Ønskebarn forum  
Gammel 01-02-2015, 07:54   #1
thaimamma
Stamgjest

thaimamma sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Sted: Hordaland
Standard Enda mer motgang :-(

Hei, her kommer et lite livstegn fra oss! Først til det positive: første møte med godgutten. Det gikk over all forventning! Han klemte oss i tur og orden, smilte og lo fra første øyeblikk. Han ville gjerne holde hånden og bli løftet opp, og holdt godt rundt oss når vi bar på ham, klappet oss på ryggen og klamret seg fast. Helt fantastisk å endelig få møte ham etter å ha sett med lengsel på bilder av ham i mer enn tre år. Vi ble fortalt at den lange ventetiden hadde vært tøff for godgutten også, han ventet med lengsel på at vi skulle komme og hente ham til Norge.

Så var det dag to, rettsmøtet. Her skulle vi vitne i saken, i det som skulle være aller siste møte før domstolen sa seg ferdig med saken vår. Etter å ha ventet to timer i korridoren, kommer vår kontaktperson bort og vinker oss med litt lenger vekk fra de andre. Jeg ser på ansiktet hennes at noe er galt. Hun ber oss sette oss ned, og så rister hun på hodet. Jeg blir nummen i hele kroppen. Vil ikke høre hva hun skal si.

Det som har skjedd, er at dommeren vil gjøre et siste forsøk på å spore opp biologisk far, så derfor vil han ha en etterlysning i avisen. Vi ble satt opp til nytt rettsmøte den 31.mars. Jeg har ikke ord som beskriver den frustrasjonen og maktesløsheten vi føler nå. Vi ble innkalt til dette møtet, fløy halve kloden rundt for å være tilstede og så vil ikke dommeren engang se oss. Nå har vi valget mellom å dra hjem for så å komme tilbake i slutten av mars, eller bli her i tre måneder. Vi velger det siste. Å reise fra godgutten nå er helt utenkelig. Så får vi ta utfordringene etterhvert.

Så da vet dere litt om hvordan vi har det her.

I januar 2012 fikk vi tildelt verdens flotteste lillebror på tre år, og så frem til å hente ham senere det året. Etter masse motgang og uendelig med utsettelser, har vi nå ENDELIG fått hjem gutten vår som har rukket å bli 6 år
thaimamma er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 01-02-2015, 08:04   #2
Kluss
Fullstendig hekta

Kluss sin avatar

Medlem siden: May 2008
Standard

Å kjære deg, for en fortvilet situasjon dere er i!
Har ingen erfaring med adopsjon, og at dette kunne skje var jeg ikke klar over en gang. Er prosessen virkelig så sårbar?
Ønsker dere masse lykke til. Håper dommeren vektlegger det båndet dere er iferd med å bygge opp sammen med gutten.

Klem.
SA okt 2014, uke 6+2
Negativ Pergo + Crinone jan/feb ´15 og april ´15
Gravid, august ´15. Termin april. lykke:
Kluss er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 01-02-2015, 10:14   #3
Nova
Stadig innom

Medlem siden: Jan 2008
Sted: Oslo
Standard

Kjære kjære deg. Takk for at du skriver og deler. Jeg mangler ord, og tårene renner her jeg sitter og skriver. Det er så ufattelig hvordan enkeltpersoner kan få misbruke den makten de har fått.

Det høres klokt ut å ta en utfordring av gangen. Pass nå endelig på hverandre så godt dere kan. Dere kommer i mål. Den lille gutten deres er heldig som har dere i nærheten.

Tenker på dere og ønsker dere alt godt.
Gammel 01-02-2015, 12:48   #4
thaimamma
Stamgjest

thaimamma sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Sted: Hordaland
Standard

Takk, Kluss og Nova.

Vi har hatt noen dager nå til å fordøye denne nye vendingen. Imorgen møter vi gutten igjen, nå har vi ikke sett ham siden tirsdag (rettsmøtet).

En stor trøst er at vi får overta ham på onsdag som planlagt, og kan ha ham med oss hvor som helst i landet frem til siste mars. Så da får vi bli godt kjent mens vi er her.

Men angsten ligger jo og lurer: "hva blir det neste?"

I januar 2012 fikk vi tildelt verdens flotteste lillebror på tre år, og så frem til å hente ham senere det året. Etter masse motgang og uendelig med utsettelser, har vi nå ENDELIG fått hjem gutten vår som har rukket å bli 6 år
thaimamma er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 01-02-2015, 16:01   #5
Fidelma
Stadig innom

Medlem siden: Jan 2011
Sted: Oslo
Standard

Jeg blir helt matt.... Denne prosessen kan umulig være til barnes beste. Det finnes ikke logikk i å lete etter biologisk far etter at barnet har møtt de foreldrene han har ventet på å få møte halve livet.

Krysser fingrene for at dette blir siste skjæret i sjøen, og at det løser seg for dere.

Sist endret av Fidelma : 01-02-2015 kl 19:12
Fidelma er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 01-02-2015, 18:37   #6
løvetanna
Avhengig

løvetanna sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: østfold
Standard

I alle dager, for en traumatisk prosess dere har. Jeg har aldri tidligere hørt noen få så mye trøbbel.

Ære være dere som står i det, og allikevel klarer å tenke klart. Gutten deres bør ikke være i tvil om at han er ønsket og elsket.

Tenker på dere
løvetanna er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 01-02-2015, 18:54   #7
étoile
Stadig innom

Medlem siden: Sep 2010
Standard

Jeg har tenkt dere på dere i hele dag og har fundert på hva jeg skal skrive. Jeg blir frustrert og sint på både deres og lillebrors vegne. Synes det blir tatt lite hensyn til hans beste når alt drar ut sånn i langdrag. Tenker på både han, dere foreldre og de andre barna deres. Tøft for dere alle sammen. Sender dere mange gode tanker

Sist endret av étoile : 01-02-2015 kl 21:14
étoile er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 01-02-2015, 20:55   #8
MorTy
Husvarm

MorTy sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Ullensaker
Standard

Beste uttrykket jeg kan komme på for denne behandlingen av dere og minstemann er "på trynet"! Bare å vente med en slik beslutning til dere sitter i rettsbygningen og venter vitner jo om en total mangel på empati og evne til å se at dette dreier seg om virkelige mennesker.

Håper dere oppe i det hele klarer å ta vare på hverandre og bygge familiebånd. Godt å høre at dere får ha gutten hos dere mens dere venter.
Gammel 02-02-2015, 06:24   #9
Emm
Stamgjest

Emm sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Standard

For en avmakt dere må ha kjent på i flere år og det siste skjæret i sjøen er ikke til å tro.

Jeg er glad for å høre om beslutningen dere har tatt om å bli i Thailand fram til rettsmøtet og det er godt at dere får gutten deres snart og kan være sammen hele tiden. Ta godt vare på dere selv, alle sammen og jeg håper dere klarer å være tilstede i nået og la dere oppsluke av den nye tilværelsen ned lilligutt i størst mulig grad de neste to månedene. Varme klemmer herfra.
Emm er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 02-02-2015, 09:01   #10
Lia
Stadig innom

Lia sin avatar

Medlem siden: Jan 2013
Standard

Hvordan er det mulig? :(
Håper dere får fine måneder likevel og at alt ordner seg til slutt. Det gjør som regel det.

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder