Ønskebarn forum  
Gammel 15-04-2007, 21:07   #1
ungarn
Fersk på forum

Medlem siden: Apr 2007
Sted: Bergen
Standard Ungarn

Hei alle sammen!

Endelig fant vi en side for de som skal adoptere fra Ungarn.
dette hadde vi savnet
Vi vil gjerne høre fra dere og om deres erfaringer.
Vi er i startfasen, skal sende sos.rapport til Bufetat neste uke
Ha en fin helg videre!
Gammel 19-04-2007, 20:04   #2
Yoghurt
Fersk på forum

Medlem siden: Aug 2006
Standard

Hei,

Vi søker også om å adoptere fra Ungarn. Vi er helt i startfasen vi også, vi har fått sosialrapporter til gjennomlesning fra barnevernet.

Kjempefint at det er egen side for Ungarn her. Det skal bli spennende å følge dere underveis.
Yoghurt er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 20-04-2007, 10:50   #3
may kristin
Velkjent

may kristin sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Sted: Rogaland
Standard

Hurra!!!! Endelig flere Ungarn adoptanter!

Da er vi 5 Ungarn adoptanter her inne - det var jammen på tide vi ble litt flere her

Vi står nå som nr 1 på Ungarn sine ventelister over Ungarn adoptanter som er godkjent - så vi går en spennende tid i møte. Ellers er det Lille meg som er her inne og Sissis. lille meg har papirene i Ungarn, som oss - og Sissis har en liten gutt fra Ungarn. De kom hjem i fjor høst!

Skal bli kjekt å følge dere fremover. Lykke til!

:klemmer: fra meg
Gammel 23-04-2007, 21:33   #4
Yoghurt
Fersk på forum

Medlem siden: Aug 2006
Standard

Det er litt av en ventetid dere har hatt, May Kristin! Ikke helt oppløftende i min situasjon, men det får bare gå! Men nr. 1... da er det vel kanskje bare spørsmål om kort tid før dere slipper å lengte mer? Jeg krysser fingre og tær for dere.

Har du noen tips om hva jeg kan forberede av ting og tang som skal sendes når/hvis godkjennelsen foreligger fra BUF-etat? (Jeg tenker stadig at jeg skal ringe Inor Adopt for å spørre, men jeg glemmer det hver dag.)
Yoghurt er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 18-05-2007, 13:16   #5
Tidligere bruker
Gjest

Standard

[FONT=Georgia][COLOR=purple]Heisan Ungarn og Yoghurt, så kjekt å "se" flere Ungarn-adoptanter Som May Kristin skrev så har vi fått en nydelig gutt fra Ungarn, han ble 4 år i januar.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Georgia][COLOR=#800080][/COLOR][/FONT]
[FONT=Georgia][COLOR=#800080]Masse lykke til videre i prosessen, jeg skal nok følge med dere. Og trenger dere noen tips er det bare å titte innom dagbøkene våre, vi hjelper gjerne til (ikke sant May Kristin?) [/COLOR][/FONT]
  Svar med sitat
Gammel 19-05-2007, 01:18   #6
may kristin
Velkjent

may kristin sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Yoghurt Vis innlegg
Det er litt av en ventetid dere har hatt, May Kristin! Ikke helt oppløftende i min situasjon, men det får bare gå! Men nr. 1... da er det vel kanskje bare spørsmål om kort tid før dere slipper å lengte mer? Jeg krysser fingre og tær for dere.

Har du noen tips om hva jeg kan forberede av ting og tang som skal sendes når/hvis godkjennelsen foreligger fra BUF-etat? (Jeg tenker stadig at jeg skal ringe Inor Adopt for å spørre, men jeg glemmer det hver dag.)
Hei!

Beklager at det tar litt tid før jeg svarer, men har ikke sett innlegget ditt før nå!
Vet ikke om det er så mange ting du kan klargjøre, men skal se over papirene når jeg kommer hjem - er på nattevakt nå:Sove:
Eneste måtte være bildene som dere skal sende inn. Det skal være bilder av hjemmet deres og av dere to. Bildene av dere to skal være "renest" mulig, dvs ikke glass, mange andre mennesker med osv.
Jeg trodde det skulle bli greit, men det var faktisk litt arbeid - så det er jo en ting å begynne med

Lykke til!

:klemmer: fra meg
Gammel 03-07-2007, 23:10   #7
Aashild
Fersk på forum

Aashild sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Standard

Ojj, jeg visste ikke at Ungarn var et adopsjonsland! Spennende! Jeg har bodd i Ungarn og snakker ganske godt ungarsk, så kanskje jeg må kikke mer på dette alternativet hvis vi går videre på adopsjonstanken

Er det lang ventetid her?

Gode tanker til dere som er i prosessen med å få en prins eller prinsesse fra Magyarország
Aashild er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 04-07-2007, 10:51   #8
may kristin
Velkjent

may kristin sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Aashild Vis innlegg
Ojj, jeg visste ikke at Ungarn var et adopsjonsland! Spennende! Jeg har bodd i Ungarn og snakker ganske godt ungarsk, så kanskje jeg må kikke mer på dette alternativet hvis vi går videre på adopsjonstanken

Gode tanker til dere som er i prosessen med å få en prins eller prinsesse fra Magyarország

Ventetiden er veldig variabel! Vi hadde papirene i Ungarn i nesten 3 år før vi fikk tildeling, mens Sissis som også er her inne ikke ventet så lenge. Vet om flere andre par som også har nærmet seg 3 års grensen.
Men vi har altså nettopp blitt foreldre til en nydelig liten gutt!
Gammel 24-07-2007, 19:26   #9
Tidligere bruker
Gjest

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Aashild Vis innlegg

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=blue]Heisan, så koselig da [/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=#0000ff]Kan jeg spørre hvor du bodde, og hvor lenge?[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=#0000ff]Vi har adoptert en gutt som nå er 4,5 år, han bodde i Miskolc hos en fosterfamilie.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=#0000ff]Vi var heldige og ventet "bare" i 14 måneder. Adopsjon fra Ungarn anbefales på det varmeste .[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=#0000ff]Håper å høre mer fra deg![/COLOR][/FONT]
  Svar med sitat
Gammel 24-10-2007, 06:09   #10
Plumpe
Fersk på forum

Plumpe sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Sted: Akershus
Talking Endelig

Å så deilig å se at det er flere som adopterer fra Ungarn. Vi har følt oss ganske alene. Barnevern kontoret fikk bakoversveis når vi ønsket Ungarn og prøvde nesten å prate oss vekk fra det. Men nei det gikk gudsjelov ikke.
Papirene våres ble sendt til Ungarn for snart to måneder siden, så nå har den lange ventetiden begynt. Men i slutten av ventetiden står det jo et lite nydelig barn. Vi er endelig GRAVID=)
Plumpe er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder