Ønskebarn forum  
Gammel 19-04-2006, 09:14   #1
Slettet bruker
Gjest

Standard Går det an å behandle hypothyreose med alternativ medisin?

Hei!

Jeg har vært så heldig å ha fått en prinsesse ved hjelp av ICSI. 4 mnd etter fødselen ble det imidlertid påvist at jeg har fått hypothyreose. Sannsynligvis ble den utløst av fødsel og barseltid, for jeg hadde ikke hypothyreose da jeg startet med forsøket. Jeg levde i håpet om at det skulle gi seg av selv selv etter en tid, men jeg må nok dessverre slite med den resten av livet :( Min far, ett søseknbarn på fars side og hans mor har samme diagnose som meg, så jeg er nok arvelig belastet. Jeg går på Levaxin, og det har vært lett å regulere dosen til meg.

Det jeg lurer på er om det finnes noen form for alternativ behandling som kan hjelpe mot hypothyreose?

Jeg har hørt at kvinner med hypothyreose har lettere for SA, derfor vil jeg så gjerne gjøre alt hva jeg kan for å minske sjansene for abort før jeg blir gravid igjen...

Gammel 01-05-2006, 23:35   #2
Frøyaklinikken
Nykommer

Frøyaklinikken sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Standard

Hei Martha!
Vi alternativ medisinerer har ikke lov til å behandle hypothreose, men vi har lov til å bedre allmenntilstanden din. Vi har på klinikken hatt pasienter som har ligget mot lavtstoffskifte på blodprøvene, og som nivåene har steget på mot det bedre under behandling. Vi behandler også pasienter som går på levaxin, og de opplever gjerne at de får ennda bedre overskudd. Men for å presisere; vi behandler ikke direkte hypothyreosen.
Siden vi på Frøyaklinikken arbeider mye med barnløshet og svangerskap er vi spesielt oppmerksom på symptomer i den retningen, og sender pasienten eventuelt til legen for å sjekke dette ut, og få behandling for det. Det er riktig at hypothreose kan føre til abort, fordi lavt stoffskifte berører eggkvaliteten. Men tar du din medisin riktig, er du ikke i faresonen.
Lykke til med nr. 2
Malmøgt. 7
0566 Oslo
Tlf. 22 37 32 34
www.froyaklinikken.no
Frøyaklinikken er ikke logget på  

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder