Ønskebarn forum  

Gå tilbake   Ønskebarn forum > Assistert befruktning > Endelig gravid

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 13-03-2009, 18:14   #1
Ama76
Fersk på forum

Ama76 sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Sted: Drammen
Standard ----> Gravid; Men Jeg Blør Og Jeg Blør!!! :(

Icsi-gravid.
2 egg satt inn.
Testet positivt for fire dager siden, men blør jevnt og trutt. Ikke veldig store mengder, men skremmende nok. Jevnt og trutt.

Noen som har/har hatt det slik? Takknemlig for svar!!

Søker andre ivf/icsi-mennesker i Drammen Send meg en melding!

Sist endret av Ama76 : 15-03-2009 kl 09:05
Ama76 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 13-03-2009, 18:19   #2
lille engel
Fastboende

lille engel sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Bergen
Standard

uff og uff...hvet så altfor godt hvordan du har det.....mistet 4 ganger selv.....siden det er så tidlig i svangerskapet,så kan de ikke se noe på ultralyd enda...det eneste du kan gjøre ,er og ta flere hcg tester for og sjekke stigning eller senkning.....så gå til legen og ta hcg ....men føler sterkt med deg min venn
frys i uke 10 - avbrutt
frys i uke 15- abort
frys i uke 36 -negativt
andre ivf des 08-negativ
frys i uke 14- kjemisk desverre
uke 46 -negativt igjen desverre

Denne lange prossessen,endte desverre i samlivsbrudd
lille engels dagbok

Svever nå på en rosa lykkesky,sammen med ny mann som jeg håper og få ett kjærlighetsbarn sammen med med
lille engel er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 13-03-2009, 18:54   #3
gina
Stadig innom

gina sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Ama76 Vis innlegg
Icsi-gravid.
2 egg satt inn.
Testet positivt for fire dager siden, men blør jevnt og trutt. Ikke veldig store mengder, men skremmende nok. Jevnt og trutt.

jeg ble gravid i desember etter fryseforsøk og begynte å blø kort tid etter. Kastet meg over all informasjon om blødning og graviditet. Og de gode nyhetene for deg er at det er fullt mulig å blø endel i begynnelsen av svangerskapet og at det fortsatt kan gå bra. Desverre viste det seg at jeg mistet, men det trenger ikke skje med deg! Ville bare si at det ikke er uvanlig med blødning tidlig så ikke mist håpet. Spennende og frustrerende.
Gammel 13-03-2009, 19:09   #4
Mamma-Mei
Fersk på forum

Mamma-Mei sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Standard

Sitat:
Icsi-gravid.
2 egg satt inn.

Først ønsker jeg lykke til og håper alt går godt.
Jeg har blitt fortalt at det er fullt mulig å miste 1 embryo og beholde det andre når 2 stk er satt inn. Så dette er en mulighet!
Den andre er min historie. Jeg testet positiv en lørdag (var da ca 5-6 uker på vei) og ca 6 dager senere reiste vi til syden. På flyet opplevde jeg en styrt blødning.. veldig krafig blødning (som en mens) og jeg var overbevist om at alt var over! Men blødningen avtok samme kveld (og jeg ble forvirret) og jeg opplevde endel brunt utflod og noen spot blødninger uken som fulgte samt menstruasjons smerter i magen (var da i syden) !! Var nesten 99% sikker på alt var over og ut... og tvilte på at jeg noen gang hadde vært gravid !!
Kom hjem og oppsøkte lege ettersom jeg ikke hadde hatt en langvarig blødning .. da mener jeg som en vanlig menstruasjon over flere dager. Ble henvist til UL og der var det yrende liv, gitt ! Alt gikk sin gang og idag er jeg stolt mor til 2 !!

Det er altså fullt mulig å oppleve sterke blødninger tidlig i svangerskapet og at det fortsatt går godt ! Frustrerende og vondt når det pågår og det å ikke VITE er det verste på jord.

Beste du kan gjøre er å oppsøke lege, teste hcg nivå el bli henvist til tidlig UL. Jeg ble fortalt at de ikke utførte UL på noen som var mindre enn 8 uker på vei.

Ønsker deg LYKKE TIL og ikke mist håpet !!
Mamma-Mei er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 13-03-2009, 19:16   #5
ingrid81
Langt ut i stjernetåken

ingrid81 sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Stor-Oslo
Standard

Sier som de andre - få tatt hcg-målinger med to dagers mellomrom så ser du!
Krysser fingrene for at det går bra, men skjønner godt det er nervepirrende.

Jeg hadde første UL 5+3 forresten og med riktig apparat kan man allerede da se hjerteaktiviteten, ellers er det visst veldig mange apparater som ikke klarer vise det før man er 6 uker.

Lykke til

Takknemlig mamma til to fantastiske jenter etter 4 forsøk
Ingrids dagbøker
ingrid81 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 13-03-2009, 20:06   #6
Sunniva
Husvarm

Sunniva sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: Trondheim
Standard

Jeg satte også inn to egg, og hadde flere blødninger.
Begge gangene blødde jeg masse.
Ul i uke 6-7 viste et lite embryo som hadde klort seg fast
Tror at sterke smerter er mer indikasjon på at noe er galt, for det er mange som blør tidlig i svangerskapet...
Masse lykke til, jeg krysser fingre for deg.
Vet hvor nervepirrende det er!!!

Sunniva

Full klaff på 5. fryseforsøk, mai-07
Brage- født 12.02.08
En hjemmelaga lillebror

Trym- født 31.05.09
Dagboka mi
Sunniva er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 13-03-2009, 23:02   #7
BabyB
Stadig innom

Standard

Jeg har ikke opplevd det selv, men til meg sa IVF koordinatoren at det var vanlig å ha blødninger i begynnelsen. Det kunne komme av feks blodkar som brister i forbindelse med at egget har festet seg. Og det dannes små blodfyllte "poser" som sprekker opp og man får dermed blødning fra skjeden.

Jeg ville fulgt rådene fra de andre her og tatt blodprøver for å følge med nivået i blodet.
BabyB er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 14-03-2009, 08:19   #8
Ama76
Fersk på forum

Ama76 sin avatar

Sted: Drammen
Unhappy Takk..

Takk for litt beroligende ord, alle sammen!

Jeg skjønner ikke helt hvorfor det spiller noen rolle for meg å teste "nivået" i blodet mitt. Det jeg vil vite er "ja" eller "nei". Det spiller ingen rolle for meg hvor høyt eller lavt nivået på noe som helst er, så lenge jeg vet at jeg er gravid, hvis dere skjønner.

Det renner og det renner, jevnt og trutt. Det er liksom ikke i "porsjoner", men rolig, jevnt og ikke så veldig mye. Truseinnlegg-mengder.

Jeg tror jeg blir gal!!

Men ja, jeg skal teste på Riksen på mandag!! Og jeg skal teste selv i dag..

.

Søker andre ivf/icsi-mennesker i Drammen Send meg en melding!

Sist endret av Ama76 : 14-03-2009 kl 08:24 Årsak: legge til info
Ama76 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 14-03-2009, 08:23   #9
gina
Stadig innom

gina sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Standard

Sitat:
Takk for litt beroligende ord, alle sammen!

Jeg skjønner ikke helt hvorfor det spiller noen rolle for meg å teste "nivået" i blodet mitt. Det jeg vil vite er "ja" eller "nei". Det spiller ingen rolle for meg hvor høyt eller lavt nivået på noe som helst er, så lenge jeg vet at jeg er gravid, hvis dere skjønner.

Det renner og det renner, jevnt og trutt. Det er liksom ikke i "porsjoner", men rolig, jevnt og ikke så veldig mye. Truseinnlegg-mengder.

Jeg tror jeg blir gal!!
Truseinnleggmengder er bra. Det er jo ganske små mengder. Poenget med å teste nivået er bare for å se om det stiger. Hvis du fortsatt har eggene der inne vil Hcg nivået stige, men hvis det faller tyder det mer på at de har takket for seg.
Gammel 01-08-2009, 18:42   #10
Sandra angelica
Fersk på forum

Medlem siden: Aug 2009
Standard

Hei håper på noen snille forastålige folk som kan hjelpe meg ..

Jeg å min kjæreste hadde samleie runt min min menstrasjonstid og jeg fikk ikke min ventede mens.. Å jeg hadde utrolig mange smerter, symtoner
å jeg snakket med veninne som har unger selv å er gravide , å dem sa jeg burde ta en test tok de rosa men er så mye tull med dem ..
så jeg prøvde en som het clearblue å den viste GRAVID

så vi gikk ut fra jeg var det da.. å vet ikje helt enda, vi gleda oss utrolig mye kjøpte noen klær o.s.v
jeg er ung å fortelle dette til mamma var hart å ikke så lett. men jeg sa det å hun sa jeg skulle ta en test til jeg tok den på dagen etter jeg hadde tisset ut morgenurinen min i do.
så den viste IKKE GRAVID

Jeg å kjæresten gikk til byen å skulle kjøpe en til for jeg viste den skulle tas med morgen urinen kommer til han å senere må jeg på do fordi jeg har magesmerter
å da er det blo . men det lukter ikke mensen, å det er veldig rødt å litt brunt
kan dette bare være ett rent tilfelle som kan gå over ? eller er det vanligt med mensen i noen dager i svangerskapet?
plis svar meg , jeg er redd:(

send helst på mail : sandra-92@live.no

Sandra
Sandra angelica er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder