Ønskebarn forum  
Gammel 25-03-2020, 10:16   #81
SK90
Flyttet inn

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Vestlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Godt å høre at det virker som om de har god kontroll over situasjonen Hvordan ble det egentlig oppdaget? Trodde gravide i vanlige svangerskap kun fikk oul som eneste ultralyd - fant de det ut allerede da?

Siste gangen den lille ble sjekket fra topp til tå var i uke 22+5 - da ble han målt til å være en dag eldre, og gjennomstrømningen i morkaken så fortsatt fin ut

Jeg er i uke 24+2 i dag, nesten uvirkelig å tenke på. Så alt ser lovende ut, men de siste dagene er det blitt sånn at jeg får vonde kramper bare av å ha stått litt ved kjøkkenbenken og smurt meg noen brødskiver eller stått på badet og tatt morgenstellet, så nå må jeg begynne å passe på å sette meg mest mulig ned hele veien. Håper det bare betyr at den lille ligger litt ubeleilig til - han trykker iallfall på blæren, for nå må jeg på do av nesten ingenting, og jeg har akkurat fått svar på en urindyrkningsprøve som var helt ren. Men det gir meg jo deja vu til tidligere svangerskap mens livmorhalsen begynte å forkorte seg, så jeg blir automatisk veldig på vakt. Siden jeg har bikket 23 uker og vel så det, har jeg jo endelig rett på riestillende nå om det skulle bli så ille igjen, men sykehuset er det siste stedet jeg har lyst til å være på akkurat nå så best å prøve å holde det mest mulig i sjakk selv. Er veldig glad jeg fortsatt har en del progsteronsprøyter igjen, for de er til god hjelp nå
Nei, eg fikk vite det for to uker siden når eg var på ultralyd på klinikken for ekstra sjekk(grunn til at eg fikk ekstra sjekk, var at datteren min var liten i vekst og de visste ikkje hvorfor), så eg har fått god oppfølging der, heldigvis! 😊 Kjempebra at gjennomstrømmingen i morkaken så bra ut. Ja, skjønner godt du blir litt engstelig av det og tenker på det som har skjedd tidligere og ja, eg synses ikkje det er noe kjekt å vere på sykehuset, selv om det bare er for en sjekk.
Så best å unngå det. Ja, du får prøve så godt det lar seg gjøre å holde babyen inni magen ei god stund til, og prøve å slappe av. Bra du har progesteronsprøyter tilgjengelig
Begynte spray aug.16.
Gravid- MA sept.16
22/4-17: Gravid ved IVF
19/5-17: Hjerteaktivitet
Fødte verdens fineste jente des 2017 💗
August-18: Fryseforsøk. Gravid- SA
12/12-18: Innsett av fryseegg-men overlevde ikkje
Nytt ferskforsøk. 13/5-19: Ruger. Negativt.
Innsett av blastocyst 20/8 - Gravid
24/09-19: Hjerteaktivitet
SK90 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 25-03-2020, 11:06   #82
mamita
Stadig innom

mamita sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Standard

Sååå godt å lese at det fortsatt går bra med deg, og vesle skatten i magen, Sent Ute Hver dag er en seier
Gammel 25-03-2020, 11:11   #83
mamita
Stadig innom

mamita sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Standard

SK 90 Jeg ønsker og håper av hele mitt hjerte at alt går bra med vesle skatten din i magen Legene er veldig flinke!
Gammel 29-03-2020, 18:57   #84
Myrullen
Stadig innom

Medlem siden: Jul 2017
Standard

Det er så nydelig at du har kommet så langt sentute❤️

Sk90- håper av hele mitt hjerte at det er bra med din lille!

Jeg er 19+4 i dag med en liten gutt som så frisk og fin ut på OUL denne uken! Uvirkelig!

Mannen min har koronainfeksjon og er isolert hjemme. Det er jo anbefalt at han skal være isolert til 8 dager etter symptomfrihet... Er usikker på når jeg skal tørre å reise hjem til han? Hva hadde dere gjort?

Uforklarlig sekunder infertilitet

2 IVF i Norge med 2 innsett. Ett med negativt resultat og ett resulterte i et foster med hydrops. 6 spontane graviditeter resulterte i 5 SA og 1 foster med trisomi.

4 eggdonasjonsforsøk med negative resultat

Nå gravid på naturlig måte med termin i august-20
Myrullen er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 29-03-2020, 22:59   #85
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Myrullen Vis innlegg
Det er så nydelig at du har kommet så langt sentute❤️

Sk90- håper av hele mitt hjerte at det er bra med din lille!

Jeg er 19+4 i dag med en liten gutt som så frisk og fin ut på OUL denne uken! Uvirkelig!

Mannen min har koronainfeksjon og er isolert hjemme. Det er jo anbefalt at han skal være isolert til 8 dager etter symptomfrihet... Er usikker på når jeg skal tørre å reise hjem til han? Hva hadde dere gjort?
Gratulerer, endelig!

Jeg hadde holdt meg borte til han var smittefri. Den gravide samboeren til Boris Johnson bor ikke sammen med ham nå som han er koronasyk. Leste akkurat om en spansk sykepleier i Madrid som ble alvorlig koronasyk og måtte få barnet forløst med hastekeisersnitt i uke 27+0 pga. fare for hennes liv. Det er ikke noe man har lyst til å risikere. Tenk på alt dere har måttet gjennomgå for å komme så langt som dere er nå. Noen dager med adskillelse betyr lite i den store sammenhengen.

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 30-03-2020, 07:48   #86
Myrullen
Stadig innom

Standard

Sitat:
Gratulerer, endelig!

Jeg hadde holdt meg borte til han var smittefri. Den gravide samboeren til Boris Johnson bor ikke sammen med ham nå som han er koronasyk. Leste akkurat om en spansk sykepleier i Madrid som ble alvorlig koronasyk og måtte få barnet forløst med hastekeisersnitt i uke 27+0 pga. fare for hennes liv. Det er ikke noe man har lyst til å risikere. Tenk på alt dere har måttet gjennomgå for å komme så langt som dere er nå. Noen dager med adskillelse betyr lite i den store sammenhengen.
Nei, jeg vil jo selvfølgelig unngå det! Men spm var mer om 7 dager etter symptomfrihet er nok eller om vi bør ta i mer siden jeg er gravid?

2 IVF i Norge med 2 innsett. Ett med negativt resultat og ett resulterte i et foster med hydrops. 6 spontane graviditeter resulterte i 5 SA og 1 foster med trisomi.

Gammel 30-03-2020, 10:03   #87
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Nei, jeg vil jo selvfølgelig unngå det! Men spm var mer om 7 dager etter symptomfrihet er nok eller om vi bør ta i mer siden jeg er gravid?
Finner ikke noe i farten, men om det står 6-8 dager, ville jeg ha satset på 8 dager. Noen sier også at man skal ha testet negativt to ganger først (før man kan erklæres smittefri etter å ha vært påvist syk), men jeg vet ikke om koronasyke blir det pga. mangel på tester?

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2

Sist endret av Sent Ute : 30-03-2020 kl 10:05
Gammel 30-03-2020, 19:39   #88
Myrullen
Stadig innom

Standard

Sitat:
Finner ikke noe i farten, men om det står 6-8 dager, ville jeg ha satset på 8 dager. Noen sier også at man skal ha testet negativt to ganger først (før man kan erklæres smittefri etter å ha vært påvist syk), men jeg vet ikke om koronasyke blir det pga. mangel på tester?
Det anbefales ikke med testing for «viral clearance» da det ikke er bevis for sammenheng mellom smittefare og neg/pos tester i sluttfasen av sykdomsforløpet

Gammel 30-03-2020, 22:49   #89
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Det anbefales ikke med testing for «viral clearance» da det ikke er bevis for sammenheng mellom smittefare og neg/pos tester i sluttfasen av sykdomsforløpet
Kom over denne artikkelen nå med italiensk koronaekspert: https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i...y-smitteboelge

Her påstår han følgende: "Vi må be folk være hjemme i 20 dager etter at de er symptomfrie. Funn fra Kina viser at du kan være smittsom i syv til 29 dager etter at feberen og hosten er borte, trolig mest rundt 14 dager etterpå. Det er solid dokumentert at de som føler seg helt friske kan spre smitte og skape en ny bølge coronasmitte"

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2
Gammel 31-03-2020, 20:18   #90
Myrullen
Stadig innom

Standard

Sitat:
Kom over denne artikkelen nå med italiensk koronaekspert: https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i...y-smitteboelge

Her påstår han følgende: "Vi må be folk være hjemme i 20 dager etter at de er symptomfrie. Funn fra Kina viser at du kan være smittsom i syv til 29 dager etter at feberen og hosten er borte, trolig mest rundt 14 dager etterpå. Det er solid dokumentert at de som føler seg helt friske kan spre smitte og skape en ny bølge coronasmitte"
Jeg forholder meg til de norske sidene jeg. Blir sprø om jeg skal lese så mye ulikt

Vanskelige tider. Men takk

Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder