Ønskebarn forum  
Gammel 29-02-2016, 10:55   #1
kso
Fersk på forum

kso sin avatar

Medlem siden: May 2005
Sted: Bodø
Standard Kinarykter 2016

La oss starte en ny tråd, og heie hverandre frem
Dessverre er det jo lite rykter, men vi får hjelpe hverandre å finne det lille som er

Vi gleder oss med alle vi hører om, og venter utålmodig på vår tur.

Vi er en familie på tre, med mamma, pappa og sønn på 15 <3 Bor i Bodø

-31.1.07 - LID, Kina, via Verdens barn!!!!!!!
kso er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 29-02-2016, 12:53   #2
kso
Fersk på forum

kso sin avatar

Medlem siden: May 2005
Sted: Bodø
Standard Noe skjer....... :-)

En dårlig oversettelse fra Google translate sier jo at det er bevegelse i hvert fall:

"Etter diverse konsultasjoner med negative resultater i dag 29 februar fra Kina de forteller oss at de er etterbehandling tildele , men ikke mange barn , eller vi likevel kommunisere noen spanske familier . Vi prøver å gi ny informasjon"

-31.1.07 - LID, Kina, via Verdens barn!!!!!!!
kso er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 12-03-2016, 08:56   #3
løvetanna
Avhengig

løvetanna sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: østfold
Standard

Trist at det tar så uendelig lang tid for Kina søkerne nå.
Dere har all min sympati
løvetanna er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 11-04-2016, 16:39   #4
cat69
Fastboende

cat69 sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Standard

Først vil jeg si at jeg synes fryktelig synd på dere som venter på tildeling fra Kina Håper inderlig at det tar seg opp igjen snart.
Kan hende at jeg har gått glipp av en tildeling eller to, eller stemmer det at det ikke har vært tildeling siden Desember 2015? Hører dere som venter ingen ting fra foreningene? Vet dere om Kina fortsatt har NSN adopsjoner til utlandet eller er det helt stopp?
cat69 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 12-04-2016, 14:21   #5
frua
Velkjent

frua sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Hedmark
Standard

Stemmer det du sier......Ingen tildeling siden desember som jeg vet.
Jeg har ikke hørt et pip i fra min forening 😕. Det er nå 10 år siden vi startet prosessen i Norge, og 9, 2 år siden vi fikk LID i Kina.
Dette er en forferdelig situasjon....... kunne enda Kina komme med en ordentlig forklaring og hvordan det blir fremmover😩.
Gammel 13-04-2016, 15:02   #6
Sirenita
Stadig innom

Sirenita sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Standard

Frua - det må være helt forferdelig å vente og vente og ikke høre noen ting. Du har min fulle sympati!
Jeg vet ikke hvilken forening du tilhører, og vet heller ikke hva du tenker om det jeg nå kommer til å skrive. Vær så snill å ta det i beste mening, og vit at jeg uansett har respekt for deres valg.

Men altså, Inor jobber veldig aktivt med 72-timers programmet, og jeg vet at der finnes barn med veldig lette/milde diagnoser på det programmet (jeg har et levende bevis på det hjemme, og har nylig sendt papirer på nytt til Kina og forventer at om et års tid er jeg hjemme igjen med et barn til).
Jeg kjenner en familie som har ventet like lenge som dere som om et par måneder reiser for å hente sin gutt med en "enkel" (for den familien) diagnose. De valgte å være åpen for det, og fikk være på listen til Inor selv om de hørte til en annen forening. Først når de hadde fått ja i faglig utvalg måtte de trekke seg fra den andre foreningen og den ordinære ventelisten.
Det betyr jo selvsagt også at det man har betalt til en annen forening går tapt, men om en har økonomisk mulighet til det så betyr vel det lite.
Om ikke annet ville jeg i hvert fall anbefalt deg og ta en telefon til Inor og høre med dem.

Som sagt, full respekt for valg om å ikke gå denne veien. Men ville bare formidle at det også er en mulighet.

God trøsteklem i ventelandet.
Gammel 09-05-2016, 15:29   #7
frua
Velkjent

frua sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Sirenita Vis innlegg
Frua - det må være helt forferdelig å vente og vente og ikke høre noen ting. Du har min fulle sympati!
Jeg vet ikke hvilken forening du tilhører, og vet heller ikke hva du tenker om det jeg nå kommer til å skrive. Vær så snill å ta det i beste mening, og vit at jeg uansett har respekt for deres valg.

Men altså, Inor jobber veldig aktivt med 72-timers programmet, og jeg vet at der finnes barn med veldig lette/milde diagnoser på det programmet (jeg har et levende bevis på det hjemme, og har nylig sendt papirer på nytt til Kina og forventer at om et års tid er jeg hjemme igjen med et barn til).
Jeg kjenner en familie som har ventet like lenge som dere som om et par måneder reiser for å hente sin gutt med en "enkel" (for den familien) diagnose. De valgte å være åpen for det, og fikk være på listen til Inor selv om de hørte til en annen forening. Først når de hadde fått ja i faglig utvalg måtte de trekke seg fra den andre foreningen og den ordinære ventelisten.
Det betyr jo selvsagt også at det man har betalt til en annen forening går tapt, men om en har økonomisk mulighet til det så betyr vel det lite.
Om ikke annet ville jeg i hvert fall anbefalt deg og ta en telefon til Inor og høre med dem.

Som sagt, full respekt for valg om å ikke gå denne veien. Men ville bare formidle at det også er en mulighet.

God trøsteklem i ventelandet.
Tusen takk, jeg kunne gått for dette, men det er ikke alle som vil desverre.
Gammel 09-05-2016, 16:16   #8
frua
Velkjent

frua sin avatar

Standard

Jeg har lett litt rundt i dag, etter "rykter". Noen må da vit noe??

Har vært inne på adoptinfo.net
Der er det noen som har undersøkt litt blant rykter, og tatt noen telefoner. De har pratet bla med Zang, som jobber tett med adopsjonssaker på kinesisk senter for adopsjon og cccaa i Bejing.
Og Mary Moo direktør for Asia program på WACAP i Seattle Wash.
For å lese mere kunne det gås bla inn på
www.wacap.org
Jeg har ikke væt inne og lest på dette.........

Jeg har translatet dette og gjenngir enkelt. For de som vil lese mere må gå inn på
adoptinfo.net.

Det er masse rykter som svirrer. Fra nåværende lange venteid til spekulasjon om at Kina stenger for adopsjon.
Det Adopsjon Today har fått vite, er at leserne kan slappe av litt og bli fortalt at Kina fortsatt har et stabilt og pålitelig program for adopsjon.
Kinas adopsjon er forutsigbar, godt strukturert og ingen skjulter virksomheter.
Alt går bra i Kinas adopsjon pr dd.
Men det ser ut som ventetiden er kommet for å bli.
Det er ikke en backlog, men en lengre ventetid for alle familier.
Og det forklares at det er ikke noe problem, "det er mange ting å vente på og detter er et av dem".
Færre barn er tilgjengelige for utenlandsadopsjon, det er ikke så mange barn som ventende familier.
Det er mange foreldreløse barn i Kina ,og mange barnehjem, men det er mye jobb og mye som må gjøres for å gjøre dem tilgjengelige til utenlandsadopsjon.

Dette er vel ikke så mye nytt, men de stenger ihvertfall ikke for adopsjon.............
Gammel 09-05-2016, 20:19   #9
cat69
Fastboende

cat69 sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Standard

Godt å høre at det ikke er stopp i utenlandsadopsjon iallefall! Nå er det bare å håpe at ventetiden snart er over for dere som venter
cat69 er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 10-05-2016, 07:11   #10
løvetanna
Avhengig

løvetanna sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: østfold
Standard

Det var godt nytt, Frua. Det er jammen ikke lett å være Kinaventer nå. All ære til dere som holder ut.
løvetanna er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder