Ønskebarn forum  
Gammel 28-06-2017, 17:13   #221
Shannululu
Fersk på forum

Medlem siden: Jan 2017
Sted: 7506
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Kjenner meg veldig godt igjen i dilemmaet ditt Hva sier legene? For meg kom det til en naturlig avslutning av forsøk med egne egg fordi jeg ikke hadde flere krefter igjen til å prøve mer, men da var jeg også for sliten til å sette i gang med ed. Hadde et par års pause før jeg var klar til å starte på nytt, men da orket jeg ikke en gang tanken på å prøve igjen med egne egg, selv om jeg hadde fått en del ideer i mellomtiden om hvordan det kunne gjøres bedre. Det ble likevel for mye strev med usikker gevinst, så jeg måtte satse på et sikrere kort for å holde motivasjonen oppe.

Som enslig har jeg jo måttet dra utenlands uansett, både for inseminasjon og prøverør. Sannsynligvis ville jeg ha holdt ut mye lenger om jeg kunne gjort alt på ett sted her. Det er en ekstrabelastning (og kilde til større feilmargin) i seg selv når man må koordinere mellom det som skjer her (forundersøkelser, blodprøver, medisiner etc.), og den behandlende klinikken i utlandet. Og da har jeg ikke en gang nevnt ekstrautgifter til flyreiser og hotellrom på sparket, som også er en sikker kilde til mere stress.

Ønsker deg masse lykke til med valget
Tusen takk for veldig gode svar sentute. Jammen meg godt med dette forumet hvor man kan få råd fra andre som har vært gjennom noe av det samme. Legene på St Olavs er egentlig ganske optimistiske. Har sagt til meg flere ganger at de tror det er en sjanse for at dette kan gå til slutt, og etter dette forsøket sa de at de var "lang unna" å gi seg enda. Har heller ikke fått råd om å forsøke eggdonasjon. Jeg er likevel litt redd for at de vil tøye strikken litt vel langt siden eggdonasjon ikke er lov i Norge og fordi jeg er bare er 28 år enda. Jeg har jo ikke lyst til å holde på med dette flere år til bare fordi jeg er ung 😏

Jeg har aldri tenkt over det du sier med ekstrabelastningen det er å få hjelp i utlandet. Det er jo faktisk noe å tenke på og i alle fall når jeg nå nylig er ferdig med forsøk 1 og fortsatt får refusjon fra HELFO. Likevel så er det en belastning når sjansene kanskje er dårlige. Mentalt føler jeg meg helt klar for eggdonasjon og jeg klarer egentlig ikke å se for meg at jeg noensinne kan få egne biologiske barn. 😊
ICSI juni 2017: 1 blastocyst tilbakesatt, negativt
ICSI okt 2017: totalfrys, en blastocyst ble fryst.
Jan 2018: gravid etter tilbakesetting av eskimo
Shannululu er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 02-09-2017, 08:31   #222
Sent Ute
Fullstendig hekta

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Shannululu Vis innlegg
Tusen takk for veldig gode svar sentute. Jammen meg godt med dette forumet hvor man kan få råd fra andre som har vært gjennom noe av det samme. Legene på St Olavs er egentlig ganske optimistiske. Har sagt til meg flere ganger at de tror det er en sjanse for at dette kan gå til slutt, og etter dette forsøket sa de at de var "lang unna" å gi seg enda. Har heller ikke fått råd om å forsøke eggdonasjon. Jeg er likevel litt redd for at de vil tøye strikken litt vel langt siden eggdonasjon ikke er lov i Norge og fordi jeg er bare er 28 år enda. Jeg har jo ikke lyst til å holde på med dette flere år til bare fordi jeg er ung 😏

Jeg har aldri tenkt over det du sier med ekstrabelastningen det er å få hjelp i utlandet. Det er jo faktisk noe å tenke på og i alle fall når jeg nå nylig er ferdig med forsøk 1 og fortsatt får refusjon fra HELFO. Likevel så er det en belastning når sjansene kanskje er dårlige. Mentalt føler jeg meg helt klar for eggdonasjon og jeg klarer egentlig ikke å se for meg at jeg noensinne kan få egne biologiske barn. 😊
Jeg tror som sagt at man bare må følge magefølelsen på når nok er nok og man heller vil bruke det lille man har igjen av krefter, på et mye sikrere kort Hvordan går det med dere nå?

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født i uke 21+3
født i uke 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 26-12-2017, 00:59   #223
MariHøna
Stadig innom

Medlem siden: Apr 2011
Sted: Møre og Romsdal
Standard

Sitat:
Jeg tror som sagt at man bare må følge magefølelsen på når nok er nok og man heller vil bruke det lille man har igjen av krefter, på et mye sikrere kort Hvordan går det med dere nå?
Hvordan går det med deg Sent ute?
2012 - ED fersk, 1 mikro, først svak pos., så neg./tidlig sa
2013 - ED frys, 2 mikroer, SA. uke 6
2013 - ED frys, 2 mikroer, negativt
2014 - planlagt forsøk i juni avbrutt pga sykdom
2015-16 - ED frys avbrutt/utsatt pga alvorlig sykdom i familien
2017 - siste forsøk planlegges, vurderer EA i stedet for ED
MariHøna er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 22-02-2018, 20:45   #224
Shannululu
Fersk på forum

Standard

Hei!
Tenkte å skrive litt hvordan dette gikk. I tilfelle det er noen der ute som opplever eller kommer til å oppleve det jeg gjorde, håper jeg i alle fall dette kan være til hjelp.

Jeg er nå faktisk vært gravid i 8 uker. Var på tidlig UL for et par dager siden, og der så vi et bankende hjerte og alå så fint ut med den lille spiren. Så håper og tror at oddsene er på min side for at dette skal gå bra 😊

Vi var gjennom 5. forsøk (icsi) i høst. Pga overstimulering ble det besluttet totalfrys, og på dag 5 var det en blastocyst som var av god nok kvalitet til å bli fryst. Den ene andre som hadde blitt befruktet hadde bare kommet seg til dag 3 (dette av altså over 15 egg). Var altså ikke så utrolig optimistisk når den skulle bli tilbakesatt i naturlig syklus januar i år, men gravid ble jeg nå 😊 Rett før tilbakesetting fikk jeg beskjed om at den var i ferd med å Hatche, så mulig det også var positivt.

Hvordan går det med dere andre her inne?
Gammel 22-02-2018, 21:16   #225
Sent Ute
Fullstendig hekta

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av MariHøna Vis innlegg
Hvordan går det med deg Sent ute?
Hei
Jeg har hatt en lang ufrivillig pause siden augustforsøket, men nå er jeg heldigvis i gang igjen Holder på med østrogenstimulering og skal på kontroll over helgen. Om alt er fint da, blir det innsett av fryseegg i uka etter der igjen, mao i begynnelsen av mars

Jeg har brukt tid på å få kroppen litt mer ovenpå og føler meg i mye bedre form. En del mentalhygiene har det også blitt. Hormonfettet kom riktignok sigende på med en gang jeg startet opp med Progynova - syns det blir litt verre for hver gang - men det hører dessverre med.

Jeg har fem fryseegg igjen i Riga. Når de er oppbrukt, må jeg virkelig gå i meg selv og vurdere om jeg orker mer. Tiden holder også å løpe fra meg, og det blir ikke bedre av at jeg har måttet vente så lenge at det gikk 5,5 måned mellom de to forrige forsøkene og nå vil gå hele 6,5 måned siden siste forsøk om alt er ok.

født i uke 21+3
født i uke 21+5
Gammel 22-02-2018, 21:19   #226
Sent Ute
Fullstendig hekta

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Hei!
Tenkte å skrive litt hvordan dette gikk. I tilfelle det er noen der ute som opplever eller kommer til å oppleve det jeg gjorde, håper jeg i alle fall dette kan være til hjelp.

Jeg er nå faktisk vært gravid i 8 uker. Var på tidlig UL for et par dager siden, og der så vi et bankende hjerte og alå så fint ut med den lille spiren. Så håper og tror at oddsene er på min side for at dette skal gå bra 😊

Vi var gjennom 5. forsøk (icsi) i høst. Pga overstimulering ble det besluttet totalfrys, og på dag 5 var det en blastocyst som var av god nok kvalitet til å bli fryst. Den ene andre som hadde blitt befruktet hadde bare kommet seg til dag 3 (dette av altså over 15 egg). Var altså ikke så utrolig optimistisk når den skulle bli tilbakesatt i naturlig syklus januar i år, men gravid ble jeg nå 😊 Rett før tilbakesetting fikk jeg beskjed om at den var i ferd med å Hatche, så mulig det også var positivt.

Gratulerer Veldig hyggelig å høre sånne historier

født i uke 21+3
født i uke 21+5
Gammel 22-02-2018, 21:45   #227
Rubia
Stadig innom

Medlem siden: Jan 2016
Sted: Østlandet
Standard

Vi er i gang med et forsøk nå også. Har målt slimhinnene i dag og er fornøyd med 8,2 mm. Da blir det antagelig fryseforsøk 5. mars. Ellers har jeg også fått sikkert +3 kilo av progynova og er mye trøtt. Misliker veldig det altså. Vi har 4 embryoer igjen. Og vi kommer ikke til å fortsette hvis det ikke blir barn av noen av disse. Kanskje vi er i Riga samtidig, Sent Ute?
Hjertelyd hørt ved UL 05.07.16, men MA oppdaget 25.07.16
EA ved BCN IVF 28.11.16 SA i uke 5
ED ved Riga IVF 30 juni 2017 negativ
ED i Riga 5. mars 2018 negativ
Rubia er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 22-02-2018, 21:50   #228
syktlangtnord
Stadig innom

Medlem siden: Oct 2017
Standard

Sitat:
Hei!

Wow! Gratulerer, så fantastiske nyheter. Håper det blir en god opplevelse å gå gravid, og lykke til med sommerbabyen!
Gammel 23-02-2018, 07:38   #229
Shannululu
Fersk på forum

Standard

Sitat:
Gratulerer Veldig hyggelig å høre sånne historier
Takk for det. Skjønner forresten veldig godt at du er sliten, og også litt bekymret over at ting har tatt så lange tid. Men med så mange på frys, bør jo sannsynligheten være på din side for at det ordner seg til slutt. Masse lykke til i alle fall
Gammel 23-02-2018, 15:57   #230
Sent Ute
Fullstendig hekta

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Rubia Vis innlegg
Vi er i gang med et forsøk nå også. Har målt slimhinnene i dag og er fornøyd med 8,2 mm. Da blir det antagelig fryseforsøk 5. mars. Ellers har jeg også fått sikkert +3 kilo av progynova og er mye trøtt. Misliker veldig det altså. Vi har 4 embryoer igjen. Og vi kommer ikke til å fortsette hvis det ikke blir barn av noen av disse. Kanskje vi er i Riga samtidig, Sent Ute?
Så kjekt å høre at dere også er i gang igjen!
Jeg skal ha innsett 6.3 om alt går etter planen, så da vil vi nok være i Riga samtidig, ja Men jeg får ikke bestilt noen tur før etter ul-kontrollen over helgen - legen må godkjenne resultatet først. Hvor lenge har dere tenkt å være der denne gangen? Jeg regner med å dra over den 5.3. Om det ikke er for dyrt, er det mulig jeg drøyer med hjemreisen slik at jeg får tatt den siste intralipidbehandlingen på klinikken (mye billigere enn her). Må se det litt an.

Jeg er også blitt veldig trøtt av Progynova denne gangen og føler jeg har konstant søvnmangel. Har ikke turt å gå på vekten, men merker godt at midjen eser ut og har fått stor kul på magen allerede. Det virker som om kroppen allerede er i gravidmodus ...

født i uke 21+3
født i uke 21+5
Svar