Ønskebarn forum  
Gammel 07-05-2006, 11:03   #1
Ragna71
Fersk på forum

Ragna71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Sørvestlandet
Standard Hvordan få ned FSH verdiene?

Hei!
Jeg går på andre måneden nå og venter på at FSH verdiene i blodet skal synke etter et avbrutt forsøk i mars. Hva kan jeg gjøre selv for å påvirke disse hormonene i kroppen? Jeg er interessert i tips som omfatter alt fra kosthold til akupunktur.... Kan for eksempel stress påvirke FSH..? Blir veldig takknemlig for svar!
Ragna71 er ikke logget på  
Gammel 21-08-2006, 22:18   #2
Frøyaklinikken
Nykommer

Frøyaklinikken sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Standard

Hei
Det er mye du kan gjøre for å få ned FSH verdien. Spesielt synes vi en homeopati medisin, som heter folliculinum, har vært den beste hjelpen på å få ned FSH verdien. Akupunktur er også bra, og Hanne Thomasen har også fortalt meg at hun har fått den ned ved hjelp av refleksologi. PÅ klinikken synes vi det er lettest å få den ned om den ligger på ca. 20 og under. Men vi har også arbeidet med kvinner som har vært opp i 30/35 og fått sunket FSH verdien hos dem, og noen av dem har da blitt gravide med IVF eller naturlig.

Hos unge kvinner som har kommet lenger inn i overgangsalderen, feks. hatt FSH verdi på 60, har vi fått den ned til 20, så de ihvertfall produserer noe østrogen selv.

Stress påvirker FSH-verdien, og kan føre til at den stiger. Nesten alle som kommer til oss med diagnosen fortidlig i overgangs alderen, har hatt eller har en veldig stressende periode i livet sitt. Men jeg har også hatt pasinter som har vært mer avslappet og man ikke kan se denne sammenhengen så tydelig, men også her har vi fått ned verdienen hos dem.
Kost er alltid viktig for det kan være med på å styrke eggene som ligger å modner seg. Så spis sund, god mat og hygg deg over livet.

Lykke til med neste forsøk!
Malmøgt. 7
0566 Oslo
Tlf. 22 37 32 34
www.froyaklinikken.no
Frøyaklinikken er ikke logget på  

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder