Ønskebarn forum  
Gammel 06-11-2019, 20:33   #1
Perlemor
Fersk på forum

Medlem siden: Nov 2019
Sted: 5327
Standard Refusjon av medisiner for søskenforsøk ?

Vurderer søskenforsøk (privat klinikk), og har lest at man får dekket medisiner da? Stemmer dette? Noen som vet?
Og så lurte jeg på om HELFO sjekker om man har bodd sammen siste to årene? Vi har bodd litt fra hverandre siste halvåret av praktiske årsaker og fordi jeg måtte være nærmere familien min en periode.
Perlemor er ikke logget på   Svar med sitat
Gammel 07-11-2019, 18:58   #2
Me87
Superskravler

Me87 sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Sted: Sørlandet
Standard

Ja.
"Hvis et par ønsker flere barn, kan Helfo gi støtte til legemidler i forbindelse med tre nye forsøk (søskenforsøk). Dette gjelder både etter fødsel som følge av vellykket behandling innenfor de tre første forsøkene, etter et senere egenfinansiert forsøk og graviditet som følge av ordinær befruktning."

Usikker på om de sjekker bostatus. Tviler nesten på det, for er vel klinikkene som skal ta vurderingen på om en fyller vilkårene i forhold til loven.

§ 2-2.Krav til samlivsform
Assistert befruktning kan bare utføres på kvinne som er gift eller som er samboer i ekteskapsliknende forhold.
Etter to år med prøving på egenhånd, 1 AIH og 1 IVF, lyktes vi på 1.FER i Porsgrunn- juni 2012 1. søskenIVF juli 2013 - avbrutt. Lapraskopi desember 2013 - fjernet venstre eggstokk og eggleder. 2.søskenICSI desember 14 - avbrutt etter uttak. Fryseforsøk mai og juli - negativt. - 1 eskimo på frys. Ferskforsøk ICSI sept. 15 - negativt. Hausken - IVF ferskforsøk jan. 16 - positiv! 26.09.16
Me87 er ikke logget på   Svar med sitat
Svar

Bookmarks

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder