Ønskebarn forum  
Gammel 31-08-2019, 10:07   #331
Lise85
Stadig innom

Lise85 sin avatar

Medlem siden: Apr 2013
Sted: Finnnmark
Standard

En uke siden innsett nå, kan ikke si jeg merker noe som helst.

Litinus er litt klissete og jakten på favoritt truseinnlegg går for fullt.

Det eneste de legen sa om den sidene testdagen, var at jeg skulle ta blodprøven på bursdagen hennes. Men det var nok bare en morsom greie å ikke noe egentlig grunn. Det stemmer nok som Emilie sier, der er bare vanlig praksis på UNN.

Satser på at lykken hær inne fortsetter, å at jeg får positiv test til helgen når jeg har bestemt med for å teste.

Er invitert i en barnedåp i september til en nær venninne av meg, hun vet ikke om IVFen. Jeg kjente jeg ikke kunne utsette meg selv for å gå i den barnedåpen om ting ikke går som ønsket. Så er litt stolt av meg selv som takken nei, framfor å lytte til plikten å stille opp.

Påvist endometriose 2004
Vært forsiktig prøver siden 2006
Lap 2012
2018 lap
Henvist IVF DES 2018.
2019 ?
Lise85 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 31-08-2019, 14:25   #332
SK90
Flyttet inn

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Vestlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Lise85 Vis innlegg

Det eneste de legen sa om den sidene testdagen, var at jeg skulle ta blodprøven på bursdagen hennes. Men det var nok bare en morsom greie å ikke noe egentlig grunn. Det stemmer nok som Emilie sier, der er bare vanlig praksis på UNN.

Satser på at lykken hær inne fortsetter, å at jeg får positiv test til helgen når jeg har bestemt med for å teste.

Er invitert i en barnedåp i september til en nær venninne av meg, hun vet ikke om IVFen. Jeg kjente jeg ikke kunne utsette meg selv for å gå i den barnedåpen om ting ikke går som ønsket. Så er litt stolt av meg selv som takken nei, framfor å lytte til plikten å stille opp.
Ja, lutinus er så klissete... ja, det er nok bare vanlig praksis der. Men så spennende at du har valgt å teste neste helg. Eg håper virkelig på at du også kommer med en gladnyhet Og så godt høre at du har vert så sterk å sa nei til din veninnes barnedåp. Det er tøft. Men samtidig må man huske på å tenke på seg selv. Det er så viktig.. Så vær stolt av deg selv.
Begynte spray aug.16.
Gravid- MA sept.16
22/4-17: Gravid ved IVF
19/5-17: Hjerteaktivitet
Fødte verdens fineste jente des 2017 💗
August-18: Fryseforsøk. Gravid- SA
12/12-18: Innsett av fryseegg-men overlevde ikkje
Nytt ferskforsøk. 13/5-19: Ruger. Negativt.
Innsett av blastocyst 20/8 - Gravid
24/09-19: Hjerteaktivitet
Fødte ei frisk og fin jente mai 2020
SK90 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 31-08-2019, 15:42   #333
Emelie
Stadig innom

Medlem siden: Nov 2016
Standard

Sitat:

Spennende med test til helgen! Krysser alt jeg har for at du også får en positiv test!

Du er flink som sa nei til dåpen og ikke setter deg selv i situasjoner som kan bli ubehagelige. Jeg var i dåp rett etter et forsøk som gikk i vasken, og det var ikke den rette plassen å være. Synes det høres lurt ut å skåne seg selv litt 😊

Her er vi i gang med et hjemmeforsøk. Fikk smily på eggløsningstest i går, og satt ovitrelle samme dag. Planen er å begynne på Cyclogest på søndag - mandag. Første gang vi prøver med eggløsningssprøyte i vanlig syklus, har kun tatt det i forbindelse med IVF. I går hadde jeg eggløsningssmerter på venstre side, det bruker jeg ikke å ha i vanlige sykluser. Og det er rart hvordan jeg reagerte på Ovitrelle nå, har aldri hatt så vonde pupper før, de rett og slett verker. Men alt for en god sak, hadde vært gøy om det var dette som skal til. Lov å håpe! 😊
Emelie er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 31-08-2019, 19:01   #334
SK90
Flyttet inn

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Emelie Vis innlegg
Spennende med test til helgen! Krysser alt jeg har for at du også får en positiv test!

Du er flink som sa nei til dåpen og ikke setter deg selv i situasjoner som kan bli ubehagelige. Jeg var i dåp rett etter et forsøk som gikk i vasken, og det var ikke den rette plassen å være. Synes det høres lurt ut å skåne seg selv litt 😊

Her er vi i gang med et hjemmeforsøk. Fikk smily på eggløsningstest i går, og satt ovitrelle samme dag. Planen er å begynne på Cyclogest på søndag - mandag. Første gang vi prøver med eggløsningssprøyte i vanlig syklus, har kun tatt det i forbindelse med IVF. I går hadde jeg eggløsningssmerter på venstre side, det bruker jeg ikke å ha i vanlige sykluser. Og det er rart hvordan jeg reagerte på Ovitrelle nå, har aldri hatt så vonde pupper før, de rett og slett verker. Men alt for en god sak, hadde vært gøy om det var dette som skal til. Lov å håpe! 😊
Så spennende med hjemmeforsøk 👏😃 Eg har heller aldri hatt bivirkninger av Ovitrielle. Artigt at du kjenner det annerledes nå. Håper det er dette skal til Masse lykke til!
Begynte spray aug.16.
Gravid- MA sept.16
Gammel 31-08-2019, 19:37   #335
Lise85
Stadig innom

Lise85 sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Emelie Vis innlegg

Du er flink som sa nei til dåpen og ikke setter deg selv i situasjoner som kan bli ubehagelige. Jeg var i dåp rett etter et forsøk som gikk i vasken, og det var ikke den rette plassen å være. Synes det høres lurut å skåne seg selv litt 😊
at

Så utrolig spennende med hjemmeforsøk. Er virkelig lov å håpe det er dette som skal til. Kanskje litt mer ro enn IVF, så krysser fingre for at dere lykkes.

Gleder meg til å høre hvordan det går..

Påvist endometriose 2004
Lap 2012
2018 lap
Henvist IVF DES 2018.
2019 ?
Gammel 02-09-2019, 14:19   #336
SK90
Flyttet inn

Standard

Nå har eg tatt blodprøve, og den var på 1601 Så nå har eg fått time til ultralyd i uke 7. Så er veldig spent til det. Sist eg var gravid, så begynte eg å blø om 4 dager, og hadde blødd alt ut til helgen var over. Så eg er selvfølgelig veldig nervøs for at det skal skje igjen. Men prøver å ikkje tenke på det. Har mange planer i uken og helgen, så ser fram til å tenke på noe annet enn det. Håper virkelig eg hører hjertet banker i slutten av måneden
Begynte spray aug.16.
Gravid- MA sept.16
Gammel 02-09-2019, 17:24   #337
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Lisjtuppa Vis innlegg
Hehe, ja, må passe på å nyte det nå 🙊
Tusen takk 🥰
Hvordan går det med deg? Blir det ny runde i september? 😊
Det blir tidligst forsøk på meg i slutten av oktober. Må først rydde timeplanen for alle stressende momenter slik at jeg kan få mest mulig ro rundt rugetiden. Det har gått i ett siste måneden. Ting hoper seg gjerne opp når man har hatt store deler av livet på vent i flere år.

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 02-09-2019, 18:07   #338
Emelie
Stadig innom

Medlem siden: Nov 2016
Standard

Sitat:
Så utrolig spennende med hjemmeforsøk. Er virkelig lov å håpe det er dette som skal til. Kanskje litt mer ro enn IVF, så krysser fingre for at dere lykkes.

Gleder meg til å høre hvordan det går..

Takk 😊 Blir litt spennende å teste om et par uker, håper dagene går fort.

SK90: Gratulerer med kjempefint resultat på blodprøven! Skjønner du er litt nervøs med tanke på det som har skjedd tidligere. Krysser fingre og tær for at alt går som det skal denne gangen og at du kommer helt i mål

SentUte: Det blir spennende å følge deg fremover, ikke så lenge til slutten av oktober. Hvordan gjør du det i forhold til planlegging? Skal du ha fersk eller fryseforsøk? Når får du vite dato for når du skal reise? Blir du nedregulert i forkant og er det da lettere å planlegge en dato?
Emelie er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 02-09-2019, 18:18   #339
Angelique
Nykommer

Medlem siden: Feb 2019
Standard

En liten oppdatering herfra - vi fikk svar på ERA-testen i dag, og jeg er selvfølgelig én av dem som har et forskjøvet implantasjonsvindu. I dette tilfellet greier de heldigvis å se veldig nøyaktig hva som skal gjøres, så det gir et håp for neste forsøk!
Angelique er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 02-09-2019, 18:43   #340
Lise85
Stadig innom

Lise85 sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Angelique Vis innlegg
En liten oppdatering herfra - vi fikk svar på ERA-testen i dag, og jeg er selvfølgelig én av dem som har et forskjøvet implantasjonsvindu. I dette tilfellet greier de heldigvis å se veldig nøyaktig hva som skal gjøres, så det gir et håp for neste forsøk!
Så greit at dere fikk det svaret. Det kan kanskje forklare hvorfor det ikke har blitt full klaff tidligere. Nå er sjansene på neste forsøk gått betydelig opp👍
Hva er planen framover?

Påvist endometriose 2004
Lap 2012
2018 lap
Henvist IVF DES 2018.
2019 ?
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser