Ønskebarn forum  
Gammel 12-04-2011, 18:42   #11
Katti
Flyttet inn

Katti sin avatar

Medlem siden: May 2009
Sted: Trondheim
Standard

Velkommen Plindus!
Det er bra at du venter til du får bekreftet/avkreftet endometriose. For hvis det er tilfelle, har du mye større sjanse til å lykkes etter det.
Jeg selv lyktes først etter at endometriosen ble fjernet (hadde laproskopi mellom andre og tredje forsøk), selv om det ikke varte så lenge som man ønsket. Men dette er en helt annen historie.

Masse lykke til
5.ICSI sept 2011 lang reg. avbrutt før uttak pga overstim.
6.ICSI tvillinggutter f. 28.09.12
Katti er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 12-04-2011, 23:33   #12
Plindus
Fersk på forum

Plindus sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Sted: Bergen
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Katti Vis innlegg
Velkommen Plindus!
Det er bra at du venter til du får bekreftet/avkreftet endometriose. For hvis det er tilfelle, har du mye større sjanse til å lykkes etter det.
Jeg selv lyktes først etter at endometriosen ble fjernet (hadde laproskopi mellom andre og tredje forsøk), selv om det ikke varte så lenge som man ønsket. Men dette er en helt annen historie.

Masse lykke til
Tusen takk
Åh, så bra at noen har opplevd suksess etter laparoskopi - tusen takk for en sånn beskjed! Jeg har jo hørt det skal være større sjanse å lykkes etter de har fjernet det de finner, men så har jeg lest at med endometriose blir miljøet i livmoren dårlig - noe som blant annet fører til at sædceller ikke trives og dør. Jeg håper jo at dette også forandrer seg etter en laparoskopi, og at jeg med like stor sjanse som alle andre kan lykkes med inseminasjon. IVF koster mye mer av penger jeg ikke har så mye igjen av...
Kan jeg spørre om det var et ICSI forsøk du lyktes med etter laparoskopi?

Og ruger fra 30.03? Forrige måned??

Plindus

1 AID Nov. 2010 - Negativ
2 AID Des. 2010 - Negativ
3 AID Mar. 2011 - Negativ

Plindus er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 13-04-2011, 13:00   #13
*siri*
Fullstendig hekta

*siri* sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
velkommen inn til oss.
1 ivf - neg. - 3 frys - neg. - 1 MA - 11
4 frys - juni-12- positiv 29/1- 2013
*siri* er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 14-04-2011, 18:57   #14
Katti
Flyttet inn

Katti sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Plindus Vis innlegg
Tusen takk
Åh, så bra at noen har opplevd suksess etter laparoskopi - tusen takk for en sånn beskjed! Jeg har jo hørt det skal være større sjanse å lykkes etter de har fjernet det de finner, men så har jeg lest at med endometriose blir miljøet i livmoren dårlig - noe som blant annet fører til at sædceller ikke trives og dør. Jeg håper jo at dette også forandrer seg etter en laparoskopi, og at jeg med like stor sjanse som alle andre kan lykkes med inseminasjon. IVF koster mye mer av penger jeg ikke har så mye igjen av...
Kan jeg spørre om det var et ICSI forsøk du lyktes med etter laparoskopi?

Og ruger fra 30.03? Forrige måned??
Helt riktig det du har lest, Plindus. Endometriose skaper ugunstig miljø for sædceller og kan hindre at embryo fester seg ved evt befruktning.

Det var et ICSI forsøk pga dårlig sædkvalitet hos mannen. Det var legen som mente at vi skulle ha forsøk så fort som mulig etter laparoskopi. Lap var i feb i fjor, og forsøk i mars i fjor. Og det funket, ble gravid!

...i år startet vi ny runde fordi jeg mistet barnet i 5te mnd. Men det er av andre grunner og er som sagt en annen historie...

Jeg vet lite om sæddonasjon, men tror de har bare det beste på lageret fra anonyme donorer som skal funke uten IVF/ICSI. Igjen, lykke til!
Gammel 15-04-2011, 23:53   #15
Plindus
Fersk på forum

Plindus sin avatar

Standard

Huff, så leit å høre at du mistet... Det må uansett være tøft, men så sent som i femte måned må være helt forferdelig.. Utrolig bra at du står på videre! Når man bærer på et så inderlig stort ønske om noe så inderlig viktig, så er det liksom aldri et tema å gi opp. Og det er så bra!

Jeg var hos gynekologen i går, og det var en liten nedtur. Han mente jeg hadde typiske symptomer og flere tegn på endometriose, så det ble henvisning til laparoskopi... I tillegg fant vi ut at jeg enten har veldig veldig sene eggløsninger, eller at jeg ikke greier få til eggløsning i det hele tatt av meg selv. "Både ja og nei" var det han svarte da jeg spurte om det kunne skape problemer (jeg hadde håpet at det var medikamenter som gjorde det tilnærmet problemfritt). Uansett vil jo det si at jeg har brukt 20 000,- og de to første forsøkene mine til ingen nytte (på det tredje gikk jeg på pergotime og satte en eggløsningssprøyte, og eggløsning ble påvist ved inseminasjon).

En annen ting er at han mente at det å finne ut om jeg hadde endometriose ikke var så viktig. For 1: mange med endometriose greier like godt som alle andre å bli gravide. Og 2: endometriose kan sitte i hele kroppen, ikke bare i buken hvor de sjekker ved en laparoskopi. Dessuten var det bare gammelt vev som var synlig og kunne fjernes. Og om det ble påvist at jeg endometriose det så vil han sette meg på en kur som tørker det ut. En kur som tar 6-9 måneder og hvor jeg ikke kan prøve å bli gravid. Mye og negativt ny info om endometriose der ja...

Kjedelige beskjeder å få uansett, men når man i tillegg må til danmark og bruke ufattelig mange penger for å få det til så blir det nesten litt håpløst..

Plindus

Gammel 17-04-2011, 12:03   #16
Katti
Flyttet inn

Katti sin avatar

Standard

uff da, Plindus Det er ikke lett, nei.

Du får vurdere etter hvert hva du velger. Ved laparaskopi kan legene se bedre hva du har/ikke har. Ultralyd med kontrastveske gir ikke nøyaktige svar.
Etter UL konkluderte legen at egglederen min var mest sannsynlig tett. Mens laparoskopi i kombinasjon med hysteroskopi viste at egglederen var åpen, men den hadde en knekk. Jeg hadde intense menssmerter som lå på 11-12 på en skala fra 1 til 10. Etter at legen fjernet endometriose, har jeg nå smerter som ligger på 3-4 på en skala fra 1 til 10. Paralgin forte og sykemelding før; kun paracet nå. Også fant de polypp som ga meg støttlignende smerter under samleie. Den ble fjernet etter laparoskopi/hysteroskopi. Livskvaliteten min og kjærlighetslivet ble mye bedre.
Det er to kur som stopper endometriose: p-piller eller å bli gravid/amme. P-piller er ikke aktuelt for å oss som prøver å bli gravide :(
Håper dine eggløsninger blir bedre etter at endometriosen blir fjernet (hvis du går for laparoskopi)
Gammel 17-04-2011, 13:42   #17
Plindus
Fersk på forum

Plindus sin avatar

Standard

Jeg opplever ikke slike smerter som du beskriver du hadde. Paralgin forte og sykemelding, huff... Jeg greier meg med store doser ibux, men skulle jeg være litt for sen med å ta smertestillende blir jeg liggende i fosterstilling og greier ikke fungere i det hele tatt. Så at smertene kan bli såpass mye bedre var godt å høre

Henvisningen til laparoskopi er sendt da jeg veldig gjerne vil vite om jeg har endometriose eller ikke. Har jeg det så vet jeg at det er liten vits å fortsette med inseminasjoner, og jeg vet at jeg må behandles med andre medikamenter. Klinikken jeg bruker skal snart begynne med en behandling av endometriose pasienter som har vist seg svært virkningsfull, så da blir jeg nok å gå for den. Hvis det skulle ramle penger ned fra himmelen that is... Det koster med IVF behandlinger på privatklinkkk i Danmark..

Uansett; tusen tusen takk for alle svarene dine angående dette! Det har vært oppklarende og mye hjelp i

Plindus

Gammel 19-04-2011, 21:43   #18
*siri*
Fullstendig hekta

*siri* sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sitat:
Jeg opplever ikke slike smerter som du beskriver du hadde. Paralgin forte og sykemelding, huff... Jeg greier meg med store doser ibux, men skulle jeg være litt for sen med å ta smertestillende blir jeg liggende i fosterstilling og greier ikke fungere i det hele tatt. Så at smertene kan bli såpass mye bedre var godt å høre

Henvisningen til laparoskopi er sendt da jeg veldig gjerne vil vite om jeg har endometriose eller ikke. Har jeg det så vet jeg at det er liten vits å fortsette med inseminasjoner, og jeg vet at jeg må behandles med andre medikamenter. Klinikken jeg bruker skal snart begynne med en behandling av endometriose pasienter som har vist seg svært virkningsfull, så da blir jeg nok å gå for den. Hvis det skulle ramle penger ned fra himmelen that is... Det koster med IVF behandlinger på privatklinkkk i Danmark..

Uansett; tusen tusen takk for alle svarene dine angående dette! Det har vært oppklarende og mye hjelp i

sliter selv med endomteriose og paragin forten er min venn i perioder.
håper det går greit med deg videre.
1 ivf - neg. - 3 frys - neg. - 1 MA - 11
4 frys - juni-12- positiv 29/1- 2013
*siri* er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 19-04-2011, 23:27   #19
Katti
Flyttet inn

Katti sin avatar

Standard

Sitat:
J... Klinikken jeg bruker skal snart begynne med en behandling av endometriose pasienter som har vist seg svært virkningsfull, så da blir jeg nok å gå for den. Hvis det skulle ramle penger ned fra himmelen that is... Det koster med IVF behandlinger på privatklinkkk i Danmark..

Bare hyggelig!

Er det Hausken klinikken du mener?
Gammel 20-04-2011, 02:41   #20
Plindus
Fersk på forum

Plindus sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av *siri* Vis innlegg
sliter selv med endomteriose og paragin forten er min venn i perioder.
håper det går greit med deg videre.
Huff... Holder som sagt med ibux i store doser for meg, så føler virkelig med dere som må ty til paralgin forte

Tusen takk for det, og det samme til dere

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Katti Vis innlegg
Bare hyggelig!

Er det Hausken klinikken du mener?
Nei, siden jeg er singel så må jeg avgårde til Danmark... Bruker Copenhagen Fertility Center i København. Dyktige leger med bred erfaring

Plindus

Svar

Bookmarks

Søkeord
cfc, donorsæd, inseminasjon, københavn

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg