Ønskebarn forum  
Gammel 28-04-2011, 17:37   #251
En til?
Fersk på forum

Medlem siden: Apr 2011
Standard

Venassa: Jeg trodde alle fikk med seg ei sykepleier under uttaket. Aldri hørt at de var uten sykepleier under uttaket.
Mener du at de ikke var med under uttaket eller at de ikke var til støtte under uttaket?
I det offentlige følte jeg de ikke var der for meg. De ravet rundt. Men Elise stod mellom mann min og legen. Kunne ikke hatt henne nærere, da måtte hun ha stått på andre siden av meg. Men jeg hadde mannen min med meg.

Jeg var ikke kvalm i det hele tatt. Vet ikke om jeg da fikk kvalmestillende. Det husker jeg ikke.

Synes det var synd at de ikke hørte på dere og leste bedre gjennom papirene deres. Håper dere får en bedre opplevelse neste gang.

Avtalen de gjorde med meg ang om noe kom på frys eller ikke, var at de skulle sende meg et brev, dersom det ble frys. Ble det ikke frys, så hørte jeg ingenting.

Lurer på om vi ikke hadde samme dose på menopur. Tror min var ganske høy.

Lykke til! Håper det går bedre denne gangen.

Alven: Jeg har bare hørt positivt om klinikk Hausken, helt til jeg fant denne tråden her.

Jeg gikk også på P-piller og Metformin.

Jeg kjenner til Jon og Elise fra tiden de jobbet på sykehuset. Og de var like herlige da som nå. Men mange av de andre på sykehuset klarte jeg ikke. Var så glad for at Jon tok med seg Elise over til det private.

Det var 5 år siden vi hadde sett Elise og Jon. Vi satt på venterommet, da Elise kom gående. Første hun sa når hun så oss, jøss her var det kjentsfolk. Jeg trodde ikke vi skulle få en slik velkomst, da hun har hatt mange pasienter på de 5 årene. Veldig koselig.

På uttaket hos Hausken, var det Jorunn som kom innom før og etter uttaket, mens Elise var med under uttaket. Arne som tok ut egg.
På innsettingen var det Jon og Elise. Elise var til stede hele tiden, selv om mannen var med.

Jeg har ringt 3 ganger denne uken. En gang tok Elise telefonen, andre gangen Jorunn og tredje gangen Camilla. Når camilla tok den, satte hun meg direkte over til Elise.

Glemte å spørre Elise om noe, så jeg sendte en mail. Det tok 30 min, så fikk jeg svar på mailen.

Masse lykke til alle sammen!
En til? er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 28-04-2011, 18:46   #252
Veslo
Fullstendig hekta

Medlem siden: Jan 2009
Sted: Bergen
Standard

Jeg var på klinkkk Hausken og fikk satt inn 2 egg idag!
Dette er vårt første søskenforsøk (frys) og vårt 5. innsett der totalt. Vi er utrolig fornøyd med de! Har vært det hele veien. Men så har ikke vi noen erfaring fra det offentlige eller andre klinikker heller. Jeg har hatt med meg Jorunn eller Elise på begge uttak og alle innsettinger. Da jeg dro idag fikk jeg klem av alle sammen og mange lykkeønskinger. Syns de er helt herlige! Håper du Vanessa får en bedre opplevelse neste gang! Lykke til jenter!

Veslo er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 28-04-2011, 19:05   #253
En til?
Fersk på forum

Medlem siden: Apr 2011
Standard

Vi også har fått klem og lykkeønskninger av gjengen. Vi reiste med samme fly som Elise en gang, da hun skulle til Utlandet en tur. Vi stod å vente på bagasjen sammen på Gardemoen. Da vi skilte lag, fikk vi klem av henne nok en gang. Vi reiste tilbake da vi var 7 uker på vei. Da var det Arne som tok UL på oss. Med en gang han var ferdig, kom både Elise og Jon inn for å spørre om hvordan det hadde godt.

Vi er kjempe fornøyde.

Veslo: Jeg skal sette inn egg på mandag, hvis det tåler opptinning. Har kun et egg på frys (blastocyst).
Jeg håper så inderlig at opptiningen går bra.

Jorunn forklarte da hun ringte meg i går, at noen ganger tåler de ikke opptinningen. Så det blir spennende.
En til? er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 28-04-2011, 19:30   #254
Veslo
Fullstendig hekta

Medlem siden: Jan 2009
Sted: Bergen
Standard

Lykke lykke til, En til?
Håper egget tåler opptiningen!!!

Veslo er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 28-04-2011, 21:11   #255
Vanessa
Husvarm

Vanessa sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Standard

Elise har vært en knupp på telefon, i samtale og ved besøk.
På mitt uttak var det legen og en bioingeniør som tok i mot eggene. Jeg lå alene og hadde mitt hittil vondeste uttak(de ville ikke gi meg samme dose smertestillende og legen valgte å dytte hardt i eggposene av en eller annen grunn). Neste gang må nok mannen til pers og være med. I det offentlige har en sykepleier stått ved hodet mitt og vært til god støtte og snakket med meg hver gang.

Ved innsetting sa de at de skulle overvåke eggene og ringe meg når de visste hvor mange som kunne fryses. 2 dager senere ringte jeg og fikk beskjed om at de dyrket dem til blastocyster og ringte meg når det ble forandring. Hørte ikke noe på flere dager og ringte enda noen dager senere(en uke etter første telefonen). Neida, ble ingen egg på frys. Var visst en svikt at de ikke hadde ringt, men jeg hadde veldig høye forventninger da jeg bare hadde hørt positive ting jeg også
5 søskenforsøk- 1MA
Lav AMH målt i 2019. Nå planlegger vi ED i håp om søsken
Vanessa er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 06-05-2011, 23:57   #256
Hormonella74
Fersk på forum

Medlem siden: Mar 2010
Sted: Vestlandet
Standard

Hei, hei alle sammen!
Me var på samtale hos Klinikk Hausken i forrige veke. (Har fra før erfaring fra Haugesund sjukehus). Følte me blei veldig godt tatt imot, og at dei tok seg god tid. Hadde først samtale med Arne, han var med på vårt første IVF forsøk, då han framleis var på sjukehuset. Etterpå var det informasjon av sjukepleiar Jorunn. Alle virka veldig profesjonelle og hyggelige!! Da blir nok en pakke for våras del. Skal begynna med Dhea 25mg x 3 og ta da i ca. 2 mnd, skal etterpå ha kort regime og da skal bli fint til ein forandring....håpar eg....Nåken som har erfaring med Dhea?
Lykke til alle som holder på

1.IVF - neg desember-07
(Laparoskopi med tubektomi)
1.fryseforsøk - avbrutt mai-08
2.IVF -neg
1.ICSI- avbrutt 03.03.10
3.IVF -neg 06.12.10
4.IVF, hos Klinikk Hausken - avbrutt 23.08.11

Hormonella74 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 07-05-2011, 01:21   #257
katrine
Husvarm

katrine sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Rogaland
Standard

Mannen skal til pers på tirsdag, han skal få utført en diagnotisk tese. Så etter vi har fått svar på den prøven, vet vi hvor vi står.....
katrine er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 08-05-2011, 10:51   #258
katrine
Husvarm

katrine sin avatar

Standard

Noen her som har en mann som har fått gjennomført en diagnotisk tese???

Har ikke fått pratet med mannen etter at han fikk vite at han skal dit på tirsdag, han er borte for helgen.

Kan han kjøre hjem etter en slik "operasjon"??
Får han mye vondt etterpå?
Får vi svar med en gang?

Og jeg regner med at jeg skal bli med, men må vi ta fri uten lønn??? Eller er det alt etter hva arbeidsgiveren sier???
Gammel 08-05-2011, 13:53   #259
Vanessa
Husvarm

Vanessa sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av katrine Vis innlegg
Noen her som har en mann som har fått gjennomført en diagnotisk tese???

Har ikke fått pratet med mannen etter at han fikk vite at han skal dit på tirsdag, han er borte for helgen.

Kan han kjøre hjem etter en slik "operasjon"??
Får han mye vondt etterpå?
Får vi svar med en gang?

Og jeg regner med at jeg skal bli med, men må vi ta fri uten lønn??? Eller er det alt etter hva arbeidsgiveren sier???
Mannen din kan vel få sykemelding eller fri med betaling for legebesøk. Du har vel derimot ikke krav på noe sånt.

Ellers vet jeg ingenting om tese, men google har sikkert mange svar, lykke til
5 søskenforsøk- 1MA
Lav AMH målt i 2019. Nå planlegger vi ED i håp om søsken
Vanessa er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 08-05-2011, 17:44   #260
katrine
Husvarm

katrine sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Vanessa Vis innlegg
Mannen din kan vel få sykemelding eller fri med betaling for legebesøk. Du har vel derimot ikke krav på noe sånt.

Ellers vet jeg ingenting om tese, men google har sikkert mange svar, lykke til
Jeg fant litt på youtube, og der sa legen at han skulle faste?(det fikk vi ikke beskjed om), at han måtte ta seg fri fra jobben hele dagen(han fikk lokalbedøvelse og avslapingstabletter) og at vi fikk vite resultatet med en gang.

Vet ikke hvor mye vi skal si til slekten, men vi har et lite problem med ungene da.... Men får høre med mannen når han kommer hjem, hva han vil osv.

MÅTTE DET GÅ MANNENS VEI,HÅPER DE FINNER
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder