Ønskebarn forum  
Gammel 15-03-2009, 08:05   #1
Ama76
Fersk på forum

Ama76 sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Sted: Drammen
Exclamation HJELP!! Lurer færlt....

For fire dager siden testet jeg positivt på blodprøve på Rikshospitalet og var lykkelig!!
I går testet jeg litt svak, blå strek på hjemmetest.
MEN: i dag tidlig testet jeg igjen og da var den blå streken veldig svak og svakere enn i går!!

Finnes det en logisk forklaring på dette eller er løpet kjørt og jeg har mistet de to eggene som ble satt inn hos meg...?

Jeg har blødd jevnt og ikke i alt for store mengder helt siden jeg testet positivt på Riksen. Ved en spontanabort blør en vel "kraftig og plutselig"?

Kan jeg enda være gravid selv om blå strek har blitt svakere i stedenfor sterkere..?

Trist...

Søker andre ivf/icsi-mennesker i Drammen Send meg en melding!

Sist endret av Ama76 : 15-03-2009 kl 08:25 Årsak: korrigere skrivefeil
Ama76 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 15-03-2009, 08:29   #2
odaskatt
Skravleguru

odaskatt sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: Vestlandet
Standard

Det er dessverre vanskelig og umulig for oss å si noe om dette. Jeg har hatt mange spontanaborter. To av gangene blødde jeg lite, men jevnt. En annen gang blødde jeg styrtblødninger. Det kan derfor variere. Anbefaler deg å få målt hcg hos legen et par ganger, så ser du om det er stigning. Lykke til!
odaskatt er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 15-03-2009, 09:38   #3
gina
Stadig innom

gina sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Ama76 Vis innlegg
For fire dager siden testet jeg positivt på blodprøve på Rikshospitalet og var lykkelig!!
I går testet jeg litt svak, blå strek på hjemmetest.
MEN: i dag tidlig testet jeg igjen og da var den blå streken veldig svak og svakere enn i går!!

Finnes det en logisk forklaring på dette eller er løpet kjørt og jeg har mistet de to eggene som ble satt inn hos meg...?

Jeg har blødd jevnt og ikke i alt for store mengder helt siden jeg testet positivt på Riksen. Ved en spontanabort blør en vel "kraftig og plutselig"?

Kan jeg enda være gravid selv om blå strek har blitt svakere i stedenfor sterkere..?

Trist...
Ja det er umulig å si utfra styrken på hjemmetesten hvorvidt hcg nivået har steget. Her spiller konsentrasjonen av hormonet i urinen inn, og det kan selvsagt variere. Du må derfor ta en ny blodprøve for å få svar. Jeg synes du skal ta kontakt med sykehuset eller fastlegen din i morgen så du får tatt en prøve. Så slipper du å gå rundt å lure på det. Det er jo en stor påkjenning i seg selv.

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder