Ønskebarn forum  

Gå tilbake   Ønskebarn forum > Klubber > Eggdonasjon

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 12-01-2018, 17:03   #21
Trippi
Stadig innom

Medlem siden: Apr 2013
Standard

Hei!

Vi er helt i startgruppa på eventuell ED. Etter mange mislykkede søskenforsøk (både fersk og frys), har vi brukt opp kvoten vår. Etter siste neg. test i desember var jeg psykisk utslitt av alt stress og usikkerhet ved behandling, det å ikke kunne planlegge frem i tid, måtte endre planer i siste liten osv, og var egentlig mest innstilt på å gå videre med adopsjon - følte at da kunne jeg bare legge alt i hendene på noen andre og vente på et barn som kommer til slutt (vet det ikke er helt slik altså). Men i samtale med legen etter siste forsøk, nevnte hun at hun trodde vi ville ha gode sjanser ved eggdonasjon. Da fikk jeg nytt mot, så nå heller vi mot det. Har vært i kontakt med flere klinikker i Spania og venter nå på å få journalen vår så vi har noe mer konkret når vi skal snakke med dem. Er det noen som er der for tiden og har "nye" erfaringer å dele? Allicante/Spania-forumet har ikke hatt noe aktivitet siden i høst ser det ut til, og mange av de innleggene jeg har lest om de spanske klinikkene går noe tilbake i tid.

Vi har doble utfordringer. I utgangspunktet er det mannen som har nedsatt sædkvalitet, men det siste året har det også vært problem med egg og modning - mest sannsynligvis pga min alder. Og det var derfor legen i Norge mente ED kunne være et godt alternativ.

Ser statistikkene i Spania er gode, men er jo naturligvis usikker på hvor god statistikken er for oss. Hvordan føler dere at klinikkene har opplyst dere om sjanser? ikke nødv. ute etter et eksakt prosenttall for vår situasjon, er mer opptatt av hvor oppriktige/ærlige de er når de anbefaler behandling. Er jo selvsagt klar over at de er kommersielle og at det naturligvis er et økonomisk motiv bak det de gjør også, selv om jeg ikke tviler på at de er flinke.

Mamma til et lite prøverørsmirakel født 2014
Trippi er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 12-01-2018, 18:59   #22
Lille tulipan
Stadig innom

Medlem siden: Mar 2017
Sted: Vestlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Trippi Vis innlegg
Hei!

Vi er helt i startgruppa på eventuell ED. Etter mange mislykkede søskenforsøk (både fersk og frys), har vi brukt opp kvoten vår. Etter siste neg. test i desember var jeg psykisk utslitt av alt stress og usikkerhet ved behandling, det å ikke kunne planlegge frem i tid, måtte endre planer i siste liten osv, og var egentlig mest innstilt på å gå videre med adopsjon - følte at da kunne jeg bare legge alt i hendene på noen andre og vente på et barn som kommer til slutt (vet det ikke er helt slik altså). Men i samtale med legen etter siste forsøk, nevnte hun at hun trodde vi ville ha gode sjanser ved eggdonasjon. Da fikk jeg nytt mot, så nå heller vi mot det. Har vært i kontakt med flere klinikker i Spania og venter nå på å få journalen vår så vi har noe mer konkret når vi skal snakke med dem. Er det noen som er der for tiden og har "nye" erfaringer å dele? Allicante/Spania-forumet har ikke hatt noe aktivitet siden i høst ser det ut til, og mange av de innleggene jeg har lest om de spanske klinikkene går noe tilbake i tid.

Vi har doble utfordringer. I utgangspunktet er det mannen som har nedsatt sædkvalitet, men det siste året har det også vært problem med egg og modning - mest sannsynligvis pga min alder. Og det var derfor legen i Norge mente ED kunne være et godt alternativ.

Ser statistikkene i Spania er gode, men er jo naturligvis usikker på hvor god statistikken er for oss. Hvordan føler dere at klinikkene har opplyst dere om sjanser? ikke nødv. ute etter et eksakt prosenttall for vår situasjon, er mer opptatt av hvor oppriktige/ærlige de er når de anbefaler behandling. Er jo selvsagt klar over at de er kommersielle og at det naturligvis er et økonomisk motiv bak det de gjør også, selv om jeg ikke tviler på at de er flinke.

Vi har også valgt Spania! Vi er på Vistahermosa i Alicante. Vurderte flere andre klinikker i forkant. «Alle» er jo noe komersielle, men syntes Vistahermosa er det i mindre grad da kllinikke. er en enhet på et privat sykehus. De har svart raskt og informativt. Hadde en vurdering på klinikken i vår da vi også var veldig usikker på hva vi skulle gjøre videre, men hadde en god følelse da vi dro derfor og har valgt å satse på ED. Fikk gode sjanser fra dem uten at jeg følte de prøvde å «selge». De dyrker alltid til blactosyst. Vi hadde da første innsett i oktober 2017 og fikk for første gang positiv test Dessverre stoppet det opp etter hvert, men vi er trygge på å skulle fortsette der videre. Bare spør hvis du lurer på noe (eller sendt PM).Kjekt å høre fra flere som er i Spania.
Okt 16 - avbrutt etter uttak
Jan 17 - negativt

Vistahermosa
Okt 17 - ED - pos. 25.10 BO:8+6
April 18 - ED Pos. 19.04. 7 + 3
31.12.2018
Lille tulipan er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 15-01-2018, 15:20   #23
BeReal
Nykommer

BeReal sin avatar

Medlem siden: Dec 2016
Standard

Fikk en ED gutt nå i September og fikk nå mail fra IVF Cube om vi vil beholde fryse egget og betale 1500,- eller forkaste det. Det ble til at vi betalte 1500,- . Jeg savner faktisk å gå gravid. Nå har jeg 4 barn (mannen 1 barn) og jeg er blitt 44 år, men likvel så kommer vi nok til å sette inn fryse egget. Vi får event ikke lov til å sette inn før det har gått et år etter keisersnittet, så det blir ikke før til høsten det da.
BeReal er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 05-02-2018, 11:54   #24
Trippi
Stadig innom

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Lille tulipan Vis innlegg
Vi har også valgt Spania! Vi er på Vistahermosa i Alicante. Vurderte flere andre klinikker i forkant. «Alle» er jo noe komersielle, men syntes Vistahermosa er det i mindre grad da kllinikke. er en enhet på et privat sykehus. De har svart raskt og informativt. Hadde en vurdering på klinikken i vår da vi også var veldig usikker på hva vi skulle gjøre videre, men hadde en god følelse da vi dro derfor og har valgt å satse på ED. Fikk gode sjanser fra dem uten at jeg følte de prøvde å «selge». De dyrker alltid til blactosyst. Vi hadde da første innsett i oktober 2017 og fikk for første gang positiv test Dessverre stoppet det opp etter hvert, men vi er trygge på å skulle fortsette der videre. Bare spør hvis du lurer på noe (eller sendt PM).Kjekt å høre fra flere som er i Spania.
Leit det ikke gikk riktig veie, Lille Tulipan. Spent på om dere har begynt med nye forsøk? Her stoppet det litt opp da vi ventet på journal m.m. Men kjenner det også var godt med en liten pause, selv om jeg egentlig var innstilt på å komme fort i gang. Trengte nok litt pusterom.
Vi har fortsatt ikke helt landet på klinikk. Føler det er en kjempestor avgjørelse, men så vet vi ikke helt hva vi skal basere den på ... Pris teller naturligvis, men er ikke avgjørende. Vi vil heller betale litt mer og ha færre runder (men det vet man jo naturligvis ikke på forhånd!!). Tilbakemelding fra klinikk ja - men ser andre har svært ulike erfaringer med samme klinikk, og vi har i grunnen fått gode svar fra alle ... Dvs. de som har svart raskest har kanskje svart minst detaljert og minst "formelt", de som er treige svarer mer utfyllende og profesjonelt. Så sukk. Ikke lett. Men nå må vi snart bestemme oss. Vil i gang med "livet" igjen.

Gammel 05-02-2018, 22:41   #25
Sent Ute
Avhengig

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Leit det ikke gikk riktig veie, Lille Tulipan. Spent på om dere har begynt med nye forsøk? Her stoppet det litt opp da vi ventet på journal m.m. Men kjenner det også var godt med en liten pause, selv om jeg egentlig var innstilt på å komme fort i gang. Trengte nok litt pusterom.
Vi har fortsatt ikke helt landet på klinikk. Føler det er en kjempestor avgjørelse, men så vet vi ikke helt hva vi skal basere den på ... Pris teller naturligvis, men er ikke avgjørende. Vi vil heller betale litt mer og ha færre runder (men det vet man jo naturligvis ikke på forhånd!!). Tilbakemelding fra klinikk ja - men ser andre har svært ulike erfaringer med samme klinikk, og vi har i grunnen fått gode svar fra alle ... Dvs. de som har svart raskest har kanskje svart minst detaljert og minst "formelt", de som er treige svarer mer utfyllende og profesjonelt. Så sukk. Ikke lett. Men nå må vi snart bestemme oss. Vil i gang med "livet" igjen.
Jeg valgte Riga bl.a. fordi de både svarte først og utfyllende på det jeg faktisk spurte om. En annen klinikk sendte bare standardmail

Om dere vil være sikre på treff, ville jeg satset på Ava Peter. Men da risikerer dere også å måtte styre mye mer enn det som kanskje er strengt nødvendig, og det vet man jo ikke på forhånd.

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født 21+3
født 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
TUL 11.6: 1 bankende hjerte
OUL 5.9: Alt vel
Gutt født 22+2
Diagnose: sviktende livmorhals
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 06-02-2018, 18:48   #26
Lille tulipan
Stadig innom

Medlem siden: Mar 2017
Sted: Vestlandet
Standard

Sitat:
Hei igjen!

Kroppen min er ikke helt a jour igjen etter forsøket i høst.... har målt hcg jevnlig og ikke før nå er den (endelig) negativ.... 2 mnd etter jeg var på sykehuset og fikk bekreftet BO. Som du sier, kjedelig, men kanskje godt med en pause i blandt. Har ikke planlagt veien videre med nytt forsøk enda.. har alkurat sendt ny mail til klinikken om at hcg endelig er 0 så får vi se hva planen blir

Du vil sikkert som du sier se at mange har ulik erfaring med de samme klinikkene. Mange vekter jo også ulike faktorer ulikt, eks garantier, reisevei, statistikk, respons.... håper dere finner den som er rett for akkurat dere.

Vi holdt lenge kontakten med tre ulike klinikker før vi valgt VH. Tenker at det kanskje ikke er sååååå stor forskjell til syvende å sist, men vi gikk for det som kjentes rett ut for oss. Økonomi er ikke det helt avgjørende selv om det spiller en rolle. Syntes f.eks IM i barcelona er relativt dyre , og fikk veldig gode svar fra dem... valget falt likevel på VH etter en totalvurdering og selv om første forsøket endte med BO er det gode inntrykket det samme.

Masse lykke til!
Okt 16 - avbrutt etter uttak
Jan 17 - negativt

Vistahermosa
Okt 17 - ED - pos. 25.10 BO:8+6
April 18 - ED Pos. 19.04. 7 + 3
31.12.2018
Lille tulipan er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 04-03-2018, 13:03   #27
Emilie89
Fersk på forum

Medlem siden: Nov 2017
Standard

Vi skal i gang med eggdonasjon i Danmark i løpet av sommerhalvåret 😊 Første konsultasjon skal vi ned på i april. Dette blir spennende og jeg gleder meg virkelig til å sette i gang
Emilie89 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 07-03-2018, 09:56   #28
Regni
Stadig innom

Medlem siden: Oct 2016
Sted: Norge
Standard eggdonasjon danmark

hei, så spennende, masse lykke til
November/Desember 2017 Fjernet polypp + tatt ERA test
ERA test er postiv - de tror polypper blokkerte for innsett!
3.forsøk 26.mars 2018 satt inn topp kvalitet embryo NEGATIV
Innsett 9.oktober - hcg 80 18oktober - positiv!
15 november - tidlig ul, et sterkt hjertet banker 💖 8 uker på vei

11.desember - jordmortime og tidlig ul igjen, alt fint 12 uker på vei💖

24.juni 2019 kom jenta vår til verden, vi er forelsket igjen🥰
Regni er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 10-04-2018, 13:21   #29
Trippi
Stadig innom

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Emilie89 Vis innlegg
Vi skal i gang med eggdonasjon i Danmark i løpet av sommerhalvåret 😊 Første konsultasjon skal vi ned på i april. Dette blir spennende og jeg gleder meg virkelig til å sette i gang
Har dere vært til konsultasjon nå, Emilie89? Eller er det rett rundt hjørnet?

Etter litt frem og tilbake med klinikkvalg, endte vi på Institut Marques i Barcelona. Var nede til forsamtale i begynnelsen av mars. Fikk noen ubehagelige overraskelser / ny informasjon der nede. Men nå har vi nettopp fått beskjed om at vi er godkjent i garantiprogrammet, og regner med å komme i gang med ED i løpet av våren/sommeren.

Gammel 13-04-2018, 20:47   #30
MsUK
Fersk på forum

Medlem siden: Jan 2018
Standard

Gratulerer med godkjenning i garantiprogrammet, Trippi ;)

En liten oppdatering fra oss:
Vi har valgt Gynem i Tsjekkia og var der på samtale i begynnelsen av mars. Skulle egentlig hatt innsett i disse tider, men første donor trakk seg og andre donor rakk ikke å bli klar til å starte stimulering i slutten av mars. Så da måtte vi vente en måned... Håper det ordner seg slik at vi kommer i gang med behandlingsplanen om et par uker og får innsett i midten av mai
Men da får vi hvertfall godt selskap av flere her inne
MsUK er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder