Ønskebarn forum  
Gammel 04-09-2019, 18:26   #361
Angelique
Nykommer

Medlem siden: Feb 2019
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Rubia Vis innlegg
De sa til meg at det kan feste seg i et forskjøvet implantasjonsvindu, men ikke 'godt nok' og dermed mister man.

Jeg leste på nettet og tenkte som deg at i og med at jeg ble gravid så var ERA test bortkastet. Klinikken tilbød ERA test til meg i desember 2015, men pga min forståelse og klinikkens manglende informasjon, svarte jeg nei takk. Det kan jeg jo tenke litt på kjenner jeg...

Sist, våren 2018, ba legen meg om en telefonsamtale og omtrent ba på sine knær om at jeg tok en ERA test.
Alt man skulle visst og gjort, ja.. Ut ifra det jeg har lest kan implantasjonsvinduet også endre seg over tid, på grunn av endringer i egne hormoner, så det kan jo være at det ikke hadde slått ut for tre år siden. Det er uansett veldig oppløftende å høre! Serum, der vi har hatt 3 ED-forsøk tidligere, rådet oss å gå for dobbeldonasjon eller EA. Men det har vi ikke vært helt klare for, ikke minst da prøvene til kjæresten min er helt fine. Så det er fint med en forklaring og et tent håp igjen!
Angelique er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 04-09-2019, 18:54   #362
Lisjtuppa
Nykommer

Medlem siden: May 2018
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Rubia Vis innlegg
Gratulerer så mye SK90 og Lisjtuppa
Tusen takk 🥰🥰
Lisjtuppa er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 05-09-2019, 14:09   #363
Emelie
Stadig innom

Medlem siden: Nov 2016
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Lise85 Vis innlegg
Skjønner god at det føles litt bakvendt med hjemmetesting nå, dere har liksom gjort så mye annet over så lang tid. Men la oss være litt Rema 1000, det enkle er ofte det beste.. Å så krysser vi fingrene for det. Kan dere prøve hjemme flere ganger om det skulle bli behov?

Føler meg ganske innbilt gravid i dag faktisk 🤪 tittet på gravideklær på nett, testet ut yoga for gravide. Snakk om å bli gal

Vi kan prøve hjemme flere ganger hvis det skulle bli behov, kan hente ut eggløsningssprøyta 3 ganger. Men får se om vi eventuelt hopper rett over på ivf igjen hvis det blir behov for flere forsøk.

Hvordan går det med deg? Har du bestemt deg for hvilken dag du skal teste? Eller har du kanskje testet allerede? 😊

Her har symptomjakta begynt, og det er jo egentlig ikke noe fornuft i ettersom man kan få gravidesymtomer av Cyclogest. Fryser om dagene og leste at det kan være et tidlig symptom på graviditet pga at temperaturen øker i starten av et svangerskap. Og da tenker jeg litt sånn: Jøss, kan Cyclogesten virkelig gi sånne bivirkninger? Haha. Hver gang jeg begynner på disse hormonene så tenker jeg at denne gangen skal jeg ikke la meg lure, men det er ikke enkelt! Har hatt 3 kjemiske graviditeter tidligere da, så det kan jo ha vært noe i de symptomene jeg har kjent på ved tidligere forsøk. Jaja, symptomer eller ei, det er bare smørre seg med tålmodighet og vente.
Emelie er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 05-09-2019, 17:27   #364
Lise85
Stadig innom

Lise85 sin avatar

Medlem siden: Apr 2013
Sted: Finnnmark
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Emelie Vis innlegg
Vi kan prøve hjemme flere ganger hvis det skulle bli behov, kan hente ut eggløsningssprøyta 3 ganger. Men får se om vi eventuelt hopper rett over på ivf igjen hvis det blir behov for flere forsøk.

Hvordan går det med deg? Har du bestemt deg for hvilken dag du skal teste? Eller har du kanskje testet allerede? 😊

Her har symptomjakta begynt, og det er jo egentlig ikke noe fornuft i ettersom man kan få gravidesymtomer av Cyclogest. Fryser om dagene og leste at det kan være et tidlig symptom på graviditet pga at temperaturen øker i starten av et svangerskap. Og da tenker jeg litt sånn: Jøss, kan Cyclogesten virkelig gi sånne bivirkninger? Haha. Hver gang jeg begynner på disse hormonene så tenker jeg at denne gangen skal jeg ikke la meg lure, men det er ikke enkelt! Har hatt 3 kjemiske graviditeter tidligere da, så det kan jo ha vært noe i de symptomene jeg har kjent på ved tidligere forsøk. Jaja, symptomer eller ei, det er bare smørre seg med tålmodighet og vente.
Da har dere jo noen muligheter å velge mellom hvertfall 👍

Jaja, godt å vite at jeg ikke er alene på jakt 😂 Jeg trodde forresten jeg kunne vært overstimulert i går. Våknet natt til i går med kjempevondt i magen. Å i går kveld hadde jeg også mer vondt en jeg har hatt tidligere. Vurderte å ringe UNN i dag, men har ikke merket noe som helst i dag. Merkelig..

Jeg er på mange måter så fersk i gamet og har aldri hatt en positiv test, så vet liksom ikke helt hva jeg skal kjenne etter engang 😂

Har bestemt meg for å teste på lørdag.. vurderer også å kjøpe sånn fancy test 🤪 Har stort sett bare hatt sånne billige strips tidligere.

Påvist endometriose 2004
Vært forsiktig prøver siden 2006
Lap 2012
2018 lap
Henvist IVF DES 2018.
2019 ?
Lise85 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 05-09-2019, 19:02   #365
Regni
Stadig innom

Medlem siden: Oct 2016
Sted: Norge
Standard Her skjer det mye👌

Er innom og sniker litt og heier på dere alle!

Snuppa ligger i fanget og sover😍
November/Desember 2017 Fjernet polypp + tatt ERA test
ERA test er postiv - de tror polypper blokkerte for innsett!
3.forsøk 26.mars 2018 satt inn topp kvalitet embryo NEGATIV
Innsett 9.oktober - hcg 80 18oktober - positiv!
15 november - tidlig ul, et sterkt hjertet banker 💖 8 uker på vei

11.desember - jordmortime og tidlig ul igjen, alt fint 12 uker på vei💖

24.juni 2019 kom jenta vår til verden, vi er forelsket igjen🥰
Regni er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 06-09-2019, 15:47   #366
Lise85
Stadig innom

Lise85 sin avatar

Standard

I dag tidlig klarte jeg ikke vente mer. Tok en enkel hjemmetest 😱

Var i dag to uker side. Innsett av 2 dagers egg.

Testen var positiv, litt svak med tydelig strek👍

Er utrolig lettet, men klarer ikke helt tro på den. Det kan vell være på grunn av medisinene jeg fikk positiv test.

Påvist endometriose 2004
Lap 2012
2018 lap
Henvist IVF DES 2018.
2019 ?
Gammel 06-09-2019, 16:08   #367
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard

Sitat:

Er utrolig lettet, men klarer ikke helt tro på den. Det kan vell være på grunn av medisinene jeg fikk positiv test.
Har du fått hcg-støtte siden du tror det kan være pga. medisinene? (Har de i så fall sagt noe om hvor lenge det sitter i kroppen? Noen som vet?) For ellers kan jeg forsikre deg om at Lutinus ikke påvirker hcg-nivået, så jeg våger meg på et forsiktig hurra her.

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 06-09-2019, 16:28   #368
Emelie
Stadig innom

Medlem siden: Nov 2016
Question

Sitat:

Oi, så spennende. Tok du Ovitrelle før uttak? Tror hcgen fra den skal være ute av kroppen etter ti dager.

Har heller ikke hørt om noen som har fått positiv test av Crinone, så slenger meg på SentUte sitt forsiktige hurra! 😊 Det blir spennende med blodprøven om en ukes tid!
Emelie er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 06-09-2019, 17:40   #369
Lise85
Stadig innom

Lise85 sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Emelie Vis innlegg
Oi, så spennende. Tok du Ovitrelle før uttak? Tror hcgen fra den skal være ute av kroppen etter ti dager.

Har heller ikke hørt om noen som har fått positiv test av Crinone, så slenger meg på SentUte sitt forsiktige hurra! 😊 Det blir spennende med blodprøven om en ukes tid!
Tok Ovitrielle før uttak, altså for 16 dager siden. Å kun tatt litinus etter det.

Håper selvsagt dere to har helt rett. Har aldri hatt to positiv test før så bare det er stort.
Lo litt inni meg av ei venninne som tok 13 positive tester nylig. Nå i dag skjønne æ den 🤪

Blir også litt sånn, hva skal jeg liksom gjøre nå. Innrede barnerom, kjøpe gravideklær.. Bør vell strengt tatt bare ta det med ro og vente på blodprøven inntil videre 😂

Påvist endometriose 2004
Lap 2012
2018 lap
Henvist IVF DES 2018.
2019 ?
Gammel 06-09-2019, 20:02   #370
SK90
Flyttet inn

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Vestlandet
Standard

Sitat:
Tok Ovitrielle før uttak, altså for 16 dager siden. Å kun tatt litinus etter det.

Håper selvsagt dere to har helt rett. Har aldri hatt to positiv test før så bare det er stort.
Lo litt inni meg av ei venninne som tok 13 positive tester nylig. Nå i dag skjønne æ den 🤪

Blir også litt sånn, hva skal jeg liksom gjøre nå. Innrede barnerom, kjøpe gravideklær.. Bør vell strengt tatt bare ta det med ro og vente på blodprøven inntil videre 😂
Så spennende Lise85 😃 Dette lover veldig bra. Så lenge du tok Ovitrielle for 16 dager siden, så vil eg nok tru at den testen er positiv ja Eg prøver meg også forsikitg på å gratulere deg med graviditet
Begynte spray aug.16.
Gravid- MA sept.16
22/4-17: Gravid ved IVF
19/5-17: Hjerteaktivitet
Fødte verdens fineste jente des 2017 💗
August-18: Fryseforsøk. Gravid- SA
12/12-18: Innsett av fryseegg-men overlevde ikkje
Nytt ferskforsøk. 13/5-19: Ruger. Negativt.
Innsett av blastocyst 20/8 - Gravid
24/09-19: Hjerteaktivitet
Fødte ei frisk og fin jente mai 2020
SK90 er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder