Ønskebarn forum  
Gammel 17-06-2019, 10:16   #1
skjoldet
Fersk på forum

Medlem siden: Mar 2019
Question Klinikk på Island

Hei!

Mulig det ligger informasjon her på forumet et sted, men jeg er ganske ny og har til nå ikke funnet noe.. Så da får jeg prøve meg på å poste et innlegg her nå

Lurer på om det er noen som har vært i Island og fått gjennomført eggdonasjon? Av mange ulike årsaker ønsker vi å dra til Island, men jeg synes det er vanskelig å finne så mye informasjon. Så om noen har lyst å dele sine erfaringer, eller har gode innspill på hvordan man kan finne ut av ting og tang, mottas all informasjon med evig takknemlighet <3
skjoldet er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 18-06-2019, 18:47   #2
Me87
Superskravler

Me87 sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Sted: Sørlandet
Standard

Er en tråd her - http://forum.onskebarn.no/showthread...island&page=16 - men den er noen år gammel.

Lykke til
Etter to år med prøving på egenhånd, 1 AIH og 1 IVF, lyktes vi på 1.FER i Porsgrunn- juni 2012 1. søskenIVF juli 2013 - avbrutt. Lapraskopi desember 2013 - fjernet venstre eggstokk og eggleder. 2.søskenICSI desember 14 - avbrutt etter uttak. Fryseforsøk mai og juli - negativt. - 1 eskimo på frys. Ferskforsøk ICSI sept. 15 - negativt. Hausken - IVF ferskforsøk jan. 16 - positiv! 26.09.16
Me87 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 19-06-2019, 17:46   #3
Trippi
Stadig innom

Medlem siden: Apr 2013
Standard Reykjavik IVF-klinikin

Jeg var i kontakt med Reykjavik IVF-klinikin høsten 2017. Fordelen slik vi så det, var at de også tilbyr åpne donorer. Man får info om donors alder, høyde, hår- og øyefarge, utdanning (ikke bilder). Den gangen var ventetiden på donor mellom 20-24 måneder, noe som dessverre gjorde dem utelukket for oss.

Prisen jeg fikk oppgitt var 730.000 ISK for IVF/ICSI med donoregg, inkl. ett innsett, og så 150.000 ISK per innsett etter det. I tillegg kom utgifter til konsultasjon og frys/lagring av sæd og/eller embryoer.

Dette er som sagt en stund siden, så både priser og ventetid kan jo ha endret seg.
Du kan kontakte dem på reykjavik@ivfklinikin.is

Mamma til et lite prøverørsmirakel født 2014
Trippi er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 20-06-2019, 13:21   #4
skjoldet
Fersk på forum

Standard

Åpen donor er et stort pluss i våre øyne, men ja det var ganske lang ventetid. Men tusen takk for svar ❤️ Vi får sende de en mall å høre hvordan det er med ventetid og priser nå.
Gammel 21-06-2019, 20:40   #5
vaffelhjerte
Stadig innom

vaffelhjerte sin avatar

Medlem siden: Mar 2014
Standard

Hei! Jeg kan anbefale Finland! Der er det også åpen donor, nordisk system og ikke så lang ventetid😊
vaffelhjerte er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 25-06-2019, 08:35   #6
skjoldet
Fersk på forum

Standard

Takk for tips! Finland skal absolutt vurderes Hvilken klinikk brukte dere der, om jeg kan spørre?
Gammel 26-06-2019, 20:33   #7
vaffelhjerte
Stadig innom

vaffelhjerte sin avatar

Medlem siden: Mar 2014
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av skjoldet Vis innlegg
Takk for tips! Finland skal absolutt vurderes Hvilken klinikk brukte dere der, om jeg kan spørre?
Vi brukte Fertinova (og så Ovumia da de kjøpte opp Fertinova-klinikken i Tampere). Lyktes på andre innsett, og har nå en fantastisk gutt! Ønsker dere all mulig lykke til😊
vaffelhjerte er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 30-12-2019, 06:43   #8
Fride
Fersk på forum

Medlem siden: Dec 2019
Sted: Bergen
Standard Hvem skal vi velge- Eggdonasjon. Snart 45

Ny på forumet. Vi vurderer eggdonasjon etter tre mislykkede forsøk med egne egg på Hausken, to siste var fryseforsøk😔 Siste var for tre uker siden😢Vi er begge friske, ingenting påviselig galt, mannen min er 51 år og har to voksne barn fra før. Vi var naturlig gravid i 2017; missed abortion etter ca. 4 uke. Eneste gang jeg har vært gravid, til tross for at jeg nesten aldri har brukt prevensjon etter fylte 20. Jeg har masse friske egg, 18 ble hentet ut etter første forsøk med vanlig prosedyre. 2 satt inn og 2 på frys, men altså ikke lyktes. Var egentlig klar for nytt forsøk, men Hausken sier det bare er 5% sjanse for å lykkes, og at i min alder er bare 1 av 10 egg friske. Så vurderer nå som sagt eggdonasjon, det var Hausken som nevnte det som ett alternativ, spørsmålet er hvor.
Noen som har gode erfaringer? Hausken nevnte selv Bernabeu i Alicante.
Gode råd og erfaringer/ anbefalinger mottas med takk.

Mvh Fride❤️
Fride er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Søkeord
eggdonasjon, island, klinikkvalg

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder