Ønskebarn forum  
Gammel 01-09-2020, 00:37   #191
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av SK90 Vis innlegg
Off! Alle sier brystbetennelse er helt forferdeligt. Eg har ikkje hatt det, så vet ikkje selv. Men eg har jammen ikkje lyst å få det Bra du er blitt bedre og fikk god hjelp ❤ Og bra han er blitt bedre ❤ Svangerskapsforgiftningen er helt vekke nå. Men eg måtte gå på blodtrykksenkende medisiner i 1,5mnd etter fødsel. Og det var ekkelt og fælt når det sto på
Så godt at ettervirkningen av svangerskapsforgiftningen ga seg etter barseltiden - høres ikke noe gøy ut, nei, for å si det forsiktig. Jeg fikk bakteriell brystbetennelse, som er den farligste typen. Det var helt grusomt vondt, ja, i tillegg til at jeg var ganske slått ut av influensalignende symptomer og like høy crp som da jeg hadde blodforgiftning. Men jeg følte meg likevel mye mer oppgående enn da jeg hadde alvorlig infeksjon etter dødfødslene. Som en sykepleier på avdelingen forklarte meg, merker man som nybakt mor ofte ikke hvor syk man faktisk er fordi fokuset er på den nyfødte, og man går på adrenalin og lykkehormoner

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 01-09-2020, 00:39   #192
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av SK90 Vis innlegg
Gratulerer så mye Det er så vanvittig godt å høre fra deg Sent Ute, og at det går bra med deg og den lille Det er helt fantastisk! Men for en barsel-opplevelse du hadde Og herlighet! Det var dårlig gjort av dem å ikkje hjelpe deg mer enn de gjorde.. Og nabobabyen ved siden av måtte gjenopplives 😯 For et mareritt, men som heldigvis endte godt! Bra jordmoren var der og kunne gjenopplive barnet igjen.. Men ja, er ikkje rart du er redd etter alt som har skjedd.. Det er helt fantastisk at du nå sitter med en baby i armene... Skjønner deg godt at du var i lykkerus de to første dagene og at du følte kjærlighet ved første blikk ❤❤ Og bra du har fått god hjelp på hjemmebane 🥰 Ønsker deg masse lykke til videre med den lille! Sender dere mange varme gode klemmer
Takk det samme, søte deg

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2
Gammel 01-09-2020, 00:48   #193
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Veggie Vis innlegg
Gratulerer så mye! Er så glad på dine vegne. Nyt tiden framover !!!!

Alle sa jeg måtte nyte svangerskapet, og det gjorde jeg også (når jeg ikke var livredd), men dette er bare så mye bedre Som moren min sier: den gutten oppfyller alle våre drømmer og mere til, iallfall foreløpig, he, he. Men innimellom går det iskaldt nedover ryggen på oss når vi tror han ikke puster eller er redde for at han kan være alvorlig syk igjen. Skrekkscenariet med døde barn i armene vil nok følge oss lenge framover, men forhåpentligvis blir det bedre etterhvert. Er så takknemlig for at det også ble min tur til slutt Tusen takk for alle gode råd og innspill på veien

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2
Gammel 01-09-2020, 00:56   #194
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Lindis Vis innlegg
Gratulerer så mye!!!! Har tenkt mye på deg de siste ukene, og var overlykkelig når du kom med denne oppdateringen
Min første som kom med hastekeisersnitt scoret 3-2-5 på skalaen, så han rasket de med seg med det samme som han var født og ga pustehjelp og ble lagt på nyfødtintensiven, vi hadde begge to en voldsom infeksjon og fikk antibiotika i enorme mengder. Han gikk også ned en del i vekt, men heldigvis kommer de seg fort Lykke til videre!!! Det er så fantastisk å vite at alt har gått bra for dere!!!!

En stor klem!
Det hørtes ut som en dramatisk begynnelse stakkars dere! Men når enden er god, er allting godt Klinikken mener at dersom han hadde fått infeksjonen av meg i magen, burde jeg også vært syk, så de mener det er sannsynlig at han er blitt smittet på barsel. På nyfødtintensive var legene delt mellom de som mente at når nyfødte ble syke, hadde det som regel noe med graviditet eller fødsel å gjøre, og de som påstod at han aldri hadde greid å holde koken så lenge (en uke etter fødsel) før han ble dårlig, så det måtte ha kommet til senere. Men alle var enige i at det var umulig å vite, og at dte var ytterst sjelden at barn ble smittet av mors tarmbakterier under planlagt ks. Høres derimot ut som om din ble smittet i magen - var det derfor det ble hastekeisersnitt?

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2
Gammel 01-09-2020, 01:06   #195
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av aboutJune Vis innlegg
Så bra😊 Min lille var en kilo lettere ved samme alder (korrigert)😅 Ikke rart han gikk ned da med infeksjon å slite med, regner med det går bare bedre og bedre nå. Slitsomt å måtte være så opptatt av gram og vekt.

Takk! Vet ikke helt... men man får jo tre dager. Selv syns jeg det føles veldig kort for å bli trygg og for en så stor overgang. Det blir i alle fall korte dager denne uka og sikkert litt de neste ukene også.
Ja, det er mye styr med rapportering til helsesøster to ganger i uka. Til tross for at appetitten heldigvis har bedret seg i takt med at magevondten og slappheten gradvis har forsvunnet, legger han fremdeles ikke nok på seg, ifølge helsestasjonen, så det er tydeligvis ikke nok bare å gi ham morsmelk. Men hver eneste av morsmelkserstatningene jeg har gitt ham i tillegg, har hatt leie bivirkninger, så jeg har måttet gi opp. Siste nytt er å prøve ut melkefri morsmelkserstaning og samtidig sette meg på melkefri diett.

Er det bare tre dager man får være med i barnehagen? Håper det har gått seg til, men synes det høres skummelt ut for morshjertet

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2
Gammel 09-09-2020, 12:55   #196
Lille tulipan
Stadig innom

Medlem siden: Mar 2017
Sted: Vestlandet
Standard

Så stas å komme innom her igjen og se at flere endelig har kommet i mål. Fantastisk og gratulerer så utrolig mye med de små

Spesielt til deg Sent ute! Gratulerer så mye med den lille prinsen og nye sjef i livet! Alt blir liksom verdt det etter alt man har gjennom når man endelig har den lille armene spør du meg. Nyt tiden her og nå 💙

Her har mini blitt en 20 mnd aktiv krabat som er høyt og lavt. Søskenforsøk er jo ute i det blå pga koronapandemien. Kjenner det er litt tungt, men prøver å nyte tiden med sjarmøren vår som vi endelig har 🙌🏻
Okt 16 - avbrutt etter uttak
Jan 17 - negativt

Vistahermosa
Okt 17 - ED - pos. 25.10 BO:8+6
April 18 - ED Pos. 19.04. 7 + 3
31.12.2018
Lille tulipan er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 18-09-2020, 08:23   #197
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Lille tulipan Vis innlegg
Så stas å komme innom her igjen og se at flere endelig har kommet i mål. Fantastisk og gratulerer så utrolig mye med de små

Spesielt til deg Sent ute! Gratulerer så mye med den lille prinsen og nye sjef i livet! Alt blir liksom verdt det etter alt man har gjennom når man endelig har den lille armene spør du meg. Nyt tiden her og nå 💙

Her har mini blitt en 20 mnd aktiv krabat som er høyt og lavt. Søskenforsøk er jo ute i det blå pga koronapandemien. Kjenner det er litt tungt, men prøver å nyte tiden med sjarmøren vår som vi endelig har 🙌🏻
Hei! Så stas å høre fra deg igjen Jeg nyter øyeblikket for det det er verdt, ja. Hadde det ikke vært for at jeg må ta vare på egne kroppslige behov som søvn, mat og personlig hygiene midt oppi alt, ville jeg ikke vært borte fra ham i det hele tatt Å bruke muligheten for avlastning til å gå ut og treffe venner har foreløpig vært helt uaktuelt, men det kommer vel.

Har dere egg igjen på frys i Spania, eller står dere fritt til å dra et annet sted med mindre koronaproblemer? Forstår godt at det må være tøft å være i prøveprosess nå, så usikkert som alt er framover Sånn sett er jeg glad jeg kom i havn i siste liten, selv om jeg først tenkte at om jeg hadde visst om pandemien, ville jeg ha utsatt å bli gravid Men om dette skal vare lenge, ville jeg ikke hatt tid til å vente heller pga. alder. Sånn sett er du i en heldigere posisjon, men du hadde vel kanskje tenkt at det ikke skulle gå så mange år mellom hver?

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2
Gammel 20-09-2020, 20:30   #198
Lille tulipan
Stadig innom

Medlem siden: Mar 2017
Standard

Føler de første månedene etter fødsel er skikkelig unntakstilstander og en virkelig merker at en har en ny sjef i livet. Jeg skal ha første barnevakt me overnatting i høst og kan telle på et par fingre med avlastning/barnevakt vi har hatt til nå. Jeg syntes det var veldig vanskelig å spør om hjelp selv om flere nok hadde svart ja om jeg spurte. Vi er jo heldigvis to, men mannen har vært utsatt for en skade som gjør at han heller ikke kunne hjelpe så mye til de første månedene. Jeg håper du har et godt nettverk rundt deg i denne fantastisk, uvirkelige men helt ærlig også litt noe slitsomt tid. Det blir bedre (noe av det mest irriterende jeg hørtr) , dr er lov å si at ting er litt tøft her og nå likevel. Er min erfaring i hvert fall.

vi har embryo på frys i Spania så det er det som er planen. Derfor har vi ikke noe plan b andre steder. Hadde planlagt forsøk i slutten av juni i år, men det rant jo ut i sanden sammen med korona. Det gjorde meg ikke så mye i vår etter et tøft første år med bl.a ekstremt lite søvn og vi endelig hadde begynt å få sove litt igjen 🙈🙌🏻 Men nå kjenner jeg på at det virkelig er kjipt. prosessen er jo tøff og uviss i seg selv og når en ikke aner når en det hele tatt kan komme i gang er det skikkelig kjipt.

MEN jeg er jo desto mer takknemlig for at vi tross alt har den ene sjarmøren vår 💙 og prøver å nyte ventetiden med den aktive lille guttEn vår 🙏🏻
Okt 16 - avbrutt etter uttak
Jan 17 - negativt

Vistahermosa
Okt 17 - ED - pos. 25.10 BO:8+6
April 18 - ED Pos. 19.04. 7 + 3
31.12.2018
Lille tulipan er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 21-09-2020, 10:53   #199
SK90
Flyttet inn

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Lise85 Vis innlegg
Gratulere så masse til valde SK 90 og Seint Ute. Det gleder meg virkelig at ønskebarnene er kommet.

I mai kom min lille tulle ❤️ Måtte settes igang på termin på grunn av mindre aktivitet i magen. Alt gikk fint og hun kom ut frisk og helt perfekt.

Man føler seg utrolig heldig når man endelig får barnet etter år med venting.

Ønsker alle som fortsatt jobber lykke til videre ❤️
Takk og gratulerer så mye til deg med den lille ❤❤ Håper alt går bra med dere
Begynte spray aug.16.
Gravid- MA sept.16
22/4-17: Gravid ved IVF
19/5-17: Hjerteaktivitet
Fødte verdens fineste jente des 2017 💗
August-18: Fryseforsøk. Gravid- SA
12/12-18: Innsett av fryseegg-men overlevde ikkje
Nytt ferskforsøk. 13/5-19: Ruger. Negativt.
Innsett av blastocyst 20/8 - Gravid
24/09-19: Hjerteaktivitet
Fødte ei frisk og fin jente mai 2020
SK90 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 21-09-2020, 11:04   #200
SK90
Flyttet inn

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Så godt at ettervirkningen av svangerskapsforgiftningen ga seg etter barseltiden - høres ikke noe gøy ut, nei, for å si det forsiktig. Jeg fikk bakteriell brystbetennelse, som er den farligste typen. Det var helt grusomt vondt, ja, i tillegg til at jeg var ganske slått ut av influensalignende symptomer og like høy crp som da jeg hadde blodforgiftning. Men jeg følte meg likevel mye mer oppgående enn da jeg hadde alvorlig infeksjon etter dødfødslene. Som en sykepleier på avdelingen forklarte meg, merker man som nybakt mor ofte ikke hvor syk man faktisk er fordi fokuset er på den nyfødte, og man går på adrenalin og lykkehormoner
Off! Det høres skummelt ut Ja, det er sikkert sant som du sier at man har så mye adrenalin i kroppen og tenker bare på den lille, at man glemmer egen helse. Men bra det gikk bra Hvordan går det med dere nå? Har han lagt fint på seg? ❤ Og har det gått bedre med melkefri morsmelkerstatning og melkefri diett? Tenker på dere
Begynte spray aug.16.
Gravid- MA sept.16
22/4-17: Gravid ved IVF
19/5-17: Hjerteaktivitet
Fødte verdens fineste jente des 2017 💗
August-18: Fryseforsøk. Gravid- SA
12/12-18: Innsett av fryseegg-men overlevde ikkje
Nytt ferskforsøk. 13/5-19: Ruger. Negativt.
Innsett av blastocyst 20/8 - Gravid
24/09-19: Hjerteaktivitet
Fødte ei frisk og fin jente mai 2020
SK90 er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder