Ønskebarn forum  
Gammel 14-10-2019, 15:13   #1
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard Oktober 2019

Det har vært stille her lenge, så jeg starter like godt en ny forsøksklubb

Selv er jeg i full gang med forberedelsene til neste forsøk og lurer på om det er noen andre der ute også som holder på, enten forsøket blir i oktober eller litt lenger fram i tid? Her er det planlagt fryseforsøk hos OLGA

Av de av dere som går på blodfortynnende, lurer jeg litt på hva dere går på, i hvor store doser og hvorfor?

Siste nytt hos meg er at jeg er satt på dobbel dose blodfortynnende sprøyter (hadde minste dosen forrige gang) med eneste begrunnelsen at det kan være kjekt å ha. De har til dags dato aldri funnet noe på koaguleringsprøvene. Jeg kan nå altså velge mellom 5000 IE Fragmin eller 4000 IE Clexane, mot hhv. 2500 og 2000 sist. Til gjengjeld tar jeg ikke acetylsalisylsyre (det gjorde jeg forsåvidt ikke forrige gang heller) med den begrunnelsen at babyaspirintablettene er vanskeligere å regulere da effekten sitter i kroppen i 3-4 døgn, mot 1 døgn med sprøytene. Til sammenligning tok jeg minstedosen Fragmin i tillegg til 75 mg acetylsalisylsyre ved de tre siste forsøkene hos Ava Clinic. Akkurat det med reguleringen kjøper jeg da jeg til dags dato alltid har måttet slutte midlertidig på blodfortynnende pga. blødninger, og da er det jo kjekt om virkningen går ut så fort som mulig.

En annen endring er at jeg nå skal ta 10 mg Prednisolon mot 5 mg forrige gang. Til sammenligning tok jeg 20 mg på de tre siste forsøkene ved Ava Clinic. Håper de har funnet fram til den rette dosen nå Noen flere som er blitt satt på Prednisolon?

Syns magen er blitt oppblåst som en ballong allerede, selv om jeg bare går på østrogen foreløpig (vet av erfaring at det blir enda verre med progesteron) Er det flere som har opplevd dette? Jeg kan liksom ikke huske det så godt fra de første forsøkene, så begynner nesten å lure litt på om det kan bli verre for hver gang, litt sånn som med graviditet?

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er pålogget nå   Svar med sitat
Gammel 14-10-2019, 17:48   #2
Veggie
Stadig innom

Veggie sin avatar

Medlem siden: Aug 2015
Standard

Hei!

Satt og akkurat og lurte på hvordan du lå an i løypa. Følger håpefullt med videre.
Angående oppblåsthet, følte jeg meg verst første forsøket. Tror jeg hadde 20 mg prednisolon på det siste forsøket. Håper det gjør nytta si!

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Det har vært stille her lenge, så jeg starter like godt en ny forsøksklubb

Selv er jeg i full gang med forberedelsene til neste forsøk og lurer på om det er noen andre der ute også som holder på, enten forsøket blir i oktober eller litt lenger fram i tid? Her er det planlagt fryseforsøk hos OLGA

Av de av dere som går på blodfortynnende, lurer jeg litt på hva dere går på, i hvor store doser og hvorfor?

Siste nytt hos meg er at jeg er satt på dobbel dose blodfortynnende sprøyter (hadde minste dosen forrige gang) med eneste begrunnelsen at det kan være kjekt å ha. De har til dags dato aldri funnet noe på koaguleringsprøvene. Jeg kan nå altså velge mellom 5000 IE Fragmin eller 4000 IE Clexane, mot hhv. 2500 og 2000 sist. Til gjengjeld tar jeg ikke acetylsalisylsyre (det gjorde jeg forsåvidt ikke forrige gang heller) med den begrunnelsen at babyaspirintablettene er vanskeligere å regulere da effekten sitter i kroppen i 3-4 døgn, mot 1 døgn med sprøytene. Til sammenligning tok jeg minstedosen Fragmin i tillegg til 75 mg acetylsalisylsyre ved de tre siste forsøkene hos Ava Clinic. Akkurat det med reguleringen kjøper jeg da jeg til dags dato alltid har måttet slutte midlertidig på blodfortynnende pga. blødninger, og da er det jo kjekt om virkningen går ut så fort som mulig.

En annen endring er at jeg nå skal ta 10 mg Prednisolon mot 5 mg forrige gang. Til sammenligning tok jeg 20 mg på de tre siste forsøkene ved Ava Clinic. Håper de har funnet fram til den rette dosen nå Noen flere som er blitt satt på Prednisolon?

Syns magen er blitt oppblåst som en ballong allerede, selv om jeg bare går på østrogen foreløpig (vet av erfaring at det blir enda verre med progesteron) Er det flere som har opplevd dette? Jeg kan liksom ikke huske det så godt fra de første forsøkene, så begynner nesten å lure litt på om det kan bli verre for hver gang, litt sånn som med graviditet?

Fryseforsøk september 2015, SA i uke 6. Negativt fryseforsøk november 2016.

Etter 3 forsøk i Riga og sikkert 5-6 mislykkede stimuleringer byttet jeg til Ava Peter og ble forundret over hvor mye bedre kommunikasjon og oppfølging jeg fikk og ble gravid på første forsøk. Anbefales for slitere! Ultralyd 11.mai viste at jeg bærer på en liten gutt 💙 :

Min kjære sønn ble født 17.10.17 💙💙💙
Veggie er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 15-10-2019, 15:46   #3
Rubia
Husvarm

Medlem siden: Jan 2016
Sted: Østlandet
Standard

Lykke til, Sent Ute! Vi er mange som heier på deg!
Jeg gikk på 2500 IE fragmin og 75 mg albyl-e og 10 mg prednisolon. .merket ikke så mye til det, men ble nok litt oppblåst, hvis jeg skal dømme etter kommentarene jeg fikk da jeg hadde sluttet på det.
Hjertelyd hørt ved UL 05.07.16, men MA oppdaget 25.07.16
EA ved BCN IVF 28.11.16 SA i uke 5
ED ved Riga IVF 30. juni 2017 negativ
ED i Riga 5. mars 2018 negativ
ED i Riga 9. juli 2018 positiv. Hjertelyd 04.08. 💕Jente. Termin 30.03.19, pks 18.03.19 (38+5)
Ei nydelig jente kom til verden 18. mars 2019 og endret våre liv for all tid.
Rubia er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 16-10-2019, 00:12   #4
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Rubia Vis innlegg
Lykke til, Sent Ute! Vi er mange som heier på deg!
Jeg gikk på 2500 IE fragmin og 75 mg albyl-e og 10 mg prednisolon. .merket ikke så mye til det, men ble nok litt oppblåst, hvis jeg skal dømme etter kommentarene jeg fikk da jeg hadde sluttet på det.
Hm, kan det være at blodfortynnende gjør oppblåstheten verre? Jeg klarer ikke lenger spise mer enn toppen halvparten av mine vanlige porsjoner om gangen uten å bli dårlig - er akkurat som om det ikke er plass til mer.

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2
Gammel 24-10-2019, 15:28   #5
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Har nå fått forklaring av en lege ved OLGA på den doblede dosen blodfortynnende sprøyter siden sist: De har endret på anbefalingene, så nå er dette minstedosen for så å si alle (minus de som veier under 50 kg eller noe i den duren).

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2
Gammel 04-11-2019, 22:51   #6
Irene
Husvarm

Irene sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Standard

Vi har en liten bonus liggende på frys som vi har såvidt startet å tenke på om det er på tide og gi en sjans. Ideelt skal jeg ned 4-5 kg først og helst gå 2-3 mnd på metformin først. Så ingen forsøk helt enda. Tvillingene blir 2 år om ca 2 uker! Er inne en gang innimellom å leser litt og følger med litt i kulissene ☺️
Gammel 05-11-2019, 19:55   #7
Me87
Superskravler

Me87 sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Sted: Sørlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Irene Vis innlegg
Vi har en liten bonus liggende på frys som vi har såvidt startet å tenke på om det er på tide og gi en sjans. Ideelt skal jeg ned 4-5 kg først og helst gå 2-3 mnd på metformin først. Så ingen forsøk helt enda. Tvillingene blir 2 år om ca 2 uker! Er inne en gang innimellom å leser litt og følger med litt i kulissene ☺️
Oi, sprekt av dere å tenke på søsken med tvillinger på snart 2 år

Masse lykke til
Etter to år med prøving på egenhånd, 1 AIH og 1 IVF, lyktes vi på 1.FER i Porsgrunn- juni 2012 1. søskenIVF juli 2013 - avbrutt. Lapraskopi desember 2013 - fjernet venstre eggstokk og eggleder. 2.søskenICSI desember 14 - avbrutt etter uttak. Fryseforsøk mai og juli - negativt. - 1 eskimo på frys. Ferskforsøk ICSI sept. 15 - negativt. Hausken - IVF ferskforsøk jan. 16 - positiv! 26.09.16
Me87 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 10-11-2019, 12:37   #8
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Så koselig å høre fra deg igjen, Irene Tenker du å starte på Metformin og slankekur etter jul da? Kanskje ikke helt tiden for det nå? Hadde du svangerskapsdiabetes, eller er det pcos som er problemet her?

Jeg er blitt gravid siden sist og har akkurat rundet 5+0 i dag Ingen tegn til blødning så langt Hcg var 366 på 15 dpo, så det lover jo godt

Kjente litt på begynnende morgenkvalme i dag morges, men så lenge jeg fortsatt tar Prednisolon, fungerer det som motvekt. Skal begynne å trappe ned fra og med i morgen

Begynte imidlertid allerede i rugetiden med at det av og til rykker til i lysken når jeg reiser meg opp eller snur meg i senga etter lengre tid i ro, og det har jeg tidligere ikke kjent før i 2. trimester. Noen andre som også har hatt det sånn?

født 21+3
født 21+5
Gutt født 22+2
Gammel 15-11-2019, 21:12   #9
Irene
Husvarm

Irene sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Så koselig å høre fra deg igjen, Irene Tenker du å starte på Metformin og slankekur etter jul da? Kanskje ikke helt tiden for det nå? Hadde du svangerskapsdiabetes, eller er det pcos som er problemet her?

Jeg er blitt gravid siden sist og har akkurat rundet 5+0 i dag Ingen tegn til blødning så langt Hcg var 366 på 15 dpo, så det lover jo godt

Kjente litt på begynnende morgenkvalme i dag morges, men så lenge jeg fortsatt tar Prednisolon, fungerer det som motvekt. Skal begynne å trappe ned fra og med i morgen

Begynte imidlertid allerede i rugetiden med at det av og til rykker til i lysken når jeg reiser meg opp eller snur meg i senga etter lengre tid i ro, og det har jeg tidligere ikke kjent før i 2. trimester. Noen andre som også har hatt det sånn?
Oioi 😍😍😍 jeg hadde mye strekk i lysken i starten av begge svangerskapene. For et mot du har! Ønsker deg til målstreken nå!

Det er nok pga pcos, men jeg er ikke skikkelig utredet for det. Siden problemet ligger hos mannen føler jeg de tar «litt lett» på meg. Men metformin har gjort godt for vekta de andre gangene ☺️ Heldigvis ingen sv diabetes. Ble sjekket veldig mange ganger med tvillingene. Jeg ble gigantisk og tvillingene veide over 3 kg begge to når dem kom 36+5 😅 Jeg fikk dog nyresvikt grad 2 og sv forgiftning med dem.
Gammel 16-11-2019, 11:06   #10
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Oioi 😍😍😍 jeg hadde mye strekk i lysken i starten av begge svangerskapene. For et mot du har! Ønsker deg til målstreken nå!

Det er nok pga pcos, men jeg er ikke skikkelig utredet for det. Siden problemet ligger hos mannen føler jeg de tar «litt lett» på meg. Men metformin har gjort godt for vekta de andre gangene ☺️ Heldigvis ingen sv diabetes. Ble sjekket veldig mange ganger med tvillingene. Jeg ble gigantisk og tvillingene veide over 3 kg begge to når dem kom 36+5 😅 Jeg fikk dog nyresvikt grad 2 og sv forgiftning med dem.
Nyresvikt Kan man få det også av å være gravid? Hva har skjedd i ettertid? Hvor mange grader av nyresvikt fins det, og hva var symptomene?

Jeg hadde ikke turt å prøve igjen om jeg ikke hadde fått på plass en indre cerclage først, men det gir en ekstra trygghet selv om ingenting er garantert med den heller. Likevel ser statistikken veldig god ut og er mye bedre enn med ytre cerclage

Det er imidlertid litt laber stemning her nå - begynte å blø i går kveld (ikke mye, men friskt) og er blitt ilagt strengt sengeleie. Har hatt alarmen på hver tredje time i natt for å ta tabletter (østrogen hver tredje time og tranexamsyre hver sjette), så rimelig pumpa nå. Blødningen ser heldigvis ut til å ha stoppet i dag, men det kom noen mørke klumper ut i natt som jeg ikke likte synet av, så nå er jeg litt motløs, selv om jeg er kvalm Er 5+6 i dag.

Vet jo at det kan gå bra likevel, har tross alt blødd i hvert eneste svangerskap tidligere, men klumpene uroer meg, kombinert med at det hele startet med rieaktige smertersent i går ettermiddag (som jeg fikk roet ned med dobbel dose progesteronsprøyte). Nå sies det riktignok at man har mye mer smerter med indre cerclage, men likevel.

født 21+3
født 21+5