Ønskebarn forum  
Gammel 09-01-2020, 09:19   #41
SK90
Flyttet inn

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Vestlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Takk skal du ha😘🌹 Hvordan har du det selv nå da? Mer kvalme og bekkenløsning?
Kvalmen er så og si helt vekke, så det er bare helt fantastisk Eg trudde ikkje det skulle gå vekk når eg var midt oppi det... Bekkenet derimot kjenner eg på. Eg kan ikkje gå noen lengre turer og må ta det roligt, ellers får eg veldig vondt. Men eg har ikkje hatt det så gale som eg trudde det skulle bli. Men det kan no komme senere. Så eg får nyte det når eg kan 😁 Det er nå lenge til mai og termin enda. Nå er eg mest trøtt og sliten og tung i kroppen. Litt fri innimellom hjelper og 2-åringen er begynt i barnehagen igjen etter julen, så da kan eg slappe av på sofaen
Begynte spray aug.16.
Gravid- MA sept.16
22/4-17: Gravid ved IVF
19/5-17: Hjerteaktivitet
Fødte verdens fineste jente des 2017 💗
August-18: Fryseforsøk. Gravid- SA
12/12-18: Innsett av fryseegg-men overlevde ikkje
Nytt ferskforsøk. 13/5-19: Ruger. Negativt.
Innsett av blastocyst 20/8 - Gravid
24/09-19: Hjerteaktivitet
SK90 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 09-01-2020, 09:23   #42
SK90
Flyttet inn

Sted: Vestlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Myrullen Vis innlegg
Takk for (som alltid) kunnskapsrikt svar

Jeg bruker ikke blodfortynnende. Siden dette er en naturlig graviditet og jeg vet jeg har gode progresteronnivåer har jeg valgt å ikke bruke noe. Jeg velger også å tro at dersom jeg mister er det pga ikke levedyktig embryo og da vil jeg ikke prøve å stoppe det. Det hadde vært annerledes om dette hadde vært ed/ ed i kunstig syklus fordi da er det en slags «skapt» graviditet og kroppen henger kanskje ikke med på notene...

Det gav seg med blødning i går og det har fortsatt ikke vært noe smerte/ klumper så jeg har en følelse av at det var ufarlig. Er kvalm fortsatt ogsø.

Jeg ringte gyn for råd og de skulle ringe tilbake
Bra det gav seg med blødningen. Håper du får noen gode og beroligende svar fra gynekologen idag. Satser på at det var en ufarlig blødning. Lykke til videre
Begynte spray aug.16.
Gravid- MA sept.16
22/4-17: Gravid ved IVF
19/5-17: Hjerteaktivitet
Fødte verdens fineste jente des 2017 💗
August-18: Fryseforsøk. Gravid- SA
12/12-18: Innsett av fryseegg-men overlevde ikkje
Nytt ferskforsøk. 13/5-19: Ruger. Negativt.
Innsett av blastocyst 20/8 - Gravid
24/09-19: Hjerteaktivitet
SK90 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 17-01-2020, 22:31   #43
Myrullen
Stadig innom

Medlem siden: Jul 2017
Standard

Jeg får litt frisk blødning noen timer etter innvendig ul? 2. gangen nå, er 8+5 i dag. Normale funn med hjerteslag og normal vekst, men så kommer den hersens blødningen etterpå.

Begge gangene har det vært et «stikk» av smerte midt i undersøkelsen, nok til at jeg har rykket til. Så tipper at det er skjøre slimhinner som er lettblødde... men blir likevel så bekymret

Uforklarlig sekunder infertilitet

2 IVF i Norge med 2 innsett. Ett med negativt resultat og ett resulterte i et foster med hydrops. 6 spontane graviditeter resulterte i 5 SA og 1 foster med trisomi.

Gjør nå fryseforsøk med donoregg

1. ED i Spania mars-18 neg resultat

2. ED i Spania mai-18 neg resultat

3. ED i Spania juni-18 neg resultat

4. ED i Spania nov-19 neg resultat

Myrullen er pålogget nå   Svar med sitat
Gammel 17-01-2020, 23:03   #44
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Jeg får litt frisk blødning noen timer etter innvendig ul? 2. gangen nå, er 8+5 i dag. Normale funn med hjerteslag og normal vekst, men så kommer den hersens blødningen etterpå.

Begge gangene har det vært et «stikk» av smerte midt i undersøkelsen, nok til at jeg har rykket til. Så tipper at det er skjøre slimhinner som er lettblødde... men blir likevel så bekymret
Kanskje du kan be om utvendig ul i stedet neste gang? Jeg fikk beskjed av klinikken om å ta en pause i ul-undersøkelsene da det stod på som verst.

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 18-01-2020, 13:37   #45
Myrullen
Stadig innom

Standard

Sitat:
Kanskje du kan be om utvendig ul i stedet neste gang? Jeg fikk beskjed av klinikken om å ta en pause i ul-undersøkelsene da det stod på som verst.
Ja, du gjorde det ja? Jeg er helt sikker på at det er det som fremprovoserer det enda gynekologen nekter for det

Nå blir det uansett morkakeprøve som blir det neste. Venter på innkalling fra riksen. Valgte å gå rett på det mtp vår historie. Så er mye skummelt i vente

2 IVF i Norge med 2 innsett. Ett med negativt resultat og ett resulterte i et foster med hydrops. 6 spontane graviditeter resulterte i 5 SA og 1 foster med trisomi.

Gammel 18-01-2020, 19:19   #46
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Ja, du gjorde det ja? Jeg er helt sikker på at det er det som fremprovoserer det enda gynekologen nekter for det

Nå blir det uansett morkakeprøve som blir det neste. Venter på innkalling fra riksen. Valgte å gå rett på det mtp vår historie. Så er mye skummelt i vente
Krysser alt jeg har for dere! Har dere noen gang blitt sjekket for hvor stor risiko dere har for å få et foster med kromosonfeil hver gang? Så lenge den ikke er 100%, må det jo kunne gå bra også en gang

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2
Gammel 18-01-2020, 20:00   #47
Myrullen
Stadig innom

Standard

Sitat:
Krysser alt jeg har for dere! Har dere noen gang blitt sjekket for hvor stor risiko dere har for å få et foster med kromosonfeil hver gang? Så lenge den ikke er 100%, må det jo kunne gå bra også en gang
Vi er begge testet om vi er bærere; det er vi ikke. Det er kun én av tre ganger med økt nakkefold det er påvist kromosomfeil. Første gangen ble det ikke biopsert (etter feil fra sykehuset) så der vet vi bare at størrelsen på ødemene viste at det ikke var forenlig med liv. Tredje gangen var det normale kromosomer, men vi turte ikke gå videre når nakkefolden var 3,4mm i uke 11; på grunnlag av de to foregående hendelsene.

Så det er absolutt en mulighet.

Hvordan går det med deg??

Gammel I går, 00:44   #48
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Vi er begge testet om vi er bærere; det er vi ikke. Det er kun én av tre ganger med økt nakkefold det er påvist kromosomfeil. Første gangen ble det ikke biopsert (etter feil fra sykehuset) så der vet vi bare at størrelsen på ødemene viste at det ikke var forenlig med liv. Tredje gangen var det normale kromosomer, men vi turte ikke gå videre når nakkefolden var 3,4mm i uke 11; på grunnlag av de to foregående hendelsene.

Så det er absolutt en mulighet.

Hvordan går det med deg??
Dette hørtes jo absolutt lovende ut
Fikk dere ikke tilbud om fostervannsprøve eller morkakeprøve første og tredje gangen, og ble det ikke tatt KUB-test heller første gangen?

Jeg runder 15 uker i morgen (eller strengt tatt i dag siden klokken allerede er over midnatt) Jeg har tatt det veldig med ro den siste uken, og murringene har roet seg betraktelig. Til gjengjeld har jeg fått påvist mild blærekatarr som jeg sannsynligvis har hatt en stund, og går nå på penicillin. Alt var bra med barn og livmorhals på siste ul nå på tirsdag. Jeg har fortsatt et lite hematom igjen, men mye mindre enn før, så det tyder på at det er i ferd med å tømmes. Har ikke hatt frisk blødning på to uker nå, men en god del gammelt blod. I går tok jeg sukkerbelastningsprøven, men har ennå ikke fått resultatet.

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2
Gammel I går, 20:00   #49
Myrullen
Stadig innom

Standard

Sitat:
Dette hørtes jo absolutt lovende ut
Fikk dere ikke tilbud om fostervannsprøve eller morkakeprøve første og tredje gangen, og ble det ikke tatt KUB-test heller første gangen?

Jeg runder 15 uker i morgen (eller strengt tatt i dag siden klokken allerede er over midnatt) Jeg har tatt det veldig med ro den siste uken, og murringene har roet seg betraktelig. Til gjengjeld har jeg fått påvist mild blærekatarr som jeg sannsynligvis har hatt en stund, og går nå på penicillin. Alt var bra med barn og livmorhals på siste ul nå på tirsdag. Jeg har fortsatt et lite hematom igjen, men mye mindre enn før, så det tyder på at det er i ferd med å tømmes. Har ikke hatt frisk blødning på to uker nå, men en god del gammelt blod. I går tok jeg sukkerbelastningsprøven, men har ennå ikke fått resultatet.
Første gang var ødemene så store at det ikke var forenelig med liv. Morkakeprøven skulle tas fra abortproduktet, men sykehuset GLEMTE det. Ble mye avvik og styr, men hjalp ikke oss. Så der har vi ikke svar.

Tredje gang var morkakeprøven normal. Men vi turte ikke gå videre når nakkefolden var stor; basert på tidligere historie.

Så vi får tilbud om alt vi måtte ønske og blir svært godt fulgt opp!

Så bra du har kommet så langt! Vet du kjønn?

Gammel I går, 20:16   #50
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Første gang var ødemene så store at det ikke var forenelig med liv. Morkakeprøven skulle tas fra abortproduktet, men sykehuset GLEMTE det. Ble mye avvik og styr, men hjalp ikke oss. Så der har vi ikke svar.

Tredje gang var morkakeprøven normal. Men vi turte ikke gå videre når nakkefolden var stor; basert på tidligere historie.

Så vi får tilbud om alt vi måtte ønske og blir svært godt fulgt opp!

Så bra du har kommet så langt! Vet du kjønn?
Jeg trodde morkakeprøven var nærmest 100% sikker? Vet at noen som tar NIPT med 99% sikkert svar blir anbefalt å ta morkakeprøve ved ev. funn for å bli helt sikre, men har ingen egen erfaring med dette. Kan man kanskje ha stor nakkefold ved andre livstruende tilstander enn de som blir fanget opp på kromosontestene?

Legene tipper på gutt foreløpig, men forrige gang tippet de på jente på dette stadiet, og det viste seg jo å være feil, så føler meg ikke helt sikker enda.

født 21+3
født 21+5