Ønskebarn forum  
Gammel 10-01-2019, 17:33   #1
Lise85
Nykommer

Lise85 sin avatar

Medlem siden: Apr 2013
Sted: Finnnmark
Standard Fri fra jobb ved IVF

Vi har fått første time på UNN for IVF i februar. Rutinene på jobben er at vi får velferdspermisjon mot kopi av innkallingen. For meg gjør det ingenting å levere denne fra meg, står spesifisert samtale med partner. Så noen kan nok tenke seg til hva vi skal. Men de på min jobb er så høflige at de vil ikke spørre om annet enn om det går bra med meg. Heller ikke uvanlig at jeg er på gyn eller behandling, har vært åpen om endometriose.

Mannens jobb er mer mannsdominert og han er ikke komfortabel med å levere innkalling til kvinneklinikken. Vi er også ansatt i samme kommune, så blir litt dumt om jeg leverer papirer og han ikke. To og to vil kunne bli slått sammen høyere opp.

Er det vanlig å måtte levere innkalling, eventuelt sykemeldinger vil jo også være fra kvinneklinikken. Noen som har tips og råd om hvordan vi kan gjøre dette, når vi ikke skal fortelle hva vi behandles for?

I prinsippet skal man ikke trenge utdype sykdom, men papirene er er ganske avslørende.

Påvist endometriose 2004
Vært forsiktig prøver siden 2006
Lap 2012
Anbefalt IVF i februar 2014
I tenkeboksen
Bestemt oss for at vi har et godt liv uten barn
2018 lap pga smerter. En optimistisk kirurg så nå funker alt bare gi gass.
Henvist ICSI DES 2018.
2019 ?
Lise85 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 11-01-2019, 18:29   #2
Me87
Superskravler

Me87 sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Sted: Sørlandet
Standard

Jeg har aldri måttet levere noe. Jeg har enten bedt om fri og sagt det gjelder lege/sykehus, tatt egenmelding, eller fått sykemelding.
Etter to år med prøving på egenhånd, 1 AIH og 1 IVF, lyktes vi på 1.FER i Porsgrunn- juni 2012 1. søskenIVF juli 2013 - avbrutt. Lapraskopi desember 2013 - fjernet venstre eggstokk og eggleder. 2.søskenICSI desember 14 - avbrutt etter uttak. Fryseforsøk mai og juli - negativt. - 1 eskimo på frys. Ferskforsøk ICSI sept. 15 - negativt. Hausken - IVF ferskforsøk jan. 16 - positiv! 26.09.16
Me87 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 11-01-2019, 18:35   #3
Lise85
Nykommer

Lise85 sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Me87 Vis innlegg
Jeg har aldri måttet levere noe. Jeg har enten bedt om fri og sagt det gjelder lege/sykehus, tatt egenmelding, eller fått sykemelding.

Da har vi tydeligvis litt strenge rutiner hos oss da 😱 Mulig det rett og slett blir en avspaseringsdag for å slippe levere dokumentasjon.

Takk for svar.

Påvist endometriose 2004
Lap 2012
I tenkeboksen
Henvist ICSI DES 2018.
2019 ?
Gammel 12-01-2019, 11:03   #4
SK90
Flyttet inn

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Vestlandet
Standard

Eg har heller aldri måtte levere noe som helst. Eg tok avspasering og ferie. Men tok ut sykemelding etter innsett da. Mannen tok ut feriedager. Dette funket for oss. Lykke til!
Begynte spray aug.16.
Gravid- MA sept.16
22/4-17: Gravid ved IVF
19/5-17: Hjerteaktivitet
Fødte verdens fineste jente des 2017 💗
August-18: Fryseforsøk.
02/09-18: Gravid. SA
12/12-18: skulle ha innsett av fryseegg-overlevde ikkje venter på nytt ferskforsøk
SK90 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 12-01-2019, 21:16   #5
Lise85
Nykommer

Lise85 sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av SK90 Vis innlegg
Eg har heller aldri måtte levere noe som helst. Eg tok avspasering og ferie. Men tok ut sykemelding etter innsett da. Mannen tok ut feriedager. Dette funket for oss. Lykke til!
Det er nok om vi vil bruke velferdspermisjon med lønn vi må levere innkalling. Det enkleste for oss blir nok som dere sier, bruk ferie eller avspasering 👍

Blir nok det siste for oss, hvertfall i starten.

Dere som har gjort dette, hvor mye borte fra jobb har dere vært?

Påvist endometriose 2004
Lap 2012
I tenkeboksen
Henvist ICSI DES 2018.
2019 ?
Gammel 12-01-2019, 21:45   #6
Me87
Superskravler

Me87 sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Sted: Sørlandet
Standard

Kommer jo an på hvor nærme en bor. Vi hadde nærmere 2 timers kjøretur hver vei, så var borte fra jobb en hel dag ved forsamtale, uttak og innsett. Men alt av kontroller og slikt hadde jeg hos min faste gynekolog som holder til i byen hvor jeg bor.
Etter to år med prøving på egenhånd, 1 AIH og 1 IVF, lyktes vi på 1.FER i Porsgrunn- juni 2012 1. søskenIVF juli 2013 - avbrutt. Lapraskopi desember 2013 - fjernet venstre eggstokk og eggleder. 2.søskenICSI desember 14 - avbrutt etter uttak. Fryseforsøk mai og juli - negativt. - 1 eskimo på frys. Ferskforsøk ICSI sept. 15 - negativt. Hausken - IVF ferskforsøk jan. 16 - positiv! 26.09.16
Me87 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 13-01-2019, 08:16   #7
SK90
Flyttet inn

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Vestlandet
Standard

Og det spørs på jobben også. Eg som arbeider med utviklingshemmede og går i turnus, hadde av og til senvakter der det gikk bra å reise på kontroller på dagtid. Når eg hadde dagvakt, så tok eg fri eller byttet, pga for stort personalbytte for pasienten og slippe stress med dette. Så det ordner seg Har du sagt det til sjefen din?
Begynte spray aug.16.
Gravid- MA sept.16
22/4-17: Gravid ved IVF
19/5-17: Hjerteaktivitet
Fødte verdens fineste jente des 2017 💗
August-18: Fryseforsøk.
02/09-18: Gravid. SA
12/12-18: skulle ha innsett av fryseegg-overlevde ikkje venter på nytt ferskforsøk
SK90 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 13-01-2019, 21:53   #8
Lise85
Nykommer

Lise85 sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av SK90 Vis innlegg
Og det spørs på jobben også. Eg som arbeider med utviklingshemmede og går i turnus, hadde av og til senvakter der det gikk bra å reise på kontroller på dagtid. Når eg hadde dagvakt, så tok eg fri eller byttet, pga for stort personalbytte for pasienten og slippe stress med dette. Så det ordner seg Har du sagt det til sjefen din?
Nei, jeg har ikke sagt noe til sjefen. Kommer nok kanskje til å gjøre det seinere i prosessen. Sjefen kommer til å ta dette pent å ønske meg lykke til. Både jeg og gubben har dagjobb, så ikke mulig å bytte vakter. Vi må også reise med fly og ha fri hele dager.

Er mannen som ikke vil fortelle på sin jobb, å vi har samme arbeidsgiver. Men kjenner jeg han rett kommer han til å fortelle det en dag han er klar. Han fortalte at han skulle reise å ta sædprøve før jul, noe han ikke hadde trengt. Han hadde tilogmed fleipet å foreslått at ikke sjefen kunne dra istedenfor han 😂

Påvist endometriose 2004
Lap 2012
I tenkeboksen
Henvist ICSI DES 2018.
2019 ?
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder