt frisk igjen da, og vi hadde akkurat kommet hjem fra sykehuset for andre gang - først fra barsel og deretter fra nyfødtintensiven. Følte jeg nærmest hadde flyttet inn på sykehuset etter det, og ikke nok med det, men to dager etterpå ble vi innlagt for tredje gang fordi jeg plutselig fikk alvorlig brystbetennelse - gikk fra å få de første symptomene til å bli helt akutt på mindre enn ett døgn, skikkelig nifst. Men vi kom oss gjennom det også, og en sykepleier bemerket at jeg sannsynligvis ikke merket selv hvor syk jeg faktisk var fordi alt fokuset mitt var rettet mot barnet, så jeg gikk på adrenalinet i en eneste stor hormonlykkerus.

Hva med deg da - har du kommet deg helt av svangerskapsforgiftningen nå?
Off! Alle sier brystbetennelse er helt forferdeligt. Eg har ikkje hatt det, så vet ikkje selv. Men eg har jammen ikkje lyst å få det Bra du er blitt bedre og fikk god hjelp ❤ Og bra han er blitt bedre ❤ Svangerskapsforgiftningen er helt vekke nå. Men eg måtte gå på blodtrykksenkende medisiner i 1,5mnd etter fødsel. Og det var ekkelt og fælt når det sto på
Begynte spray aug.16.
Gravid- MA sept.16
22/4-17: Gravid ved IVF
19/5-17: Hjerteaktivitet
Fødte verdens fineste jente des 2017 💗
August-18: Fryseforsøk. Gravid- SA
12/12-18: Innsett av fryseegg-men overlevde ikkje
Nytt ferskforsøk. 13/5-19: Ruger. Negativt.
Innsett av blastocyst 20/8 - Gravid
24/09-19: Hjerteaktivitet
Fødte ei frisk og fin jente mai 2020
SK90 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 15-08-2020, 13:08   #185
Lise85
Stadig innom

Lise85 sin avatar

Medlem siden: Apr 2013
Sted: Finnnmark
Standard Gratulere

Gratulere så masse til valde SK 90 og Seint Ute. Det gleder meg virkelig at ønskebarnene er kommet.

I mai kom min lille tulle ❤️ Måtte settes igang på termin på grunn av mindre aktivitet i magen. Alt gikk fint og hun kom ut frisk og helt perfekt.

Man føler seg utrolig heldig når man endelig får barnet etter år med venting.

Ønsker alle som fortsatt jobber lykke til videre ❤️

Påvist endometriose 2004
Vært forsiktig prøver siden 2006
Lap 2012
2018 lap
Henvist IVF DES 2018.
2019 ?
Lise85 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 27-08-2020, 22:04   #186
Myrullen
Stadig innom

Medlem siden: Jul 2017
Standard

Gratulerer så mye sent ute! Endelig i mål!!! Håper veien videre blir mindre humpete

Vår lille sønn ble født på termin og er så etterlengtet og perfekt!!!

Tusen takk for all støtte og råd fra dette forumet over en lang og tøff periode. Etter 5 år fikk vi endelig vår lillebror

Uforklarlig sekunder infertilitet

2 IVF i Norge med 2 innsett. Ett med negativt resultat og ett resulterte i et foster med hydrops. 6 spontane graviditeter resulterte i 5 SA og 1 foster med trisomi.

4 eggdonasjonsforsøk med negative resultat

Nå gravid på naturlig måte med termin i august-20
Myrullen er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 28-08-2020, 14:25   #187
Rubia
Husvarm

Medlem siden: Jan 2016
Sted: Østlandet
Standard

Gratulerer! Så fantastisk! Kos dere med lille gutten! Skulle øndke jeg hadde en liten til

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Myrullen Vis innlegg
Gratulerer så mye sent ute! Endelig i mål!!! Håper veien videre blir mindre humpete

Tusen takk for all støtte og råd fra dette forumet over en lang og tøff periode. Etter 5 år fikk vi endelig vår lillebror
Hjertelyd hørt ved UL 05.07.16, men MA oppdaget 25.07.16
EA ved BCN IVF 28.11.16 SA i uke 5
ED ved Riga IVF 30. juni 2017 negativ
ED i Riga 5. mars 2018 negativ
ED i Riga 9. juli 2018 positiv. Hjertelyd 04.08. 💕Jente. Termin 30.03.19, pks 18.03.19 (38+5)
Ei nydelig jente kom til verden 18. mars 2019 og endret våre liv for all tid.
Rubia er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 01-09-2020, 00:14   #188
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Rubia Vis innlegg
Gratulerer! Så fantastisk! Kos dere med lille gutten! Skulle øndke jeg hadde en liten til
Gynekologen som har fulgt meg i dette svangerskapet spurte meg litt spøkefullt på seksukerskontrollen om jeg ville ha en til. Tror han hadde forventet at jeg skulle si nei pga. alder, men jeg sa som sant var at når man ser på det perfekte resultatet av alt strevet, er det vanskelig å si helt definitivt nei. Men samtidig klarer jeg ikke helt å se for meg hvordan jeg skulle greid å ta meg av den gutten jeg allerede har på en god måte om jeg skulle gjennomgått hele bøtteballetten på nytt, og jeg vil ikke at noe skal komme i veien for at jeg bare kan nyte alle de gylne stundene med ham. Men det er selvsagt vanskelig å si om han vil takke meg for det i etterkant, eller om han ville ha foretrukket å få søsken. Derfor sier jeg heller at man aldri skal si aldri

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 01-09-2020, 00:21   #189
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Myrullen Vis innlegg

Gratulerer til deg også - endelig er han her! Håper på bedre tider framover for dere også nå - du er er levende bevis på at iherdig innsats lønner seg til slutt Er så glad for at ingen av oss ga opp på veien. Man vet jo aldri helt sikkert om alt kan være forgjeves før man faktisk lykkes, men det er så viktig å bevare troen og håpet for å greie å stå løpet ut.

født 21+3
født 21+5
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 01-09-2020, 00:29   #190
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Lise85 Vis innlegg
Gratulere så masse til valde SK 90 og Seint Ute. Det gleder meg virkelig at ønskebarnene er kommet.

I mai kom min lille tulle ❤️ Måtte settes igang på termin på grunn av mindre aktivitet i magen. Alt gikk fint og hun kom ut frisk og helt perfekt.

Man føler seg utrolig heldig når man endelig får barnet etter år med venting.

Ønsker alle som fortsatt jobber lykke til videre ❤️
Gratulerer så mye til deg også! Så kjekt å høre at alt har gått bra - jeg visste bare at du hadde blitt gravid, men ikke hvordan det hadde endt opp til slutt Jeg syns spedbarnstiden er akkurat like magisk som jeg alltid har forestilt meg den. Gynekologen spurte meg om jeg hadde fått kalde føtter, men til tross for diverse sykehusinnleggelser i etterkant med mer, blir det helt fjernt for meg å tenke at jeg skulle ønske meg tilbake til tiden før han var født. Heldig er sannelig det rette ordet, ja

født 21+3
født 21+5