Ønskebarn forum  
Gammel 11-07-2007, 17:32   #1
lussi
Nykommer

lussi sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Standard Dårlige nyheter

Ikke mest for oss altså... Men tror dere ikke oversetteren hos adforum har blitt alvorlig syk. For oss betyr det at vi ikke får sendt avgårde papirene våre til bolivia før langt ut på høsten men kan jo ikke klage for er jo betydelig værre for oversetteren...

Ja ja begynner å bli så vant til å vente at jeg tar alle skuffelser på strak arm, jaja så tar det enda mer tid liksom. Men dette er jo ikke meg, jeg som vanligvis er så utålmodig og vil ha ting gjort med det samme! Man kan kanskje si at dette er bra men jeg tror egentlig ikke det, er redd jeg begynner å bli helt likegyldig til hele greia av all den ventinga og jeg begynner nesten å tro at vi aldri kommer til å få barn! Huff, litt negativ nå men er virkelig ikke bare lett dette her! Noen fler som sliter med å holde oppe humør og motivasjon? Eller noen tips til hvordan holde det oppe?
lussi er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 11-07-2007, 17:55   #2
kals
Stadig innom

kals sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Standard

Hei!
Jeg håper så inderlig at oversetteren i adopsjonsforum blir frisk igjen, og uten varig men.

Når det gjelder ditt humør og din motivasjon så må nok bli noen andre enn jeg som kan hjelpe deg med det.
Gammel 11-07-2007, 19:32   #3
Indianeren
Stamgjest

Medlem siden: May 2006
Sted: Hordaland
Standard Stå på

Hei, på deg Lussi
Dette var ingen lystig lesning fra deg idag. Det må da finnes andre oversettere som kan ta på seg denne jobben snarest. Vet du at det blir utsettelse på papirene som skal sendes til Bolivia?
Kanskje du kan søke på nettet for å finne en godkjent oversetter selv, spør af om du kan gjøre det?
Vet godt hvordan du har det, det blir liksom en slags galgenhumor som et overlevelsesinnstinkt. Det beste er jo at heretter kan det jo bare bli bedre, for nå har du nådd bunnen av ulykksheter.
Selv om vi har papirene nede i Bolivia, er det ikke fritt for at vi går lei ventingen. Men jeg trøster meg med at det iallefall har gått raskere denne gangen enn sist gang. Da tok det nesten 4 år fra vi tok kontakt med AF til vi hentet hjem dattera.
Så vi får henge med hode sammen, så kommer det en gledelig overraskelse til oss seilene
Vet også at det er vanskelig å tenke på noe annet enn denne adopsjonen, men det er nå du kan gjøre de tingen du alltid har hatt lyst til. Besøk venner, gå på kino, ta spa, gå på spansk kurs, ta frem håndarbeidet mm
:kryss: :kryss: :kryss: for at det skal dukke opp en dugande flink oversetter.

Da har vi fått vår etterlengtede og er kommet vel hjem.
Vi kozer oss i heimen

Ha en gla dag
Indianeren er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 12-07-2007, 07:53   #4
Boliviamamma
Stadig innom

Boliviamamma sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Standard

Hei Lussi.
Du begynner ikke å bli likegyldig, jeg er også en sånn typesom alt skal være gjort unna raskt, men i adopsjonsventingen ble jeg tålmodig. Man må det, og derfor går det. Vi ventet jo lenge på å få reise fra datoen kom, og jeg sa mange ganger, det blir bare 1 barn, men kanskje det blir ett til...akllikevel..:Skratte: Så man glemmer raskt selv om det ikke er noen trøst nå. Vi ble spurt om vi kjente noen som kunne oversette bildene, men vet ikke om det er mulig å få noen "utenforstående" til å ta hele saken, men verdt å sjekke opp. Vi har fått adresse til 2 oversettere nå for på oppfølgingsrapportene må vi ordne det selv.
Lykke til i ventetiden, du har noe stort i vente,men det vet du:klemmer:

*Har verdens beste gutt på 5 år.
Venter en sønn til, denne gang fra magen.
Boliviamamma er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 12-07-2007, 07:54   #5
Boliviamamma
Stadig innom

Boliviamamma sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Standard

Hei Lussi.
Du begynner ikke å bli likegyldig, jeg er også en sånn typesom alt skal være gjort unna raskt, men i adopsjonsventingen ble jeg tålmodig. Man må det, og derfor går det. Vi ventet jo lenge på å få reise fra datoen kom, og jeg sa mange ganger, det blir bare 1 barn, men kanskje det blir ett til...allikevel..:Skratte: Så man glemmer raskt selv om det ikke er noen trøst nå. Vi ble spurt om vi kjente noen som kunne oversette bildene, men vet ikke om det er mulig å få noen "utenforstående" til å ta hele saken, men verdt å sjekke opp. Vi har fått adresse til 2 oversettere nå for på oppfølgingsrapportene må vi ordne det selv.
Lykke til i ventetiden, du har noe stort i vente,men det vet du:klemmer:

*Har verdens beste gutt på 5 år.
Venter en sønn til, denne gang fra magen.
Boliviamamma er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 14-07-2007, 02:12   #6
BolCol
Fersk på forum

Medlem siden: May 2007
Standard

Hei!
Vi har akkurat adoptert 2 jenter fra Bolivia utenom forening, men med forhåndsgodkjenning fra Bufdir. Da måtte vi ta hele den jobben selv med å få oversatt papirene til spansk (fødselsattester, vielsesattester, politiattester o.l.). Bolivia krever at en har statsautoriserte oversettere til jobben (finnes adresser på nettet). De gjorde det temmelig fort for vår del, men det er kostbart. Vet ikke om Adopsjonsforum evt. trekker fra dette i innbetalingene dere foretar til de. Vi kunne ikke bruke internasjonale skjema til Bolivia, men norske fødselsattester o.l som først må notariebekreftes før de sendes til oversetteren. Videre skal papirene til UDi og til den Bolivianske ambassade i London for legalisering, men det regner jeg med at AF ordner om dere får lov til å levere papirene til oversetting hos andre. Lykke til, og hold motet oppe!!
BolCol er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 29-07-2007, 11:33   #7
lussi
Nykommer

lussi sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Standard Takk for trøst

Går litt litt opp og ned med humøret. Sist jeg skrev gikk det mest ned men rakkurat nå er jeg ved godt mot : ) Deilig med ferie!

Tror egentlig det er lite vist i å begynne å få noen andre til å oversette papirene for adforum kommer til å skaffe en ny oversettervikar så det ordner seg nok. Presentasjonen skriver vi på spansk i utg punktet så den trenger ikke oversettelse og for de andre papirene må vi jo ha en som er godkjent. Får håpe det går bra for den stakkars syke oversetteren og!!

Og god sommer til alle sammen. Håper på litt action i boilvia til høsten, så vi får ryddet unna alle dere som står i køen forran oss før vi sender våre papirer
lussi er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder