Ønskebarn forum  

Gå tilbake   Ønskebarn forum > Klubber > Eggdonasjon

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 05-01-2020, 07:54   #1
Fride
Fersk på forum

Medlem siden: Dec 2019
Sted: Bergen
Standard Hvilken klinikk skal vi velge for eggdonasjon?

Snart 45, ingen barn. Ingen diagnose, frisk, mange friske egne egg. Tre forsøk i fjor, dobbel innsett fredsforsøk pluss to fryseforsøk. Mislykket. Samboer to voksne barn, gode svømmere. Klinikk Hausken nevnte eggdonasjon som alternativ, og klinikk Bernabieu i Alicante. Men det er mange å velge mellom!

Erfaringer fra dere? Hvem skal vi gå for?
Mvh Fride
Fride er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 06-01-2020, 02:23   #2
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard

Jeg ville satset på en klinikk som var kjent for å gå grundig til verks mtp. utredning siden du allerede har noen mislykkede forsøk bak deg - bare for å være sikker på at det ikke er andre faktorer enn egg som er inne i bildet her. Både OLGA i St. Petersburg og Serum Ivf i Athen skal være flinke på dette, men jeg har også hørt at IVI-klinikkene i Spania skal ligge helt fremme i tet mtp. siste nytt innen fertilitetsbehandling (driver også med forskning).

Fordelen med ed i Russland versus Spania og Hellas er at man får vite veldig mye mer om donorene og kan velge selv om man vil. Det har vært viktig for meg.

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er pålogget nå   Svar med sitat
Gammel 15-01-2020, 11:09   #3
morbær
Nykommer

Medlem siden: Oct 2013
Standard

Personlig vil jeg anbefale å først tenke gjennom om det er viktig med åpen donor, dvs at barnet kan få vite donors identitet når det fyller 18.
For meg var det viktig og avgjørende for valg av klinikk, for andre er det av mindre eller ingen betydning.
Kjenner ikke til om land som praktiserer åpen donor også har tilbud til single som trenger dobbeldonasjon, men det vet kanskje andre her inne?
morbær er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 15-01-2020, 11:30   #4
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av morbær Vis innlegg
Personlig vil jeg anbefale å først tenke gjennom om det er viktig med åpen donor, dvs at barnet kan få vite donors identitet når det fyller 18.
For meg var det viktig og avgjørende for valg av klinikk, for andre er det av mindre eller ingen betydning.
Kjenner ikke til om land som praktiserer åpen donor også har tilbud til single som trenger dobbeldonasjon, men det vet kanskje andre her inne?
Jeg tror både Danmark og Island har endret regelverket nå slik at det skal være mulig. Er usikker på Sverige.

Er ellers enig med deg i det med donor. Det har vært en veldig viktig faktor for meg også. Dessverre ventet jeg akkurat litt for lenge til å kunne få behandling i Finland, og i Storbritannia var det altfor dyrt.

Men jeg har endt opp med et kompromiss som jeg lever godt med: I Russland er det nå lov med åpen sæddonor (jeg kunne velge mellom russisk og dansk). Fortsatt ikke for eggdonor, men man får likevel en omfattende, utvidet profil av vedkommende som gjør at det burde være godt mulig å spore henne opp om hun vil la seg finne. Uansett vil hun ikke være et blankt ark. Jeg har både barnebilder og vet hvor mange barn hun har fra før, samt informasjon om foreldre og besteforeldre.

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte