Ønskebarn forum  
Gammel 21-02-2017, 16:14   #1
Sunflower88
Fersk på forum

Medlem siden: Feb 2017
Standard Eggløsningstester

Er det noen som har erfaring med disse eggløsnigstestene? Ble anbefalt dem av en venninne, men har aldri kjøpt sånne eggløsningstester på nett før. Kun på apotek.
Så er det noen som har erfaring med slike tester eller lignende?

https://www.testhelsen.no/produkt/eg...ngstest-strips
Sunflower88 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 24-02-2017, 12:04   #2
Sunflower88
Fersk på forum

Medlem siden: Feb 2017
Standard Eggløsningstest

Endte opp med å kjøpe en haug av disse. Fikk de i posten dagen etterpå
https://www.testhelsen.no/produkt/eg...ningstest-stav

Så nå får vi se om de kan gi meg nøyaktig svar på når jeg har eggløsning. Om noen har noe erfaring med eggløsningstester generelt så tar jeg gjerne imot råd. Føler det er verdt et forsøk
Sunflower88 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 24-02-2017, 14:03   #3
Sent Ute
Flyttet inn

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sunflower88 Vis innlegg

Så nå får vi se om de kan gi meg nøyaktig svar på når jeg har eggløsning. Om noen har noe erfaring med eggløsningstester generelt så tar jeg gjerne imot råd. Føler det er verdt et forsøk
Eggløsningstester er definitivt verdt et forsøk Jeg stiftet erfaring med dem da jeg skulle ha inseminasjonsforsøk i København. Der var el-tester det viktigste arbeidsredskapet for forsøk i naturlig syklus.

Jeg fikk beskjed om å måle morgen og kveld. Grunnen til det var at forsøket helst skulle skje 12 timer etter positiv test, så dermed ble en måling i døgnet for upresist. Dette er ekstra kritisk for frossen sæd fordi den kun lever i ett døgn Om man prøver med fersk sæd hjemme, kan det lønne seg å hoppe i høyet før forventet el siden sædcellene som regel lever lenger enn egget (vanligvis 2-3 dager, men kan også leve enda lenger), så det er bedre at de venter på egget enn omvendt. Dessuten trenger de en viss tid på å svømme opp til egglederen. Der får man et forsprang med inseminering fordi sæden da legges opp i livmoren slik at de får kortere vei

Jeg har bare erfaring med tester man får kjøpt på apoteket og sverger til Clear Blues elektroniske varianter. Strektestene syntes jeg ble for vanskelige å tyde Men nå hadde jeg heller ikke rom for feil i og med at jeg skulle legge ut i dyre dommer for hvert forsøk Da blir det litt mer avslappet med hjemmeprøving Krysser fingrene for at det funker
UL 23.7: tvilling 1 er
blir født i uke 21+2
blir født i uke 21+4
Søskenforsøk til englebarna 21.12: HCG 36 på 14 DPO, 7 på 17 DPO: Kjemisk
Nytt søskenforsøk 2.3: HCG 99 på 16 DPO, 228 på 18 DPO, 2500 på 23 DPO, 12000 på 34 DPO, 13000 på 35 DPO, 15000 på 37 DPO, 15000 på 39 DPO, 16000 på 41 DPO, 14400 på 42 DPO, 16000 på 46 DPO (8+4): BO
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 24-02-2017, 20:06   #4
aboutJune
Stadig innom

Medlem siden: Oct 2016
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sunflower88 Vis innlegg

Hei☺️ Tror jeg har brukt maaange sånne tester.. Har brukt staver fra babyplan.no, men ser ut som det er noe lignende. Synes de har fungert fint. Jeg er heller ikke glad i å tyde streker, spesielt graviditetstester, da er det elektronisk som gjelder. Men synes det går fint med disse el-testene. Tester en gang i døgnet helt til streken begynner å bli sterkere. Da tester jeg to ganger i døgnet for å få med toppen. Men det går jo mange tester på denne måten (spesielt med ustabil syklus, men det har du forhåpentligvis ikke). Er ikke sikker på om man egentlig skal tolke styrken på streken sånn, det kan sikkert variere litt fra test til test, men det har fungert for meg. Har i tillegg målt temperatur da, synes det er greit å få en bekreftelse at EL har skjedd ved at temperaturen stiger. Lykke til
1) IVF Jan2017: avbrutt etter uttak
2) ICSI Mai2017: avbrutt/ett embryo fryst
aboutJune er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Søkeord
eggløsningstest

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder