Ønskebarn forum  
Gammel 14-02-2017, 21:40   #1
AgnesCecilia
Fersk på forum

Medlem siden: Feb 2017
Sted: 9007
Standard Hei, jeg er ny her :)

Hei,
Etter mange års erfaring med barnløshet, er jeg ny her på forumet. Vet ikke helt hvordan dette funker, men prøver meg frem . Her er vår historie, kort fortalt..
Jeg og min mann begynte å prøve å bli gravide i 2008. Da ingenting skjedde, ble vi henvist til IVF etter at vi funnit ut at min manns sædprøve var nedsatt. Dette viste seg å ikke stemme allikevel da resten av hans prøver har vært normale. Så riktig diagnose er uforklarlig infertilitet.
Vi gjorde 3 IVF i perioden 2010-2012, alle gav mange fine egg og nesten 100% befruktning. Vi gjorde det ene forsøk etter det andre og ingenting skjedde. Vi startet en adopsjonsprocess og var på adopsjonsforberedende kurs.
Rett før vi skulle sende papirene våre til Colombia, satte vi in et tint embryo i naturlig syklus. For første gang sa dem på IVF at embryoet ikke var av superkvalitet, men "for fint for å slenge". Jeg blev gravid og vi fikk vårt ønskebarn i desember 2013. Er enormt takknemlig for henne.
Nå har vi prøvd å få søsken siden høsten 2015. Har satt in 9 embryo uten å bli gravid. Snart er vi igang med IVF nr 2 på søskenforsøket.
Har tilsammen satt in ca 17 embryo (hvorav en er mitt barn på 3 år).
Hele denne reisen har vært en følelsesmessig berg og dalbane. Å pendle mellom hopp, fortvilelse og frustrasjon over lang tid er tøfft og jeg går nå regelmessig til psykolog for å bearbeide det hele. Jeg føler at mine venner er litt "brukt opp" og jeg er lei av å være "hun som sliter med å bli gravid". Så nå er jeg her, med håpet om å finne et felleskap med gjensidig støtte for hva vi går igjennom.
AgnesCecilia er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 15-02-2017, 15:51   #2
lillestjerne
Stamgjest

lillestjerne sin avatar

Medlem siden: May 2013
Sted: Bergen
Standard

Jeg skjønner at reisen deres mot et søsken til deres lille jente er lang og kronglete. Vi er selv i gang med å få søsken til vår lille jente på 2,5 år. Har dere brukt egne egg hele tiden? Har dere vært inne på tanken om å prøve eggdonasjon? Det var det som skulle til for oss nemlig. Min mann og jeg bestemte oss for både egg og sæddonasjon. Resultatet fikk vi sommeren 2014 og vi venter nr 2 i juli 2017. Håper dere får et søsken til jenten deres Forstår ønsket 😀
Bankende på tidl ultralyd 3. Des 2013
Termin 22. juli 2014 Vårt lillegull ble født på KK Haukeland 19. Juli
Søskenforsøk ved Serum i januar 2016 var dessverre negativt 😥
Vi prøver igjen EA fryseforsøk 31. Okt 2016 Gynem,Tjekkia Positiv test 6. Nov. slag 3. Des. Termin 23 juli 2017 gullgutten vår ble født 13. juli 2017
lillestjerne er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 15-02-2017, 19:09   #3
AgnesCecilia
Fersk på forum

Medlem siden: Feb 2017
Sted: 9007
Standard

Ja, vi har kun brukt egne egg/sæd. Siden vi lykktes å bli gravide den veien en gang, har vi håp om at det skal fungere enda en gang.. Og siden vi får 2 IVF til dekt av staten, tenker jeg at vi prøver det først.
Har vært inne på tanken å undersøke mulighetene med egg eller sæddonasjon, men da må man vel søke seg til klinikker i andre land? Hvor har dere fått donasjon? Hade dere en kjent årsak til deres infertilitet eller prøvde dere det for å "teste alt"?
Før neste IVF skal dem gjøre en "scraching" av min livmorslimhinne, det skal tydligvis kunne øke sjanserne. Jeg har også tenkt å spørre om dem kan gjøre noen form form embryodiagnostik for å se om dem finner årsaken i selve embryoet til at det ikke går. Men vet ikke helt hvordan det fungerer..
Det er ju positivt at alt ser så bra ut hele tiden, men også desto mer frustrerende at ikke forstå hvorfor det ikke går.
AgnesCecilia er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder