Ønskebarn forum  
Gammel 19-12-2011, 14:05   #1
anneanne
Fersk på forum

Medlem siden: Dec 2011
Standard Surugatmor -

Vi vet ikke noen ting om dette. Har to adopterte barn men vurderer nå surugatmor med eggdonor.
Hvordan starter man en slik prosess? Hvordan finner man er man kan stole på? Bruker man byråer? Hvilket fex i USA? Pris? Er barnet ditt med en gang etter fødselen? Hva sier norske myndigheter når man plutselig kommer hjem med barnet uten å ha vært gravid? Norsk pass - - hvordan får vi det på barnet når vi skal hjem fra ussa rett etter fødselen?
anneanne er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 19-12-2011, 17:05   #2
Me87
Superskravler

Me87 sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Sted: Sørlandet
Standard

Prøv forumet på www.surrogati.no
Etter to år med prøving på egenhånd, 1 AIH og 1 IVF, lyktes vi på 1.FER i Porsgrunn- juni 2012 1. søskenIVF juli 2013 - avbrutt. Lapraskopi desember 2013 - fjernet venstre eggstokk og eggleder. 2.søskenICSI desember 14 - avbrutt etter uttak. Fryseforsøk mai og juli - negativt. - 1 eskimo på frys. Ferskforsøk ICSI sept. 15 - negativt. Hausken - IVF ferskforsøk jan. 16 - positiv! 26.09.16
Me87 er pålogget nå   Svar med sitat
Gammel 20-12-2011, 19:36   #3
anneanne
Fersk på forum

Medlem siden: Dec 2011
Standard

Man må være betalende medlem der for å se info. Ingen her som kan fortelle meg litt?
anneanne er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 20-12-2011, 20:01   #4
Me87
Superskravler

Me87 sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Sted: Sørlandet
Standard

Nei, det må man ikke være.

Jeg er medlem på forumet der selv jeg.
Etter to år med prøving på egenhånd, 1 AIH og 1 IVF, lyktes vi på 1.FER i Porsgrunn- juni 2012 1. søskenIVF juli 2013 - avbrutt. Lapraskopi desember 2013 - fjernet venstre eggstokk og eggleder. 2.søskenICSI desember 14 - avbrutt etter uttak. Fryseforsøk mai og juli - negativt. - 1 eskimo på frys. Ferskforsøk ICSI sept. 15 - negativt. Hausken - IVF ferskforsøk jan. 16 - positiv! 26.09.16
Me87 er pålogget nå   Svar med sitat
Gammel 23-12-2011, 19:07   #5
annem
Stadig innom

annem sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Standard

lurt å melde seg inn på surrogati.no forum - og nei, du må ikke betale, men du må godkjennes. lukket forum. Det er vanskelig å gi korte, enkle svar på det du spør om da en kan benytte surrogat på så mange måter og i mange ulike land.
Det er heller ikke lett å forholde seg til norske myndihgteres vingling i surrogatisaken og selv om det nå er masse i nyhetene om at Lysbakken har ordnet opp så har han langt fra det.

De mest vanlige landene er usa og india. usa er tryggest men dyrest.
jeg ville selv ikke valgt india av mange ulike grunner. usa er dyrt bla pga privat helsevesen.
Du bør sette deg grundig inn i ulike deler av prosessen og prate med flere før du velger.
du velger land, så velger du klinikk og \ eller surrogatibyrå og så får du svar på hvordan du skal gå frem avh av valgene.
pr i dag er det tryggeste å være gift med en mann som er genetisk far slik at du kan søke om å få stebarnadoptere. Prosessen og reglene rundt dette er nye og uklare på mange måter og en må sette seg godt inn i ulike erfaringer her også.
For de fleste går det bra.
lykke til og velkommen til surrogatiforumet.
Gammel 28-02-2012, 11:47   #6
Alberta
Fersk på forum

Medlem siden: Feb 2012
Standard Info om eggdonasjon og surrogati

Hei!
Er ny på forumet og har lest til øye ble stort å vått.

Ønsker info eller "storys" fra noen som har fått egg og donasjon, fra f.eks. USA, men helst fra et europeisk land, da flyskrekken min synes USA er svært langt borte.
Har en datter på 3 år som ønsker søsken, men har ikke lenger egg pga. sykdom og er litt redd for graviditet pga. helsen, så egg og donator hadde vært perfekt. Er og interessert i å vite om man får velge donator.

Klem og takk til alle som deler, det er stor trøst å lese innlegg og vite at man ikke er alene om å ikke kunne få barn etter "naturmetoden".
Alberta er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 02-03-2012, 22:25   #7
annem
Stadig innom

annem sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Alberta Vis innlegg
Hei!
Er ny på forumet og har lest til øye ble stort å vått.

Ønsker info eller "storys" fra noen som har fått egg og donasjon, fra f.eks. USA, men helst fra et europeisk land, da flyskrekken min synes USA er svært langt borte.
Har en datter på 3 år som ønsker søsken, men har ikke lenger egg pga. sykdom og er litt redd for graviditet pga. helsen, så egg og donator hadde vært perfekt. Er og interessert i å vite om man får velge donator.

Klem og takk til alle som deler, det er stor trøst å lese innlegg og vite at man ikke er alene om å ikke kunne få barn etter "naturmetoden".
Nei du er ikke alene det er sikkert.
jeg er mamma via surrogati og eggdonor til verdens vakreste barn ( )
Surrogati i usa er trygt og bra ved gode klinikker og byråer. En velger klinikk eller byrå (klinikk vil henvise til byrå) og får hjelp. Du kan reise hjem på am. pass og barnet er ditt etter at du har gått via domstol i usa - før og etter fødsel. Det går raskt. Når du kommer til norge får du også norsk pass - ev i usa via norsk konsulat \ ambassade.
nb: Far må være genetisk far og barnet blir da norsk. i fhlg norske myndigheter pr i dag må du som er mor stebarnsadoptere (vi jobber med å forenkle denne prosessen! ). Pr i dag kan stebarnsadopsjon skje når barnet er 2 mnd. det er ikke klare regler utarbeidet ennå og mye mangler.
Det er ingen europeiske land jeg presonlig ville benyttet meg av da lovene og forholdene rudnt de som inngår i prosessen er for dårlige. Flystkrekken er nok bedre å ta enn dårlige surrogatilover, tenker jeg
usa er detsverre dyrt, Canada er et trygt og noe billigere alternativ (men her er det ikke så utbredt og ikke så bred erfaring som i usa).
Dersom du vil finne ut mer kan du melde deg inn på surrogati.no. Her vil du finne mange ulike erfaringer og meninger.
Lykke til
Gammel 02-03-2012, 23:20   #8
Soon
Nykommer

Medlem siden: Mar 2007
Standard

Hellas er et alternativ i Europa for ED.
Soon er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder