Ønskebarn forum  
Gammel 08-08-2008, 11:36   #1
solegget
Fersk på forum

solegget sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Standard metformin gravid

Hei jeg ble satt på metformin for noen måneder siden etter 2 sa og pcos. Jeg gikk på de men var så kvalm hele tiden at når jeg skulle på ferie tenkte jeg at nå vil jeg ta en pause fra hele baby medisin greia - det virket ikke som metaforminen hverken ga meg eggløsning eller mensen heller. Følte meg som meg selv igjen og hadde det kjempefint. Så kom jeg hjem fra ferie og fant ut at jeg er gravid! 5 uker i dag.
Jeg burde være glad men er mest utafor, venter bare på blod i trusa og begynner å føle at brystene ikke er så såre... regner med at det går galt denne gangen og.
Derfor har jeg forsøkt å ringe gynekologen min men han er på ferie. Jeg hadde jo tenkt å begynne på metformin når jeg kom hjem fra ferien men nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.
Har hørt at metformin skal hjelpe mot sa men det føles liksom galt å begynne på den nå igjen, angrer på at jeg sluttet :(
hilsen en som regner med det værste

Sist endret av solegget : 08-08-2008 kl 11:41
solegget er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 08-08-2008, 14:34   #2
lille engel
Fastboende

lille engel sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Bergen
Standard

Hei og gratulerer med graviditeten........
Jeg tenkte som deg,at i sommer vil jeg være tablettfri,og kuttet ut alt,tilogmed Metformin som jeg har brukt i mange år uten at det har hjulpet meg.Jeg har mistet selv om jeg brukte både albyl E og Metformin,så for meg har det ikke vært vidundermedesin som så mange sier at det er.Jeg testet også posetivt i ferien,og da sa legen at jeg ikke skulle begynne på metformin nå når jeg var "gravid".Hadde jeg gått på de i sommer mens jeg ble gravid så skulle jeg fortsatt,men ikke nå når jeg hadde sluttet på de.
Istedet skal jeg begynne på Klexan sprøyter (blodfortynnende).Legen sier at det vil stoppe alle abortenen.(har mistet 4 ganger).Så hvet alt om den fæle følelsen du har.....Helt grusom.
Lykke til og håper inderlig at det går bra med deg....
frys i uke 10 - avbrutt
frys i uke 15- abort
frys i uke 36 -negativt
andre ivf des 08-negativ
frys i uke 14- kjemisk desverre
uke 46 -negativt igjen desverre

Denne lange prossessen,endte desverre i samlivsbrudd
lille engels dagbok

Svever nå på en rosa lykkesky,sammen med ny mann som jeg håper og få ett kjærlighetsbarn sammen med med
lille engel er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 08-08-2008, 14:52   #3
solegget
Fersk på forum

solegget sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Standard

Hei, tusen takk for fint svar og gratulerer selv hvis jeg forsto deg riktig
Jeg håper jeg kun er veldig hormonell (har grått masse i dag - herlighet!), har jo egentlig ingen symptomer på SA enda men uff det er ikke noe gøy dette her!
Utrolig trist at du har mistet så mange ganger men interessant at metformin ikke nødvendigvis hjelper - jeg har vært så frustrert over meg selv som hadde lyst til å nyte mat på ferie i dag.

Gynekologen min er vist tilbake på mandag så får håpe at alt går bra til da
solegget er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 08-08-2008, 16:10   #4
lille engel
Fastboende

lille engel sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Bergen
Standard

Jeg krysser alt jeg har for deg, med meg så var det desverre en kjemisk graviditet,fikk vite det i dag.Når du snakker med legen din på mandag,så be om sykemld (jeg nekter og gå på jobb neste gang jeg evt blir gravid igjen) for sist så mistet jeg på jobb og det var veldig traumatisk for meg.
Og spørr om ikke du også kan få Klexane.......og evt andre støttene hormoner.
Ønsker deg en riktig god helg,og ja,jeg kjenner til alt det med masse tårer,men bare gråt du,vi trenger det av og til,etter alt vi går igjennom.
Stor klem fra lille meg
frys i uke 10 - avbrutt
frys i uke 15- abort
frys i uke 36 -negativt
andre ivf des 08-negativ
frys i uke 14- kjemisk desverre
uke 46 -negativt igjen desverre

Denne lange prossessen,endte desverre i samlivsbrudd
lille engels dagbok

Svever nå på en rosa lykkesky,sammen med ny mann som jeg håper og få ett kjærlighetsbarn sammen med med
lille engel er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 31-08-2008, 15:49   #5
mom
Fersk på forum

Medlem siden: Jul 2008
Sted: Oslo
Standard

Ville bare gratulere med graviditeten. Det er oppløftende for en som meg,som også har PCOS og går på metfomin at du/dere har fått det til. Vet det kanskje er teit å si, men personlig tror jeg det funker å være positiv inne i tankene Masse lykke til hvertfall.
mom er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 31-08-2008, 17:13   #6
hormonella
Svart belte på forum

hormonella sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av mom Vis innlegg
Vet det kanskje er teit å si, men personlig tror jeg det funker å være positiv inne i tankene
Man blir ikke/holder seg ikke gravid av det nødvendigvis, men det er viktig for psyken da
Og Solegget, jeg håper det fortsatt går bra med deg?

Sist endret av hormonella : 31-08-2008 kl 17:15
hormonella er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 31-08-2008, 21:50   #7
mom
Fersk på forum

Medlem siden: Jul 2008
Sted: Oslo
Standard

Var jo ikke direkte det jeg mente heller. Jeg mener bare at tankens kraft er sterkere enn det vi kan forstå og vet! Og når man er gjennom sånne ting som vi på denne siden er, tror jeg det er alfa omega og kunne ha gode tanker. Misforstå meg rett;) Men snakker for meg selv hvertfall masse varme og lykke til fra meg
mom er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder