Ønskebarn forum  
Gammel 16-07-2017, 09:56   #531
Sent Ute
Flyttet inn

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Tudelidu79 Vis innlegg
Ja, de sjekket gjennomstrømming, navlestreng, fra morkake, og enda flere steder. Tre fire forskjellige faktisk, men vet jo ikke hvor det var jeg, hehehe. Var mål som jordmora aldri hadde hørt om, hehehe. pust og lunger ble sjekket også. Så ganske grundig sjekka. Men han trodde rett og slett at den eine kanskje va genetisk mindre enn den andre. Og det kan jo vera det.

Tv1 ligger med hodet trødd ned i hofta, så ganske festa, hehe. Blir spennende å se hvordan tv 2 snur og vender på seg fremover da.... fasinerande at det e plass... e jo den som e størst...

Hva betyr det at du skal synkroniseres med donor?
Det hørtes veldig betryggende ut Da er det vel kanskje litt tungt for deg å gå for tiden? Har aldri opplevd å gå rundt med et barn som er festet, men husker godt følelsen da tvilling 1 lå i bekkenet

Syklusene våre må avstemmes, det vil si at kroppen min må være klar til innsett fem dager etter at hun har hatt egguttak siden dette er et ferskforsøk (med blastocyster). Jeg har fått mensen i dag, men det er ennå for tidlig å starte østrogenstimuleringen siden estimert innsett ikke er før om en måned og stimuleringen vanligvis ikke tar mer enn tre uker. Det er derfor jeg har fått nedreguleringssprøyten, for ellers ville kroppen min ha levd sitt eget liv og startet sin egen østrogenproduksjon nå med en gang.
UL 23.7: tvilling 1 er
blir født i uke 21+2
blir født i uke 21+4
Søskenforsøk til englebarna 21.12: HCG 36 på 14 DPO, 7 på 17 DPO: Kjemisk
Nytt søskenforsøk 2.3: HCG 99 på 16 DPO, 228 på 18 DPO, 2500 på 23 DPO, 12000 på 34 DPO, 13000 på 35 DPO, 15000 på 37 DPO, 15000 på 39 DPO, 16000 på 41 DPO, 14400 på 42 DPO, 16000 på 46 DPO (8+4): BO
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 16-07-2017, 14:42   #532
Me87
Avhengig

Me87 sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Sted: Sørlandet
Standard

Her flyttet tvilling 2 på seg hele tida frem til hun var ute. Fra tverrleie til hodeleie til seteleie ;)
Tvilling 1 hadde hode ned fra ordinær ultralyd og til hun var født.
Etter to år med prøving på egenhånd, 1 AIH og 1 IVF, lyktes vi på 1.FER i Porsgrunn- juni 2012 1. søskenIVF juli 2013 - avbrutt. Lapraskopi desember 2013 - fjernet venstre eggstokk og eggleder. 2.søskenICSI desember 14 - avbrutt etter uttak. Fryseforsøk mai og juli - negativt. - 1 eskimo på frys. Ferskforsøk sept. 15 - negativt. Hausken - Ferskforsøk jan. 16 - positiv! 26.09.16
Me87 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 17-07-2017, 14:20   #533
Tudelidu79
Stadig innom

Medlem siden: Nov 2016
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Det hørtes veldig betryggende ut Da er det vel kanskje litt tungt for deg å gå for tiden? Har aldri opplevd å gå rundt med et barn som er festet, men husker godt følelsen da tvilling 1 lå i bekkenet

Syklusene våre må avstemmes, det vil si at kroppen min må være klar til innsett fem dager etter at hun har hatt egguttak siden dette er et ferskforsøk (med blastocyster). Jeg har fått mensen i dag, men det er ennå for tidlig å starte østrogenstimuleringen siden estimert innsett ikke er før om en måned og stimuleringen vanligvis ikke tar mer enn tre uker. Det er derfor jeg har fått nedreguleringssprøyten, for ellers ville kroppen min ha levd sitt eget liv og startet sin egen østrogenproduksjon nå med en gang.
Har vell egentlig slitt med å gå i flere mnd, med det er pga symfysesmerter. Nå er det enda verre, for "litervis" med vann har flytta seg til beina, eller, ivertfall mest venstre foten. Så det føles som om jeg går på vannblemmer og gnagsår Men det går vell over det som alt det andre .....

Fasinerande ka de får te med egg og sånn altså! Er det fortsatt Riga? Eller har du bytta klinikk?
Tudelidu79 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 17-07-2017, 14:21   #534
Tudelidu79
Stadig innom

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Me87 Vis innlegg
Her flyttet tvilling 2 på seg hele tida frem til hun var ute. Fra tverrleie til hodeleie til seteleie ;)
Tvilling 1 hadde hode ned fra ordinær ultralyd og til hun var født.
Hørres ut som mine krabater det her, hehehe. Akkurat likt.
Gammel 17-07-2017, 16:16   #535
Sent Ute
Flyttet inn

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Har vell egentlig slitt med å gå i flere mnd, med det er pga symfysesmerter. Nå er det enda verre, for "litervis" med vann har flytta seg til beina, eller, ivertfall mest venstre foten. Så det føles som om jeg går på vannblemmer og gnagsår Men det går vell over det som alt det andre .....

Fasinerande ka de får te med egg og sånn altså! Er det fortsatt Riga? Eller har du bytta klinikk?
Man mister fascinerende mengder med vann etter fødselen. Har aldri svettet så mye i mitt liv før. Ja, jeg er fortsatt ved samme klinikk. Det føles mest betryggende.
blir født i uke 21+2
blir født i uke 21+4
Nytt søskenforsøk 2.3: HCG 99 på 16 DPO, 228 på 18 DPO, 2500 på 23 DPO, 12000 på 34 DPO, 13000 på 35 DPO, 15000 på 37 DPO, 15000 på 39 DPO, 16000 på 41 DPO, 14400 på 42 DPO, 16000 på 46 DPO (8+4): BO
Gammel 17-07-2017, 16:38   #536
Tudelidu79
Stadig innom

Standard

Sitat:
Man mister fascinerende mengder med vann etter fødselen. Har aldri svettet så mye i mitt liv før. Ja, jeg er fortsatt ved samme klinikk. Det føles mest betryggende.
Satse på at det ryke nåke kilo då ja
Gammel 23-07-2017, 12:34   #537
Emelie
Stadig innom

Standard

Sitat:
Då va det tid til en liten oppdatering. Va veldig nøye han der eksperten i dag, var der i to timer , UL tok over 1 time. Han målte i hytt og gevær, skjønte ingenting eg... men, uansett, han meinte at begge to hadde det så plommå i egget, te tross for at tv1 va liten og hadde mindre fostervann. Så ifølge han så hadde de det best inni der nåken veker te. Men med kontroll ein gong i veko. Så ska inn igjen på fredag om ei veka. Skuldrene sank litt , det va godt å hørra! Så han trudde nok eg kom te å gå te 37, hvis ikkje ting skjedde naturlig av seg sjøl. TV2 hadde bevega litt på seg igjen, han låg med hodet ned på tirsdag, nå låg han på tvers. Hadde litt trøbbel på ctg en, for va veldig vanskelig å få inn hjertelyden te tv 1, men det gjekk det slutt, og det og såg bra ut. Ingen livmorhals måling i dag heller.

Så nå tar sambo seg ei stykk øl, hehehe. Han anka meir enn meg, faderullan kor han stressa i dag morges før me drog, stakkars.

Kossen går det med deg da? Blir det nytt forsøk rett rundt hjørna?
Hvordan går det med deg? Noe nytt?
Emelie er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 24-07-2017, 11:08   #538
Sent Ute
Flyttet inn

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Emelie Vis innlegg
Hvordan går det med deg? Noe nytt?
Nå lurer jeg veldig på hvordan det går med både Tudelidu79 og deg, Emelie? Blir det kontroll på fredager nå framover, Tudelidu79? Og blir det endelig nytt forsøk på deg i august, Emelie, eller må du vente til september?
blir født i uke 21+2
blir født i uke 21+4
Gammel 24-07-2017, 16:32   #539
Emelie
Stadig innom

Standard

Sitat:
Nå lurer jeg veldig på hvordan det går med både Tudelidu79 og deg, Emelie? Blir det kontroll på fredager nå framover, Tudelidu79? Og blir det endelig nytt forsøk på deg i august, Emelie, eller må du vente til september?
Jeg er også veldig spent på hvordan det går med Tudelidu79 og deg Sentute? 😊

Her har jeg holdt pusten de siste dagene.. Det er 35 dager siden jeg fikk mensen sist og turte ikke håpe på lang syklus så her har jeg ikke planlagt noe. Nå som jeg fikk en lang syklus så ser det ut som at jeg kan rekke scratching i august. Men har såklart ikke snakket med ivf-avdelingen om det. De har sommerstengt og åpner 14 august igjen.

Om jeg får mensen i morgen så kan jeg ringe de 14 august (tidligere erfaring sier at det så og si er umulig å komme igjennom første dagen etter sommerferien så ønsk meg lykke til med det), og spørre om de har tid til scratching 15 august som da vil være dag 22 i syklus. Scratching kan utføres på dag 21 (+- 1 dag). Har også vært inne på tanken å reise dit den 14 august, stille opp på ivf-avdelingen og spørre om de kan ta scratching den dagen. Det er 40 mil dit eller en halv time med fly, så det beste er å kunne ringe å avtale i forveien i tilfelle de ikke har tid.

Fortsatt ingen tegn til tante rød da. Når den først drøyer så lenge så kan den godt drøye noen dager til så tiden fra de åpner og til scratchingen må gjøres ikke blir så knapp.
Emelie er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel I går, 00:12   #540
Sent Ute
Flyttet inn

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Emelie Vis innlegg
Jeg er også veldig spent på hvordan det går med Tudelidu79 og deg Sentute? 😊

Her har jeg holdt pusten de siste dagene.. Det er 35 dager siden jeg fikk mensen sist og turte ikke håpe på lang syklus så her har jeg ikke planlagt noe. Nå som jeg fikk en lang syklus så ser det ut som at jeg kan rekke scratching i august. Men har såklart ikke snakket med ivf-avdelingen om det. De har sommerstengt og åpner 14 august igjen.

Om jeg får mensen i morgen så kan jeg ringe de 14 august (tidligere erfaring sier at det så og si er umulig å komme igjennom første dagen etter sommerferien så ønsk meg lykke til med det), og spørre om de har tid til scratching 15 august som da vil være dag 22 i syklus. Scratching kan utføres på dag 21 (+- 1 dag). Har også vært inne på tanken å reise dit den 14 august, stille opp på ivf-avdelingen og spørre om de kan ta scratching den dagen. Det er 40 mil dit eller en halv time med fly, så det beste er å kunne ringe å avtale i forveien i tilfelle de ikke har tid.

Fortsatt ingen tegn til tante rød da. Når den først drøyer så lenge så kan den godt drøye noen dager til så tiden fra de åpner og til scratchingen må gjøres ikke blir så knapp.
Nå hadde det vært fint om naturen for en gangs skyld kunne spille på ditt lag Blir det ferskforsøk på deg i den påfølgnde syklusen da?

Her har jeg fått estimert innsett til 16. august, men med streng beskjed om ikke å bestille noe enda Begynte på østrogenstimulering i går, og skal ta ul for å sjekke tykkelsen på endometriet 3. august. Så nå har jeg iallfall fått en slags plan Høres ut som det blir septemberforsøk på deg
blir født i uke 21+2
blir født i uke 21+4
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder