Ønskebarn forum  
Gammel 13-03-2018, 12:58   #121
Sent Ute
Fullstendig hekta

Sent Ute sin avatar

Medlem siden: Feb 2016
Sted: Oslo
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Rubia Vis innlegg
Takk for forklaring begge to.

Jeg husker ikke hvilken dag jeg fikk festeblødning. Men det var i den første uken etter innsett. Kun et lite spor i trusa. Ikke noe stor blødning.

Jeg var og målte progesteron i går. Venter på svar fra Furst på sms. Tok prøven ganske likt på dagen som hos klinikken i Riga så det bør være sammenlignbart. Rett før dagdosen med medisiner kl 16.
Så når nivået er på sitt laveste mao; greit å vite. Blir spennende å høre om økte doser har gitt resultater. Hvordan føler du deg? Fikk du forresten spurt om intralipidbehandling? Tar du også noen form for blodfortynnende?

Jeg er ganske kvalm i dag. Klarte ikke å spise opp frokosten, og sliter skikkelig med at medpassasjeren stinker sprit. Er ombord i flyet nå og surfer på nettverket til Norwegian. Skal bli godt å komme hjem og få lagt meg ned. Sovnet altfor sent i natt. Har i tillegg fått veldig langsomme reflekser som jeg mistenker kan komme av det økte progesteronet. Tok ekstra dose i morges også pga. ørliten dråpe rustrødt på papiret, men skal fortsette som vanlig med Utrogestan fra nå av siden klinikken er nokså overbevist om at det skyldes blodfortynnende. Skal uansett måle progesteron to ganger sammen med hcg.

Ferskforsøk 16.04.16: Pos. 27.4 på 14 DPO m/HCG 205
UL 12.5: 2 bankende hjerter
UL 30.6: tvilling 2
UL 23.7: tvilling 1
født i uke 21+3
født i uke 21+5
Søskenforsøk til englebarna 21.12: Kjemisk 4+3
2. søskenforsøk 02.03.17: BO 8+4
Nytt ferskforsøk 16.8: MA 7+5
Fryseforsøk 6.3.18: Neg.
Fryseforsøk 17.5: Pos.
UL 11.6: 1 bankende hjerte

Sist endret av Sent Ute : 13-03-2018 kl 13:01
Sent Ute er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 13-03-2018, 21:47   #122
Rubia
Stadig innom

Medlem siden: Jan 2016
Sted: Østlandet
Standard

Er du kommet deg vel hjem Sent Ute? Hvordan går det med blødningen? Har den stoppet?
Jeg går på både blodfortynnende piller hver dag og fragmin sprøyter hver annen dag.
Jeg spurte aldri om intralipidbehandling.
Hjertelyd hørt ved UL 05.07.16, men MA oppdaget 25.07.16
EA ved BCN IVF 28.11.16 SA i uke 5
ED ved Riga IVF 30 juni 2017 negativ
ED i Riga 5. mars 2018 negativ
Rubia er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 14-03-2018, 06:50   #123
Rubia
Stadig innom

Standard

Ingen svar fra Furst ennå. Men har tatt graviditetstest i dag. Negativ. Tror eggene våre har for dårlig kvalitet desverre.
Gammel 14-03-2018, 07:16   #124
Myrullen
Stadig innom

Medlem siden: Jul 2017
Standard

Sitat:
Ingen svar fra Furst ennå. Men har tatt graviditetstest i dag. Negativ. Tror eggene våre har for dårlig kvalitet desverre.
Så utrolig leit å høre😒

Har du en plan videre?
Myrullen er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 14-03-2018, 07:39   #125
Myrullen
Stadig innom

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av syktlangtnord Vis innlegg
Har oftest sammenheng med for lave nivå på østrogen og/eller progesteron, og kan være fordi nivåene plutselig har falt. Faller verdiene med 30 prosent, begynner vi å blø - og det behøver ikke være noe feil med embryoet. Dette er spesielt for oss som gjør ED, siden vi har skrudd av egne eggstokker og dermed shortcuta den naturlige hormonproduksjonen. Jeg skrev mer om det lenger opp, tror jeg. AVA Peter forklarer dette veldig nøye Sent Ute skrev at klinikken har en teori om at det for hennes del nå kunne være på grunn av (litt for mye) blodfortynnende.
Har du testdag i dag du også?

Jeg har vært og tatt blodprøve nå, men er ikke noe spennende for g-test var negativ. Så da er det å gjøre seg klar for neste innsett som blir over påske tenker jeg. Må nok hoppe over en syklus da første havner på påsken.
Gammel 14-03-2018, 08:47   #126
Rubia
Stadig innom

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Myrullen Vis innlegg
Så utrolig leit å høre😒

Har du en plan videre?
Tja. Ikke en helt definert plan ennå. Vi har to egg igjen. De er vel enda dårligere kvalitet tipper jeg. Må høre med klinikken.
Gammel 14-03-2018, 08:55   #127
Myrullen
Stadig innom

Standard

Sitat:
Tja. Ikke en helt definert plan ennå. Vi har to egg igjen. De er vel enda dårligere kvalitet tipper jeg. Må høre med klinikken.
Sender deg masse gode tanker💕
Gammel 14-03-2018, 09:45   #128
Sent Ute
Fullstendig hekta

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Huff da Men du har vel fått sent utslag før også? Hvordan føler du deg rent fysisk? Dette er tøffe tak

Her har dessverre blødningen økt litt på i dag Begynte å kjenne på murringer i går kveld og så litt rustrødtbeigfarget på papiret igjen rett før sengetid, så fortsatte med økt dose Utrogestan likevel. I dag våknet jeg dessverre til litt mer blod, og nå er det klart rødt, og murringene har økt på Ser det heldigvis ikke hver gang jeg går på toalettet, men er redd jeg ikke hadde godt av den flyturen Var veldig sliten da jeg kom hjem i går

Så nå er Utrogestan-dosen økt permanent til 800 mg, og Fragmin-sprøyten er avlyst for i dag. Har også fått klarsignal til å bruke Tranexamic Acid-tabletter som inngår i Plan B ved Ava Peter. Spurte spesielt om dem etter siste forsøket hadde gått i vasken, og da viste det seg at de faktisk hadde dem ved klinikken Ellers er det senga som gjelder i dag, men kan nesten unngå å rusle litt rundt her hjemme for å få i meg mat og drikke.

Spurte forresten klinikken om når på dagen de ville jeg skulle måle progesteronnivået, og da sa de aller helst midt mellom to doseringer, altså fire timer før / fire timer etter en dosering. Om det var i forgårs ettermiddag du tok prøven på Furst, kan man jo begynne å lure på om det tar lenger tid å få analysert progesteron enn hcg?

født i uke 21+3
født i uke 21+5

Sist endret av Sent Ute : 14-03-2018 kl 10:23
Gammel 14-03-2018, 09:57   #129
Sent Ute
Fullstendig hekta

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Er du kommet deg vel hjem Sent Ute? Hvordan går det med blødningen? Har den stoppet?
Jeg går på både blodfortynnende piller hver dag og fragmin sprøyter hver annen dag.
Jeg spurte aldri om intralipidbehandling.
Svarte akkurat på det med blødningen i forrige innlegg Men ja, jeg kom meg vel hjem uten forsinkelser, dvs. at flyet landet litt tidlig, men bagasjen ankom desto senere, så vinningen gikk opp i spinningen. Det mest slitsomme var kanskje innsjekkingskøen i Riga. Det lønner seg utvilsomt å ta Baltic Air derfra, for hos dem er det nesten aldri noen kø ved innsjekkingen, så skal huske på det til neste gang: Norwegian fra Gardermoen og Air Baltic fra Riga er tingen Aldri omvendt Tok drosje hjem og ble kvalm mot slutten av turen. Kattepasseren kunne også fortelle meg at magen så veldig gravid ut

Jeg er tatt av blodfortynnende tabletter for godt pga. blødningen og fått redusert Fragmin-sprøytene fra hver dag til annenhver dag. Skulle da normalt ha tatt neste dose i morges, men har fått beskjed om å la være siden jeg fortsatt blør. Tar du også 0,2 ml, og har du vært på samme regime ved alle forsøkene?

født i uke 21+3
født i uke 21+5

Sist endret av Sent Ute : 14-03-2018 kl 10:05
Gammel 14-03-2018, 10:18   #130
Sent Ute
Fullstendig hekta

Sent Ute sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Myrullen Vis innlegg
Har du testdag i dag du også?

Jeg har vært og tatt blodprøve nå, men er ikke noe spennende for g-test var negativ. Så da er det å gjøre seg klar for neste innsett som blir over påske tenker jeg. Må nok hoppe over en syklus da første havner på påsken.
Så trist Man dør litt innvendig for hver gang det går galt men det er godt å høre at du ikke har mistet motet Utholdenhet lønner seg heldigvis for de aller fleste her inne og du har jo faktisk garantert gode egg igjen

Har du fått klarsignal om at du kan starte med stimulering allerede ved neste menstruasjon? Det er ikke sikkert de har stengt ved klinikken selv om alt legges ned her i påsken, og Oslo City legesenter har åpent i påsken (inkludert påskeaften), unntatt på skjærtorsdag, langfredag og 2. påskedag, om du har behov for kontroll her rett før du skal dra

født i uke 21+3
født i uke 21+5