Ønskebarn forum  

Gå tilbake   Ønskebarn forum > Adopsjon > Adopsjonsland > Bolivia

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 18-10-2007, 09:06   #1
Indianeren
Stamgjest

Medlem siden: May 2006
Sted: Hordaland
Standard Reisebrev fra Bolivia

Hei, på dere!

Sjekk dette flotte reisebrevet som ligger på AF sin hjemmeside, wow de er der jo nå:

http://www.adopsjonsforum.no/local.a...rticle=1523935

Da har vi fått vår etterlengtede og er kommet vel hjem.
Vi kozer oss i heimen

Ha en gla dag

Sist endret av Indianeren : 18-10-2007 kl 09:15
Indianeren er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 18-10-2007, 15:39   #2
hippo
Nykommer

hippo sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Møre og Romsdal
Standard takk

[SIZE="3"]Tusen takk for tipset indianeren.
Du greier å halde oss alle oppdatert.
Dette var kjekt å lese. Supert altså.

Det er spennande tider no, håper at det snart blir fleire tildelingar.

Kryssar fingrane for oss alle

Klar for å ta turen når det måtte vere eg.
/SIZE]
Gammel 18-10-2007, 21:21   #3
Indianeren
Stamgjest

Standard Bolivia

Sitat:
Opprinnelig skrevet av hippo Vis innlegg
[SIZE="3"]Tusen takk for tipset indianeren.
Du greier å halde oss alle oppdatert.
Dette var kjekt å lese. Supert altså.

Det er spennande tider no, håper at det snart blir fleire tildelingar.

Kryssar fingrane for oss alle

Klar for å ta turen når det måtte vere eg.
/SIZE]
Bare hyggelig å kunne dele informasjonen som jeg finner med alle andre.
Sendte mail til AF idag og takket for at linken ble lagt ut og at de måtte hilse til dem hvis de var i kontakt med familien i Santa Cruz.

Ha en fin kveld

Vi kozer oss i heimen

Ha en gla dag
Gammel 18-10-2007, 22:09   #4
mamita
Stadig innom

mamita sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Standard

Takk til deg , Indianeren. Du er en som alltid holder oss oppdatert
Det var et flott reisebrev...Å..hvor jeg lengter etter det lille barnet mitt i Bolivia
Måtte snart ringe.

God helg til dere alle på forumet

Mamita
mamita er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 19-10-2007, 06:47   #5
tim
Fersk på forum

Medlem siden: Oct 2007
Sted: Karmøy
Standard Spennende

Takker for kjempe fine innlegg.Kjempe hyggelig å vite at det skjer noe.Tenken dag er det vår tur.
Så lang lege kø her på vestlandet, at vi måtte vente til noverber med å komme inn, men resten av papirene er klare til sending

Ha en kjempefin helg alle sammen.

Stoooor klem
tim er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 20-10-2007, 16:57   #6
Minres
Fersk på forum

Minres sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Post Der var dei, ja

Ja, der var dei jo! Kjekt å sjå og høyra at alt går bra med familien.

Det var dette paret eg snakka med i sommar, og eg har sendt ein lang rapport frå vår tur til Santa Cruz til dei, med mange praktiske tips.

Det var òg eg som tipsa dei om flyruta frå Madrid til Santa Cruz, etter å ha høyrt om det då me var der i fjor. Kjekt at slikt kjem til nytte!

Om det er andre som skal til Santa Cruz, må de gjerne ta kontakt, så skal de få mykje informasjon frå oss.

Har ei frå Peru (fødd 99, kom til oss 03) og ein frå Bolivia (fødd 03, kom til oss 06). Er i gang med adopsjon nummer tre, denne gongen frå Peru. Sosialrapporten vart sendt region vest 19.10.07, godkjenninga kom 2.11.07, for eit barn 0-4 år. Papira vart sende til omsetjing 19. desember 07, og vart sende til Peru i midten av mars 08.
Minres er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 20-10-2007, 17:23   #7
BolCol
Fersk på forum

Medlem siden: May 2007
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Minres Vis innlegg

Det var dette paret eg snakka med i sommar, og eg har sendt ein lang rapport frå vår tur til Santa Cruz til dei, med mange praktiske tips.

Det var òg eg som tipsa dei om flyruta frå Madrid til Santa Cruz, etter å ha høyrt om det då me var der i fjor. Kjekt at slikt kjem til nytte!

Om det er andre som skal til Santa Cruz, må de gjerne ta kontakt, så skal de få mykje informasjon frå oss.
Hei på deg!

Takk for sist, koselig å treffe dere her i Santa Cruz. Spennende å lese at dere er i gang med adopsjon nr 3 allerede.... Vi hadde ingen planer om å bli 4-barnsforeldre allerede måneder etter at dere drog herfra, så livet byr på mange gode overraskelser innimellom. Vi koser oss fortsatt i Bolivia, og har allerede fått hilse på den lille, skjønne gutten som paret fra Norge henter her i Santa Cruz. Håper å få sett mer til de i uka som kommer. Ellers regner jeg med at bassenget på hotellet er i flittig bruk, det er varmt og godt her for tiden!!

Mange hilsener fra BolCol

(3 skjønne jenter fra Bolivia, og en nydlig gutt fra Colombia - tror vi er ferdige nå...!!)
BolCol er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 21-10-2007, 13:19   #8
Indianeren
Stamgjest

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Minres Vis innlegg

Hei, på dere i sør

Skal si at dere har vært aktive på informasjonsfronten. Tror nok at det kan lønne seg for oss som skal til Tarija og ta denne flyruten.Det må da gå innenriks fly fra Santa Cruz til Tarija? Noen som vet?
Da jeg spurte ER-Tour i fjor, fikk jeg dette til svar:For å ta det siste sprørsmålet ditt først; Aero Sur flyr ikke fra Madrid til Santa Cruz, det er Aero Boliviano, men de samarbeider. Det er ikke en forbindelse som vi bruker.
Vi bruker helst Lufthansa til Sao Paulo, eller KLM til Lima, og kanskje Aero Sur eller Aero Boliviano innen Sør-Amerika. Tarija er jo ikke akkurat verdens navle, så rutenettet dit er deretter.....

Ny uke nye muligheter

Vi kozer oss i heimen

Ha en gla dag

Sist endret av Indianeren : 21-10-2007 kl 13:31
Gammel 21-10-2007, 13:30   #9
Indianeren
Stamgjest

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av BolCol Vis innlegg
Hei på deg!

Takk for sist, koselig å treffe dere her i Santa Cruz. Spennende å lese at dere er i gang med adopsjon nr 3 allerede.... Vi hadde ingen planer om å bli 4-barnsforeldre allerede måneder etter at dere drog herfra, så livet byr på mange gode overraskelser innimellom. Vi koser oss fortsatt i Bolivia, og har allerede fått hilse på den lille, skjønne gutten som paret fra Norge henter her i Santa Cruz. Håper å få sett mer til de i uka som kommer. Ellers regner jeg med at bassenget på hotellet er i flittig bruk, det er varmt og godt her for tiden!!

(3 skjønne jenter fra Bolivia, og en nydlig gutt fra Colombia - tror vi er ferdige nå...!!)

Så spennende for dere å få besøk fra Norge, dere må hilse fra alle oss spente adoptanter i Norge. Vi har med glede lest deres adopsjon fra Santa Cruz, på AF sin hjemmeside.
Som adoptant i et annet land, hadde iallefall jeg følt meg betryggende når jeg viste at det var en norsk familie i området. Og som i tillegg også nettopp har vært gjennom en adopsjonsprosess.
Håper at dere får flere anledninger til å treffes, de skal vel være i Santa Cruz en stund til?
Etter gjennomført adopsjon er de vel på vei hjemmover i midten av november?

Vet du noe om når det er ferietid i Viceministeriet, hos advokatene mfl som kan få innvirkning på fremtidige adopsjoner?

Ny uke og nye muligheter

Vi kozer oss i heimen

Ha en gla dag
Gammel 21-10-2007, 14:39   #10
Minres
Fersk på forum

Minres sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Post Heiiii!

Sitat:
Opprinnelig skrevet av BolCol Vis innlegg
Hei på deg!

Så kjekt å "sjå" deg her òg!

Ja, det vart jammen noko til fart på familieauken der nede etter at me hadde vore der! Eg reknar med det tek litt lengre tid med oss denne gongen, men AF anbefalte no Peru framfor Bolivia for oss, fordi det var så mange i kø i Bolivia no. I det siste har det gått fort i Peru òg, så me får håpa det held fram!

Elles går det berre fint med boliviaguten vår, men det tek si tid med språket. Han gjer seg forstått, men det går sakte og er temmeleg utydeleg enno. Korleis er det for dei to ferskaste jentene, har ho eldste av dei byrja å snakka norsk, eller snakkar de helst spansk med dei?

Her er det ikkje mykje varmt, men ungane er ute i ein fin haustdag, og storesøster er snill og let veslebror få vera med. Kos dykk masse - det er flott å få vera mamma og pappa til dei herlege små.

Har ei frå Peru (fødd 99, kom til oss 03) og ein frå Bolivia (fødd 03, kom til oss 06). Er i gang med adopsjon nummer tre, denne gongen frå Peru. Sosialrapporten vart sendt region vest 19.10.07, godkjenninga kom 2.11.07, for eit barn 0-4 år. Papira vart sende til omsetjing 19. desember 07, og vart sende til Peru i midten av mars 08.
Minres er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder