Ønskebarn forum  
Gammel 13-06-2013, 00:03   #301
birdlady
Stjernekikker

birdlady sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Østlandet
Standard

Nærmer meg 70 på vekta nå er bare SÅ I dag hadde jeg glemt noe klær vi skulle ha på en konsert...Vi skulle skifte til hvitt og jeg hadde glemt det, men fikk låne en bluse av en av tenåringene...Og den passet! ...hihi...selv var hun gravid så den ble for liten...I LOVE lav karbo... Himmelsk mat, men på tide man fikk litt mer av det på restauranter og i butikker...
Gammel 13-06-2013, 07:09   #302
Hege_mor
Nykommer

Medlem siden: May 2013
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av birdlady Vis innlegg
Nærmer meg 70 på vekta nå er bare SÅ I dag hadde jeg glemt noe klær vi skulle ha på en konsert...Vi skulle skifte til hvitt og jeg hadde glemt det, men fikk låne en bluse av en av tenåringene...Og den passet! ...hihi...selv var hun gravid så den ble for liten...I LOVE lav karbo... Himmelsk mat, men på tide man fikk litt mer av det på restauranter og i butikker...
Gratulerer med flott resultat!

Jeg har selv gått ned 24 kg på lavkarbo og synes maten er fantastisk. Enig med deg at det skulle vært mer slik mat på restauranter og i butikker. Heldigvis er de oftest veldig villige til å bytte mat på restaurantene.
ICSI september 2013, positiv blodprøve 26.9., sett på UL 18.10
Hege_mor er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 13-06-2013, 13:20   #303
birdlady
Stjernekikker

birdlady sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Hege_mor Vis innlegg
Gratulerer med flott resultat!
Heldigvis er de oftest veldig villige til å bytte mat på restaurantene.
Takk Har vært flink du også Må ofte betale ekstra for mer grønnsaker...poteter og ris er jo billig i forhold grønnsaker. Spiser man f.eks på en Kina restaurant blir det for lite mat om man ikke skal ha risen...
Gammel 13-06-2013, 20:27   #304
oktober33
Velkjent

oktober33 sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Standard

Så flink du er, birdlady! Selv gikk jeg på en smell i 40årslag i helga. Alt for mange gode kaker....
Gammel 25-06-2013, 15:17   #305
Me87
Superskravler

Me87 sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Sted: Sørlandet
Standard

Lykke til blå blomst!

Jeg er på lavkarbo igjen etter ferien nå.
Etter to år med prøving på egenhånd, 1 AIH og 1 IVF, lyktes vi på 1.FER i Porsgrunn- juni 2012 1. søskenIVF juli 2013 - avbrutt. Lapraskopi desember 2013 - fjernet venstre eggstokk og eggleder. 2.søskenICSI desember 14 - avbrutt etter uttak. Fryseforsøk mai og juli - negativt. - 1 eskimo på frys. Ferskforsøk ICSI sept. 15 - negativt. Hausken - IVF ferskforsøk jan. 16 - positiv! 26.09.16
Me87 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 25-06-2013, 18:46   #306
Me87
Superskravler

Me87 sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Sted: Sørlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Blå blomst Vis innlegg
Takk for det!
Men jeg klarte selvsagt å sprekke på lyse rundstykker med banan og chips når jeg var på stranda tidligere idag.
Neineinei, sprakk du allerede?

Må ikke kjøpe sånne usunne ting. Er mye sunt og godt også vet du

Du kan klare det
Etter to år med prøving på egenhånd, 1 AIH og 1 IVF, lyktes vi på 1.FER i Porsgrunn- juni 2012 1. søskenIVF juli 2013 - avbrutt. Lapraskopi desember 2013 - fjernet venstre eggstokk og eggleder. 2.søskenICSI desember 14 - avbrutt etter uttak. Fryseforsøk mai og juli - negativt. - 1 eskimo på frys. Ferskforsøk ICSI sept. 15 - negativt. Hausken - IVF ferskforsøk jan. 16 - positiv! 26.09.16
Me87 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 25-06-2013, 23:33   #307
birdlady
Stjernekikker

birdlady sin avatar

Standard

Og jeg har vært på laaaang busstur og spist masse junk food i 5 dager. Ikke mye lav karbo etter landeveien i Sverige...Gruer meg til veiing i morgen...
Gammel 26-06-2013, 11:55   #308
birdlady
Stjernekikker

birdlady sin avatar

Standard

"bare" 2.5 kilo opp Det er ille når man bare har tilgang til loff og pommes frites mat....og kroppen slriker etter salat og grønnsaker...Det er så mange på lav karbo nå at det er overaskende at ikke kafe'er etc kan tilby et sunnere alternativ til reisende kunder. Sulten som en ulv til lunsj blir jeg også etter loff til frokost....Det skyldes det sutablile blodsukkeret man får av slik mat.
Gammel 27-06-2013, 14:36   #309
Hege_mor
Nykommer

Medlem siden: May 2013
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av birdlady Vis innlegg
"bare" 2.5 kilo opp Det er ille når man bare har tilgang til loff og pommes frites mat....og kroppen slriker etter salat og grønnsaker...Det er så mange på lav karbo nå at det er overaskende at ikke kafe'er etc kan tilby et sunnere alternativ til reisende kunder. Sulten som en ulv til lunsj blir jeg også etter loff til frokost....Det skyldes det sutablile blodsukkeret man får av slik mat.
Enig med deg, rart at det ikke tilbys mer lavkarbo mat på cafeer i Norge nå. Når jeg er ute og spiser så ber jeg om tilpasset meny. Ber om å erstate poteter/ris/pasta med salat og dropper brød. Det pleier som oftest å gå greit. På veikroer er det ikke alltid så lett. Jeg har stortsett alltid med meg nødproviant i veska, som oftest nøtter. Men det er litt mer styr med maten på reise.

Når du går tilbake til den maten du spiser hjemme tror jeg at de 2 1/2 kg du har lagt på deg forsvinner raskt .

Hege_mor er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 28-06-2013, 08:50   #310
birdlady
Stjernekikker

birdlady sin avatar

Standard

Ja det går sakte men sikkert av, men nå står ferien for døra også Skal til Kiel på mandag, men da kan man spsie på Tapas restaurant og unngå karbo mat...Veikroer er værre ja...Vi var i Danmark med "all inclusive" og fikk loff hver morgen...Og spiser man loff blir man fort sulten igjen...og når sulten gnager i magen må jeg innrømme at jeg tar for meg av den usunne maten. Den sultfølelsen har jeg aldri når jeg holder meg til lavkarbo
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder