Ønskebarn forum  
Gammel 10-07-2018, 22:56   #5861
syktlangtnord
Stadig innom

Medlem siden: Oct 2017
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av lillemy. Vis innlegg
Nå fikk jeg gåsehud! Det var ikke mye arrvev, men de tok bort det som var. Jeg har fått noen medisiner jeg skal ta, noen i 7 dager, andre annen hver dag og til sammen 21 tabletter. Det snåle var at livmoren min er avlang og smal, og noe av medisinen jeg får skal utvide den! Veldig fascinerende!!
Jeg sier bare ja takk, og gjør som jeg får beskjed om, og orker ikke få oversikt over hvilke medisiner som gjør hva Men heldigvis ble ikke neste forsøk utsatt så lenge, en måned er helt greit, kroppen har sikkert godt av en pause uansett!
Scratching er uansett bra, tenker jeg Og tanken på plankekjøring liker jeg veldig godt!! :D
Stemmer som Newbie sier at jeg hadde hyst i SPb syklusen før innsett, det var de som ønsket det (beordret, mer eller mindre) etter at de mistenkte polypper - og det var ganske riktig 3 stk der som de fjernet. Et myom visste vi alle om fra før, og det ble bare bekreftet (igjen) at det ikke skulle ligge i veien. Så gjorde de scratching med det samme. Hadde en 100 prosent positiv opplevelse, med sykehuset, legene, klinikken og det hele.

Veldig enig med deg, Lillemy, i at det er bra at de fant noe - sånn tenkte jeg også. Krysser fingrene for dere nå!

Ellers valgte jeg 12/4-pakken. Og var vel der borte i nesten 10 dager for innsett, og da var det med dobbeldonasjon. Jeg er glad jeg ikke hadde for rask retur, for det ble innsett helt sist i den perioden de anslo. Og det var godt å ikke måtte reise hjem samme dag.

Gratulerer som ruger, Newbie! Juhu - dette skal gå veien!
Gammel 11-07-2018, 11:14   #5862
Newbie
Stadig innom

Newbie sin avatar

Medlem siden: Feb 2018
Sted: Sørlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av syktlangtnord Vis innlegg
Stemmer som Newbie sier at jeg hadde hyst i SPb syklusen før innsett, det var de som ønsket det (beordret, mer eller mindre) etter at de mistenkte polypper - og det var ganske riktig 3 stk der som de fjernet. Et myom visste vi alle om fra før, og det ble bare bekreftet (igjen) at det ikke skulle ligge i veien. Så gjorde de scratching med det samme. Hadde en 100 prosent positiv opplevelse, med sykehuset, legene, klinikken og det hele.

Veldig enig med deg, Lillemy, i at det er bra at de fant noe - sånn tenkte jeg også. Krysser fingrene for dere nå!

Ellers valgte jeg 12/4-pakken. Og var vel der borte i nesten 10 dager for innsett, og da var det med dobbeldonasjon. Jeg er glad jeg ikke hadde for rask retur, for det ble innsett helt sist i den perioden de anslo. Og det var godt å ikke måtte reise hjem samme dag.

Gratulerer som ruger, Newbie! Juhu - dette skal gå veien!
Takk syklangtnord, håper veldig nå Veldig annerledes denne gangen, da jeg sist hadde mye murringer helt fra oppstart på Crinone, mens jeg denne gang knapt nok merker noe i det hele tatt. Sist hadde jeg så mye murringer at jeg ble bekymret av den grunn, men ble jo tross alt gravid da, selv om det endte med tidlig abort. Vet ikke om dette er bra eller dårlig at jeg ikke kjenner noe særlig denne gang, men vet jo at de vil livmoren skal være så avslappet som mulig, så håper det er et godt tegn. Noen som har erfaring? Dror rett hjem via Tallin etter innsett, og det var deilig å legge seg i sin egen seng På jobb i dag, kunne ikke være borte mer enn 2 dager nå som det er ferietid. Men har heldigvis en rolig dag på jobben, så tror ikke det skulle ha så mye å si. Starter heldigvis selv ferie til helgen, så da skal det bare slappes av og det flotte været nytes

Sist endret av Newbie : 11-07-2018 kl 11:18
Newbie er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 11-07-2018, 15:48   #5863
aboutJune
Stamgjest

Medlem siden: Oct 2016
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Newbie Vis innlegg
Takk syklangtnord, håper veldig nå Veldig annerledes denne gangen, da jeg sist hadde mye murringer helt fra oppstart på Crinone, mens jeg denne gang knapt nok merker noe i det hele tatt. Sist hadde jeg så mye murringer at jeg ble bekymret av den grunn, men ble jo tross alt gravid da, selv om det endte med tidlig abort. Vet ikke om dette er bra eller dårlig at jeg ikke kjenner noe særlig denne gang, men vet jo at de vil livmoren skal være så avslappet som mulig, så håper det er et godt tegn. Noen som har erfaring? Dror rett hjem via Tallin etter innsett, og det var deilig å legge seg i sin egen seng På jobb i dag, kunne ikke være borte mer enn 2 dager nå som det er ferietid. Men har heldigvis en rolig dag på jobben, så tror ikke det skulle ha så mye å si. Starter heldigvis selv ferie til helgen, så da skal det bare slappes av og det flotte været nytes
Høres bra ut🤞 Det tar vi som et godt tegn at du har mindre murringer. Jeg har også det denne gangen, selv om jeg kjenner det av og til. Og mye mindre vondt i ryggen, sist gang kunne jeg nesten ikke bevege meg da jeg kom til uke 8.. Så jeg også prøver å tolke det som noe positivt Kroppen får hversågod å skjønne dette snart Og litt ferie er bra, god uke og god ferie🌞
1) IVF Jan2017:avbrutt etter uttak
2) ICSI Mai2017: avbrutt, 1 på frys
3) FER Aug2017: negativ
4) ICSI Nov 2017: Positiv, men BO 8+0
Kan vel ikke gi opp ennå...
5) ICSI Juni 2018 Positiv🤞🤞
aboutJune er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 12-07-2018, 10:07   #5864
serendipity
Fersk på forum

Medlem siden: Apr 2017
Standard Takk! :-)

Da reiser jeg på ferie, og logger meg av i noen uker både fysisk og psykisk. Vi skal til St.Petersburg i slutten av juli for å forberede til innsettet i august/sept. Klinikken mener det ikke er behov for hysteroskopi. Har bedt om UL når vi er der for å være på den sikre siden ;-)
Tusen takk for all støtten dere har gitt meg/oss i denne fasen. Dere er de beste! Gleder meg til å ta opp tråden igjen i august.
serendipity er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 12-07-2018, 10:49   #5865
lillemy.
Nykommer

Medlem siden: Feb 2017
Sted: Vestlandet
Standard

Sitat:

Da reiser jeg på ferie, og logger meg av i noen uker både fysisk og psykisk. Vi skal til St.Petersburg i slutten av juli for å forberede til innsettet i august/sept. Klinikken mener det ikke er behov for hysteroskopi. Har bedt om UL når vi er der for å være på den sikre siden ;-)
Tusen takk for all støtten dere har gitt meg/oss i denne fasen. Dere er de beste! Gleder meg til å ta opp tråden igjen i august.
God ferie, Serendipity, og alle dere andre
Det er så spennende å se at det nå er så mange som er i god gang, at det kan klaffe for så mange av oss her inne. Så da er det vårt år i år!!
Gravid 12 uker på 8.forsøk (ma)
ED ava Peter september -17, ferskforsøk, negativ
ED ava Peter januar -18, fryseforsøk, positiv, SA uke 5 (kjemisk gravid)
ED ava Peter april -18, fryseforsøk, positiv, SA uke 5 (kjemisk gravid)
ED ava Peter august -18, fryseforsøk......
lillemy. er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 12-07-2018, 10:52   #5866
lillemy.
Nykommer

Standard

Forskning:
https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/W...bare-frem-barn
Denne artikkelen på BT.no viser til viktigheten av å ha nok av diverse vitaminer og mineraler, og at dette ikke formidles i god nok grad til gravide.

Det er dessuten lett å kontrollere og eventuelt korrigere, og dermed ingen halsbrekkende øvelse for dem det gjelder!
Gammel 12-07-2018, 11:55   #5867
Sent Ute
Fullstendig hekta

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Standard

Sitat:
Forskning:
https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/W...bare-frem-barn
Denne artikkelen på BT.no viser til viktigheten av å ha nok av diverse vitaminer og mineraler, og at dette ikke formidles i god nok grad til gravide.

Det er dessuten lett å kontrollere og eventuelt korrigere, og dermed ingen halsbrekkende øvelse for dem det gjelder!
Ja, dette har jeg brukt mye tid på mellom forsøkene, bl.a. med å få opp nivået av B12. Er nok heller ikke så vanlig å få målt selen, for det stod ikke en gang oppført i avkryssingsskjemaet for blodprøver, men legen skrev i kommentarfeltet og da gikk det likevel Frøyaklinikken er veldig opptatt av disse tingene, så jeg har ofte kommet til legen med bestilling fra dem. Når man først skal ta kosttilskudd og/eller legge om kostholdet, er det jo greitt å måle hvilken effekt det har. På et tidpunkt hadde jeg faktisk fått i meg for mye selen, og da var det på tide å trappe ned på paranøttene

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født i uke 21+3
født i uke 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
UL 11.6: 1 bankende hjerte
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 12-07-2018, 14:50   #5868
lillemy.
Nykommer

Standard

Opprinnelig skrevet av Sent Ute
Sitat:
Ja, dette har jeg brukt mye tid på mellom forsøkene, bl.a. med å få opp nivået av B12. Er nok heller ikke så vanlig å få målt selen, for det stod ikke en gang oppført i avkryssingsskjemaet for blodprøver, men legen skrev i kommentarfeltet og da gikk det likevel Frøyaklinikken er veldig opptatt av disse tingene, så jeg har ofte kommet til legen med bestilling fra dem. Når man først skal ta kosttilskudd og/eller legge om kostholdet, er det jo greitt å måle hvilken effekt det har. På et tidpunkt hadde jeg faktisk fått i meg for mye selen, og da var det på tide å trappe ned på paranøttene
Jammen bra du har noen som følger deg opp på det! Jeg har lest en del om at mange kvinner dessuten mangler jod og har spurt legen min om jeg burde ta tilskudd. Han sa nei uten å tenke seg om, og spurte ikke om hvilke jod-kilder jeg har i mitt kosthold. Ettersom jeg spiser lite fisk og skaldyr og lite melkeprodukter og egg...Og på ava viser de bare til nasjonale retningslinjer. så jeg tar tilskudd, jeg Jeg tenker å ta en grundig vitamin- og mineralsjekk neste gang jeg skal til UL på Volvat.. kan ikke skade! Har dessuten brukt så mye tid, penger og energi på dette prosjektet, så en liten utgift til merkes ikke!
Gammel 13-07-2018, 07:30   #5869
Sent Ute
Fullstendig hekta

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Standard

Sitat:

Jammen bra du har noen som følger deg opp på det! Jeg har lest en del om at mange kvinner dessuten mangler jod og har spurt legen min om jeg burde ta tilskudd. Han sa nei uten å tenke seg om, og spurte ikke om hvilke jod-kilder jeg har i mitt kosthold. Ettersom jeg spiser lite fisk og skaldyr og lite melkeprodukter og egg...Og på ava viser de bare til nasjonale retningslinjer. så jeg tar tilskudd, jeg Jeg tenker å ta en grundig vitamin- og mineralsjekk neste gang jeg skal til UL på Volvat.. kan ikke skade! Har dessuten brukt så mye tid, penger og energi på dette prosjektet, så en liten utgift til merkes ikke!
Typisk norske leger å svare slik Men i multipakkene for gravide (og dem om prøver å bli gravide) er det alltid jod. Jod og selen er viktig for stoffskiftet som er viktig for graviditet. De eneste som visstnok bør være forsiktige med jod, er de med mye antistoffer, dvs. som har en anti-tpo på over 100. Problemet med jod er at det kun måles i døgnurin, så det sitter veldig langt inne for legene å rekvirere. Min har satt seg helt på bakbeina der, men han spurte i det minste om kostholdet først. Syns du gjør lurt i å ta en grundig sjekk, for om du f.eks. har for lite D-vitamin eller jern, kan det i verste fall føre til at du aborterer, og sink trengs til festingen. Nå er det også blitt fokus på B3 (der mangel i likhet med folat kan føre til fosterskader), noe jeg aldri har sjekket, men Frøyaklinikken er generelt veldig for å pøse på med B-vitaminer.

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født i uke 21+3
født i uke 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
UL 11.6: 1 bankende hjerte
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 13-07-2018, 09:37   #5870
lillemy.
Nykommer

Standard

Sitat:
Typisk norske leger å svare slik Men i multipakkene for gravide (og dem om prøver å bli gravide) er det alltid jod. Jod og selen er viktig for stoffskiftet som er viktig for graviditet. De eneste som visstnok bør være forsiktige med jod, er de med mye antistoffer, dvs. som har en anti-tpo på over 100. Problemet med jod er at det kun måles i døgnurin, så det sitter veldig langt inne for legene å rekvirere. Min har satt seg helt på bakbeina der, men han spurte i det minste om kostholdet først. Syns du gjør lurt i å ta en grundig sjekk, for om du f.eks. har for lite D-vitamin eller jern, kan det i verste fall føre til at du aborterer, og sink trengs til festingen. Nå er det også blitt fokus på B3 (der mangel i likhet med folat kan føre til fosterskader), noe jeg aldri har sjekket, men Frøyaklinikken er generelt veldig for å pøse på med B-vitaminer.
Det gjelder nok å høre på de lærde, og ikke shoppe tilskudd på egenhånd sånn uten videre. Jeg tar jo levaxin mot lavt stoffskifte, så jeg burde kanskje sjekke med privat klinikk/ta prøver før jeg fortsetter med å ta jod...
Jeg blir lett overveldet av alt man skal forholde seg til i denne prosessen, så jeg har ikke gjort så mye research på nett for å finne ut av dette med vitaminer og mineraler, det blir mest de overskriftene som dukker opp her og der. Da er det godt å ha AVA Peter, som tar så godt vare på oss
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder