Ønskebarn forum  
Gammel 04-04-2014, 22:43   #11
blund
Superskravler

blund sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Noraforr Vis innlegg
Fisking av godteposer hører med, og ekstra gøy blir det om det innimellom kommer "tøyseting" på kroken, som en ullsokk, ei truse, en dorull eller et bananskall

Ellers har tegning på papirduk falt godt i smak hos oss.
Tøyseting på kroken, er notert Takk for tips
Gammel 08-04-2014, 19:22   #12
Cinzia
Stamgjest

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Sør-Trøndelag
Standard

Håper jeg ikke er for sent ute, men et tips er is-bod. Rigg opp et par stoler eller et lite bord til disk, kjøp inn et par isfisket, mas ulik pynt og sauser, kanskje noen parasoller og så kan barna komme og bestille is med den pyntet de vil ha. Veldig populært!

Jeg tilhører dem som aldri helt har forstått poenget med å sendere barna godteposer. Derimot var vi i en barneburadg hvor se hadde fiskestamme hvor det de fisker, var en liten pakke leire/plastelina til hvert barn ( tror de har det på Søstrene Grene). Deretter var neste post på programmet at barna fikk sitte rundt bordet og holde på med leira. Funka veldig fint!
Cinzia er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 08-04-2014, 20:36   #13
blund
Superskravler

blund sin avatar

Standard

Ikke for sent ute jeg bare langtidsplanlegger. For nå kommer påskeferie og fjellet og plutselig har vi første helg i mai og bursdag.

Jeg har nå rekruttert kusine på 9 år og fillekusine (datter til god venninne/fadder) på 12 år. De skal være assistenter under pølse og kake servering + leker. 9-åringen tar jobben på alvor, og har allerede startet planleggingen, så da blir det nok fest.

Iskiosk var en god idé, Cinzia.
Gammel 09-04-2014, 13:46   #14
Cinzia
Stamgjest

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Sør-Trøndelag
Standard

Ser nå at innlegget mitt ser fullstendig dyslektisk ut. Skrevet på altfor liten iPhone-skjerm i går i all hast..håper du forsto poengene uansett!
Cinzia er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 09-04-2014, 18:53   #15
fillolin
Avhengig

fillolin sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Cinzia Vis innlegg
Ser nå at innlegget mitt ser fullstendig dyslektisk ut. Skrevet på altfor liten iPhone-skjerm i går i all hast..håper du forsto poengene uansett!
He-he, det ble nesten som en liten forskningsoppgave. Jeg lurte på om du kanskje hadde annet morsmål enn norsk, for det var så uvanlige skrivefeil ;)
Gammel 09-04-2014, 21:48   #16
blund
Superskravler

blund sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Cinzia Vis innlegg
Ingen problemer, forsto alt du mente ikke alltid lett med små skjermer og stavekontroller som lever sine egne liv
Gammel 11-04-2014, 21:45   #17
birdlady
Stjernekikker

birdlady sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Østlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av løvetanna Vis innlegg
Personlig synes jeg at det med gotteposene er tullete og unødvendig, de har jo tross alt nettopp spis kaker, gele og is. Men jeg har ingen planer om å ikke ha det siden jeg vet at forventningene er så store. Men da velger jeg heller godteri som fyller opp mer pga papiret rundt hvert enkelt gottebit, og minske mengden på det viset.
Må bare signere den. Vi har ikke godteriposer. Syntes det er en stor uting. Masse godterier på bordet og de kan spise så mye de vil. Ikke greit når man har flere barn og en kommer hjem med godteripose midt i uken. Heldigvis ser jeg at flerer her vi bor kutter ut den godteriposen. Og merkelig nok har det heller aldri vært spørsmål etter den. Barna er rimleig stappa med sukker etter selskapet og tenker ikke på det. I Tullas bursdager 8 og 9 år hadde vi loddtrekning. 30 barn...Hadde pakket inn 30 små pakker med klistremerker, et smykke etc...Alle fikk et lodd og alle vant Kjempestas. Ingen godteripose med hjem
Gammel 05-05-2014, 09:17   #18
blund
Superskravler

blund sin avatar

Smile Feiringen er over

Takker for alle gode tips til bursdagsferiring - nå er festen gjennomført

Det gikk veldig fint - 2 timer går jo utrolig fort. Med jubilanten, så var det 11 barn (4-5 år) på fest. De fikk pølser og lompe/brød (to som fikk fiskepinner i lompe). Deretter litt frilek, gøy å utforske andre sine rom og leker - før gaveåpning.

Her ble det litt kaos, siden alle gavene lå på ett bord, og det var mange som ville hjelpe til. Men, da festen var over var det 3 gaver jeg ikke vet hvem som var giver - og 3 barn jeg ikke vet hva ga, så summa summarium så holdt jeg ganske kontroll - med hjelp av en del av barna, som visste hva de hadde med

Etter gaveåpning, fant vi tid til å tegne halen på grisen, spise kaker, mer frilek før fiskedam. Her kom det mye rart på kroken - til stor fornøyelse og latterGodteposene inneholdt ett par seigmenn, 2 små sjokolader i papir, to "Bilar" + ballong og en sånn festtute - som ruller seg ut når man blåser i den. Stor suksess. Hadde tenkt å legge denne tuta på bordet, men fant ut at jeg ikke orket tuting i to timer, de siste 15 minuttene holdt

Jeg hadde god hjelp av to jenter på hhv 9 og 12 år. De var kjempe flinke og organiserte seg selv - hvor en serverte pølse og fikk spurt om barna ville ha lompe eller brød, og den andre gikk etter med ketchupen. De serverte kaker, tegnet grisen på plakat (for jeg kan absolutt ikke tegne) og de var undervannsagenter i fiskedammen. Uten de - så hadde det nok blitt litt mer kaotisk og hektisk.

På ettermiddagen var det familiebursdag - med 12 rundt bordet. Veldig hyggelig. Lærdommen (som jeg egentlig visste på forhånd) er å fordele på to dager. Det var ikke mulig i år - men det vil det bli neste år. Var ei frøken som var rimelig sliten da kvelden kom - og i grunnen hele neste dag også.

Feiringen var på torsdag - og Lilleblund hadde fri fra barnehagen på fredag. Da vi kom i dag, sier den ene voksne at alle ungene hadde vært helt i 100 da de kom i barnehagen på fredag. De hadde hatt det SÅ gøy på bursdag hos Lilleblund. Vi bor ganske langt unna barnehagen - så alle måtte reise ett stykke, og foreldrene hadde kommentert at "ja, vi samkjørte oss litt og puttet ungene i bilen - og dro avgårde". Veldig hyggelig tilbakemelding, det også. At barne hadde hatt det gøy - og at forleldrene ikke syntes det ble alt for mye pes å reise.

En liten søt historie til slutt - en av guttene, akkurat fylt 4, kom med to gaver. Foreldrene hadde kjøpt en bok til Lilleblund. Det var ikke bra nok, i følge sønnen. Så han gikk i sin egen lekekasse, fant frem en actionfigur, som ble pakket inn. For det var det som var en ordentlig presang

Sist endret av blund : 05-05-2014 kl 09:24
blund er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 05-05-2014, 22:11   #19
fillolin
Avhengig

fillolin sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Standard

Så kjekt å lese - og veldig morsom og gjenkjennelig den siste lille historien!
Gratulerer med vel overstått til dere begge!
Gammel 07-05-2014, 05:46   #20
løvetanna
Avhengig

løvetanna sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: østfold
Standard

Så godt at Lilleblund var fornøyd.Det er tross alt ikke hver dag man fyller hele 5 år.
Her i huset har den elleville planlagt bursdag i flere mnd. Og de endres litt underveis. En periode fikk ikke jeg være med en gang for det skulle jo tross alt være barnebursdag.
Det har heldigvis endret seg, men jeg tipper det kravet vil dukke opp igjen når hun kommer i tenårene. Men det bør bli lenge til, synes mammaen
løvetanna er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder