Ønskebarn forum  

Gå tilbake   Ønskebarn forum > Adopsjon > Adopsjonsland > Sør-Korea

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 08-01-2009, 02:59   #1
hansine
Flyttet inn

hansine sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Tromsø
Standard Skravletråd for Sør-Korea ventere

Er så stille her inne for tiden så jeg prøver å lage en skikkelig skravletråd for oss som er i venteprosessen (ja andre er selvfølgelig også velkommen her da).

Husker da vi drev med forsøk at det alltid var en eller annen skravletråd vi kunne slenge innom og det savner jeg her. Nå er det bare dagbøkene, men det er jo ikke alle som har det heller.

Ventetiden er så ufattelig lang at det kan være kjekt å skravle med andre i samme situasjon som vet akkurat hvordan du har det. Selv om alle venner og bekjente er veldig forståelsesfulle er det ingen som ikke har opplevd det selv som kan sette seg inn i hva vi går igjennom

Her er alle hjertelig velkommen til å syte, klage, fortelle noe hyggelig, snkke om dagens hendelser eller siste innkjøp eller rett og slett bare si hei.

Velkommen skal dere være.

28/1-09 fikk vi tildelt en nydelig gutt født 16/8-08.
27/4-09 kom vi hjem med verdens nydeligste gutt
Dagboksen min
hansine er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 08-01-2009, 12:01   #2
Rita
Husvarm

Rita sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Standard

Ja da stikker jeg innom og sier HEI jeg da
Flott tråd, håper det kommer mange som vil skravle litt.

Jeg er jo ikke akkurat en "venter" nå, jeg tror kansje jeg er ferdig ventet faktisk Hadde jeg vært bittelitt yngre og ventetidene ikke hadde vært så forferdelig lange overalt, så hadde jeg med glede ventet på en liten til.
Selve ventetida kan jo være frustrerende og lang, men gleden over å ha fått to nydelige barn overskygger det meste

Nå koser jeg meg hjemme med minstemann, og tida løper ifra oss (merkelig) Lillebror har vært hos oss i 2 mnd, og det meste har begynt å rette seg nå. (tenker på soverutiner og mat ol) Storesøster er endel sjalu, og noen dager kan virkelig være en prøvelse for mammaen og pappaen, men det retter seg nok etterhvert

Nå sover lillebror og jeg skulle egentlig gjøre litt husarbeid... men... ja øbbing også er vel viktig??
Rita er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 08-01-2009, 21:48   #3
hansine
Flyttet inn

hansine sin avatar

Standard

Koselig at du stakk innom Rita. Og selvfølgelig er du hjertelig velkommen selv om du ikke venter lengere. Du er jo en av de heldige som er kommet igjennom nåløyet og det må jo være ufattelig deilig.

Jeg fikk en gledelig overraskelse i dag. Jeg har jo trodd at vi er nr 3 i køen, men nå ser det ut som vi er nr 1. Tenk det... Snakka med ei som ligger rett bak oss i køen og de hadde snakka med VB i dag og fått vite at de var nr 2. Så da må jo vi være nr 1. Skjønner ikke helt dette, for som nr 7 i desember og 5 tildelinger hvor den ene var etter oss så får ikke jeg det til å bli 1, men, men. Det gjør for all del ingenting om vi er lengere framme en forventet.

Tenker jeg tar en telefon i morgen til VB for å forhøre meg.

Ellers har jeg pakka bort jula i dag. Er godt å ha det unnagjort, men det blir litt stusselig når all pynten blir borte. Men man venner seg fort til det.

ha en fin kveld alle sammen.
Dagboksen min
Gammel 09-01-2009, 12:40   #4
Tomine
Fersk på forum

Medlem siden: Nov 2008
Standard

Heisann.
Så kjekt med en skravletråd her på ønskebarn. Har ikke vært så mye innom her, og heller ikke lenge siden jeg registrerte meg.
Jeg er aktiv på Hjertevekst, men da under annet nick
Tomine er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 09-01-2009, 13:36   #5
Rita
Husvarm

Rita sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Tomine Vis innlegg
Heisann.
Så kjekt med en skravletråd her på ønskebarn. Har ikke vært så mye innom her, og heller ikke lenge siden jeg registrerte meg.
Jeg er aktiv på Hjertevekst, men da under annet nick
Hei Tomine.

Velkommen hit til ønskebarn
Jeg er også på Hjertevekst, men mest her
Vi skravles senere...
Rita er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 09-01-2009, 13:39   #6
hansine
Flyttet inn

hansine sin avatar

Standard

Velkommen hit Tomine

Ja er det ikke kjekt med en skravletråd da. Det fleste av oss er jo også inne på hjertevekst, men det er nå koselig å møtes her og.

I dag har jeg snakka med Dag i VB. Klarte ikke å få ut av han hvor vi var på lista, men det var tydelig at han jobba med saken vår for da jeg presenterte meg visste han med en gang når vi var godkjent osv. Da jeg spurte om vi var nr 1 eller 3,4,5 dro han litt på det og så sa han, ja, nr 1,2,3. Det lyder godt i mine ører.

Videre sa han at vi kunne vente oss tildeling siste uka i januar eller første uka i februar. Tenk det dere, jeg skal snart bli mor

Måtte bare fortelle denne gladnyheten. Nå tar jeg helg med god samvittighet og ønsker det samme til dere andre.

Dagboksen min
Gammel 09-01-2009, 17:37   #7
pia=:)
Husvarm

pia=:) sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Stavanger
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av hansine Vis innlegg

Videre sa han at vi kunne vente oss tildeling siste uka i januar eller første uka i februar. Tenk det dere, jeg skal snart bli mor

Måtte bare fortelle denne gladnyheten. Nå tar jeg helg med god samvittighet og ønsker det samme til dere andre.

Oi for en herlig beskjed

Tomine - j eg gjetter at du begynner på A inne på hjertevekst (jeg ligner mer på en gris der inne, men du kan vel uansett på signaturen min kjenne meg igjen ...?)

Velsignet med verdens herligste gutter
pia=:) er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 09-01-2009, 21:52   #8
olena
Stamgjest

olena sin avatar

Medlem siden: May 2003
Sted: Vestfold
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av hansine Vis innlegg
Velkommen hit Tomine

Ja er det ikke kjekt med en skravletråd da. Det fleste av oss er jo også inne på hjertevekst, men det er nå koselig å møtes her og.

I dag har jeg snakka med Dag i VB. Klarte ikke å få ut av han hvor vi var på lista, men det var tydelig at han jobba med saken vår for da jeg presenterte meg visste han med en gang når vi var godkjent osv. Da jeg spurte om vi var nr 1 eller 3,4,5 dro han litt på det og så sa han, ja, nr 1,2,3. Det lyder godt i mine ører.

Oi, oi oi - dette var da virkelig gode nyheter Hansine - får helt gåsehud her jeg nå. Så mye det virker som de vet nå om dagen.
Vi venter jo ikke akkurat nå, men litt frekventering rundt om må man jo allikevel få med seg.
Gleder meg til å høre jubelbrølet ditt Hansine

Har en verdens nydeligste gutt fra Sør-Korea (07)
olena er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 10-01-2009, 01:10   #9
hansine
Flyttet inn

hansine sin avatar

Standard

Tusen takk ska dere ha alle sammen. Det er så godt å ha noen som skjønner hva vi går igjennom. Man kan ha mange venner som sier de forstår, men egentlig har de ikke peiling, derfor er det så utrulig godt å være her inne å ha folk rundt seg som skjnønner hva det handler om.

Mannen min kommentert i dag at jeg var helt gira. han er litt mere avbalansert og nyansert i dette. Han har venta så lenge og hatt så mange forhåpninger så jeg skjønner han egentlig godt. han har likseom bestemt seg for at dette vil han ikke være med på før tildelingen kommer. har vært litt for mange nedturer for han. men så er han jo ikke heller aktiv på forumet som meg, så jeg skjønner han godt.

Men nå er det ikke lenge igjen - tenk det
Dagboksen min
Gammel 10-01-2009, 18:30   #10
tiger
Stamgjest

tiger sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: vestlandet
Standard

Så koselig med skravletråd. Ja dere går mot spennende dager hansine. Ja det er ikke lenge til det ringer til dere. Tror jeg hadde vært helt på tuppa

Takk for pm i hjerteveksten.

tiger
(tjmb)
Tildelt en vakker prinsesse 03.03.2009
tiger er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder