Ønskebarn forum  
Gammel 02-09-2019, 18:54   #341
Lise85
Stadig innom

Lise85 sin avatar

Medlem siden: Apr 2013
Sted: Finnnmark
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Emelie Vis innlegg
Takk 😊 Blir litt spennende å teste om et par uker, håper dagene går fort.

SK90: Gratulerer med kjempefint resultat på blodprøven! Skjønner du er litt nervøs med tanke på det som har skjedd tidligere. Krysser fingre og tær for at alt går som det skal denne gangen og at du kommer helt i mål

SentUte: Det blir spennende å følge deg fremover, ikke så lenge til slutten av oktober. Hvordan gjør du det i forhold til planlegging? Skal du ha fersk eller fryseforsøk? Når får du vite dato for når du skal reise? Blir du nedregulert i forkant og er det da lettere å planlegge en dato?

Emilie, det kommer til å bli kjempe spennende å teste. Var det mye styr med hjemmeforsøk eller gikk det greit tenker du?

SK90, Alt går som smurt denne gangen👍 Men det er nok litt lurt av deg å være litt opptatt. Kan nok fort bli litt mye tid til tanker og bekymringer.

SeintUte, oktober kommer superfort, spesielt når du har så mye du skal gjøre før da. Ta deg et par ekstra glass vin fram til oktober du 😂

Mulig æ e starta på symptomjakta nu.. Eller mamma har hvertfall startet den for meg 😂 Hun ringer stadig vekk å spør om jeg har det bra og om jeg kjenner noe. Hun ble ganske paff når ho skjønte at det enda e ei uke til mensen normalt ville kommet 😂

Men siden helgen har det kommet snikende en kvalme. Men det kan vell være litinusen også?

Ellers e æ dritt lei av å vaske truser, i helga gikk æ over til gubben sine boxere 👍 Utrulig hvor godt det ekstra lange truseinnlegget ligger dær 😂 De var utrolig deilige å bruke, særlig siden jeg er litt oppblåst og øm på magen. Liker ikke når ting strammer noen veier.

Påvist endometriose 2004
Vært forsiktig prøver siden 2006
Lap 2012
2018 lap
Henvist IVF DES 2018.
2019 ?
Lise85 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 02-09-2019, 20:00   #342
Emelie
Stadig innom

Medlem siden: Nov 2016
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Lise85 Vis innlegg
Emilie, det kommer til å bli kjempe spennende å teste. Var det mye styr med hjemmeforsøk eller gikk det greit tenker du?

SK90, Alt går som smurt denne gangen👍 Men det er nok litt lurt av deg å være litt opptatt. Kan nok fort bli litt mye tid til tanker og bekymringer.

SeintUte, oktober kommer superfort, spesielt når du har så mye du skal gjøre før da. Ta deg et par ekstra glass vin fram til oktober du 😂

Mulig æ e starta på symptomjakta nu.. Eller mamma har hvertfall startet den for meg 😂 Hun ringer stadig vekk å spør om jeg har det bra og om jeg kjenner noe. Hun ble ganske paff når ho skjønte at det enda e ei uke til mensen normalt ville kommet 😂

Men siden helgen har det kommet snikende en kvalme. Men det kan vell være litinusen også?

Ellers e æ dritt lei av å vaske truser, i helga gikk æ over til gubben sine boxere 👍 Utrulig hvor godt det ekstra lange truseinnlegget ligger dær 😂 De var utrolig deilige å bruke, særlig siden jeg er litt oppblåst og øm på magen. Liker ikke når ting strammer noen veier.
Det føles litt ut som bakvendtland å skulle prøve eggløsningssprøyte hjemme etter 7 år og 8 IVF forsøk (to avbrutte). Det var bare med en tilfeldighet at det ble sett et modent egg ved en ultralyd i en annen sammenheng tidligere i år, og at eggløsningstesten ikke viste eggløsning etterpå. Det var sånn vi kom inn på at eggløsningssprøyte kanskje kan hjelpe.

Egentlig ikke så mye styr med hjemmeforsøk, begynte på eggløsningstesten 9 dager ut i syklus, og etter 7 dager begynte den å blinke. Dagen etter viste den faktisk eggløsning, men fikk beskjed om å sette sprøyta alikavel. Og nå bruker jeg Cyclogest, som er mye mindre klissete for min del, kommer nesten ikke noe ut igjen. Har brukt Lutinus tidligere, og da måtte jeg bruke bind. Prøver å ikke tenke så mye på dette, men blir egentlig påmint det hele dagen da puppene er nærmest verkende og humøret litt svingende. Er veldig klar over at det er bivirkninger av hormonene, føler meg ikke så innbilt gravid enda 😉

Høres lurt ut med bokserene, man må bare gjøre det mest mulig behagelig for seg selv 😊 Jeg har ikke blitt kvalm av lutinus, men kan jo kanskje være en bivirkning, eller kanskje ikke.. Blir kjempespennende med testen din til helgen!

Sist endret av Emelie : 02-09-2019 kl 20:03
Emelie er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 02-09-2019, 20:27   #343
Lise85
Stadig innom

Lise85 sin avatar

Medlem siden: Apr 2013
Sted: Finnnmark
Standard

Sitat:
Det føles litt ut som bakvendtland å skulle prøve eggløsningssprøyte hjemme etter 7 år og 8 IVF forsøk (to avbrutte). Det var bare med en tilfeldighet at det ble sett et modent egg ved en ultralyd i en annen sammenheng tidligere i år, og at eggløsningstesten ikke viste eggløsning etterpå. Det var sånn vi kom inn på at eggløsningssprøyte kanskje kan hjelpe.

Egentlig ikke så mye styr med hjemmeforsøk, begynte på eggløsningstesten 9 dager ut i syklus, og etter 7 dager begynte den å blinke. Dagen etter viste den faktisk eggløsning, men fikk beskjed om å sette sprøyta alikavel. Og nå bruker jeg Cyclogest, som er mye mindre klissete for min del, kommer nesten ikke noe ut igjen. Har brukt Lutinus tidligere, og da måtte jeg bruke bind. Prøver å ikke tenke så mye på dette, men blir egentlig påmint det hele dagen da puppene er nærmest verkende og humøret litt svingende. Er veldig klar over at det er bivirkninger av hormonene, føler meg ikke så innbilt gravid enda 😉

Høres lurt ut med bokserene, man må bare gjøre det mest mulig behagelig for seg selv 😊 Jeg har ikke blitt kvalm av lutinus, men kan jo kanskje være en bivirkning, eller kanskje ikke.. Blir kjempespennende med testen din til helgen!
Skjønner god at det føles litt bakvendt med hjemmetesting nå, dere har liksom gjort så mye annet over så lang tid. Men la oss være litt Rema 1000, det enkle er ofte det beste.. Å så krysser vi fingrene for det. Kan dere prøve hjemme flere ganger om det skulle bli behov?

Føler meg ganske innbilt gravid i dag faktisk 🤪 tittet på gravideklær på nett, testet ut yoga for gravide. Snakk om å bli gal

Påvist endometriose 2004
Vært forsiktig prøver siden 2006
Lap 2012
2018 lap
Henvist IVF DES 2018.
2019 ?
Lise85 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 03-09-2019, 09:51   #344
SK90
Flyttet inn

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Vestlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Det blir tidligst forsøk på meg i slutten av oktober. Må først rydde timeplanen for alle stressende momenter slik at jeg kan få mest mulig ro rundt rugetiden. Det har gått i ett siste måneden. Ting hoper seg gjerne opp når man har hatt store deler av livet på vent i flere år.
Så spennende SentUte. Oktober er ikkje lenge til. Eg skjønner godt at ting hoper seg opp. Det er veldig synd at vi som er i dette "gamet", setter livet på vent så mye. Så bruk denne måneden på å rydde timeplanen som du sier og forbered deg på nytt forsøk neste måned 😊❤ Lykke til!
Begynte spray aug.16.
Gravid- MA sept.16
22/4-17: Gravid ved IVF
19/5-17: Hjerteaktivitet
Fødte verdens fineste jente des 2017 💗
August-18: Fryseforsøk. Gravid- SA
12/12-18: Innsett av fryseegg-men overlevde ikkje
Nytt ferskforsøk. 13/5-19: Ruger. Negativt.
Innsett av blastocyst 20/8 - Gravid
24/09-19: Hjerteaktivitet
Fødte ei frisk og fin jente mai 2020
SK90 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 03-09-2019, 09:54   #345
SK90
Flyttet inn

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Angelique Vis innlegg
En liten oppdatering herfra - vi fikk svar på ERA-testen i dag, og jeg er selvfølgelig én av dem som har et forskjøvet implantasjonsvindu. I dette tilfellet greier de heldigvis å se veldig nøyaktig hva som skal gjøres, så det gir et håp for neste forsøk!
Så bra Det blir spennende å se om det er det som skal til for neste forsøk Lykke til!
Begynte spray aug.16.
Gravid- MA sept.16
Gammel 03-09-2019, 09:59   #346
SK90
Flyttet inn

Standard

Sitat:

SK90: Gratulerer med kjempefint resultat på blodprøven! Skjønner du er litt nervøs med tanke på det som har skjedd tidligere. Krysser fingre og tær for at alt går som det skal denne gangen og at du kommer helt i mål

SentUte: Det blir spennende å følge deg fremover, ikke så lenge til slutten av oktober. Hvordan gjør du det i forhold til planlegging? Skal du ha fersk eller fryseforsøk? Når får du vite dato for når du skal reise? Blir du nedregulert i forkant og er det da lettere å planlegge en dato?
Takk ❤ Så spennende med hjemmeforsøket ditt. Tenk viss det er dette som skal til Håper virkelig det klaffer Blir spennende når du skal teste deg
Begynte spray aug.16.
Gravid- MA sept.16
Gammel 03-09-2019, 14:11   #347
Lisjtuppa
Nykommer

Medlem siden: May 2018
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Det blir tidligst forsøk på meg i slutten av oktober. Må først rydde timeplanen for alle stressende momenter slik at jeg kan få mest mulig ro rundt rugetiden. Det har gått i ett siste måneden. Ting hoper seg gjerne opp når man har hatt store deler av livet på vent i flere år.
Ting hoper seg fort opp i en sånn prosess, det er så veldig altoppslukende 😳 Du får nyte livet så lenge og drikke vin og spise brie 🙊
Lisjtuppa er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 03-09-2019, 14:13   #348
Lisjtuppa
Nykommer

Medlem siden: May 2018
Standard

Sitat:
En liten oppdatering herfra - vi fikk svar på ERA-testen i dag, og jeg er selvfølgelig én av dem som har et forskjøvet implantasjonsvindu. I dette tilfellet greier de heldigvis å se veldig nøyaktig hva som skal gjøres, så det gir et håp for neste forsøk!
Så bra de vet akkurat hva de skal gjøre da 😄 Vet du når det blir innsett da? 😊
Lisjtuppa er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 03-09-2019, 14:47   #349
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Det høres kanskje rart ut for utenforstående, men dette er jo egentlig kjempegode nyheter Vet du noen flere detaljer om hva de vil justere på?

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 03-09-2019, 15:04   #350
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Sted: Oslo
Standard

Sitat:

Jeg er blitt tilbudt ferskforsøk, men problemet med det er at de aktuelle donorene har fått fastsatt en dato på forhånd for egguttak, så da må jeg i så fall velge en som kan passe tidsmessig, og det byr på utfordringer uten å ha full oversikt. Jeg vil nødig låse meg foreløpig, og i mellomtiden er det sikkert noen andre som velger de aktuelle donorene siden klinikken helst ville hatt kontrakten på plass allerede. Med fryseforsøk er jeg mye mer fleksibel, men da går også sjansen for å lykkes ned fra 72% til 65%, så vanskelig dilemma. Jeg vil uansett bli nedregulert, og med fryseforsøk vil de da kunne bestemme dato nøyaktig, mens med ferskforsøk må jeg regne med +- to dager. Det betyr også at ferskforsøk innebærer en planlagt reise fra søndag til søndag, mens det holder med onsdag til lørdag med fryseforsøk. Jeg kunne fått dato fastsatt for en måned siden om jeg hadde vært klar, så det er meg det står på. Jeg er bl.a. blitt kastet inn i et fysioterapiopptreningsprogram på sykehuset (pga. utredning av langvarige smerter som følge av medfødt hoftedysplasi) som må bli ferdig før jeg kan ha neste forsøk siden jeg vil få treningsforbud fra og med innsett, og foreløpig har de ikke villet gi meg noen sluttdato. Om jeg skal gjette nå, må jeg ta i med god margin, dvs. november, og da risikerer jeg at det blir senere enn strengt nødvendig.

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte