Ønskebarn forum  
Gammel 15-07-2007, 22:37   #1
Rottis
Fersk på forum

Rottis sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Standard Pergo og Ovitrielle i samme syklus!!

Hei alle sammen
I neste syklus så skal jeg gå på dobbel Pergo og sette Ovitriellesprøyte 48 timer etter siste Pergotablett...
Jeg lurer på om det er noen her som har noen erfaring med disse to samtidig?
Pergoen skal vel hjelpe til å modne egga og ELsprøyta skal vel gjøre så egga slipper?
Stemmer dette

Håper det er noen som kan dele sine erfaringer med en som er helt ny her på forumet
Rottis er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 15-07-2007, 22:50   #2
€Therese€
Fersk på forum

€Therese€ sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Østlandet
Wink En med god erfaring

Har brukt puregon med el-sprøyte i x antall sykluser. Ble gravid m tvillinger på denne stimulieringen!!! Så jeg har god erfaring med dette. Prøvde pergo også men det funket ikke på meg, men jeg vet det er mange det klaffer for

Ønsker dere lykke til. Og jeg har lagt ut et spørsmål om noen bruker fsh-støtte i normale sykluser uten IVF, ikke fått noe svar. Siden vi er to allerede så hadde det vært moro å opprette en liten klubb for oss som driver med puregon/pergotime/gonal-f og pregnyl i naturlige sykluser. Deilige å ha en gjeng å prate med om det man SELV er igjennom.

Ønsker deg uansett lykke lykket til ..Pregnylen er for å slippe egget ja!
Gammel 15-07-2007, 23:20   #3
Rottis
Fersk på forum

Rottis sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av €Therese€ Vis innlegg
Har brukt puregon med el-sprøyte i x antall sykluser. Ble gravid m tvillinger på denne stimulieringen!!! Så jeg har god erfaring med dette. Prøvde pergo også men det funket ikke på meg, men jeg vet det er mange det klaffer for

Ønsker dere lykke til. Og jeg har lagt ut et spørsmål om noen bruker fsh-støtte i normale sykluser uten IVF, ikke fått noe svar. Siden vi er to allerede så hadde det vært moro å opprette en liten klubb for oss som driver med puregon/pergotime/gonal-f og pregnyl i naturlige sykluser. Deilige å ha en gjeng å prate med om det man SELV er igjennom.

Ønsker deg uansett lykke lykket til ..Pregnylen er for å slippe egget ja!
Ja en klubb for oss hørtes kjempebra ut
Så du tar Puregon i steden for Pergo ja...
Jeg gikk jo på Puregon under IVF ....
Håper virkelig dette klaffer nå da
Hvilken dag setter du ELsprøyte på?
Gammel 16-07-2007, 00:14   #4
€Therese€
Fersk på forum

€Therese€ sin avatar

Standard litt forskjellig

ettersom det tar ofte litt forskjellig tid når eggposene er store nok, så setter jeg el sprøyta når eggene viser 17-20mm på ul.

Så du har vært igjennom IVF? Det har ikke jeg da..Kun brukt puregon i alle syklusene, med el sprøyta på riktig dag, og *** 36 timer ca etter el sprøyta. Og dagen før og dagen etter selvfølgelig.
Gammel 16-07-2007, 00:29   #5
Rottis
Fersk på forum

Rottis sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av €Therese€ Vis innlegg
ettersom det tar ofte litt forskjellig tid når eggposene er store nok, så setter jeg el sprøyta når eggene viser 17-20mm på ul.

Så du har vært igjennom IVF? Det har ikke jeg da..Kun brukt puregon i alle syklusene, med el sprøyta på riktig dag, og *** 36 timer ca etter el sprøyta. Og dagen før og dagen etter selvfølgelig.
Ja vært gjennom 2 mislykka ISCIforsøk i forrige mnd
Problemet med min gyn er jeg ikke får noe oppfølging på Pergo..
Aldri fått UL,utenom ved ivf forsøk da selvfølgelig..
Vet du om man får UL om man kontakter en privat klinikk?
Er jo ganske viktig å se hvor store og hvor mange egg det er da!!
Gammel 16-07-2007, 04:00   #6
€Therese€
Fersk på forum

€Therese€ sin avatar

Standard Hei rottis

JA. hvis du oppsøker privat lege med fertilitetsekspert, så får du god oppflging. Mitt beste råd e ALERIS i oslo. Vikig at eggposene er over 15 mm, ellers vil de ikke løsne selv om du tar pregnyl-sprøyta...
Gammel 06-01-2010, 18:27   #7
Carma
Fersk på forum

Medlem siden: Nov 2009
Sted: Sørlandet
Standard

bruker ovitrelle og dobbel pergokur annenhver syklus med perioder der jeg stimuleres hver syklus. ovitrelle settes hos gynekologspesialist fordi han vil se hvor mange egg som er modne før han hormonstimulerer meg.
Carma er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder