Ønskebarn forum  

Gå tilbake   Ønskebarn forum > Klubber > Eggdonasjon

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 08-11-2019, 18:14   #451
Myrullen
Stadig innom

Medlem siden: Jul 2017
Standard

Hadde innsett i dag. Test om en uke (neste lørdag). Progresteron på 80 i dag.

Håper sånn det snart gir resultater med alt dette arbeidet og reisingen

Uforklarlig sekunder infertilitet

2 IVF i Norge med 2 innsett. Ett med negativt resultat og ett resulterte i et foster med hydrops. 6 spontane graviditeter resulterte i 5 SA og 1 foster med trisomi.

Gjør nå fryseforsøk med donoregg

1. ED i Spania mars-18 neg resultat

2. ED i Spania mai-18 neg resultat

3. ED i Spania juni-18 neg resultat

4. ED i Spania nov-19 ...venter på resultat

Myrullen er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 08-11-2019, 21:25   #452
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard

Gratulerer kan du teste om 8 dager allerede fordi embryoet er seks dager gammelt? Satte de det inn seks dager etter eggløsning? Jeg vet at noen klinikker prøver å herme etter naturlig syklus på dette, men ikke alle. Vet du om egget hadde startet på klekkingen ved innsett? Det skal visst skje rundt 6-7 dager. Flott progesteronnivå Når skal dere dra hjem?

Selv er jeg lykkelig nygravid, 4+5 i dag Satte inn en fem dagers 4AA blastocyst for to uker siden (5 og 6 er klekkestadier, så dette var rett før). Tør ikke helt tro det er sant enda og holder pusten

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 08-11-2019, 23:03   #453
SK90
Flyttet inn

Sted: Vestlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sent Ute Vis innlegg
Gratulerer kan du teste om 8 dager allerede fordi embryoet er seks dager gammelt? Satte de det inn seks dager etter eggløsning? Jeg vet at noen klinikker prøver å herme etter naturlig syklus på dette, men ikke alle. Vet du om egget hadde startet på klekkingen ved innsett? Det skal visst skje rundt 6-7 dager. Flott progesteronnivå Når skal dere dra hjem?

Selv er jeg lykkelig nygravid, 4+5 i dag Satte inn en fem dagers 4AA blastocyst for to uker siden (5 og 6 er klekkestadier, så dette var rett før). Tør ikke helt tro det er sant enda og holder pusten
Jippi! Gratulera så mye Så kjekt å høre at du er nygravid nå krysser eg alt eg har for deg ❤❤ Lykke til!
Begynte spray aug.16.
Gravid- MA sept.16
22/4-17: Gravid ved IVF
19/5-17: Hjerteaktivitet
Fødte verdens fineste jente des 2017 💗
August-18: Fryseforsøk. Gravid- SA
12/12-18: Innsett av fryseegg-men overlevde ikkje
Nytt ferskforsøk. 13/5-19: Ruger. Negativt.
Innsett av blastocyst 20/8 - Gravid
24/09-19: Hjerteaktivitet
SK90 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 08-11-2019, 23:04   #454
SK90
Flyttet inn

Sted: Vestlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Myrullen Vis innlegg

Spennende! Lykke til med ruging
Begynte spray aug.16.
Gravid- MA sept.16
22/4-17: Gravid ved IVF
19/5-17: Hjerteaktivitet
Fødte verdens fineste jente des 2017 💗
August-18: Fryseforsøk. Gravid- SA
12/12-18: Innsett av fryseegg-men overlevde ikkje
Nytt ferskforsøk. 13/5-19: Ruger. Negativt.
Innsett av blastocyst 20/8 - Gravid
24/09-19: Hjerteaktivitet
SK90 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 09-11-2019, 00:06   #455
Rubia
Husvarm

Medlem siden: Jan 2016
Sted: Østlandet
Standard

Sitat:

Lykke til! Ja, det er et svare mas, men det er glemt når egget endelig sitter. Klem
Hjertelyd hørt ved UL 05.07.16, men MA oppdaget 25.07.16
EA ved BCN IVF 28.11.16 SA i uke 5
ED ved Riga IVF 30. juni 2017 negativ
ED i Riga 5. mars 2018 negativ
ED i Riga 9. juli 2018 positiv. Hjertelyd 04.08. 💕Jente. Termin 30.03.19, pks 18.03.19 (38+5)
Ei nydelig jente kom til verden 18. mars 2019 og endret våre liv for all tid.
Rubia er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 09-11-2019, 00:07   #456
Rubia
Husvarm

Medlem siden: Jan 2016
Sted: Østlandet
Standard

Sitat:

Hjertelyd hørt ved UL 05.07.16, men MA oppdaget 25.07.16
EA ved BCN IVF 28.11.16 SA i uke 5
ED ved Riga IVF 30. juni 2017 negativ
ED i Riga 5. mars 2018 negativ
ED i Riga 9. juli 2018 positiv. Hjertelyd 04.08. 💕Jente. Termin 30.03.19, pks 18.03.19 (38+5)
Ei nydelig jente kom til verden 18. mars 2019 og endret våre liv for all tid.
Rubia er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 09-11-2019, 19:20   #457
Veggie
Stadig innom

Veggie sin avatar

Medlem siden: Aug 2015
Standard

Så kjekt og skjønner du er lykkelig

QUOTE=Sent Ute;850244]Gratulerer kan du teste om 8 dager allerede fordi embryoet er seks dager gammelt? Satte de det inn seks dager etter eggløsning? Jeg vet at noen klinikker prøver å herme etter naturlig syklus på dette, men ikke alle. Vet du om egget hadde startet på klekkingen ved innsett? Det skal visst skje rundt 6-7 dager. Flott progesteronnivå Når skal dere dra hjem?

Selv er jeg lykkelig nygravid, 4+5 i dag Satte inn en fem dagers 4AA blastocyst for to uker siden (5 og 6 er klekkestadier, så dette var rett før). Tør ikke helt tro det er sant enda og holder pusten[/QUOTE]

Fryseforsøk september 2015, SA i uke 6. Negativt fryseforsøk november 2016.

Etter 3 forsøk i Riga og sikkert 5-6 mislykkede stimuleringer byttet jeg til Ava Peter og ble forundret over hvor mye bedre kommunikasjon og oppfølging jeg fikk og ble gravid på første forsøk. Anbefales for slitere! Ultralyd 11.mai viste at jeg bærer på en liten gutt 💙 :

Min kjære sønn ble født 17.10.17 💙💙💙
Veggie er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 10-11-2019, 19:19   #458
Myrullen
Stadig innom

Standard

Takk for lykkeønskninger dere!

Gratulerer sent ute!!håper det er din tur til å komme i mål nå

Jeg har fått testdato av klinikken lørdag som er 13 dager etter eggløsning. Skal jeg ta hjemmetest vil de at jeg venter til mandag. Egget ble satt inn på dag 5. 13 dpo er sjansen minimal for falsk negativ test, både i serum og urin. Det finnes jo eksempler på det, men det er få. Om jeg venter lenger enn dette så får jeg bare altfor store forhåpninger og fallhøyden blir større. Jeg har alltid likt å teste tidlig 11-12-13 dager etter eggløsning for å realitetsorientere meg selv. Ventet en gang til dag 14 og da var jeg SIKKER på at jeg var gravid og ble dritskuffet. Alle finner vel sin måte å takle dette best på, dette er min;) så det blir hjemmetest på fredag og lørdag.

Egget var et 6-dagers, men ble satt inn på dag 5. Spania sa at de praktiserer «blasto er blasto» og en blasto settes inn på dag 5 uansett.

Blir det negativt nå så er det mye styr. Ny donor, mannen må ned igjen etc.

Er 7 dpo i dag og vet at egget fester seg rundt nå og det ikke allerede er skylt ned i toalettet

2 IVF i Norge med 2 innsett. Ett med negativt resultat og ett resulterte i et foster med hydrops. 6 spontane graviditeter resulterte i 5 SA og 1 foster med trisomi.

Gammel 10-11-2019, 19:35   #459
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Takk for lykkeønskninger dere!

Gratulerer sent ute!!håper det er din tur til å komme i mål nå

Jeg har fått testdato av klinikken lørdag som er 13 dager etter eggløsning. Skal jeg ta hjemmetest vil de at jeg venter til mandag. Egget ble satt inn på dag 5. 13 dpo er sjansen minimal for falsk negativ test, både i serum og urin. Det finnes jo eksempler på det, men det er få. Om jeg venter lenger enn dette så får jeg bare altfor store forhåpninger og fallhøyden blir større. Jeg har alltid likt å teste tidlig 11-12-13 dager etter eggløsning for å realitetsorientere meg selv. Ventet en gang til dag 14 og da var jeg SIKKER på at jeg var gravid og ble dritskuffet. Alle finner vel sin måte å takle dette best på, dette er min;) så det blir hjemmetest på fredag og lørdag.

Egget var et 6-dagers, men ble satt inn på dag 5. Spania sa at de praktiserer «blasto er blasto» og en blasto settes inn på dag 5 uansett.

Blir det negativt nå så er det mye styr. Ny donor, mannen må ned igjen etc.

Er 7 dpo i dag og vet at egget fester seg rundt nå og det ikke allerede er skylt ned i toalettet
Spennende Legen min i Riga sa alltid at egget festet seg en gang mellom 3.- og 4. døgnet etter innsett, helt uavhengig av om det var et 3 dagers eller 5 dagers, men har hørt om mange som er uenige i det. Pleier du å få utslag tidlig på testene, og har du funnet noen som kan ta blodprøve av deg på en lørdag? Forhåpentligvis blir det ikke flere turer til Spania på dere nå

Jeg forbinder denne tiden av året med dyp sorg. Hadde urnenedsettelse av tvillingene 17. november og av minstegutten 27. november. Og året mellom der måtte jeg fullføre en MA i oktober Så det føles fantastisk for en gangs skyld å gå julen i møte med håp

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 10-11-2019, 20:19   #460
Myrullen
Stadig innom

Standard

Sitat:
Spennende Legen min i Riga sa alltid at egget festet seg en gang mellom 3.- og 4. døgnet etter innsett, helt uavhengig av om det var et 3 dagers eller 5 dagers, men har hørt om mange som er uenige i det. Pleier du å få utslag tidlig på testene, og har du funnet noen som kan ta blodprøve av deg på en lørdag? Forhåpentligvis blir det ikke flere turer til Spania på dere nå

Jeg forbinder denne tiden av året med dyp sorg. Hadde urnenedsettelse av tvillingene 17. november og av minstegutten 27. november. Og året mellom der måtte jeg fullføre en MA i oktober Så det føles fantastisk for en gangs skyld å gå julen i møte med håp
Jeg håper de minnene du skaper i denne førjulstiden med tiden kan overskygge de vonde minnene du har fra før. Det unner jeg deg av hele mitt hjerte. Du er beundringsverdig sterk.

Jeg tar urinhjemmetest på fredag og lørdag lørdag, 13dpo, får jeg det jeg regner som et rimelig sikkert svar. Gidder ikke styre med å reise til lege å ta blodprøver. Etter 5 år i dette gamet har jeg begynt å sile litt ut hva jeg velger å bruke energi på. Og å styre avgårde til lege for en blodprøve som likegodt kan erstattes med urinprøve; det ser jeg på som unødvendig. Hvis testen mot all formodning er positiv så får jeg kanskje tatt en blodprøve etter noen dager for å se på stigning.

Stemmer sikkert at det er 8-9dpo egget fester seg, tror teorien sier dag 7-9 eller noe.

Hadde vært himmelsk om jeg faktisk ble gravid nå. Men det er vanskelig å finne håpet om det etter så mange runder.

Jeg bekymrer meg også for at det gikk for lang tid mellom forrige hysteroskop og innsett (5 mnd). Sist jeg ble gravid var jo 1 mnd etter hyst så det var tydelig at det gjorde susen da. Er redd arrvev etc har grodd igjen siden hysten i juni. Spanialegen min sa at dette IKKE var en bekymring da jeg nå er «frisk» og så lenge jeg ikke har vært gravid etter hysten så er arrvevet borte. Men ALL teorien jeg leser sier at ved Asherman syndrom så vokser arrvev tilbake etter tid. Føler meg forvirret over mange ulike svar

Har du noe kunnskap om dette?

Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder